Sierran ja Cossun takapyörien säätö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Sierran ja Cossun takapyörien säätö
eli pari napakkaa vaihtoehtoa mitä voi ja kannattaa tehdä että saa pyörät ylhäältä ulospäin. eli loppuu sisäreunan syönti renkaasta. tuolla toisessa topicissa tulikin jo puhetta aiheesta. mutta siis tänne kaikki kokeillut kikat jne.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Sierran ja Cossun takapyörien säätö
VakiojousetLaze kirjoitti:eli pari napakkaa vaihtoehtoa mitä voi ja kannattaa tehdä että saa pyörät ylhäältä ulospäin. eli loppuu sisäreunan syönti renkaasta. tuolla toisessa topicissa tulikin jo puhetta aiheesta. mutta siis tänne kaikki kokeillut kikat jne.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003
Aika montaa kikkaa olen kokeillut, mm kulmapala navan ja tukivarren väliin mutta tukivarren sisempien kiinityspisteden nosto ylöspäin on osoittautunut oikein hyväksi kikaksi. Sierraani on madallettu aika paljon joten camberit oli yli 4 astetta ja nyt noin 2 astetta. Renkaat on kulunut tosi tasaisesti. Aion vielä tehdä auraukselle säädön. Onko kellään kokemuksia miten taka-auraukset vaikuttavat muutenkin jo loistaviin ajo-ominaisuuksiin? 

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Pistä toinen kumi harittamaan niin takaan leveät ajolinjat; kokeilin tuon niksin rallicossun kanssa pari v. sitten. Kylkiluu on jo luutunut takaisin.jarcci kirjoitti:Aika montaa kikkaa olen kokeillut, mm kulmapala navan ja tukivarren väliin mutta tukivarren sisempien kiinityspisteden nosto ylöspäin on osoittautunut oikein hyväksi kikaksi. Sierraani on madallettu aika paljon joten camberit oli yli 4 astetta ja nyt noin 2 astetta. Renkaat on kulunut tosi tasaisesti. Aion vielä tehdä auraukselle säädön. Onko kellään kokemuksia miten taka-auraukset vaikuttavat muutenkin jo loistaviin ajo-ominaisuuksiin?
Aurausta 1mm-2mm ok.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Tää aihehan on jo niin moneen kertaan koluttu täällä.
Kuten jo mainittu, vaihda vakiojouset takaisin tai tyydy siihen että pito on kiihdytyksessä perseestä, takaveto niiaa kulmat muuttuu lisää, pito häviää ja kumia kuluu sisäreunasta tolkuttomasti.
On toki olemassa erittäin työläitä sydeemeitä jotka kaikki eivät mene katsastuksesta läpi. Mitään kiilapaloja en menisi vähänkään tehokkaampiin peleihin laittamaan.
Sierran alatukivarret eivät ole suorassa kulmassa runkoon nähden joten myös aurauskulmat muuttuvat madalluksen/korotuksen myötä. Säätömahdollisuutta ei ole muuta kuin em. kyseenalaiset kikat.
Kuten jo mainittu, vaihda vakiojouset takaisin tai tyydy siihen että pito on kiihdytyksessä perseestä, takaveto niiaa kulmat muuttuu lisää, pito häviää ja kumia kuluu sisäreunasta tolkuttomasti.
On toki olemassa erittäin työläitä sydeemeitä jotka kaikki eivät mene katsastuksesta läpi. Mitään kiilapaloja en menisi vähänkään tehokkaampiin peleihin laittamaan.
Sierran alatukivarret eivät ole suorassa kulmassa runkoon nähden joten myös aurauskulmat muuttuvat madalluksen/korotuksen myötä. Säätömahdollisuutta ei ole muuta kuin em. kyseenalaiset kikat.
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Tässä olis wrc escortin takaripustus. Ketä kiinnostaa alkaa väsäämään.
Luokitustodistuksesta otettuja epäselviä valokopioita. Täältä löytyy yksi pieni kuva, joka on luokitustodistuksen mukainen.
Tukivarsia näyttäisi olevan kolme per puoli eli kaksi alaputkea A-muodossa ja yksi pitkittäinen reaktiotankona kuten kuvasta näkyy.
Eikun tallille sorvaamaan moisia taunuksen alle
Luokitustodistuksesta otettuja epäselviä valokopioita. Täältä löytyy yksi pieni kuva, joka on luokitustodistuksen mukainen.
Tukivarsia näyttäisi olevan kolme per puoli eli kaksi alaputkea A-muodossa ja yksi pitkittäinen reaktiotankona kuten kuvasta näkyy.
Eikun tallille sorvaamaan moisia taunuksen alle

Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Toi jarccin tekemä systeemi on ainoa oikea tapa tehdä homma. Muutosta seuranneena suosittelen lämpimästi, Sierra on matala kuin mikroauto (eli ihan liian matala
) mutta kulmat ei ole sen pahemmat kuin vakiossa. Ja kun homman tekee huolella, ei turvallisuudestakaan tarvitse tinkiä. Työtähän siinä tietty hiukan on.
Käsittääkseni vinkki on kuultu arvostetulta viripajalta, tiedä sitten kuinka salaista tietoa lienee... Jarcci vois varmaan valaista asiaa tarkemmin jos oikein nätisti pyytää

Käsittääkseni vinkki on kuultu arvostetulta viripajalta, tiedä sitten kuinka salaista tietoa lienee... Jarcci vois varmaan valaista asiaa tarkemmin jos oikein nätisti pyytää

#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
Tämä topic käsitellään jatkossa täällä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... 3&start=25
jotta ei homma hajoaisi käsiin kun samasta asiasta puhutaan.
jotta ei homma hajoaisi käsiin kun samasta asiasta puhutaan.