Zetec > mk2

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » To Helmikuu 5. 23:49:35 2004

aukon kokoako tarkoitat? voisin huomenna mitata jos tiedän mitä mittais?

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Pe Helmikuu 6. 5:56:11 2004

Leveys/korkeus

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Helmikuu 6. 9:21:23 2004

48 levee, 30 korkee. Näin ulkomuistista, eikä noi mitat sisällä sitä suuttimen koloa.

- Ville

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » Pe Helmikuu 6. 10:46:10 2004

kerkes vehje ensiks,oikein muistit.

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Su Maaliskuu 14. 12:15:33 2004

ooo
Viimeksi muokannut Fiesta3, Pe Kesäkuu 25. 13:56:28 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Su Maaliskuu 14. 12:34:20 2004

Itsellä ei prosentteja otteessa ja olisi pitänyt käyttää kanta-auto tarkastuksessa
RapajuoppoPutkiMies*469*

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Toukokuu 2. 14:36:34 2004

mitä muita mekaanisia eroja siinä uudemmassa -98 kovilla nostimilla varustetussa zetecissä on?

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Su Toukokuu 2. 18:58:04 2004

Brenda kirjoitti:mitä muita mekaanisia eroja siinä uudemmassa -98 kovilla nostimilla varustetussa zetecissä on?
Nyt tulee vähän mutua..

Uudemmassa zetecissä kiertokankien alasilmät halkaistu, ei koneistettu. Kiertokangen pultit 9 mm, vanhemmassa 8 mm. Kiertokanget pidemmät ja männät matalemmat kuin vanhassa.

- Ville

P.S. Jos joku tarvitsee ARP:n kiertokangen pultit tollaseen uudempaan 98-> 2.0 zetecciin, niin mulla sellaset on, iskemättömät.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Toukokuu 4. 0:19:57 2004

Fiesta3 kirjoitti:http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=80164
Ostakkee moottori. :wink:
onhan tuosta privaakin pukattu, et ole tainnut huomata
:?:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Kesäkuu 2. 2:57:22 2004

Jatketaanpa vielä: Zetecin alkuperäisen kytkinlevyn halkaisija on 210 milliä ja paksuus 7,6 milliä. Tuo DOHC/CVH-Sierran levy on siis noin 215 milliä ja paksuus 8.1 milliä. Tuottaakohan ongelmia? ???

Jos jotain positiivista pitäisi hakea, niin ainakin kytkinlevy osuu sopivasti booreille syvyyssuunnassa.

- Ville

P.S. OHC:n kytkinlevykin on liian suuri tuohon asetelmaan: 215 milliä ja se on liiian paksukin: noin 9 milliä.
tuota noin :? mittasin tänään 1.8 mondeon kytkimen halkaisijaksi 220mm ja spoori sopii isoon laatikkoon. mistä 1.8 koneesta sun kytkimes oli?
minä ajattelin heittää osat sellaisenaan paikalleen

siis uusi 2.0 mustakoppa zetec + 1.8 vauhtipyörä ja kytkin (otettu -94 mondeosta) + type9 laatikko.

2.0 vauhtipyörän ja kytkimen mitoista ei tietoa koska koneeni oli automaatin vetolevyllä varustettu

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Kesäkuu 2. 8:12:17 2004

Mun kytkinasetelma on mallia Escort 1.8 GT -97. Mulla olikin sellainen kutina, että Mondeossa saattaisi olla isompi kytkinasetelma. Mutta tuohan on vaan hyvä, ei tarvitse kytkinlevyä sorvailla.

EDIT: Onko siis Mondeon kytkinlevyssä valmiiksi type-9 sopivat spoorit? Tuo Escortin kytkinlevy ei ole sinne päinkään.

