cossu ja käyntihäiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

cossu ja käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jiivee » Su Elokuu 22. 18:19:45 2004

Eli mikä mahtaa olla vikana kun cossu käy välillä huonosti. Ajossa huomaa pienenä nykimisenä ja paikallaan tyhjäkäynnillä käy kuin kaikki pytyt ei välttämättä olisi mukana? Tulpat vaihdettu ja tulpanjohdot pitäisi olla kunnossa, yksi uusittu.

Jarre
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jarre » Su Elokuu 22. 18:23:13 2004

Mulla autto kyseiseen vikaan tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 22. 18:54:59 2004

Mitkä tulpat ja millä välyksillä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Su Elokuu 22. 21:20:16 2004

Tulpat on NGK bcp7es. Ja kärkiväli muistaakseni 0,55. Voiko johtua jos suutin on paskanen tai silloin käynti olisi varmaankin koko ajan huonoa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 22. 21:48:02 2004

Pienellä välyksellä pätkii tyhjäkäynnillä ja isolla välyksellä isoilla kierroksilla. Vaikea saada käymään hyvin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Elokuu 25. 16:34:06 2004

Ei ollut vika tulpissa. Nyt cosan vakio tulpat ja suurempi kärkiväli. Joka kerta kun auto käy huonosti on nelos sylinteri pois pelistä. Ja juuri siihen vaihdoin sen tulpanjohdonkin prkl. Toimi hetken uudella tulpanjohdolla. Vanhalla tulpanjohdolla kävi kokoa ajan kolmella. Ehdotuksia?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 25. 20:11:21 2004

jiivee kirjoitti:Ei ollut vika tulpissa. Nyt cosan vakio tulpat ja suurempi kärkiväli. Joka kerta kun auto käy huonosti on nelos sylinteri pois pelistä. Ja juuri siihen vaihdoin sen tulpanjohdonkin prkl. Toimi hetken uudella tulpanjohdolla. Vanhalla tulpanjohdolla kävi kokoa ajan kolmella. Ehdotuksia?
Imuvuoto...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Elokuu 25. 21:59:35 2004

Kurkista jakajan sisään ja tarkasta anturin johdot onko hapettuneet.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Elokuu 31. 20:09:43 2004

No niin. Sen verran selvennystä että vika on siinä että 4sylinterin suutin ei anna bensaa. Vika on todennäköisesti johtosarjassa tai boksissa. Heiluttelin johtosarjaa ja ei vaikutanut. Voiko boksiin tulla kyseinen vika että ei anna oikeata tietoa suuttimelle? Vai onko cossun johtosarjassa "tyypillistä" paikkaa josta yleensä poikki tai jotain. Tarkistin downpipen vierestä mutta ei näyttänyt olevan sulanut. Ja heiluttelu ei auttanut siinäkään, joten tuskin kosketus häiriö.
Huomenna mittailen yleismittarilla ja koitan tutkailla asiaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 31. 20:20:41 2004

Toimiiko suutin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Elokuu 31. 21:24:38 2004

En ole varma. Mutta auto kävi korjaamolla, kun epäiltiin että venttiili on palanut ja siellä sanottiin että tuskin on suutin kun ne oli mittaillu ja sanoi että nelosen suuttimeen menee eri volttimäärä kuin muihin. En muista lukuja mutta mittailen huomenna itte ja laitan ne sitten tänne.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 31. 21:35:49 2004

Jos eri volttimäärä niin sitten boxissa vika
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 31. 21:44:40 2004

siipicossu kirjoitti:Jos eri volttimäärä niin sitten boxissa vika
Trööt...

Boksissahan ei silloin ole vikaa, vaan johtosarjassa, koska suuttimen plussa on koko ajan kytkettynä, ja boksin fetit (n-kanavaiset) ajavat suuttimen käämin toista päätä maihin.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 31. 21:51:00 2004

Mulla oli L1 boxin kanssa 4. sylinterin suuttimella 12V muissa n 5V ja vika oli boxissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 1. 0:27:01 2004

siipicossu kirjoitti:Mulla oli L1 boxin kanssa 4. sylinterin suuttimella 12V muissa n 5V ja vika oli boxissa.
eli kolme fettiä paskana... Halpa korjata.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Syyskuu 1. 8:05:46 2004

Cossujen johtosarjat ovat tulleet kilsojensa paahan.

Juttelin taannoin Valtosen kanssa ja han sanoi etta tana kesana on tullut paljon cossuja joissa on johtosarjavikoja.
Johtosarja on kuumassa tarisevassa paikassa kun se kiertaa sielta kannen takaa. Uutta piuhaa ja monet ongelmat poistuvat.

Tassa tapauksessa voi vika olla suuttimessakin.
Putsaa myos siivapuoran anturi.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 1. 11:07:52 2004

PasiZ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Mulla oli L1 boxin kanssa 4. sylinterin suuttimella 12V muissa n 5V ja vika oli boxissa.
eli kolme fettiä paskana... Halpa korjata.
Ei vaan yksi paskana ja loput ehjiä , L1:n fettejä ei löytynyt mistään joten vaihdoin koko boxin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 1. 12:51:34 2004

Fetti?
Kun auto käy hyvin niin yleismittari näyttää että suuttimille menee noin 0,1V ja sitten kun se alkaa käydä huonosti niin nelonen näyttää 0,03V.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 1. 13:11:32 2004

jiivee kirjoitti:Fetti?
Kun auto käy hyvin niin yleismittari näyttää että suuttimille menee noin 0,1V ja sitten kun se alkaa käydä huonosti niin nelonen näyttää 0,03V.
Suuttimille menee??

Siis mittaapa virrat päällä, ilman käyntiä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 1. 13:18:40 2004

Virrat päällä prkleen yleismittari ei näytä muuta kuin nollaa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 1. 14:48:28 2004

jiivee kirjoitti:Virrat päällä prkleen yleismittari ei näytä muuta kuin nollaa.
Joo, näyttäis kytkiksen mukaan tulevan eri releeltä kuin b-pumpun virta, anteeksi häiriö...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 1. 16:37:57 2004

Elikkä nyt kannattaa ottaa syyniin eka tuo boksi ja tutkia se?
Oletko sä olet siipicossu mitannut tuon 12V ja 5V tyhjäkäynnillä?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 1. 16:41:54 2004

jiivee kirjoitti:Elikkä nyt kannattaa ottaa syyniin eka tuo boksi ja tutkia se?
Oletko sä olet siipicossu mitannut tuon 12V ja 5V tyhjäkäynnillä?
Juu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 1. 16:45:21 2004

Kuinka mulle tulee noin vähän voltteja verrattuna sun mittauksiin. Onko kenties bokseissa sen verran eroa vai onko mun yleismittarissa +-10V heitto? :)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Syyskuu 2. 0:04:32 2004

jiivee kirjoitti:Kuinka mulle tulee noin vähän voltteja verrattuna sun mittauksiin. Onko kenties bokseissa sen verran eroa vai onko mun yleismittarissa +-10V heitto? :)
olisiko väärä alue päällä?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Syyskuu 2. 9:28:48 2004

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... p?id=99202
Mitkäs tuolta ovat nyt niitä mystisiä fettejä?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 2. 9:32:15 2004

jiivee kirjoitti:http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... p?id=99202
Mitkäs tuolta ovat nyt niitä mystisiä fettejä?
Ne on noitten peltiläpyköiden alla tuossa yläreunassa. 4 vierekkäin ja vähän väliä ja loput 2kpl
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Syyskuu 2. 12:44:20 2004

Miten saa selville onko fetti paskana?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 2. 13:16:42 2004

Pystyy niitä mitata (jotenkin) jos juottaa useamman kerralla irti niin vertailee arvoja keskenään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Syyskuu 2. 13:22:43 2004

Millä siipicossu sinä selvitit sen että sun boksissa oli fetti paskana? Taitaa olla helpompi että vaihtaa kaikki suosiolla.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 2. 13:27:07 2004

Miten te niitä jännitteitä suuttimen päästä mittailette, ei kai tavallinen yleismittari ehdi reagoida niihin muuttaman millisekunnin pulsseihin joita sinne tyhjäkäynnillä tulee?
Virrat päällä on liittimestä tietenkin helppo mitata tuleeko + napaan täysi jännite, joka akussa on, vai jääkö sitä paljon matkalle ja ECUlle menevästä navasta ja rungosta pystyy tietenkin kanssa mittaamaan "vuotaako" fetti. En tosin tiedä hajooko fettit niin ettei virta kulje ollenkaan vai kulkee koko ajan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 2. 23:36:17 2004

jiivee kirjoitti:Millä siipicossu sinä selvitit sen että sun boksissa oli fetti paskana? Taitaa olla helpompi että vaihtaa kaikki suosiolla.
Mulla oli täysin oikkarissa yksi muut näytti suht. samaa eri nastojen välillä.
L6 boxin fettejä ainakin löytyy luetteloista (eli niitä saa) toisin kuin L1 ei mistään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Syyskuu 2. 23:41:36 2004

siipicossu kirjoitti:
jiivee kirjoitti:Millä siipicossu sinä selvitit sen että sun boksissa oli fetti paskana? Taitaa olla helpompi että vaihtaa kaikki suosiolla.
Mulla oli täysin oikkarissa yksi muut näytti suht. samaa eri nastojen välillä.
L6 boxin fettejä ainakin löytyy luetteloista (eli niitä saa) toisin kuin L1 ei mistään.
Ne on ihan tavan n-kanavan fettejä... Kuhan virtakesto on riittävä, niin voi korvata melkeen millä tahansa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 8. 12:46:15 2004

No niin. Tuli mittailtua noita fettejä ja yhdestä BDX53N fetistä (yhteensä 2kpl) ei tullut mitään tietoa. Eli kouluelektroniikasta ja bebekistä ei löytynyt BDX53N fettejä. Voikohan sen korvata BDX53C fetillä?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 8. 14:26:45 2004

jiivee kirjoitti:No niin. Tuli mittailtua noita fettejä ja yhdestä BDX53N fetistä (yhteensä 2kpl) ei tullut mitään tietoa. Eli kouluelektroniikasta ja bebekistä ei löytynyt BDX53N fettejä. Voikohan sen korvata BDX53C fetillä?
voi korvata, mutta BDX53 on NPN transistori...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 8. 14:31:30 2004

No niin no olkoon mikä on. Te vaan puhuitte feteistä.
Laitoin bdx53c:n sinne ja nyt auto näyttäis toimivan. Ei niitä bdx53n ollutkaan kuin yksi, kun tarkemmin katsoi.
Kiitokset neuvoista. Saa nähdä kuinka kauan auto toimii nyt. En oikein jaksa uskoa että pääsen 1,2euron korjauksella :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 14:35:04 2004

L1 boxissa ainakin on fettejä tuosta L6 en muista muutakuin että niitä ainakin saa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 8. 15:04:00 2004

siipicossu kirjoitti:L1 boxissa ainakin on fettejä tuosta L6 en muista muutakuin että niitä ainakin saa
Mutta tuo npn trankku ei suoraan ohjaakaan suuttimia...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 15:34:50 2004

PasiZ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:L1 boxissa ainakin on fettejä tuosta L6 en muista muutakuin että niitä ainakin saa
Mutta tuo npn trankku ei suoraan ohjaakaan suuttimia...
Ainakin boxin sisäinen kytkentä suht. samanlainen tehty vaan eri palikoilla, mikäs suuttimet sitten ohjaa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 8. 16:49:11 2004

siipicossu kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:L1 boxissa ainakin on fettejä tuosta L6 en muista muutakuin että niitä ainakin saa
Mutta tuo npn trankku ei suoraan ohjaakaan suuttimia...
Ainakin boxin sisäinen kytkentä suht. samanlainen tehty vaan eri palikoilla, mikäs suuttimet sitten ohjaa?
Olen pahoillani, olin väärässä, kuten L1, L6 ja L8 boksissa suuttimet ajetaan NPN trankuilla, kuten myös tyhjäkäyntiventtiili...

EDIT: Ja kys. tieto on tarkistettu schemasta. Tyyppinä tosiaan BDX53N
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 8. 16:53:02 2004

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1310912
Tuon näköisiä siellä oli. Ja itseasiassa ne oli kaikki BDX53M eikä N, Erehdyin koska siinä oli jotain mönjää päällä. Ilmeisesti jotain lakkaa joka suojaa kosteudelta.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 8. 16:55:31 2004

jiivee kirjoitti:http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1310912
Tuon näköisiä siellä oli. Ja itseasiassa ne oli kaikki BDX53M eikä N, Erehdyin koska siinä oli jotain mönjää päällä. Ilmeisesti jotain lakkaa joka suojaa kosteudelta.
Schemat väittää tyypiksi N (niin lancian kuin foordin), en tiedä jos jälkeenpäin on otettu tuotantoon tuo N, mutta ettei menis ,:n n**innaksi niin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 18:43:50 2004

http://www.siipicossu.com/osat.jpg

Mitä nuo on?
Oikeanpuoleinen on alkuperäinen ja vasemmanpuoleinen joskus vaihdettu.
Pystyykö trankun tilalle laittaa fetin?

Ainakin nuo molemmat toimii tässä boxissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Syyskuu 9. 6:00:57 2004

Oiskohan helpoin vaihtaa ensin toimiva boxi paikalle jolloin voi rajata sen viat pois.
Perse edella puuhun meneminen on aika tuskallista.

Vastaa Viestiin