vaihoin nostajat ja jakohihnan mut jäi nuo merkin kattomiset välii.
nyt on sormi suussa ja mieli maassa

mihis niitte nuolten nyt sit pitäs näytellä.
Valvoja: CRSC Hallitus
Eilen kahlasin noita jahmanin sivuja läpi, http://www.saunalahti.fi/jahman/cossu/cossu.html (linkki klubin linkeissä, itse etsin kyllä googlella) ja tuota kuvaa en kyllä sieltä löytänyt. Ollut varmaan rähmää silmissä... Tai sitten sitä ei siellä web sivuilla vaan ole. Tuosta sinun linkistäsi kyllä löytyy, ja löytyi hakemistosta paljon muutakin.Karmann kirjoitti:Jälleen kerran, tämäkin tieto löytyy aloitus-sivulta (linkit>jahman>kuvat), pientä viitseliäisyyttä.![]()
http://www.saunalahti.fi/jahman/kuvat/jako.jpg
Kesällä on kiva keitellä uusia perunoitaSHR kirjoitti:Kyllä vittu on uusavutonta tää nykynuoriso, ennen kun oltiin 14v ja laitettiin peltoladaan kireetä nokkaa, otettiin ajoituksista selvää kun ei ollut mitään foorumia mistä kysellä kaikkea maan ja taivaan väliltä ja muuten vehkeet pelaskin ja tietoa sai, missä helvetissä te kaikki kyselijät asutte? anteeksi nyt alkaa keittää
Tarkoittanet jättöreunaa? Eli viisari edestäkatsottuna nastan vasemmassa reunassa on tehtaan info.Cosesc kirjoitti:Kansi irroitettaessa kannattaa varmistaa se YKK- paikka kääntämällä konetta ja tekemällä merkki siivapyörään koska aina se ei ole ollut se nastan etureuna...
Tossa ainoana huonona puolena on että mäntä on hetken aikaa yläasennossa ja ei voi tietää silmämääräisesti koska ollaan yläkuolokohdassa. Paremmin tämä onnistuu kun laitetaan samaiseen tulpanreikään tappi, joka ei anna perikse. Pyöritetään kone tappia vasten ja merkitään paikka. Sitten pyöritetään konetta toiseen suuntaan tappia vasten merkaten paikka. Näiden merkkien puoliväli on aikas tarkasti yläkuolokohta. Sitten vain kunnon merkit lohkoon.Hectori kirjoitti:ton kampiakselin ykk merkin saa aika näppärästi haettua sillain että ottaa ykkösen tulpan pois ja työntää ruuvarin siitä tulpanteiästä männänlakeen. sitten vaan pikkuhiljaa kääntelee kampiakselia ja hakee sen yläkuolokohdan noin paikalleen, ja katsoo mikä merkki on merkin paikalla. sen aika hyvin löytää sillä.
Tämä on hyvä tapa YKK:n mittaamiseen eikä tarvita erikoistyökaluja. Heittokellollakin mitattessa, joka näyttää sataset, voi todeta männän olevan useita asteita paikallaan.sprint kirjoitti:Tossa ainoana huonona puolena on että mäntä on hetken aikaa yläasennossa ja ei voi tietää silmämääräisesti koska ollaan yläkuolokohdassa. Paremmin tämä onnistuu kun laitetaan samaiseen tulpanreikään tappi, joka ei anna perikse. Pyöritetään kone tappia vasten ja merkitään paikka. Sitten pyöritetään konetta toiseen suuntaan tappia vasten merkaten paikka. Näiden merkkien puoliväli on aikas tarkasti yläkuolokohta. Sitten vain kunnon merkit lohkoon.Hectori kirjoitti:ton kampiakselin ykk merkin saa aika näppärästi haettua sillain että ottaa ykkösen tulpan pois ja työntää ruuvarin siitä tulpanteiästä männänlakeen. sitten vaan pikkuhiljaa kääntelee kampiakselia ja hakee sen yläkuolokohdan noin paikalleen, ja katsoo mikä merkki on merkin paikalla. sen aika hyvin löytää sillä.
Ei varmaankaan, mutta ei siinä hirveitä pelivaroja ole, kun katsoo käytettyjä Cosa mäntiä niin kaikissa niissä melkein venttiilin pusujälkiä on.SHR kirjoitti:Ei kai nyt nanoasteelleen tarvi ykk:ta tietää kun löytää oikeet hampaat...
eihän sen kampuran ympäri tartte pyöriä. ajotuslevy(astelevy mikä lieneekin.) kiinni ja tikulla osoittaa paikan kun latan stoppari on männässä kiinni. merkkaa asteet muistiin, jonka jälkeen pyörität vastakkaiseen ääriasentoon, ja merkkaat asteet ylös. ykk on niiden asteiden välissä. mittauksen voi suorittaa useamman kerran ja ottaa keskiarvon, niin minimoidaan mittaustavasta tuleva heitto.Cosesc kirjoitti:Cossussa tulee männät n. 0.15-0.25mm yli lohkon tason, lattarautaviritykset ei toimi.
Jos on vakio nokat, vakio hihnapyörillä niin nokkien pitää osua kohdalleen. Jos on viri nokat niin säädettävillä hihnapyörillä nokat kohalleen. Näistä asioista ei neuvotellapotsi kirjoitti:Minulla imunokka ei osu merkille, niin laitanko edelle vai jälkeen pakosen?
Vähä joutuu neuvottelee katsos kun ne ei osu kohdalleen kun aivan neitseellisessä koneessa joita ainakaan mä en ole nähnyt. Ai mikä neitseellinen, no sellainen jota ei ole yhtään höylätty, aina kun tasoja plaanataan ajoitus muuttuu, ja se nimenomaan myöhästyy, eli kun kellari on ykk.ssa nokan nuolet eivät osu tarkkaan kohdalleen. Pyöritelkää ja tutkikaa, plaanamisen takia olisi vakiossakin hyvä käyttää sääd.pyörää jotta saa heräämään niinkuin uutenasprint kirjoitti:Jos on vakio nokat, vakio hihnapyörillä niin nokkien pitää osua kohdalleen. Jos on viri nokat niin säädettävillä hihnapyörillä nokat kohalleen. Näistä asioista ei neuvotellapotsi kirjoitti:Minulla imunokka ei osu merkille, niin laitanko edelle vai jälkeen pakosen?