mk1 escorttiin toimiva alusta?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

mk1 escorttiin toimiva alusta?

Viesti Kirjoittaja adh » To Huhtikuu 1. 21:55:22 2004

noniin kertokaapas kokeneenmat minkälaisella alustalla/millä osilla saa escosta hyvän ajaa asfaltilla(katuauto)? tarviiko nelilinkkejä vai riittääkö kakslinkit? mites panhardin kanssa? minkälaiset jouset? etuvakaaja?laittakaapa omista kokemuksista juttua!

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Huhtikuu 2. 15:26:01 2004

Kiinnostaa myös tämä aihe MkII-näkökulmasta. Noista 2-linkeistä en ole ikinä pitänyt, kun en oikein tajua mitä ihmettä ne on tekevinään. Lehtijousillahan se etuosa on linkki myös, mutta kun se muuttuu ajossa, niin rikonometria menee yli minun hilseen. Eipä silti, että nelilinkin ja kierrejoustenkaan ymmärrys ihan kohdallaan olisi.

Fordi on myös aina ollut innostunut tekemään edullisia ratkaisuja, joissa yksi osa hoitaa kahta eri funktiota. MacPherson, kallistuksenvakaaja tukivartena, ym.

Itse olen vankka vakaajien kannattaja, simppeleitä kapistuksia. Itselle tulee toiseen koslaan eteen Vallilan Takomossa teetetty säädettävä etuvakaaja.

Ei muuta kuin lukemaan legendaa
http://www.millikenresearch.com/rcvd.html

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Pe Huhtikuu 2. 15:40:46 2004

Itse olen mk1:seen ajatellut tämmöstä: Konin säädettävät iskarit eteen ja taakse normaalit konit taikka bilsteinit, kynäjouset joka kulmaan ja nelilinkki ja panhard. Ehdotuksia minäkin tarvitsisin jousien jäykkyyksistä jne

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 2. 17:35:23 2004

Onkos kukaan kokeillut tension-strut ratkaiua,
se poistaisi etupäästä epämääräisyyden geometriasta ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Huhtikuu 2. 17:50:47 2004

kohta joku kysyy mikä on tension strut, niin pannaan kuvaa selventään.TENSION STRUT- tuenta + kallistuksen vakaaja sarja
en ole kokeillut, mutta mutu-tuntumalla mieluummin tension kuin compression

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Huhtikuu 2. 19:45:22 2004

Koskaan kuullutkaan moisesta mutta suht kiinnostavan näköinen sarja. Tap meinasitko RS:ään moisia kokeilla?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Huhtikuu 2. 21:02:20 2004

Näkyi edellä olleen virallinen gr4 etutuenta, en ole luonnossa nähnyt, kuvia kylläkin. Tosta alustasta kadulle, mitä omia kokemuksia niin en lähtisi rakentamaan linkkejä sekä kierrejousia kadulle siis normiajoon ei radalle tms. Mk1 ongelma ainakin Billsteinin kanssa on ennen 74 kopat joissa on lenkkipää takaiskarit ja ovat melko pehmeitä verrattuna mk2 vastaaviin, taakse riittää hyvin kovat kumit ja RS takatangot eli kaksi reaktiotankoa, jos niitä ei ole alkaa kiihdytyksissä perä kiertymään ja akseli hakkaamaan. Eteen isot Billstein tolpat laakeriyläpäillä esim std 175 jousilla ja 260/60 panokset, tietenkin kovat kumit ja RS vakaaja. Tarkastelen juttua vaiva/hyöty/hinta näkökulmasta ja siis normiajoon.
Kisassa on linkki kierrejousilla lähes välttämätön, kun saadaan vetopitoa saattaa puskeminen olla seuraava vaiva, joten tarvitaan eteen reaktiotangot taaksepäin jolloin vakaaja poistuu ja käytös hieman häiriintyy mutta näin pito lisääntyy.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 2. 22:10:14 2004

No toihan olis bolt-on, kun compression vaatii hitsailua yms.

Puskeminen on se varsinaninen ongelma, josta olis päästävä eroon.

Olisiko muuta lääkettä, ei mun kilpuri silloin joskus koskaan puskenu, päin vastoin, kääntövara loppui etupyöristä, Keimolan lähes kaikki mutkat meni powerslidella. Tosin nyt ei olisi siihen tehojakaan.

Mun jouset on nyt edessä 170 lb - 2 in, takana 1-lehtiset 116 (vai olisko 112) lb, joita laskettu 40 mm. Uretaanipuslat, muuten 100% vakio.

Pitäiskö hommata toinen palkki, jotta saisi porattua reiät isommalle Camberille ?

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » La Huhtikuu 3. 10:11:57 2004

Mun kilpurissa on sama (viimevuonna jopa pahaksi äitynyt) ongelma. Nyt koitetaan taakse erilaisia jousia jos rupeis Escortti kääntymään niinkuin "ennenvanhaan" (vuonna -01/-02 :D ) Mutta Tap vissiin muistaakin Ahvenistolla kuinka loivat nopeat tuli aivan kauheassa puskussa ja suolenkiltä nousu etufillari ilmassa...

