Pahvia...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Pahvia...

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Heinäkuu 29. 23:22:12 2004

Nii,tänään oli penkityksen yhteydessä puhe kansipahvista,niin onkos se ännäläinen nyt sit hyvä ja mistä sen halvimmalla saa? Entäs tulpat?
#446

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Heinäkuu 30. 0:08:29 2004

Karmanilta sai ainakin joskus pahveja edulliseen hintaan ja taitaa jahmaninkin sivuilla sellainen olla myynnissä. Ittellä a/n pahvi ja olen ollut tyytyväinen.
Mikäs vika cossun vakio tulpissa on muuta kuin hinta?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Heinäkuu 30. 0:35:26 2004

en mä tiedä onko niissä mitään vikaa...villejä huhuja olen kuullut että tarvis vaihtaa...
#446

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 30. 1:07:14 2004

Voit harkita vaihtoa Motorcraft 092P:tä pois kun ylität rajan n.350hv. Sitten 061.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 30. 7:13:32 2004

Pistetäänpäs nyt samaan topikkiin, että mistä pahvi 88mm porauksella olevaan 1.6 ohc turbokoneeseen? Meneekö teettämiseksi, vai uskaltaako käyttää cossun pahvia?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 30. 9:43:26 2004

Mulla on DOHC sierraan tarkoitetut Denson tulpat mitkä maksaa motonetissä jotain 2,5e /kpl ja hyvin on toiminut. :shock:

Nyt kun oon ajanut niillä noin 4,5tkm alkaa olla jotain pientä ongelmaa havaittavissa tyhjäkäynnillä, mutta haen varmasti samanlaiset tilalle koska tolla hinnalla ei haittaa vaikka menee kahdet tulpat kesässä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Heinäkuu 30. 9:59:09 2004

In Denso we trust. Eli nipponeita käytän myös minä vaikkei ahtoa olekaan. 8)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Tulppa

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Heinäkuu 30. 13:17:07 2004

Huuu... Bosch tuplaplatinat, 24 e/kpl x 6.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Heinäkuu 30. 13:25:23 2004

Onko jollain tiedossa jotain vastaavia tulppia kuin cossun vakiot, mutta halvempia? Tarkoitan siis yhtä hyviä. Muistaakseni cosan tulppa 20e kpl eli aika tyyriit.

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Pe Heinäkuu 30. 13:31:59 2004

ngk bcpr7es tai ey

hyvin on noilla pärissy 14e tais olla sarja.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Heinäkuu 30. 13:42:41 2004

No niin. Kiitoksia tiedoista. Täytyykin seuraavaksi koittaa noita ngk:n tulppia.
JRZ kuinka paljon heppoja oli?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Heinäkuu 30. 14:28:00 2004

#446

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Pahvia...

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 30. 16:11:40 2004

JRZ kirjoitti:Nii,tänään oli penkityksen yhteydessä puhe kansipahvista,niin onkos se ännäläinen nyt sit hyvä ja mistä sen halvimmalla saa? Entäs tulpat?
Vieläkään kukaan ei ole näyttänyt mistä se "ännäläinen" olisi vahvempi, mulla on kumpikin purettuna hyllyssä. Vakiopahvi on kestänyt tässäkin klubissa 400++ tehoja mukisematta, vieläpä melko pitkään, joten jos perusasiat on kunnossa pitäisi useimmalle riittää.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Heinäkuu 30. 17:22:48 2004

näin se aina on,mielipiteitä on erilaisia...melkein silti näillä puheilla jätän toistaiseksi vaihtamatta... 8)
#446

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Heinäkuu 30. 17:36:33 2004

N/A pahvi on ainakin kovempi eikä sellainen löysä kuten vakio pahvi. Tiedä sitten onko sillä merkitystä kestävyyteen. Itte laitoin varmuudeksi N/A pahvin kun vanha vuosi.
Ja tähän jatkoksi nyt onkos nuo yleisön mielestä hyvät lukemat stg1:ksi?
Mitäs porukoilla yleensä ollut tehoja stg2 kilkkeillä eli vihreet, 803:n lastu, 1bar paineita, putkisto? Noin 260hv kenties?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Heinäkuu 30. 17:53:33 2004

Itse mielestä oli ihan kohtuu lukemat,eipä noilla palikoilla/paineilla paljon enempää tuu.Huomattavin ero on väännössä ja ajettavuus muuttu kyllä huomattavasti.Lähinnä tyytyväinen niihin vakiona penkitettyihin tehoihin... 8)
#446

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 30. 18:05:34 2004

Mulla oli aikoinaan HARISELLA täysin vakiokoneessa Mountune stg2 sarjalla 1.3bar 265hv ja 425nm. Lisää painetta niin olisi heppojakin hersynyt mutta ei ollu ruuvia eikä kellossa jäykkyyttä :?

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Heinäkuu 30. 22:29:06 2004

Mulla on escortissa vakiopahvi, ARP- pultit ja tasot hiottu suoriksi huollon yhteydessä. Hyvin toimii ja tehoa riittävästi. :roll:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » La Heinäkuu 31. 0:47:48 2004

8)
Viimeksi muokannut Karmann, La Heinäkuu 31. 12:37:31 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Heinäkuu 31. 3:44:35 2004

Tässä vastaus Reinzilta kysymykseeni pahvien eroista silloin kun näistä viimeksi väiteltiin:

There are 3 differences between the 2 gaskets
* eylet ring around combustion chamber: different material thickness for
eylet and ring
* different oil sealing ( with and without eylet)

* different bolt hole (with and wothout eylet)

Puuttuvien metallirenkaiden tehtävä N-pahvissa on tarkoitus kai saada enemmän painetta liekkirenkaisiin ja öljykanava ei kai sitten ehdi kisatessa vuotaa vai onko se öljy johdettu erillisellä putkella suoraan kanteen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin