Cossun bensanpaineensäädin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Cossun bensanpaineensäädin
On tuossa escortissa tuo paineensäädin kiinteästi bensakiskossa kiinni ja sitä ei voi säätää (kai) Paineita pitäisi nostaa , saako tuon vaihdettua ?
esim. AMW myy Boschin säätimeen kantta jolla voi säätää painetta , kannattaako sitä kokeilla vai käykä se edes tuohon . Mitähän kannattaisi tehdä ?
esim. AMW myy Boschin säätimeen kantta jolla voi säätää painetta , kannattaako sitä kokeilla vai käykä se edes tuohon . Mitähän kannattaisi tehdä ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re: säätimestä
Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpgRubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
-
- Ylläpitäjä
Re: säätimestä
Tuo pikkuturbo taitaa olla erilainen kuin perus 4wd. Tuo puolaratkaisu on mielestäni vähintäänkin villi... Tahtoo samanlaisen! Eiköhän Zeteciin saisi tuollaisen viriteltyä kanscossuesco kirjoitti:Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpgRubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: säätimestä
Mites 2wd:n tukin kiinnitys ?Ruuvinpaikka eri kohdassa kuin 4wdcossuesco kirjoitti:Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpgRubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: säätimestä
Niksi Pirkka: Osta 4wd Cossu Sierran bensatukki. Siihen saa suoraan FSE:n säätimiä. Toinen vaihtari on, että silvot sen 4wd Cossu Sierran tukin ja laitat minkä tahansa säätimen sen perään. Mahtaako vaan käydä tuo Sierran tukki Escoon?? Tälläisen räpellyksen minä tein.siipicossu kirjoitti:Mites 2wd:n tukin kiinnitys ?Ruuvinpaikka eri kohdassa kuin 4wdcossuesco kirjoitti:Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpgRubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
ja oikein kätevä jannu jättää 4x4:n (sierra cosw.) tukinpään rauhaan ja koneistaa sopivan adapterin joka sopii tukin o-rengassysteemiin, ja toinen pää johonkin FSE:n versioon, esim. iS:n versioon kierteillä.
Myös escon orkkistukin voi modifioida; paineensäädin palasiksi ja ulosotto pohjasta letkumalliselle FSE:lle.
Myös escon orkkistukin voi modifioida; paineensäädin palasiksi ja ulosotto pohjasta letkumalliselle FSE:lle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Harmi kun ei ole enää sitä digikameraa , olis ollu näppärä
Tietämättömille : ainut osa siis mikä siitä irtoaa on säätimen kansi .
Mietin että onnistuisikö sellainen että asentaa jonkinlaisen säätöventtiilin paluuletkuun , eli kuristetaan siitä . Sehän nostaa painetta . Onko kannattavaa ?
Kiitos vastauksista

Tietämättömille : ainut osa siis mikä siitä irtoaa on säätimen kansi .
Mietin että onnistuisikö sellainen että asentaa jonkinlaisen säätöventtiilin paluuletkuun , eli kuristetaan siitä . Sehän nostaa painetta . Onko kannattavaa ?
Kiitos vastauksista

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ongelma tulee kuristaessa paluuletkua ettei määrä ja paine kulje enää käsikädessä, tulee melko progressiivinen systeemi.Jake kirjoitti:Harmi kun ei ole enää sitä digikameraa , olis ollu näppärä![]()
Tietämättömille : ainut osa siis mikä siitä irtoaa on säätimen kansi .
Mietin että onnistuisikö sellainen että asentaa jonkinlaisen säätöventtiilin paluuletkuun , eli kuristetaan siitä . Sehän nostaa painetta . Onko kannattavaa ?
Kiitos vastauksista
Tarkoitin tuolla paineensäätimen tuhoamisella sitä että tekee sen paikalle ulosoton erillistä säädintä varten; kilpureissa suosittu tapa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg
-
- Ylläpitäjä
Niin ja edelleen. Mika tossa ongelma on. Uus saadin tilalle.cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg
Viimeksi muokannut Vieras, To Syyskuu 9. 10:09:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
tuohon taitaa sopia perus bosch, joita mulla on yks ylimääräinen. Mittaas kolon sisähalkaisija ja korkeus. Siihen AMW:n kansi päälle. Tuohon T35 vakiosäätimeen ei AMW:n kansi sovi. Mittaas piruuttaan mikä on suutinten reikäväli. Focuksen tukista voisi ehkä modifioida tuohon tukin. Sen päähän saa kyllä sitten letkulähdöllä irtosäätimenkin.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Meinaatko että laikalla otetaan vanha poisckolli kirjoitti:Niin ja edelleen. Mika tossa ongelma on. Uus saadin tilalle.cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg

ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
kyllä ja uutta viritystä että saa letkun kiinni siihen paineen säätimeen..Jake kirjoitti:Meinaatko että laikalla otetaan vanha poisckolli kirjoitti:Niin ja edelleen. Mika tossa ongelma on. Uus saadin tilalle.cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg
btw onko kokemuksia siitä FSE.n paremmin kertovasta säätimestä. (hi-rate)
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Jos meinaat sitä 1.7:llä kertovaa, niin mulla on ollut ainakin vaikea saada seoksia täysin kohdalleen. Vetää ahdoilla liian rikkaalle, tosiaan mulla on kuitenki vakio puhallin. Isommalla föönillä ei välttämättä tätä ongelmaa tule.RubberDuck kirjoitti: btw onko kokemuksia siitä FSE.n paremmin kertovasta säätimestä. (hi-rate)
Ja b-paineita ei voi oikeen enää laskea alemmas tai alkaa nykiä, nyt joku 1.6-1.8bar alip.letku kytkettynä. Ilman alipaineletkua paine on n.2.9bar, eli säädin kertoo myös alipaineella.
Jos jollain on ylimääräsenä noita 1.4:llä kertovia, niin voisi kokeilla että saisinko seoksia paremmaks..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuonne kierre pohjalle, juntturi jne. Nätti ei kyllä välttämättä tule, mutta toimiva.cossuesco kirjoitti:http://www.kontu.com/saadin2.jpg
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä