Cossun ventiilinpainimet

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 2. 18:43:02 2004

Volkkarin hydr. painimet pitäisi toimia Cossussa, mutta ainakin minun testikappaleeni on melkein 2mm korkeampi kuin Cossussa paikallaan olleet? 2WD koneessa sisällä olleet saa puristettua 18 milliin, lopussa ottaa ilmeisesti jousi vastaa, mutta VW nostaja on minimissään 19.7mm ei taida toimia noin korkea Cosassa? Onko minulla viallinen vai onko ne noin korkeita, muistaakseni VW painimen piti olla alle 1mm korkeampi kuin alkuperäinen? Uudet Cosaan tarkoitetut nostajat painuu kanssa tohon 18 milliin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 2. 22:59:03 2004

En ole ikinä niitä mitannut mutta kahteen kanteen olen vw:n nostajat laittanut ja hyvin on toimineet.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ma Elokuu 2. 23:08:20 2004

Onko noi volkkarin nostajat parempia?? Mutta varmaan ainakin halvempia??

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Elokuu 2. 23:09:25 2004

Jos seetejä ei ole koneistettu ja venttiileitä lyhennetty voi VW nostin toimia mutta muuten voi tulla ongelmia= venttiilit kantaa. Nostimen sisänastaa voi tarvittaessa lyhentää hiomalla.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Elokuu 2. 23:11:15 2004

eikös ton 2 milliä saisi venttiilinvarren päästäkin pois?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Elokuu 2. 23:16:56 2004

VW:n ja cossun nostajat on ihan saman valmistajan tekemät, vain keskitappi on eripituinen. Ne uudet VW:n nostajat kun purkaa ja ottaa ne öljyt pois sieltä niin ne painuu pohjaan. Saman ku tekee cossun vakioille niin sitten voi keskitappi pohjaan puristettuna mitata niiden pituuseron. Juuri tuli tuo operaatio tehtyä ja VW:n nostajat oli noin 0,20mm pidemmät kuin cossun omat kokoon puristettuna. Vakio kannessa VW: nostajat toimii ihan hienosti, mutta jos seetipintoja on koneistettu niin sitten jää VW:n nostajilla venttiilit kantamaan. Jos purat ne nostajat ja päätät keskitappia lyhentää niin muista täyttää nostaja öljyllä ennen kuin lyöt sen takasin kiiinni. Ja on muuten sitten aika kovaa kiinni se keskitappi.. :wink:


EDIT: olinpas hidas kirjottamaan
Toyota Supra TT

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 2. 23:59:53 2004

Escocossu kirjoitti:Onko noi volkkarin nostajat parempia?? Mutta varmaan ainakin halvempia??
Ne on melkein ilmaisia verrattuna alkuperäisiin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Elokuu 3. 0:04:57 2004

Yksittäin hankittu tutkimuskohde on INAn ja sitten on käytetystä kannesta pari erilaista INAa, joissa kokoonpuristumista viimeisillä n. 1.5 millillä vastustaa jousi. Uudet AJUSAn painimet käyttäytyy kuin noi kannessa olleet ja ovat saman mittaiset.
Testi INA näyttää tapiltaan siltä kuin se ei voisi enää syvemmälle painuakkaan. Tuli vaan mieleen jos toi testikappale on ehjä ja oikean mittainen niin sitä voisi käyttää vakiosta hiotun nokan kanssa johon on nostoa lisätty.

Oliko siellä Hena jousi sisällä niissä purkamissasi?
Jos rakenne on Cossun korjauskäsisten mukainen ei se tappi purkamisen jälkeen enää entisensä ole?
Cossun koneelle kai voi antaa vähän enemmän kiekkaa kuin yleensä hydr. nokkaisille koneille, olisiko niissä nostajissa kuitenkin joku muukin ero kuin pieni pituusero?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Elokuu 3. 1:45:34 2004

Olisko painossa eroa?

