Cossun painelaakeri ja L1 boksin kytkentä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Cossun painelaakeri ja L1 boksin kytkentä
Painelaakerista askarruttaa toi, että onko cosuun (2wd) alkuperäinen painelaakeri tolla muovisella "jalkaosalla"?
Itellä ainut ns. cossun laakeri on juuri tollanen muoviholkilla, mikä tulee nykyisin suunnilleen jokaisen 23 boorisen kytkimen mukana, mutta jo vapari escortissa tollanen laakeri hajos alle 200 hv:n tehoilla. Eli minkälainen painelaakerin pitää olla ja mistä kannattas ehkä kysellä. Mielellään en kuitenkaan tollasta muoviholkilla olevaa laittas ja Autoracingin hinnat oli aika suolasia noilla niiten laakereilla.
Toinen mikä vähän askarruttaa on toi L1 boksin kytkentä. Eli mitä itse kouluttamattomana kytkentäkaaviosta sain tosta irti oli seuraavaa. Yksi nelinapainen liitin auton johtosarjaan ja siinä ohjausvirta virtalukolta, bensapumpun käyttövirta, kiesikellon ja veden lämpömittarin johdot mittaristolle. Toi pitäs olla noin. Sitten boksin liittimen luona on noi kolme suojattua abikoa (sin, vih. ja kirkas), noi jätetään irti?
Itellä ainut ns. cossun laakeri on juuri tollanen muoviholkilla, mikä tulee nykyisin suunnilleen jokaisen 23 boorisen kytkimen mukana, mutta jo vapari escortissa tollanen laakeri hajos alle 200 hv:n tehoilla. Eli minkälainen painelaakerin pitää olla ja mistä kannattas ehkä kysellä. Mielellään en kuitenkaan tollasta muoviholkilla olevaa laittas ja Autoracingin hinnat oli aika suolasia noilla niiten laakereilla.
Toinen mikä vähän askarruttaa on toi L1 boksin kytkentä. Eli mitä itse kouluttamattomana kytkentäkaaviosta sain tosta irti oli seuraavaa. Yksi nelinapainen liitin auton johtosarjaan ja siinä ohjausvirta virtalukolta, bensapumpun käyttövirta, kiesikellon ja veden lämpömittarin johdot mittaristolle. Toi pitäs olla noin. Sitten boksin liittimen luona on noi kolme suojattua abikoa (sin, vih. ja kirkas), noi jätetään irti?
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Varmaan haettiin tässä asetelman jäykkyyden takia hajoavaa laakeria, tai sitten ollaan ihan metsässä... Eli ei se konevoima, vaan kytkinasetelman voima painelaakerin rikkoo... Ilttellä menny joskus alle 80 heppasesta HCS motistakin painelaakeriCosesc kirjoitti:Yksi kysymys heräsi.... miten ihmeessä teho vaikuttaa painelaakerin kestoon??

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Tota miten toi teho vaikuttaa en rupea itse spekuloimaan, mutta itellä kokemusta tollasen muoviholkillisen laakerin hajoamisesta ja rallipiireistä on myös kantautunut vähän sen suuntaista tietoa, että noi ei todellakaan kestä. Kuitenkin se mitä itse tässä hain oli toi cossun alkuperäisen laakerin "koostumus".Cosesc kirjoitti:Yksi kysymys heräsi.... miten ihmeessä teho vaikuttaa painelaakerin kestoon??
Jos esim. Cosesc ja ckolli voitte kertoa minkälaisia laakereita teillä on käytössä niin tiedän sitten etsiä samanlaisen.
Toi mun oma "cossun painelaakeri" oli äkkiä katsottuna ihan samanlainen kuin tavallinen 2,0 OHC:n painelaakeri ja siis tolla muoviholkilla.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Kun ostat cossun orkkis painelaakerin ei siina ole muoviosia ja kestaa.
Sintterikytkimen kanssa toimii vakio paineasetelma viela +400hv +500Nm tehoissa ilman mitaan muutoksia, kokemusta on. Suosittelen kylla etta vauhtipyorasta sorvataan hieman pois paineasetelman alta jolloin tulee lisaa jaykkyytta.
Sintterikytkimen kanssa toimii vakio paineasetelma viela +400hv +500Nm tehoissa ilman mitaan muutoksia, kokemusta on. Suosittelen kylla etta vauhtipyorasta sorvataan hieman pois paineasetelman alta jolloin tulee lisaa jaykkyytta.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Mulla on kyllä muovia se painelaakerin sisäosa, kestänyt jo kohta 3 vuotta. Tuli muuten orkkis motorcraft 2wd cossun kytkinpaketin mukana
Josko mulla sitten ei ole tarpeeksi tehoa tai ajan muuten vaan pintakaasulla
Nykyinen kytkin Alcon 6 lapainen+ Alcon kisa- asetelma+ tuo orkkis painelaakeri.



Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Ylläpitäjä
Kun aloin muistelemaan niin kylla se muovia on se sisaosa mullakin. Taitaa olla paria variaatiota niissakin.Cosesc kirjoitti:Mulla on kyllä muovia se painelaakerin sisäosa, kestänyt jo kohta 3 vuotta. Tuli muuten orkkis motorcraft 2wd cossun kytkinpaketin mukanaJosko mulla sitten ei ole tarpeeksi tehoa tai ajan muuten vaan pintakaasulla
![]()
Nykyinen kytkin Alcon 6 lapainen+ Alcon kisa- asetelma+ tuo orkkis painelaakeri.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Eli mulla tulossa nelilapainen jousittamaton kytkin ja nyt alkuun vakio asetelma. Koska toi kytkin on jousittamaton niin sen takia toi asetelma/vauhtipyörä oli tarkotus jättää vakioksi (sais edes vähän pehmeyttä), kun tehotkin on maksimissaan vaan 3:lla alkavia lukemia
Kiiton suuresti cosescsia, ckollia ja muita vastanneita. Nyt luotan siihen, että toi tavallinen (muovia sisältävä) laakeri kestää ja eikun kauppaan sellasta ostamaan.
Kiiton suuresti cosescsia, ckollia ja muita vastanneita. Nyt luotan siihen, että toi tavallinen (muovia sisältävä) laakeri kestää ja eikun kauppaan sellasta ostamaan.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jos se kestää vakioasetelmaa - se kestää vakioasetelmaa.MikkoT kirjoitti:Eli mulla tulossa nelilapainen jousittamaton kytkin ja nyt alkuun vakio asetelma. Koska toi kytkin on jousittamaton niin sen takia toi asetelma/vauhtipyörä oli tarkotus jättää vakioksi (sais edes vähän pehmeyttä), kun tehotkin on maksimissaan vaan 3:lla alkavia lukemia
Kiiton suuresti cosescsia, ckollia ja muita vastanneita. Nyt luotan siihen, että toi tavallinen (muovia sisältävä) laakeri kestää ja eikun kauppaan sellasta ostamaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Jousittamaton sintteri voi tuoda ongelmia laatikon kestavyyden suhteen.MikkoT kirjoitti:Eli mulla tulossa nelilapainen jousittamaton kytkin ja nyt alkuun vakio asetelma. Koska toi kytkin on jousittamaton niin sen takia toi asetelma/vauhtipyörä oli tarkotus jättää vakioksi (sais edes vähän pehmeyttä), kun tehotkin on maksimissaan vaan 3:lla alkavia lukemia
Kiiton suuresti cosescsia, ckollia ja muita vastanneita. Nyt luotan siihen, että toi tavallinen (muovia sisältävä) laakeri kestää ja eikun kauppaan sellasta ostamaan.
Asiantuntija istuu vieressa ja sanoo etta ala osta katuautoon jousittamatonta. Paineasetelma on kovilla, ravistaa, nykii...
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ja kamala jyrinä tasakaasulla ajettaessa (ilman vieressä istuvaa asiantuntijaa, kokemuspohjaisesti todettuna)ckolli kirjoitti:Jousittamaton sintteri voi tuoda ongelmia laatikon kestavyyden suhteen.MikkoT kirjoitti:Eli mulla tulossa nelilapainen jousittamaton kytkin ja nyt alkuun vakio asetelma. Koska toi kytkin on jousittamaton niin sen takia toi asetelma/vauhtipyörä oli tarkotus jättää vakioksi (sais edes vähän pehmeyttä), kun tehotkin on maksimissaan vaan 3:lla alkavia lukemia
Kiiton suuresti cosescsia, ckollia ja muita vastanneita. Nyt luotan siihen, että toi tavallinen (muovia sisältävä) laakeri kestää ja eikun kauppaan sellasta ostamaan.
Asiantuntija istuu vieressa ja sanoo etta ala osta katuautoon jousittamatonta. Paineasetelma on kovilla, ravistaa, nykii...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Eikös siellä voimansiirrossa olisi hyvä joku joustava paikka olla katukäytössä, jos levy on jousittamaton niin sitten jonkun mallinen kumilaippa laatikon jälkeen. Muuten saa kyllä niitä jyrinöitä kuunnella. Mitä vikaa on jousitetussa sintterissä?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Mitä itellä on kokemusta noista jousittamattomista levyistä niin ei ole vielä tullut vastaan noita edellä mainittuja ongelmia. Mutta jos niitä ilmenee niin pannaan sitten toi levy vaihtoon. Kokeillaan nyt kuitenkin ensteks.
Ja mitä tohon toiseen kysymykseen tulee eli boksin kytkentään niin pakko varmaan luottaa itseensä ja kysellä siitä sitten lisää, jos ei lähde toimimaan.
Ja mitä tohon toiseen kysymykseen tulee eli boksin kytkentään niin pakko varmaan luottaa itseensä ja kysellä siitä sitten lisää, jos ei lähde toimimaan.