RST laskee ahtoja yläkierroksilla.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

RST laskee ahtoja yläkierroksilla.

Viesti Kirjoittaja Dob » Su Kesäkuu 20. 22:18:41 2004

Kaverin Rs-turbo esko laskee 4000-5000rpm jälkeen ahtoja. Teki sitä jo vakio kellolla, mutta myös uudella -31:sellä. Laskee noiden kierrosten jälkeen ahtopaineet n. 0.7:destä 0.5:teen. Ahtopaineden nostoa lukuun ottamatta auto vakio. Lisäksi rajotin napaa jo hieman ennen 6000rpm... Onko normaalia vai ei?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Kesäkuu 20. 23:36:24 2004

Vakio lastu lyö 0.7-0.9bar kohilla pelit poikki.
Kokeilkaa lyödä letku suoraan kellolle, ja åmali pois välistä.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re: RST laskee ahtoja yläkierroksilla.

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Kesäkuu 25. 17:32:55 2004

Dob kirjoitti: Lisäksi rajotin napaa jo hieman ennen 6000rpm... Onko normaalia vai ei?
sen verran, että siihen vakio kierroslukumittariin ei ole luottamista.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Kesäkuu 30. 18:50:57 2004

magelius kirjoitti:Vakio lastu lyö 0.7-0.9bar kohilla pelit poikki.
Kokeilkaa lyödä letku suoraan kellolle, ja åmali pois välistä.
öh, mitä ihmettä se anturi sit tekee siellä jos sen voi ottaa pois?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 30. 19:04:37 2004

juuri sitä että tiputtaa ahtoja
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Kesäkuu 30. 19:09:11 2004

siipicossu kirjoitti:juuri sitä että tiputtaa ahtoja
Sitten kun joku vielä kertoo et miten toimii ni ollaan taas vähä viisaampia...

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ke Kesäkuu 30. 19:25:42 2004

ei siitä amalin poistamisesta ole mitään hyötyä. (kokemusta siitä) boxi kun laittaa yksinkertaisesti pelin poikki kun tulee tarpeeksi painetta. itse vaihdoin lastullisen boxin(amal kiinni) ni jo toimii nätisti kovemmillakin paineilla.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Kesäkuu 30. 20:59:10 2004

escortx2 kirjoitti:ei siitä amalin poistamisesta ole mitään hyötyä. (kokemusta siitä) boxi kun laittaa yksinkertaisesti pelin poikki kun tulee tarpeeksi painetta. itse vaihdoin lastullisen boxin(amal kiinni) ni jo toimii nätisti kovemmillakin paineilla.
niin, mut kyse ei oo siis siitä et ahtoja ei sais nostettua, vaan siitä et se laskee ne tiettyjen kierrosten jälkeen. Jos kärsii nostaa 3000rpm:llä 0.7 baria ni kai sen pitäis toimia vielä samoilla paineilla 5500rpm kohalla :wink: ?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Kesäkuu 30. 21:36:25 2004

Dob kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:juuri sitä että tiputtaa ahtoja
Sitten kun joku vielä kertoo et miten toimii ni ollaan taas vähä viisaampia...
Toiminta on kuin bensasuuttimessa, ohjataan pulssilla mutta se päästää ilmaa hukkaporttikellon ohi jolloin ahtopaine nousee, itse asiassa bensasuuttimilla ohjattavia paineensäätimiä käytettiin A-ryhmän laitteissa.
Viimeksi muokannut cossuesco, Ke Kesäkuu 30. 23:57:19 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ke Kesäkuu 30. 23:53:32 2004

Dob kirjoitti:
escortx2 kirjoitti:ei siitä amalin poistamisesta ole mitään hyötyä. (kokemusta siitä) boxi kun laittaa yksinkertaisesti pelin poikki kun tulee tarpeeksi painetta. itse vaihdoin lastullisen boxin(amal kiinni) ni jo toimii nätisti kovemmillakin paineilla.
niin, mut kyse ei oo siis siitä et ahtoja ei sais nostettua, vaan siitä et se laskee ne tiettyjen kierrosten jälkeen. Jos kärsii nostaa 3000rpm:llä 0.7 baria ni kai sen pitäis toimia vielä samoilla paineilla 5500rpm kohalla :wink: ?
putoaako ne paineet samantien kun tulee se 5500rpm?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Heinäkuu 1. 11:03:26 2004

Tuntuu tuo ahtopaineiden lasku olevan lähes ominaisuus RST:ssä. Itsellä menee paineet jotenkin näin.
2000rpm --> 120kPa
2500rpm --> 160kPa
3000rpm --> 190kPa
4000rpm --> 200kPa
5000rpm --> 190kPa
6000rpm --> 180kPa

Johtuuko sitten kovasta vastapaineesta tai mistä. Ahdin siis S1:sen vakio T3, kuutiot vakio 1600 ja nokka Kent CVH35.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Heinäkuu 1. 23:08:59 2004

Dob kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:juuri sitä että tiputtaa ahtoja
Sitten kun joku vielä kertoo et miten toimii ni ollaan taas vähä viisaampia...
Boksi antaa åmalille tietoa, että nostetaanko paineita vai lasketaanko paineita. Ja jos on vakio lastu, niin se yrittää pitää paineet vakiona, eli n.0,5bar.
åmalin kun ottaa pois välistä, niin saat vedettyä suoraan letkun kellolle. Ja voit kokeilla tangosta nostaa lisää paineita. Jos tekee vieläkin samaa, johtunee ahtojen lasku todennäkösesti liian löysästä kellosta.

Vastaa Viestiin