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Elokuu 3. 6:21:28 2004

Volkkarin nostin on pitempi= muutama gramma lisää. Nostimen sisänastaa ei tietenkään pureta vaan otetaan nasta kupista irti ja hiotaan lyhyemmäksi. Jos käytetään hiottua nokkaa nostimen modifiointitarve tietysti vähenee/ poistuu kokonaan.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Elokuu 3. 11:00:28 2004

SLEI kirjoitti: Oliko siellä Hena jousi sisällä niissä purkamissasi?
Jos rakenne on Cossun korjauskäsisten mukainen ei se tappi purkamisen jälkeen enää entisensä ole?
Cossun koneelle kai voi antaa vähän enemmän kiekkaa kuin yleensä hydr. nokkaisille koneille, olisiko niissä nostajissa kuitenkin joku muukin ero kuin pieni pituusero?
Cossun nostajien keskitappia ei saa purettua mutta VW:n keskitapin saa. Broidin kanteen kun noita tehtiin niin kaikki uudet VW:n nostajat oli ihan kovia eikä painunu ollenkaan ennen kuin otti pois ne öljyt sieltä.
Toyota Supra TT

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Elokuu 3. 12:01:55 2004

Ihan vaan asiaan liittyen en voi olla ihmettelemättä että kalliseen koneeseen pitää yrittää säästämisen toivossa sovittaa jotain siihen kuulumattomia osia. Sitten ihmetellään kun on mitä ihmeellisempiä ongelmia. No, kukin tyylillään.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Elokuu 3. 12:22:28 2004

siipicossu kirjoitti:
Escocossu kirjoitti:Onko noi volkkarin nostajat parempia?? Mutta varmaan ainakin halvempia??
Ne on melkein ilmaisia verrattuna alkuperäisiin
VW:n nostin Koivusella 10,30.- kpl
Orkkis Fordilla 38.- kpl
Ex. #28
Escort RS Cosworth

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Elokuu 3. 12:27:46 2004

Motonetissa näyttäis VW nostin olevan 8,90€/kpl
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Elokuu 3. 12:50:02 2004

Turbo_IS kirjoitti:Motonetissa näyttäis VW nostin olevan 8,90€/kpl
INA merkkinen, made in Germany. Jos jotakuta kiinnostaa ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 3. 13:07:49 2004

Ja samat nostimet käy johonkin audiinkin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Elokuu 3. 15:01:40 2004

siipicossu kirjoitti:Ja samat nostimet käy johonkin audiinkin
kaikki VAG konsermin 8/16V bensamoottorit 86--->90-luvun loppuun, jos vaan on hydrauliset nostimet, sekä D/TD VAG moottorit(volkkari/volvo) Tuossa muutama sopivuus...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Elokuu 3. 15:55:45 2004

Ilpo kirjoitti:Ihan vaan asiaan liittyen en voi olla ihmettelemättä että kalliseen koneeseen pitää yrittää säästämisen toivossa sovittaa jotain siihen kuulumattomia osia. Sitten ihmetellään kun on mitä ihmeellisempiä ongelmia. No, kukin tyylillään.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.. :wink:
Toyota Supra TT

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 5. 14:15:28 2004

Minä en kyllä onnistunut siitä "Kupla" painimesta repimään tappia irti siirtoleukapihdeillä? Toisaalta eipä sitä kyllä tarvetta ole purkaakkaan, kun nyt saa alta 200 oikean mittaiset.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Elokuu 5. 14:43:47 2004

SLEI kirjoitti:Minä en kyllä onnistunut siitä "Kupla" painimesta repimään tappia irti siirtoleukapihdeillä? Toisaalta eipä sitä kyllä tarvetta ole purkaakkaan, kun nyt saa alta 200 oikean mittaiset.
Joo ne on "aika" kovaa kiinni. Kahteen mieheenkin lähti just ja just. Toinen puristi tappia pihdeillä ja toinen repi nostinta niin kyllä ne sieltä lähti.. 8)
Toyota Supra TT

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » To Elokuu 5. 16:37:24 2004

Hena kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Minä en kyllä onnistunut siitä "Kupla" painimesta repimään tappia irti siirtoleukapihdeillä? Toisaalta eipä sitä kyllä tarvetta ole purkaakkaan, kun nyt saa alta 200 oikean mittaiset.
Joo ne on "aika" kovaa kiinni. Kahteen mieheenkin lähti just ja just. Toinen puristi tappia pihdeillä ja toinen repi nostinta niin kyllä ne sieltä lähti.. 8)
Napauttamalla nostin pöytään pari kertaa irroittaa keskitapit aika tehokkaasti..

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Elokuu 5. 18:27:49 2004

Paineilmalla olen joskus käytettyjä purkanut.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 5. 18:59:14 2004

Mikäs noitten paininten halkasija on?
Jäsen #606

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » La Elokuu 7. 1:30:07 2004

kovat nostimet ja kannattaako..?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 9. 19:33:01 2004

Mulla olis 1.6 dieselin painimia, 16 kipaletta, jostain olen kuullut että kävis cossuun. Ne on levysäätösiä.
Jäsen #606

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 9. 20:20:38 2004

olafu kirjoitti:Mulla olis 1.6 dieselin painimia, 16 kipaletta, jostain olen kuullut että kävis cossuun. Ne on levysäätösiä.
ainakin jostain dieselistä käy
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 9. 22:31:54 2004

siipicossu kirjoitti:
olafu kirjoitti:Mulla olis 1.6 dieselin painimia, 16 kipaletta, jostain olen kuullut että kävis cossuun. Ne on levysäätösiä.
ainakin jostain dieselistä käy
Taitaa kyllä vaatia pitemmät venttiilit ne mekaaniset disun painimet ja aika painavatkin ne on eli onko niiden käytöstä hyötyä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Elokuu 9. 23:52:30 2004

Kovin on lyhyt muisti porukalla täällä.
Mulle laitettiin ne volkkarin nostimet ja oli ongelmia niiden kanssa.
Painoerotkin ilmoitettiin silloin tarkasti ym eroavaisuudet.

Cosescin mainitsemalla tavalla ne saa toimimaan MUTTA en enää laittaisi niitä viritettyyn kantee eli seetipintoja ja varsia kun on koneisteltu ym...
Painoerotkin ilmoitettiin silloin tarkasti ym eroavaisuudet.
Vakioon käy kyllä.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Elokuu 11. 17:39:02 2004

RubberDuck kirjoitti:kovat nostimet ja kannattaako..?
laitoin omaan kanteen kovat nostajat... tuli sairaan kalliiks.. nostin on nissanista koska piti olla pitkä keskitappi ku on hiotut nokat. nositmelle tuli hintaa noin 60e kpl

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 11. 18:04:42 2004

ckolli kirjoitti:Kovin on lyhyt muisti porukalla täällä.
Ei se niin kovin lyhyt ole, mutta kun pääsin vertaamaan alkuperäisiin VW-nostajia niin se pituusero oli paljon reilumpi kuin aikoinaan oli puhe.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Elokuu 11. 18:49:55 2004

Taitaa olla eri sarjoissa eroja.
Jahmanilla taitaa olla tarkemmat speksit pituus ja painoeroista.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Elokuu 11. 21:30:41 2004

esitetään kysymys näin.Mitkä nostimet olisivat kaikkein parhaimat??
Ja mitä kestää(ei läkätä heti 1000km jälkeen)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Elokuu 11. 22:18:24 2004

Läkätys ja naputus loppuu kun teet öljykanavaan sen pikku muutoksen. Lohkon tulo umpeen ja pumpulta letku kannen päätyyn josta avaat proppauksen, lyhyesti esitettynä... Cossujen heikko kohta, kannen voitelu.

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Elokuu 12. 8:59:21 2004

ckolli kirjoitti:Läkätys ja naputus loppuu kun teet öljykanavaan sen pikku muutoksen. Lohkon tulo umpeen ja pumpulta letku kannen päätyyn josta avaat proppauksen, lyhyesti esitettynä... Cossujen heikko kohta, kannen voitelu.
koko kone voitelee huonosti.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Elokuu 12. 12:35:23 2004