Camberia mä olen ainakin kokeillut jos jonninmoista ilman mitään ratkaisevaa vaikutusta, mutta mun ongelma ei johdu camber kulmasta. Mulla on kyse jostain muusta. Miksei camberia kannattaisi kokeilla jos se auttaisi. Itse olen pohtinut Caster kulman muuttamista, josko sillä saisi auton takaisin ruotuun.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Huhtikuu 3. 11:53:44 2004

Mun mielestä escort voidaan rakentaa kolmeen eri käyttötarkoitukseen ei kaikkiin yhtäaikaa, ralliin, radalle, kadulle, en mä ainakaan haluaisi ajaa oikeella rataalustalla kadulla selkä kipeänä tai pitkäjoustoisella rallialustalla radalla kylki maassa, vai mitä. Päätetään mitä halutaan, tosin ei aina helppoa. Kompromissi voisi olla hyvä vaihtoehto jolloin voi poiketa kadulta radallekin, jos katsotaan kelloa on auto rakennetteva sille alustalle/pinnalle missä sillä ajetaan.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » La Huhtikuu 3. 12:36:56 2004

Ihan totta. Tässä mun tapauksessa on se hyvä puoli ettei tarvi paljoa katukilometreistä murehtia.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Huhtikuu 3. 15:34:51 2004

Markus kirjoitti:Ihan totta. Tässä mun tapauksessa on se hyvä puoli ettei tarvi paljoa katukilometreistä murehtia.
Sama täällä! Kokeilemaan ei ole vielä päässy, mutta kesällä pitäis krossia ajaa. Edessä on vakaaja, isot bilsteinit ja 160lbs kynäjouset ja säädettävä yläpää(epäkesko). Takana spaksin säädettävät 120lbs kynillä. Apujousien jäykkyyttä en muista. Saas nähdä kuinka toimii? Ei mulla ainakaan ole koskaan escortti puskenut! http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... tolppa.jpg http://personal.inet.fi/koti/valkonen/racing/linkit.jpg http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... iskari.jpg http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... skari1.jpg
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Huhtikuu 3. 22:21:20 2004

TENSION STRUT sarja ei vaan ole kovin halpaa hubaa.
Gartrac tekee kuulemma laadukkaimmat, täydellisen sarjan (sisältää vakaajan) hinta veroineen hieman alle 900 EURoa

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HarriS » La Huhtikuu 3. 23:42:44 2004

Saakos noihin Autoracingin tension strutteihin vakaajan jollain konstilla kiinni

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Caprin alusta...

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Huhtikuu 3. 23:58:58 2004

Jou... Itella tulee Capriin ne RS kynäjousijalat joita hetken kaupittelinkin. 200 lbs jousi ja 300/70 Bilstein panos. Vakaajana on vahvin 24 mm:nen ja puslat polyuretaania. Kuvakin on tolpasta vielä irrallisena...

http://www.nic.fi/~moutine/capri/jeo/015.jpg

Takapaahän en ole vielä kauheemmin miettinyt... Muutakuin että orkkiksena pitkälti pysytään. Paikalla on jo 12 mm:nen vakaaja. Puslat ja iskarit vaihtoon. Onko ehdotuksia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Huhtikuu 4. 0:59:18 2004

HarriS kirjoitti:Saakos noihin Autoracingin tension strutteihin vakaajan jollain konstilla kiinni
vai tarkoitatko compression strutteja (tukivarren takapuolella)
no oli miten oli, niin kumpaankin saa vakaajan kiinni "koiranluu" tyyppisellä välitangolla, eli lyhyt tanko jonka molemmissa päissä uniball nivelet. toinen pää luonnollisesti vakaajan (jos on paksu orkkisvakaaja, kantsii pääty ohentaa pienelle unibalille) ja toinen pää takatangon/alatukivarren kiinnityspultin alle...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Huhtikuu 4. 1:17:33 2004

meidän kilpurintolppa
Bilstein säädettävä joustintuki (kierre suoraan runkoputkessa), 300/70 patruuna.
progressiivinen jousi: sisä halk. 60mm, pituus 310mm, prog. jäykkyys 30-55kg/cm.
kierteen suojaksi ja väljyyden poistamiseksi sorvattu nylonista alalautanen.
säädettävä epäkesko teräs yläpää
gp1 jäähdytetty levy.
kuva

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Huhtikuu 4. 9:57:38 2004

Brenda kirjoitti:TENSION STRUT sarja ei vaan ole kovin halpaa hubaa.
Gartrac tekee kuulemma laadukkaimmat, täydellisen sarjan (sisältää vakaajan) hinta veroineen hieman alle 900 EURoa
Rally Designin 2004 catalog sanoo, että sarja (olisko molemmat puolet ?)
on 195 puntaa, ja vakaajasarja siihen lisäksi 82 puntaa. Niihin VAT ja rahdit päälle, jäänee silti alle 900€ total.

