Cossun ventiilinpainimet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Cossun ventiilinpainimet
Volkkarin hydr. painimet pitäisi toimia Cossussa, mutta ainakin minun testikappaleeni on melkein 2mm korkeampi kuin Cossussa paikallaan olleet? 2WD koneessa sisällä olleet saa puristettua 18 milliin, lopussa ottaa ilmeisesti jousi vastaa, mutta VW nostaja on minimissään 19.7mm ei taida toimia noin korkea Cosassa? Onko minulla viallinen vai onko ne noin korkeita, muistaakseni VW painimen piti olla alle 1mm korkeampi kuin alkuperäinen? Uudet Cosaan tarkoitetut nostajat painuu kanssa tohon 18 milliin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
En ole ikinä niitä mitannut mutta kahteen kanteen olen vw:n nostajat laittanut ja hyvin on toimineet.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Jos seetejä ei ole koneistettu ja venttiileitä lyhennetty voi VW nostin toimia mutta muuten voi tulla ongelmia= venttiilit kantaa. Nostimen sisänastaa voi tarvittaessa lyhentää hiomalla.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
VW:n ja cossun nostajat on ihan saman valmistajan tekemät, vain keskitappi on eripituinen. Ne uudet VW:n nostajat kun purkaa ja ottaa ne öljyt pois sieltä niin ne painuu pohjaan. Saman ku tekee cossun vakioille niin sitten voi keskitappi pohjaan puristettuna mitata niiden pituuseron. Juuri tuli tuo operaatio tehtyä ja VW:n nostajat oli noin 0,20mm pidemmät kuin cossun omat kokoon puristettuna. Vakio kannessa VW: nostajat toimii ihan hienosti, mutta jos seetipintoja on koneistettu niin sitten jää VW:n nostajilla venttiilit kantamaan. Jos purat ne nostajat ja päätät keskitappia lyhentää niin muista täyttää nostaja öljyllä ennen kuin lyöt sen takasin kiiinni. Ja on muuten sitten aika kovaa kiinni se keskitappi.. 
EDIT: olinpas hidas kirjottamaan

EDIT: olinpas hidas kirjottamaan
Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ne on melkein ilmaisia verrattuna alkuperäisiinEscocossu kirjoitti:Onko noi volkkarin nostajat parempia?? Mutta varmaan ainakin halvempia??
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Yksittäin hankittu tutkimuskohde on INAn ja sitten on käytetystä kannesta pari erilaista INAa, joissa kokoonpuristumista viimeisillä n. 1.5 millillä vastustaa jousi. Uudet AJUSAn painimet käyttäytyy kuin noi kannessa olleet ja ovat saman mittaiset.
Testi INA näyttää tapiltaan siltä kuin se ei voisi enää syvemmälle painuakkaan. Tuli vaan mieleen jos toi testikappale on ehjä ja oikean mittainen niin sitä voisi käyttää vakiosta hiotun nokan kanssa johon on nostoa lisätty.
Oliko siellä Hena jousi sisällä niissä purkamissasi?
Jos rakenne on Cossun korjauskäsisten mukainen ei se tappi purkamisen jälkeen enää entisensä ole?
Cossun koneelle kai voi antaa vähän enemmän kiekkaa kuin yleensä hydr. nokkaisille koneille, olisiko niissä nostajissa kuitenkin joku muukin ero kuin pieni pituusero?
Testi INA näyttää tapiltaan siltä kuin se ei voisi enää syvemmälle painuakkaan. Tuli vaan mieleen jos toi testikappale on ehjä ja oikean mittainen niin sitä voisi käyttää vakiosta hiotun nokan kanssa johon on nostoa lisätty.
Oliko siellä Hena jousi sisällä niissä purkamissasi?
Jos rakenne on Cossun korjauskäsisten mukainen ei se tappi purkamisen jälkeen enää entisensä ole?
Cossun koneelle kai voi antaa vähän enemmän kiekkaa kuin yleensä hydr. nokkaisille koneille, olisiko niissä nostajissa kuitenkin joku muukin ero kuin pieni pituusero?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Volkkarin nostin on pitempi= muutama gramma lisää. Nostimen sisänastaa ei tietenkään pureta vaan otetaan nasta kupista irti ja hiotaan lyhyemmäksi. Jos käytetään hiottua nokkaa nostimen modifiointitarve tietysti vähenee/ poistuu kokonaan.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Cossun nostajien keskitappia ei saa purettua mutta VW:n keskitapin saa. Broidin kanteen kun noita tehtiin niin kaikki uudet VW:n nostajat oli ihan kovia eikä painunu ollenkaan ennen kuin otti pois ne öljyt sieltä.SLEI kirjoitti: Oliko siellä Hena jousi sisällä niissä purkamissasi?
Jos rakenne on Cossun korjauskäsisten mukainen ei se tappi purkamisen jälkeen enää entisensä ole?
Cossun koneelle kai voi antaa vähän enemmän kiekkaa kuin yleensä hydr. nokkaisille koneille, olisiko niissä nostajissa kuitenkin joku muukin ero kuin pieni pituusero?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ja samat nostimet käy johonkin audiinkin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
kaikki VAG konsermin 8/16V bensamoottorit 86--->90-luvun loppuun, jos vaan on hydrauliset nostimet, sekä D/TD VAG moottorit(volkkari/volvo) Tuossa muutama sopivuus...siipicossu kirjoitti:Ja samat nostimet käy johonkin audiinkin
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa..Ilpo kirjoitti:Ihan vaan asiaan liittyen en voi olla ihmettelemättä että kalliseen koneeseen pitää yrittää säästämisen toivossa sovittaa jotain siihen kuulumattomia osia. Sitten ihmetellään kun on mitä ihmeellisempiä ongelmia. No, kukin tyylillään.

