Sierran ja Cossun takapyörien säätö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Sierran ja Cossun takapyörien säätö

Viesti Kirjoittaja Laze » To Elokuu 12. 16:04:56 2004

eli pari napakkaa vaihtoehtoa mitä voi ja kannattaa tehdä että saa pyörät ylhäältä ulospäin. eli loppuu sisäreunan syönti renkaasta. tuolla toisessa topicissa tulikin jo puhetta aiheesta. mutta siis tänne kaikki kokeillut kikat jne.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Sierran ja Cossun takapyörien säätö

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Elokuu 12. 16:17:17 2004

Laze kirjoitti:eli pari napakkaa vaihtoehtoa mitä voi ja kannattaa tehdä että saa pyörät ylhäältä ulospäin. eli loppuu sisäreunan syönti renkaasta. tuolla toisessa topicissa tulikin jo puhetta aiheesta. mutta siis tänne kaikki kokeillut kikat jne.
Vakiojouset
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Viesti Kirjoittaja jarcci » To Elokuu 12. 17:08:06 2004

Aika montaa kikkaa olen kokeillut, mm kulmapala navan ja tukivarren väliin mutta tukivarren sisempien kiinityspisteden nosto ylöspäin on osoittautunut oikein hyväksi kikaksi. Sierraani on madallettu aika paljon joten camberit oli yli 4 astetta ja nyt noin 2 astetta. Renkaat on kulunut tosi tasaisesti. Aion vielä tehdä auraukselle säädön. Onko kellään kokemuksia miten taka-auraukset vaikuttavat muutenkin jo loistaviin ajo-ominaisuuksiin? :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 12. 18:31:40 2004

jarcci kirjoitti:Aika montaa kikkaa olen kokeillut, mm kulmapala navan ja tukivarren väliin mutta tukivarren sisempien kiinityspisteden nosto ylöspäin on osoittautunut oikein hyväksi kikaksi. Sierraani on madallettu aika paljon joten camberit oli yli 4 astetta ja nyt noin 2 astetta. Renkaat on kulunut tosi tasaisesti. Aion vielä tehdä auraukselle säädön. Onko kellään kokemuksia miten taka-auraukset vaikuttavat muutenkin jo loistaviin ajo-ominaisuuksiin? :D
Pistä toinen kumi harittamaan niin takaan leveät ajolinjat; kokeilin tuon niksin rallicossun kanssa pari v. sitten. Kylkiluu on jo luutunut takaisin.

Aurausta 1mm-2mm ok.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Elokuu 12. 19:25:18 2004

Tää aihehan on jo niin moneen kertaan koluttu täällä.
Kuten jo mainittu, vaihda vakiojouset takaisin tai tyydy siihen että pito on kiihdytyksessä perseestä, takaveto niiaa kulmat muuttuu lisää, pito häviää ja kumia kuluu sisäreunasta tolkuttomasti.

On toki olemassa erittäin työläitä sydeemeitä jotka kaikki eivät mene katsastuksesta läpi. Mitään kiilapaloja en menisi vähänkään tehokkaampiin peleihin laittamaan.

Sierran alatukivarret eivät ole suorassa kulmassa runkoon nähden joten myös aurauskulmat muuttuvat madalluksen/korotuksen myötä. Säätömahdollisuutta ei ole muuta kuin em. kyseenalaiset kikat.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » To Elokuu 12. 22:00:42 2004

Tässä olis wrc escortin takaripustus. Ketä kiinnostaa alkaa väsäämään.

Luokitustodistuksesta otettuja epäselviä valokopioita. Täältä löytyy yksi pieni kuva, joka on luokitustodistuksen mukainen.
Tukivarsia näyttäisi olevan kolme per puoli eli kaksi alaputkea A-muodossa ja yksi pitkittäinen reaktiotankona kuten kuvasta näkyy.

Eikun tallille sorvaamaan moisia taunuksen alle :shock:
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 12. 22:28:40 2004

Joo, tuo on lopullinen versio WRC:ssä. Alaputket eivät luonnossa ole A-muodossa vaan samansuuntaiset.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » To Elokuu 12. 22:30:33 2004

Ok, jjs, vedän sanani takas :wink: . Muistatko millaset takatukivarret oli rA-sierrassa/escortissa. Joskus olen nähnyt jonkun kuvan, mut nyt ei pysty muistamaan.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Elokuu 12. 22:31:36 2004

Toi jarccin tekemä systeemi on ainoa oikea tapa tehdä homma. Muutosta seuranneena suosittelen lämpimästi, Sierra on matala kuin mikroauto (eli ihan liian matala :wink: ) mutta kulmat ei ole sen pahemmat kuin vakiossa. Ja kun homman tekee huolella, ei turvallisuudestakaan tarvitse tinkiä. Työtähän siinä tietty hiukan on.
Käsittääkseni vinkki on kuultu arvostetulta viripajalta, tiedä sitten kuinka salaista tietoa lienee... Jarcci vois varmaan valaista asiaa tarkemmin jos oikein nätisti pyytää :roll:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Elokuu 12. 23:17:03 2004

Tämä topic käsitellään jatkossa täällä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... 3&start=25
jotta ei homma hajoaisi käsiin kun samasta asiasta puhutaan.

Lukittu