Kuinkas painava muuten on Mondeon vauhtipyörä? Escortin pyörä oli huomattavan kevyt verrattuna esim. kenttiläisen pyörään. Sääli etten mitannut koskaan tarkemmin.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Kesäkuu 2. 11:54:26 2004

1.8 Escon zetecissä on 210mm kytkin (on kanssa juurikin -97 mallin kone tallissa, on menossa erääseen vanhempaan foortiin) ja poorit taisi olla 20x17 (eli halk 20mm 17 uraa), Mondeossa on eri kytkin/vauhtipyörä hässäkkä. Escortin asetelmaan sopii OHC:n iso kytkinlevy nätisti kun nappaa kitkapinnasta vauhtipyörän puolelta pari milliä halkaisijasta pois. Mondeon vauhtipyörä on jonkun verran painavampi kuin Escortin ja 2.0 Mondeon levyssä pitäisi olla 1"x23 poorit, täytynee ehtoolla tarkastaa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Kesäkuu 2. 12:34:57 2004

vauhtipyörän painoa en ole punninnut, teen sen jossain vaiheessa.
kuvan kytkinlevy on 1"x23 spoorilla ja oli erittäin sopivan tuntuinen type9 akselille.
joku jolla on Microcat koneella vois tarkistaa mihin malleihin tarkoitettu.
purkaamon mies sanoi ottaneensa sen -94 1.8 Mondeosta.

Kytkinlevy

vauhtipyörä ja kytkin

vauhtipyörä takaa

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 2. 14:34:20 2004

mondeot on kaikki MTX75 lootalla, jonka nimestä voinee jonkinlaista sukulaissuhdetta MT75 päätellä. MTX:n sisään menevä vauhtipyörä taisi olla peräti 240mm. EFi Fiestoissa ja Escoissa on 220mm vauhtipyörä, pl RS2K ja 130hp XR3i.

Burtonilla oli joku RWD konversiokitti Zeteciin, ilmeisesti MT75 kanssa käytettäväksi. Miten minusta tuntuu, että postasin nämä samat turinat tänne jo aikaisemminkin? Termarikotelo tarvinnee siirtää, mutta siihenki apu löytyy burtonilta.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Kesäkuu 2. 16:45:17 2004

tilasin just burtonilta imusarjan. hintaahan sille kertyi ku ei muuta tilattavaa ollut :roll:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 2. 18:36:17 2004

Brenda kirjoitti:tilasin just burtonilta imusarjan. hintaahan sille kertyi ku ei muuta tilattavaa ollut :roll:
Olikos tuo (tuplakaasari?)imusarja sama kaikille Zeteceille? Jos portit on samoissa kohdissa pre 98 koneissa, niin tuo sinun muovinen imusarja kiinnostaisi. Ei sulla muuten jäänyt yli sitä koteloa, joka tuohon läpän päälle tulee?

sen tiedän että suutintukit ei käy ristiin, kun mulla yks tuommoinen post -98 tukki on. Jako on eri.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Kesäkuu 2. 19:43:47 2004

sanoivat burtonilla saman sarjan sopivan pre ja post 98 koneisiin.
ja eipä tuossa kannessa ja lohkossa ulkoisia eroja äkkiseltään vanhempaan huomaakaan. jakopää, öljypohja ja vesipumppu ovat tietysti aivan erilaiset.
juu ei mulla ole käyttöä imusarjalle ja siinä kiinni oleville hiluille. ja laitoinkin ne jo myyntiosastolle. tarjoa rohkeasti jos kiinnostaa.
ei mulla ole mitään koteloa tuohon.

tuossa muutama kuva moottorin kotiutumis hetkeltä:
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
kuva5
kuva6
kuva7
mikähän tuon tyyppikoodi on, kun siihen vaihteiston kiinnityksen lähellä olevaan tasopintaan ei ole meistetty mitään numeroita?
ja mikähän lienee tehtaan ilmoittama teho automaatti mondeolle.
onko se sama 100kW mitä vanhemmissakin koneissa?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Kesäkuu 4. 17:15:53 2004

meinaatko koodia AJ? Samat 130hp tuossa on kuin muissakin uudemmissa kakslitrasissa. Miten ihmeessä sinulla ei ole pulse-air/EGR putket pakosarjassa kiinni :shock: Kummallista.... luulin että suomikaaroissa on kaikissa. Tosin GT escon koneessakin oli sokea pakosarja.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Kesäkuu 4. 18:32:13 2004

hyvän mallinen pakosarja, miten mahtaa virrata? Laipan vaihdolla voisi tehdä vaikka turbolle sopivaksi :?:
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Kesäkuu 6. 16:06:54 2004

jive kirjoitti:meinaatko koodia AJ? Samat 130hp tuossa on kuin muissakin uudemmissa kakslitrasissa. Miten ihmeessä sinulla ei ole pulse-air/EGR putket pakosarjassa kiinni :shock: Kummallista.... luulin että suomikaaroissa on kaikissa. Tosin GT escon koneessakin oli sokea pakosarja.
tämä ei ole suomimoottori. tällaisia uusia koneita voi ostaa vaikka täältä.
http://www.fordpowerproducts.com/european_lit.htm

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Kesäkuu 6. 21:33:56 2004

Brenda kirjoitti: tämä ei ole suomimoottori. tällaisia uusia koneita voi ostaa vaikka täältä.
http://www.fordpowerproducts.com/european_lit.htm
Wow :shock: , mitäs tommoset maksaa, jos saan kysyä? Ja miten niitä saa?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Kesäkuu 6. 21:55:24 2004

en tiedä mitä tuolla maksaa. omani löysin soitellessani eri purkaamoille ja yhdessä paikassa oli uusi moottori varastossa. halvemmaksi tuli, mitä merkkiliikkeen tiskiltä kysyessäni :)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Kesäkuu 7. 10:32:07 2004

tämä jannu on saanut erilaisella pakosarjalla
http://cyclops.dmu.ac.uk/tiger/paul/zetec-main.html

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Kesäkuu 7. 11:54:34 2004

Brenda kirjoitti:tämä jannu on saanut erilaisella pakosarjalla
http://cyclops.dmu.ac.uk/tiger/paul/zetec-main.html
Näyttäisi 2.0 Focuksen pakosarjalta.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Kesäkuu 10. 6:57:25 2004

No nyt :D

Cortina tärähti käymään eilen! Paineensäätimen liittimet vuoti tosin sen verran, ettei päässyt koeajolle. Mutta se kävi! Kokoonpano siis 1.8 Zetec, 40 weberit ja MK4 Escortin HCS-sytkä.

Nyt nousi motivaatio 100%

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » To Kesäkuu 10. 7:39:41 2004

hienoa vehje! ei ole koeajo paljosta kiinni.....kerrohan kokemuksia kun pääset testaileen.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Kesäkuu 10. 11:25:54 2004

Hartza kirjoitti:Näyttäisi 2.0 Focuksen pakosarjalta.
Meinaat varmaan Ford Racingin peltipakosarjalta?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Kesäkuu 10. 12:52:44 2004

jive kirjoitti:
Hartza kirjoitti:Näyttäisi 2.0 Focuksen pakosarjalta.
Meinaat varmaan Ford Racingin peltipakosarjalta?
Orkkis sarja on saman mallinen. Tuo on taas "peltisarja" En muista tarkkaan oliko jossain Mondeoissakin samanlainen vakiosarja...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Kesäkuu 19. 2:25:44 2004


tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Kesäkuu 19. 8:56:49 2004

tota samaa imusarjaa olis ollu moposportissa hyllyssä :wink:
hinnasta en sitten tiedä kumpi olis ollu edullisempi :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 22. 20:40:42 2005

Nostellaas vanhaa hyvää topicia.

Kertokaas cortinamiehet sellainen tiivistelmä mitä kaikkea mk1 tai mk2 cortinaan pitää tehdä / huomioida jos mielii zetecciä voimanlähteeksi? Onkos cortinoista vertailulappuja skannailtuna valmiiksi vai pitääkö kinuta Fordilta? Mikähän mahtaa olla Cortinoissa suurin vertailumoottori (eli saako 2.0 konetta kilpiin...)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Huhtikuu 22. 21:36:01 2005

samiharju kirjoitti:Nostellaas vanhaa hyvää topicia.

Kertokaas cortinamiehet sellainen tiivistelmä mitä kaikkea mk1 tai mk2 cortinaan pitää tehdä / huomioida jos mielii zetecciä voimanlähteeksi? Onkos cortinoista vertailulappuja skannailtuna valmiiksi vai pitääkö kinuta Fordilta? Mikähän mahtaa olla Cortinoissa suurin vertailumoottori (eli saako 2.0 konetta kilpiin...)
Sait privaa.

mk1 Cortinan suurin vertailumoottori on Lotus Cortina, 1558cc ja 105bhp.
Eli mk1:seen ei saa kuin 1.8zetecin.

Kunhan saan oman pelin kilpiin (toivottavasti maanantaina), olisi tarkoitus alkaa kirjaamaan kyseisiä juttuja sivuilleni hieman nykyistä tarkemmin.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 23. 0:42:56 2005

Jes. saa kaupata jos löytyy 2d cortina mk1 tai mk2.. :-)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Zetec > mk2

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Lokakuu 12. 12:35:51 2008

kas, minähän tähän topiciin vuosia sitten vastailin viimeksi.. 2.0 zetec-klassikko haave elää edelleen vaikkei cortinaprojektia koskaan tullutkaan. nyt olis tyrkyllä hyvä välikoppaescortti johon moisen voisi roiskaista, ruiskuineen päivineen.

Kätevintä on kai ostaa huonokorinen tai muuten halpa 2.0 mondeo osiksi josta saa kaikkea tarvittavaa. type9:iin kaiketi sopii tuo mondeon (1,8/2.0) vauhtipyörä pyörimään, levyn kyllä löytää jostain sopivan (jos ei orggis sovi). Tosin tuossa tallin nurkassa olisi 1,8 zetecin huimapyörä johon on tehty ohc asetelmalle sovitus, se olisi myös helppo ratkaisu kun on valmiiksi tehtynä.

Öljypohjan kanssa on oma shownsa; kaiketi se cvh sierran peltipohjasta helpoiten muokkautuu?

Entäs tuo johtohässäkkä jos ko. kombinaatiota meinaisi sovittaa mahdollisimmen täydellisenä suoraan Mondeosta; onko kabiiniin menevistä johdoista kuinka kova sekamelsta? ainakin tuo johtosarjan liitin on Mondeossa helpossa paikassa..

Entäs se moniurahihna; näinköhän sopii mondeon apulaitteet pyörimään mk2 escossa ilman isoja muutoksia? Termarin siirto pitänee jotenkin suorittaa ellei sovi muuten.. Koneen korvakkeet täytyy kai tehdä itse myös. Sopiikos Mondeon oma imusarja asumaan mk2 escon konehuoneessa? pakosarja pitää tehdä itse.

huoh. olihan siinä taas tunneryöppy.. mutta sanokaahan mulle, olenko yhtään tutkalla asian suhteen? :-)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Zetec > mk2

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Lokakuu 12. 20:27:29 2008

samiharju kirjoitti:kas, minähän tähän topiciin vuosia sitten vastailin viimeksi.. 2.0 zetec-klassikko haave elää edelleen vaikkei cortinaprojektia koskaan tullutkaan. nyt olis tyrkyllä hyvä välikoppaescortti johon moisen voisi roiskaista, ruiskuineen päivineen.

Kätevintä on kai ostaa huonokorinen tai muuten halpa 2.0 mondeo osiksi josta saa kaikkea tarvittavaa. type9:iin kaiketi sopii tuo mondeon (1,8/2.0) vauhtipyörä pyörimään, levyn kyllä löytää jostain sopivan (jos ei orggis sovi). Tosin tuossa tallin nurkassa olisi 1,8 zetecin huimapyörä johon on tehty ohc asetelmalle sovitus, se olisi myös helppo ratkaisu kun on valmiiksi tehtynä.
Vauhtipyörä sopinee, ainakin 1.8zetec vp mahtuu cortinan askiin eikä type9 kytkinkoppa ainakaan ahtaampi ole. Mutta ihan varma en ole, 2.0 taitaa kuitenkin olla hieman suurempi kytkin. 2.0 kytkin voisi soveltua sinänsä suoraan, siinähän on sama 1"x23 (vaimikäseoli) pooritus kuin type9, painelaakeria voi joutua soveltamaan.
samiharju kirjoitti: Öljypohjan kanssa on oma shownsa; kaiketi se cvh sierran peltipohjasta helpoiten muokkautuu?
Joo, jos löydät sellaisen jostain. Mondeoissa on pohjan patti takana, se lienee seuraavaksi paras vaihtoehto.
samiharju kirjoitti:

Entäs tuo johtohässäkkä jos ko. kombinaatiota meinaisi sovittaa mahdollisimmen täydellisenä suoraan Mondeosta; onko kabiiniin menevistä johdoista kuinka kova sekamelsta? ainakin tuo johtosarjan liitin on Mondeossa helpossa paikassa..
Moottoriin liittyvät johtosarjat ovat melkolailla oma pakettinsa erillään muista sähköistä, ei pitäisi olla paha homma saada toimimaan. Ehkä...
samiharju kirjoitti:

Entäs se moniurahihna; näinköhän sopii mondeon apulaitteet pyörimään mk2 escossa ilman isoja muutoksia? Termarin siirto pitänee jotenkin suorittaa ellei sovi muuten.. Koneen korvakkeet täytyy kai tehdä itse myös. Sopiikos Mondeon oma imusarja asumaan mk2 escon konehuoneessa? pakosarja pitää tehdä itse.

huoh. olihan siinä taas tunneryöppy.. mutta sanokaahan mulle, olenko yhtään tutkalla asian suhteen? :-)
Termostaattikotelo tosiaan pitää vaihtaa matalampaan mallin, paitsi jo haluaa tuoda konetta/laatikkoa reilusti eteenpäin.
Burton yms myyvät "waterrail" sarjoja, koneenkorvia yms jos ei halua itse tehdä.
Mondeon imusarja mahtunee jos tekee sopivan mallisen moottorinkorva/etupalkki yhdistelmän.

Tässä nyt jotain omia käsityksiä aiheesta.

rustang
Viestit: 75
Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
Paikkakunta: Tallinna #888
Viesti:

Re: Zetec > mk2

Viesti Kirjoittaja rustang » Ma Lokakuu 13. 22:59:53 2008

samiharju kirjoitti: Entäs se moniurahihna; näinköhän sopii mondeon apulaitteet pyörimään mk2 escossa ilman isoja muutoksia?
Mondeon vesipumppu püörii väärinpäin, sen tilalle tulis hankkia Ecortin Zetecciin sopiva. Laturin paikan joutuu kans muuttamaan, ainakaan vanhakoppaan en saanut orggiskiinnikkein sitä mahtumaan ja laitoin imupuolelle itsetehdyn kiinnikkeen varaan.

Jäähdytinletkuja joutuu järjestämään uusiksi.

Mulla on Type 9 aski, vakio Sierran kytkinkoppa, 2.0 Mondeon vauhtipyörä/asetelma ja joku "tuntematon" (diesel?) levy. Painelaakerin haaruka tai miksi sitä kutsutaan, sitä jouduin modifioimaan kans. Startti sopii DOHC Sierran heittämällä tai sitten jos tekee välipalan niin OHC-n tai kentin mut ainakin mulla korkeapuristeinen konee tahtoo välitetyn startin (=DOHC).

Vaihteiston paikka tulee aika ahtaaaksi, kepin aukko siirtyy hieman toiseen paikkaan, kardaani lyhyemmäksi.

Näitä nyt ekaks muistuu mieleen, on siitä jo monta vuotta :P
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000

Vastaa Viestiin