Tosiaan, virikanteen nostajia vailla. Mitkä muut sopii kuin Fordin omat? Rupee projekti-rahasto kohta ehtymään ja nostajat maksais n.640e Fordilla. Kellään kokemuksia / tietoa Kent Camsin nostajista (jotka halvemmat) tai jostain muista?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Elokuu 12. 23:36:00 2004


siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 12. 23:42:06 2004

Jasu kirjoitti:Tosiaan, virikanteen nostajia vailla. Mitkä muut sopii kuin Fordin omat? Rupee projekti-rahasto kohta ehtymään ja nostajat maksais n.640e Fordilla. Kellään kokemuksia / tietoa Kent Camsin nostajista (jotka halvemmat) tai jostain muista?
Eikö burtonilta kuitenkin saa reilusti halvemmalla?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » To Elokuu 12. 23:53:34 2004

Burtonin hinnoista en tiedä mut esim:

Pj-motorsport 150 puntaa ~ 220 euroa

Amber performance 163 puntaa ~ 235 euroa

ja lähetyskulut. Eli noin sata euroa halvemmat mitä suomessa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 13. 9:04:17 2004

Ostin aikoinaan krh-motorssista cossun orkkikset hintaan 2000mk. Kysele jos sieltä löytyy ,puljun omistaja on cossujen kanssa touhunnut paljon.

Yhteystietoja mulla ei enää ole ,mutta nummela on paikkakunta. Mut taitaa noita nummeloita olla enemmän kuin yksi kai :?:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 13. 9:38:47 2004

Part No: SC1222 Status: Available from stock.
Item Price: £10.64 Surcharge: £0.00 Price: £10.64(exc.vat) £12.50 (inc.Vat)
Description: TAPPET HYDRAULIC TYPE REPLACEMENT O.E
Other Info: 'INA' TYPE AS PER ORIGINAL FORD SPECIFICATION FOR COSWORTH YB ENGINES (NOT CHEAPER VW SPEC.TAPPETS!).
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1225 Status: Available from stock.
Item Price: £15.90 Surcharge: £0.00 Price: £15.90(exc.vat) £18.68(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR STANDARD LENGTH VALVES & NEW CAMSHAFTS
Other Info:
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1225R Status: Available from stock.
Item Price: £15.90 Surcharge: £0.00 Price: £15.90(exc.Vat) £18.68(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR STANDARD LENGTH VALVES & REPROFILED CAMSHAFTS
Other Info:
--------------------------------------------------------------------------------
Part No: SC1226 Status: Available from stock.
Item Price: £14.38 Surcharge: £0.00 Price: £14.38(exc vat.) £16.90(inc.Vat)
Description: STEEL BUCKET FOR LONG DICK VALVES
Other Info:


Nuo löytyy Burtonilta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Tammikuu 29. 23:13:28 2010

Cosesc kirjoitti:Nostimen sisänastaa voi tarvittaessa lyhentää hiomalla.
Paljonkohan tota nastaa voi lyhentää ja kummasta päästä vai molemmista?
Piiikku onkelmia vaan kun joku kyläseppä joskus "vähä" upotellu seetejä niin jää venttiilit kantamaan 2-3mm :evil:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Tammikuu 29. 23:45:55 2010

Purat sen nostimen sisänastan pois ja mittaat kuinka paksu se hattu on. En nyt enää muista kuinka paljon golfin nostimista hiottiin pois vs. cossun vakio mutta jotain kymppejä se oli. Toki venttiilitkin olis kansihommaa tehdessä pitäny lyhentää mirauksen jälkeen orkkispituuteen jotta välykset pysyy vakiona. Yks aika hyvin tunnettu kannen tekijä sanoo yleensä näitä "kyläseppien" tekeleitä korjaillessaan että "sata ekaa on aina vaikeita.." :lol: 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 30. 11:01:15 2010

Se kohta mikä ottaa venttiilinpäähän kiinni niin siinä on n.1.8mm tavaraa et siinä ei paljoa viilaus varaa ole.
Entäs se pohja osa joka pyörii sen natsan sisällä, siinä olis vähä enemmän varoja ottaa mutta lakkaako se natsa toimimasta jos sieltä ottaa pois?
Venttiilin päästäkään ei juuri milliä enempää voi ottaa.
Prkl että tämmönenkin ongelma piti eteen tulla, toki veisin kannen samantien seetien laittoon jos olis n.500e ylimäärästä... :x
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Tammikuu 30. 11:43:31 2010

Jos nyt en ihan väärin ymmärrä tota Cosescin viestiä, niin tarkoittaa tota nostimen kuppia ja siitä on hiottu nokkaa vasten tulevasta pinnasta tarvittavat pois.

Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 30. 11:49:53 2010

MikkoT kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin ymmärrä tota Cosescin viestiä, niin tarkoittaa tota nostimen kuppia ja siitä on hiottu nokkaa vasten tulevasta pinnasta tarvittavat pois.

Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.
Tosiaan joo, empä tullu ajatelleeks koko asiaa. Täytyy mitata se.

Molemmin puolin kyllä, olikohan pakopuolella lähemmäs 3mm ja imu hiukan päälle 2mm kantoa.

Justiin tuli hommattua "uudet" kireähköt nenät ja niissä on vakio toi perusympyrä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Tammikuu 30. 11:52:07 2010

MikkoT kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin ymmärrä tota Cosescin viestiä, niin tarkoittaa tota nostimen kuppia ja siitä on hiottu nokkaa vasten tulevasta pinnasta tarvittavat pois.

Onkos nämä ongelmat molemmilla puolilla vai pelkästään pakopuolella? Nyt ois hyvä tilaisuus laittaa hiottu nokka ja passailla sitten välykset kohdilleen. Mulla ois tossa irrallaan aika kireä hiottu pakokeppi, jossa 3,4mm vakiota pienempi perusympyrä, jolla sais esim. 1,7mm suoraan pois noista lyhennystarpeista.

Ymmärsit väärin :) . Eli tarkoitin siis venttiilin päähän tapaavaa nostimen sisällä olevaa nastaa, siitä hioimme golfin nostimista muutaman kympin pois jotta saatiin välykset kohdilleen. Toki venttiilit olisi voitu lyhentää valmiiksi kansirempan yhteydessä ettei olisi tarvinnut nostimia alkaa hiomaan mutta tätä mittaeroa ei tuolloin huomattu :-$
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 30. 17:24:52 2010

Ratkaisu saattaa olla lähellä, eipä tullu aikasemmin tutkittua tossa rikkinäisessä kannessa olleita nostajia. Siihen kun tuli joskus laitettua jotku tarvike mallit, kuvassa toi oikea:
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... uva682.jpg
Siinä painuu toi natsa lähes 3mm syvemmälle kun tossa orggis inassa.
Imupuolelle pitäs mennä tollasenaan niin jäis vielä muutama kymppi välystä mut pakopuolelle pitäs taas muutama kymppi hioo pois.
Ainoo että mun nyrkkipajasta ei semmosia työkaluja löydy että ton natsan sais irti.
On hakattu, revitty pihdeillä ja annettu paineilmaa eikä mihinkää lähe :x
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Tammikuu 31. 17:43:18 2010

AkiS kirjoitti:Ainoo että mun nyrkkipajasta ei semmosia työkaluja löydy että ton natsan sais irti.
On hakattu, revitty pihdeillä ja annettu paineilmaa eikä mihinkää lähe :x
Joskus volkkarin nostimia lyhenettiin muutama kymppi juurikin samalla tavalla ku cosesc sano. Ne keskinastat on tosiaan aika kovasti kiinni. Me tehtiin niin että toinen piti nostimesta kii ja toinen veti keskitapin pihdeillä ulos..
Toyota Supra TT

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 31. 22:03:33 2010

Naftaan uimaan vuorokaudeksi ja lyö vasten pöytää :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Helmikuu 1. 19:33:40 2010

Jeah osa lähti hakkaamalla ja osa lukkopihtien avustuksella. Natsoissa oli pienet lukkosokat jotka pisti vähän vastaan.
Noin millin verran joutuu niistä ottamaan pois niin on välykset alueella.
Oisko nää niitä volkkarin tarvikenostajia sitten? Täältä myyntipalstalta mä ne vuosia sitten ostin mutta en alkuperää muista kysyneeni...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin