Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » To Elokuu 26. 12:02:26 2004

Mulla oli kans kylmäkäynnistys ongelmia noilla Cossun keltaisilla suuttimilla ja siihen autto kun nostin PWM current limittiä. Oletushan taitaa olla se 75% matalaohmisilla suuttimilla...

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 26. 13:15:13 2004

juuh hyviä neuvoja ny en ulkoo noita miten ne mulla oli,mutta täytyy noita seuraavaksi ihmetellä.
jos joku turboautossa megaruuttaa käyttävä viittis laittaa mulle tommosen koko ruiskutuskartan ja millasilla vermeillä auto varustettu ni sais jotain suuntaa antavaa noista setupeista :wink:

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Elokuu 26. 13:54:37 2004

Rs11: Mites sulla on tuo sytkä tällä hetkellä toteutettu? Oletko tarkistanu että ajoitus on tontilla?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 26. 14:02:00 2004

ruiskis saa hall anturilta tiedon ja ohjaa motonetista ostettua opeliin ja saabbiin tarkotettua puolanohjausyksikköä tyyppiä en muista mutta on todettu toimivaksi ja halli sytyttää ruuttaboxissa olevan ledin 100 astetta ennen yläkuolokohtaa ja asetuksiin laitettu se 100 hyvä muisti joten ei toikaa katsomatta selviä.eli mielestäni olis tontilla,mutta kertokaa viisaammat.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 26. 14:19:43 2004

rs11 kirjoitti:ruiskis saa hall anturilta tiedon ja ohjaa motonetista ostettua opeliin ja saabbiin tarkotettua puolanohjausyksikköä tyyppiä en muista mutta on todettu toimivaksi ja halli sytyttää ruuttaboxissa olevan ledin 100 astetta ennen yläkuolokohtaa ja asetuksiin laitettu se 100 hyvä muisti joten ei toikaa katsomatta selviä.eli mielestäni olis tontilla,mutta kertokaa viisaammat.
Saikos sen noin pieleen laittaa? :shock: Kyllä sillä säätövarallakin on rajansa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Elokuu 26. 14:54:34 2004

Jos vain suinkin on ajoituslamppu käsillä, niin kannattaa varmistaa että kipinä on suurinpiirtein kohdallaan... Saa ainakin varmuudella rajattua tuon ongelman jommalle kummalle puolelle.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 26. 17:00:13 2004

noin yks "guru"sitä meinas et sinne pystyy laittaan tommosen ja itekki hiukan epäilin,mutta päätin kokeilla.pitäskö toi laittaa sitten pienemmiksi vai kuinka pitäs tehdä.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, To Elokuu 26. 18:23:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Elokuu 26. 17:22:30 2004

Tuohon sytkään mulla ei ole paljoa neuvoja, kun en ole sitä itselle vielä laittanut...

Tuossa kuitenkin MS:n arvot jolla mun vehje kulkee ihan moitteetta:
constants
enrichments
VE Table

Missään penkissä ei olla kyllä säädetty, arvot voi olla kaukanakin optimista, mutta ihan ajettava peli se noillakin tuntuu olevan. Kyseessä siis jonkin verran laitettu 2.0 OCH vapari Sierran imusarjalla ja cossun keltaisilla suuttimilla...

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 26. 21:35:02 2004

täytyy jotain tommosia kokeilla josko se siitä heräis henkiin.tosta sytkästä ku joku vielä kommentois ni tulis siihenki jotain selkoa :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 26. 22:04:39 2004

Että osaakin olla erilaiset asetukset... Tossa mun 1.6 turbo CVH:n vastaavat + ennakot:
constants
enrichments
VE-table
spark-advances

Laittakaa lisää vaan dataa varsinkin turbovehkeistä. On mielenkiintoista verrata varsinkin ennakkokarttoja.[/url]
Escort mk3 + 2x Focus mk1

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 26. 22:37:55 2004

juu laittakaa vaan ja turbo is sierran kartat kans esiin :lol: joo on noissa eroo jonnin verran noista ku mä teen jonkun variaation niin toimiii ku kello tai ei toimi ollenkaan.oliko jesset noi siniset 4wd cosan suuttimet minkä kokoset
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, To Elokuu 26. 22:48:19 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Elokuu 26. 22:41:07 2004

Kannattaa noita taulukoita tutkiessa huomata se, että meillä oli näköjään Jessen kanssa taulukot eri päin, mulla vakuumit ylhäällä ja Jessellä alhaalla. Ja tietysti skaalakin on vähän eri kun ahtamaan ruvetaan....

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 26. 23:12:17 2004

Noi siniset on vaivaiset 311cc/min joten kaupat on tehtykin jo Cosan vihreistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 30. 10:02:02 2004

Hyvää asiaa seossuhteista ja ennakoista säätäjälle:
http://toyotaperformance.com/af_metering.htm
http://toyotaperformance.com/ign_tune.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Syyskuu 7. 16:57:58 2004

Oon lukenut nyt tätä topiikkia ja hieman tota megasquirt foorumia ja homma on alkanut kiinnostaan. Eli nyt oon suunnitellut tuollaisen laitteen rakennusta ja siinä sivussa tehdä opinnäytetyö kyseisestä aiheesta. Mutta.. Mulla ei oo käytännössä juurikaan mitään kokemusta ruiskuista ja tarttisin hiukan selvennystä muutamiin (miljooniin :shock: ) asioihin. Moottori on kaasari ohc ja aion hankkia ruisku ohceesta efi ruiskun osat. Mitä osia tarvitsen? Ajatuksena olisi ohjata myös sytytys samaisella laitteella. Mitä eri keinoja siihen olisi? Ja mistä nuo osat laitteen rakentamiseksi kannattaa hankkia, saako suoraan suomesta vai täytyykö tilata sieltä B&G:ltä? Neuvoja, linkkejä, kokemuksia, kaikki kelpaa. Ja tosiaan olen ihan aloittelija tässä ruiskuhommassa saatikka megasquirtissa. Joten sen mukaan neuvot :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 7. 18:55:44 2004

EFI OHC-koneesta imusarja, kaasunasentoanturi, suuttimet(jos ei tarkoitus muulla tavalla virittää) ja vedenlämpöanturi(se siellä keskellä laippaa), ts. imusarja ja siinä kiinni olevat hilputtimet. Imuilman lämpöanturi pitää ostaa erikseen, koska se on EFI OHC-koneessa ilmamääränmittarissa integroituna. Ilmamäärämittaria ei MS:n kanssa tule.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Syyskuu 7. 19:49:18 2004

Tässä teille kysymys:

Tarviiko tuo megan sytkän ohjaus erillisen väliboxin vai voiko ohjata suoraa puolaa?

Eipä nuo boxit paljon maksa mutta tarviiko?

Tässä yhteen Nissan Primera GT koneeseen laitetaan...
Kaikki muu tuntuu jo toimivat mutta kipinä puuttuu viel...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Syyskuu 7. 20:45:26 2004

tarvii erillisen puolan ohjausboxin,motonetistakin löytyy oli jotain 30e- 35e tieneillä hintaa.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Syyskuu 7. 20:52:38 2004

ok, pitää biltemasta ottaa kun maksaa alle 30e.
Olisiko jossain kytkentä kaavaa vaikka tuolaiselle 6/7 napaiselle bosch bocille mitä esim. volvossa käytetään?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 7. 22:48:06 2004

NiceMan kirjoitti:ok, pitää biltemasta ottaa kun maksaa alle 30e.
Olisiko jossain kytkentä kaavaa vaikka tuolaiselle 6/7 napaiselle bosch bocille mitä esim. volvossa käytetään?
Sen yksikön tyyppinumero olis näissä hommissa aika pop.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Syyskuu 7. 23:08:26 2004

Jaa...

No volvossa ei montaa vaihtoehtoa ole 240 sarjassa.
Sellainen 7 napainen löytyy jokaisesta mallista missä ruisku
Kaasari versiossa taitaa olla 6 napainen.

No jos jonkun version nastasydeemi löytyy niin se hommataan =)

AutoDatasta sain seuraavat numerot:
0 237 024 015
Bosch
tuo on ainakin yleinen ja halpa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 8. 0:10:34 2004

Mulla olisi yksi tuollainen ylimääräinen ja käyttämätön. Hankittu Megasquirt'n'spark projektiin joskus, mutta projekti vaihtuikin EDIS-versioksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Syyskuu 8. 9:02:04 2004

eli sytkäboxi?
Ja olisiko siihen myös nastajärjestys?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 8. 10:24:11 2004

Megasquirt'n'spark osiosta kopsattu:
infoa
kytkis
pinnijärjestys
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ke Syyskuu 8. 14:19:25 2004

Kun nyt ei ymmärrä. Eli kun haluan toteuttaa myös sytytyksen MS:än avulla, niin että voin säätää ennakoita jne. niin hoituuko tuo homma megasquirtilla vai vaatiiko se tuon megasquirtII:sen?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Syyskuu 8. 14:23:51 2004

Se hoituu Megasquirtilla johon lisätään Megasquirt'n'spark-toiminto. Spark on ohjelmisto joka ladataan tavallisen megasquirt-ohjelman tilalle ohjaimeen. Näin olen itse ymmärtänyt, toivottavasti oikein, sillä osat on jo tilattu jenkeistä...

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Syyskuu 8. 14:58:37 2004

Suomesta on saatavissa rakennussarja tuolle megaruiskikselle
mutta en perkules muista osoitetta enää. Muistavammat vois laittaa linkin
näkyviin.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Syyskuu 8. 15:18:55 2004

-Terppa- kirjoitti:Suomesta on saatavissa rakennussarja tuolle megaruiskikselle
mutta en perkules muista osoitetta enää.
http://www.partco.fi/msqrtv22.html <-tuotako tarkoitit?

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ke Syyskuu 8. 15:23:41 2004

Meinaakko sitä mitä partco myy? En saa sitä hinnastoa auki ku ei oo excelii koneessa ja office cd hukassa :oops:. http://www.partco.fi/msqrtv22.html << mitä se maksaa tuolla? Mä oon kyllä aatellu tehä sen piirilevynki ite ettei mee opinnäytetyö liian helpoks. Laittakaas kuvia millassia piirilevyjä ootte ite väsänny. Edelleenki sytkä mietityttää. Onko tuollainen ohc bosch jakaja sellainen magneettireluktanssinen vaimikäsenytoli. Eli saanko sieltä esim. tuollaista GM HEI modulia käyttämällä signaalin megasquirtille? Onko joltain muulta valmistajalta vastaavanlaista modulia?

edit: koskar oli noppeempi :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Syyskuu 8. 15:33:05 2004

http://autos.groups.yahoo.com/group/megasquirtnspark/

Tuolta löytyy moniin kysymyksiin vastaus koskien spark-versiota

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Syyskuu 8. 19:41:06 2004

TODELLA paljon kiitoksia!!!!
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Syyskuu 8. 21:31:27 2004

nyt heräs turbo is rieska henkiin megaruutalla ja suht.hyvin pelaskin.ainoo et pintakaasulla hiukan nykii.olisiko vika siinä,että kaasuläpän asentoanturi ruutan näytön mukaan antoi ihme piikkejä>läppä auki 20% ja yhtäkkiä piikkas noin 75%:iin vaikka läpän asento pysy samana .

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Syyskuu 8. 23:04:26 2004

rs11 kirjoitti:nyt heräs turbo is rieska henkiin megaruutalla ja suht.hyvin pelaskin.ainoo et pintakaasulla hiukan nykii.olisiko vika siinä,että kaasuläpän asentoanturi ruutan näytön mukaan antoi ihme piikkejä>läppä auki 20% ja yhtäkkiä piikkas noin 75%:iin vaikka läpän asento pysy samana .
Joo.
Jäsen #606

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Syyskuu 8. 23:13:30 2004

taitaa olla läpän asentoanturi rikki pystyykö korjaan vai tarviiko hommata suosiolla uus :?:

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Syyskuu 9. 11:56:34 2004

koskar kirjoitti:
-Terppa- kirjoitti:Suomesta on saatavissa rakennussarja tuolle megaruiskikselle
mutta en perkules muista osoitetta enää.
http://www.partco.fi/msqrtv22.html <-tuotako tarkoitit?
Juurikin tuota. Ei ainakaan ite jaksa ruveta piirilevyä syövyttämään.
Juu juu laiska ja saamaton :lol:

Ei näköjään pahan hintaanen kaikki palikat 138 eeroa. Iteltä
löytyy kyllä tuo prossu mutta se on ihan plankko..
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 9. 12:16:41 2004

Miksi ihmeessä noita levyjä ja prossuja pitää itse väsäillä kun valmiina saa halvemmalla?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » To Syyskuu 9. 12:45:15 2004

Se on sitä onnistumisen iloa ja onnenpissaa kun saa sen toimimaan! Kyllähän sitä kaupasta saa melkis mitä vaan. :wink:

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » To Syyskuu 9. 13:37:36 2004

-Terppa- kirjoitti:
koskar kirjoitti:
-Terppa- kirjoitti:Suomesta on saatavissa rakennussarja tuolle megaruiskikselle
mutta en perkules muista osoitetta enää.
http://www.partco.fi/msqrtv22.html <-tuotako tarkoitit?
Juurikin tuota. Ei ainakaan ite jaksa ruveta piirilevyä syövyttämään.
Juu juu laiska ja saamaton :lol:

Ei näköjään pahan hintaanen kaikki palikat 138 eeroa. Iteltä
löytyy kyllä tuo prossu mutta se on ihan plankko..
Kyllä tossa vielä partcolla katetta on.. :)

Nimimerkillä kilpailevassa firmassa töissä.. mä oon yrittäny täs selvittää mihin hintaa saisin clubilaisille tarjottua vastaavaa pakettia mut taitaa mennä ens kuuhun ennenku kerkiää :(

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Syyskuu 9. 13:51:02 2004

Myönnetään että katteet on kohillaan mutta en kattonu
et onko se prossu ohjelmoitu vai onko se plankko??

JesseT: Se on sitä onnistumisen iloa mutta piirilevyn vois hommata
valmiiksi syövytettynä.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » To Syyskuu 9. 15:05:58 2004

Se on sitä onnistumisen iloa ja onnenpissaa kun saa sen toimimaan! Kyllähän sitä kaupasta saa melkis mitä vaan. :wink:

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 21. 21:45:21 2004

Se on hieno juttu näissä hommeleissa kun tää rojektin suunta muuttuu kokoajan. :D

Nyt on taas muuttunu kohde, eli ahdettu OHC kone. Kutoskoneeseen olis ollu muuten hyvä mutta kun tuli sen koneen kanssa muuten niin paljon murheita, että piti hyllyttää se.

Kymysys: Suutinpankeista, 1 ja 2 yhteen ja 3 ja 4 yhteen? vai 1 ja 4 yhteen ja 2 ja 3?

Vai onko merkitystä?
Eihän sillä sillon mitään merkitystä ole jos kaikki siittimet kuseksii samaan aikaan...
Jäsen #606

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Syyskuu 22. 7:56:43 2004

http://www.rs-autosport.com/images/wiring_diagram.gif

Tuossa näyttäisi olevan 1&2 seka 3&4 yhdessä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 22. 8:39:39 2004

Noin ne on Fordin tehtaallakin kytketty EEC-IV ruiskussa ainakin. Nyt on muuten tullut sellainen softapäivitys, että oksat pois!

Lisätietoja täältä:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=3258
http://www.jsm-net.demon.co.uk/msns-ext ... s/help.txt
ja keskustelua aiheesta täällä:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=3258

Lyhyesti:
12x12 kartta sytytykselle

Kaksi 8x8 karttaa polttoaineelle, esim 8 suutinta, vesiruiskua, ahtopaineenohjaukseen ilmasuuttimilla tai NOSsia varten.

Mahdollisuus virranjakajaan ja puolaan tai EDIS sytytykseen.

Nakutuksen mukaan säätyvä sytytysennakko.

Kaksi lambda

Ahtolämpöjen mukaan tapahtuva ennakon myöhäistys

Launch control

Polttoaineen katkaisu moottorijarrutuksessa.
.
.
.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Syyskuu 22. 14:24:12 2004

toi tuntuu tosi hyvältä 8) joko joku on tollasta kokeillu.ton saa tohon vanhaan päivitettyä kuulemma helpolla.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Syyskuu 23. 13:22:21 2004

Kun tota triggeripyärää laittaa kohdilleen niin mikä kohta hampaasta pitää olla sen 90 astetta ennakossa? Hampaan alkava vai loppuva reuna, keskikohta?
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 23. 14:49:05 2004

Käsittääkseni puuttuvan hampaan keskikohta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Syyskuu 23. 15:32:53 2004

Eipä kuulukkaan pumpun pyörähtää kun virran kytkee, ilmeisesti. Kyllä lätkähtää kärjet kiinni kun triggeripyörää vähän näyttää anturille :) -> homma etenee...
Jäsen #606

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Syyskuu 30. 15:05:21 2004

No perskule! Juuri hain tänään oman mikropiirin ja levyn tullista niin eikös patcoltakin saa jo valmiiksi ohjelmoituja prossuja ja piirilevyjä.... :evil:

http://www.partco.fi/msqrtv22.html

On ilmeisesti tullut ihan hiljattain myyntiin, sillä viimeksi kun partcon sivuilla kävin niin ei ollut tarjolla..... :cry:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 1. 8:37:24 2004

olafu kirjoitti:Eipä kuulukkaan pumpun pyörähtää kun virran kytkee, ilmeisesti. Kyllä lätkähtää kärjet kiinni kun triggeripyörää vähän näyttää anturille :) -> homma etenee...
Tulipa vaan vihdoinkin mieleen, että säätösoftallahan valitaan "priming pulse", eli se aika jonka pumppu pyörittää virtojen kytkeyydttyä. Oliskos sulla ollut tuo nollassa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Lokakuu 1. 8:44:13 2004

tuo "priming pulse" ei pyöritä pumppua, vaan ruiskasee ainettaa koneeseen. Ajat kun ovat millisekunneissa, eipä pumppu ehtisi paljoa pyörähtää...

pasil: jäikö paketti tullin haaviin vai ? mulle tuli joskus suoraan kahden purkin roinat postilootaan.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Vastaa Viestiin