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minä en kyllä onnistunut siitä "Kupla" painimesta repimään tappia irti siirtoleukapihdeillä? Toisaalta eipä sitä kyllä tarvetta ole purkaakkaan, kun nyt saa alta 200 oikean mittaiset.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Joo ne on "aika" kovaa kiinni. Kahteen mieheenkin lähti just ja just. Toinen puristi tappia pihdeillä ja toinen repi nostinta niin kyllä ne sieltä lähti..SLEI kirjoitti:Minä en kyllä onnistunut siitä "Kupla" painimesta repimään tappia irti siirtoleukapihdeillä? Toisaalta eipä sitä kyllä tarvetta ole purkaakkaan, kun nyt saa alta 200 oikean mittaiset.

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001
Napauttamalla nostin pöytään pari kertaa irroittaa keskitapit aika tehokkaasti..Hena kirjoitti:Joo ne on "aika" kovaa kiinni. Kahteen mieheenkin lähti just ja just. Toinen puristi tappia pihdeillä ja toinen repi nostinta niin kyllä ne sieltä lähti..SLEI kirjoitti:Minä en kyllä onnistunut siitä "Kupla" painimesta repimään tappia irti siirtoleukapihdeillä? Toisaalta eipä sitä kyllä tarvetta ole purkaakkaan, kun nyt saa alta 200 oikean mittaiset.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ainakin jostain dieselistä käyolafu kirjoitti:Mulla olis 1.6 dieselin painimia, 16 kipaletta, jostain olen kuullut että kävis cossuun. Ne on levysäätösiä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Taitaa kyllä vaatia pitemmät venttiilit ne mekaaniset disun painimet ja aika painavatkin ne on eli onko niiden käytöstä hyötyä?siipicossu kirjoitti:ainakin jostain dieselistä käyolafu kirjoitti:Mulla olis 1.6 dieselin painimia, 16 kipaletta, jostain olen kuullut että kävis cossuun. Ne on levysäätösiä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Kovin on lyhyt muisti porukalla täällä.
Mulle laitettiin ne volkkarin nostimet ja oli ongelmia niiden kanssa.
Painoerotkin ilmoitettiin silloin tarkasti ym eroavaisuudet.
Cosescin mainitsemalla tavalla ne saa toimimaan MUTTA en enää laittaisi niitä viritettyyn kantee eli seetipintoja ja varsia kun on koneisteltu ym...
Painoerotkin ilmoitettiin silloin tarkasti ym eroavaisuudet.
Vakioon käy kyllä.
Mulle laitettiin ne volkkarin nostimet ja oli ongelmia niiden kanssa.
Painoerotkin ilmoitettiin silloin tarkasti ym eroavaisuudet.
Cosescin mainitsemalla tavalla ne saa toimimaan MUTTA en enää laittaisi niitä viritettyyn kantee eli seetipintoja ja varsia kun on koneisteltu ym...
Painoerotkin ilmoitettiin silloin tarkasti ym eroavaisuudet.
Vakioon käy kyllä.
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei se niin kovin lyhyt ole, mutta kun pääsin vertaamaan alkuperäisiin VW-nostajia niin se pituusero oli paljon reilumpi kuin aikoinaan oli puhe.ckolli kirjoitti:Kovin on lyhyt muisti porukalla täällä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
skannasin lämpimikseni tuollaiset, jos jollekin on apua
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/nostin1.jpg
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/nostin2.jpg
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/nostin1.jpg
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/nostin2.jpg
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö burtonilta kuitenkin saa reilusti halvemmalla?Jasu kirjoitti:Tosiaan, virikanteen nostajia vailla. Mitkä muut sopii kuin Fordin omat? Rupee projekti-rahasto kohta ehtymään ja nostajat maksais n.640e Fordilla. Kellään kokemuksia / tietoa Kent Camsin nostajista (jotka halvemmat) tai jostain muista?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Part No: SC1222 Status: Available from stock.
Item Price: £10.64 Surcharge: £0.00 Price: £10.64(exc.vat) £12.50 (inc.Vat)
Description: TAPPET HYDRAULIC TYPE REPLACEMENT O.E
Other Info: 'INA' TYPE AS PER ORIGINAL FORD SPECIFICATION FOR COSWORTH YB ENGINES (NOT CHEAPER VW SPEC.TAPPETS!).
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1225 Status: Available from stock.
Item Price: £15.90 Surcharge: £0.00 Price: £15.90(exc.vat) £18.68(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR STANDARD LENGTH VALVES & NEW CAMSHAFTS
Other Info:
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1225R Status: Available from stock.
Item Price: £15.90 Surcharge: £0.00 Price: £15.90(exc.Vat) £18.68(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR STANDARD LENGTH VALVES & REPROFILED CAMSHAFTS
Other Info:
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1226 Status: Available from stock.
Item Price: £14.38 Surcharge: £0.00 Price: £14.38(exc vat.) £16.90(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR LONG DICK VALVES
Other Info:
Nuo löytyy Burtonilta
Item Price: £10.64 Surcharge: £0.00 Price: £10.64(exc.vat) £12.50 (inc.Vat)
Description: TAPPET HYDRAULIC TYPE REPLACEMENT O.E
Other Info: 'INA' TYPE AS PER ORIGINAL FORD SPECIFICATION FOR COSWORTH YB ENGINES (NOT CHEAPER VW SPEC.TAPPETS!).
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1225 Status: Available from stock.
Item Price: £15.90 Surcharge: £0.00 Price: £15.90(exc.vat) £18.68(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR STANDARD LENGTH VALVES & NEW CAMSHAFTS
Other Info:
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1225R Status: Available from stock.
Item Price: £15.90 Surcharge: £0.00 Price: £15.90(exc.Vat) £18.68(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR STANDARD LENGTH VALVES & REPROFILED CAMSHAFTS
Other Info:
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1226 Status: Available from stock.
Item Price: £14.38 Surcharge: £0.00 Price: £14.38(exc vat.) £16.90(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR LONG DICK VALVES
Other Info:
Nuo löytyy Burtonilta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re:
Paljonkohan tota nastaa voi lyhentää ja kummasta päästä vai molemmista?Cosesc kirjoitti:Nostimen sisänastaa voi tarvittaessa lyhentää hiomalla.
Piiikku onkelmia vaan kun joku kyläseppä joskus "vähä" upotellu seetejä niin jää venttiilit kantamaan 2-3mm

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cossun ventiilinpainimet
Purat sen nostimen sisänastan pois ja mittaat kuinka paksu se hattu on. En nyt enää muista kuinka paljon golfin nostimista hiottiin pois vs. cossun vakio mutta jotain kymppejä se oli. Toki venttiilitkin olis kansihommaa tehdessä pitäny lyhentää mirauksen jälkeen orkkispituuteen jotta välykset pysyy vakiona. Yks aika hyvin tunnettu kannen tekijä sanoo yleensä näitä "kyläseppien" tekeleitä korjaillessaan että "sata ekaa on aina vaikeita.."



Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossun ventiilinpainimet
Se kohta mikä ottaa venttiilinpäähän kiinni niin siinä on n.1.8mm tavaraa et siinä ei paljoa viilaus varaa ole.
Entäs se pohja osa joka pyörii sen natsan sisällä, siinä olis vähä enemmän varoja ottaa mutta lakkaako se natsa toimimasta jos sieltä ottaa pois?
Venttiilin päästäkään ei juuri milliä enempää voi ottaa.
Prkl että tämmönenkin ongelma piti eteen tulla, toki veisin kannen samantien seetien laittoon jos olis n.500e ylimäärästä...
Entäs se pohja osa joka pyörii sen natsan sisällä, siinä olis vähä enemmän varoja ottaa mutta lakkaako se natsa toimimasta jos sieltä ottaa pois?
Venttiilin päästäkään ei juuri milliä enempää voi ottaa.
Prkl että tämmönenkin ongelma piti eteen tulla, toki veisin kannen samantien seetien laittoon jos olis n.500e ylimäärästä...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cossun ventiilinpainimet
Jos nyt en ihan väärin ymmärrä tota Cosescin viestiä, niin tarkoittaa tota nostimen kuppia ja siitä on hiottu nokkaa vasten tulevasta pinnasta tarvittavat pois.
Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.
Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossun ventiilinpainimet
Tosiaan joo, empä tullu ajatelleeks koko asiaa. Täytyy mitata se.MikkoT kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin ymmärrä tota Cosescin viestiä, niin tarkoittaa tota nostimen kuppia ja siitä on hiottu nokkaa vasten tulevasta pinnasta tarvittavat pois.
Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.
Molemmin puolin kyllä, olikohan pakopuolella lähemmäs 3mm ja imu hiukan päälle 2mm kantoa.
Justiin tuli hommattua "uudet" kireähköt nenät ja niissä on vakio toi perusympyrä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cossun ventiilinpainimet
MikkoT kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin ymmärrä tota Cosescin viestiä, niin tarkoittaa tota nostimen kuppia ja siitä on hiottu nokkaa vasten tulevasta pinnasta tarvittavat pois.
Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.
Ymmärsit väärin


Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossun ventiilinpainimet
Ratkaisu saattaa olla lähellä, eipä tullu aikasemmin tutkittua tossa rikkinäisessä kannessa olleita nostajia. Siihen kun tuli joskus laitettua jotku tarvike mallit, kuvassa toi oikea:
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... uva682.jpg
Siinä painuu toi natsa lähes 3mm syvemmälle kun tossa orggis inassa.
Imupuolelle pitäs mennä tollasenaan niin jäis vielä muutama kymppi välystä mut pakopuolelle pitäs taas muutama kymppi hioo pois.
Ainoo että mun nyrkkipajasta ei semmosia työkaluja löydy että ton natsan sais irti.
On hakattu, revitty pihdeillä ja annettu paineilmaa eikä mihinkää lähe
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... uva682.jpg
Siinä painuu toi natsa lähes 3mm syvemmälle kun tossa orggis inassa.
Imupuolelle pitäs mennä tollasenaan niin jäis vielä muutama kymppi välystä mut pakopuolelle pitäs taas muutama kymppi hioo pois.
Ainoo että mun nyrkkipajasta ei semmosia työkaluja löydy että ton natsan sais irti.
On hakattu, revitty pihdeillä ja annettu paineilmaa eikä mihinkää lähe

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Cossun ventiilinpainimet
Joskus volkkarin nostimia lyhenettiin muutama kymppi juurikin samalla tavalla ku cosesc sano. Ne keskinastat on tosiaan aika kovasti kiinni. Me tehtiin niin että toinen piti nostimesta kii ja toinen veti keskitapin pihdeillä ulos..AkiS kirjoitti:Ainoo että mun nyrkkipajasta ei semmosia työkaluja löydy että ton natsan sais irti.
On hakattu, revitty pihdeillä ja annettu paineilmaa eikä mihinkää lähe
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cossun ventiilinpainimet
Naftaan uimaan vuorokaudeksi ja lyö vasten pöytää 

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossun ventiilinpainimet
Jeah osa lähti hakkaamalla ja osa lukkopihtien avustuksella. Natsoissa oli pienet lukkosokat jotka pisti vähän vastaan.
Noin millin verran joutuu niistä ottamaan pois niin on välykset alueella.
Oisko nää niitä volkkarin tarvikenostajia sitten? Täältä myyntipalstalta mä ne vuosia sitten ostin mutta en alkuperää muista kysyneeni...
Noin millin verran joutuu niistä ottamaan pois niin on välykset alueella.
Oisko nää niitä volkkarin tarvikenostajia sitten? Täältä myyntipalstalta mä ne vuosia sitten ostin mutta en alkuperää muista kysyneeni...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69