Itse olen miettinyt renkaiden vaikutusta, mulla kun kallistelee kohtuupaljon vaikka onkin matala, ja renkaat on melko kulmikkaat, saattaisiko se olla syy etupään pidon vaihteluun ?
A032R:t näyttää kuvissä pyöreämmiltä, Oootko Markus harkinnu, ne lienee luvalliset tänä vuonna ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Huhtikuu 4. 10:40:27 2004

juu, tuntuu olevan melkoinen hintahaitari.
tankoja on sitten kahta mallia, tarmac ja forest.
Gartrac sarja

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Huhtikuu 4. 14:04:26 2004

TAp kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut tension-strut ratkaiua,
se poistaisi etupäästä epämääräisyyden geometriasta ?
Mikäs tuosta on suurin hyöty? Näyttää aika hyvältä. Kun ois hyviä kuvia tuosta, niin vois yrittää talveks jääradalle tehdä tuollaisen systeemin! Ois ees joku hyöty sukulaisista töissä StoraEnson korjaus pajalla!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Huhtikuu 4. 17:37:15 2004

Noi yokohaman renkaat on mua himottanut jo viime vuonna. Olisi varmasti asiallinen pyörä. Mutta uusi rengaslista julkaistaan vasta kuun lopulla. Ja en ole asiasta mitään kuullut mutta jo tuo nopeusluokka on sääntöjen vastainen + sitten että sitä ei ole ollut sallittujen renkaiden listalla. ja kerpele jos tulee niin joutuu ostaa sekä 13 että 15 tuumaisen sarjan. tuota kun saa 215/50/13 koossa joka olis kokolailla maukas kokeilla. Tosin luulen että 15 tuumaa vie taas pidemmän korren...

Mulla on kans jo 2 kautta ajetut bridget alla, että voi olla että jo se osaltaan vaikuttaa tuohon puskemiseen. Nyt on vaan tämän kauden kehitystyötä häirinnyt duunin vaihto ja talon osto ja esikoisen syntymä niin ei oikein ole tuohon puskemiseen ja sen syiden löytämiseen kerennyt keskittyä (tiedän kuulostaa tekosyyltä :D ).

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Huhtikuu 6. 20:50:28 2004

Joo, ehkä oli hätiköity ehdotus, mutta ne on kuitenkin Historic-listalla jo, tosin vain G-ikäkaudesta eteenpäin..., sekä A021 etää A032.
Pidetään peukkua.
noita ei kumpaakaan ole kovin matalaprofiilisina.
Niitä saa edullisesti mm. Virosta, 1.5 jälkeen vielä helpommin.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Huhtikuu 7. 13:19:48 2004

Eipä ole tarviskaan olla alle 50 sarjalaista. Sitä matalemmilla kummeilla en aio ajaa kun säännöt määrävät sen alittaville profiileille paino rangaistuksia. Ja mulla on esko just minimipainoinen.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Huhtikuu 8. 21:55:12 2004

Tommonen linkki löyty, josta voi katella eräitä katulaillisia
rengasmalleja

http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Huhtikuu 9. 9:12:25 2004

Nyt kun on kisa pyöristä kyse niin...tietääkö kukaan mitään nettisivua josta voisi katella erilaisia piikkirenkaita?
Ja onko piikkareita tehty muille kuin tolle 3ja1/2" vanteelle...siis leveämpiä kumeja onko tehtynnä...?
Tarvisin ensi talveksi uudet/käytetyt 14" piikkarit kun ei 13"vanne mahdu ja eihän semmonen rimpula pidä mitään...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Huhtikuu 9. 10:43:11 2004

Kerpele kun noita kummeja sais roadspoprttien rengaslistalle niin vot... Pääsis tosissaan kärkimiehet haastamaan super 2000 autojen kierrosaikoja.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Toukokuu 27. 23:31:26 2004

Brenda kirjoitti:kohta joku kysyy mikä on tension strut, niin pannaan kuvaa selventään.TENSION STRUT- tuenta + kallistuksen vakaaja sarja
en ole kokeillut, mutta mutu-tuntumalla mieluummin tension kuin compression
Mitenköhän tuollainen toimisi jos laittaisi etureaktiotangot taakse päin ja sitten sovittelisi vakaajan samalla lailla kun tuossa tension strut tuennassa? meneekö siitä fyysikan lait jo sekaisin? onko kukaan tehnyt kyseistä tuentaa?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Toukokuu 28. 0:01:45 2004

Taaksepäin suunnattuja tukia on käytetty F-läisissä kilpureissa ja sprinttiautoissa(esim. omassa on taaksesuunnatut),eihän tuo vakaaja muuta liikeratoja koska on tolla nivelpäillä varustetulla välitangolla liitetty alatukivarteen.Se on tarkkaa mihin sijoittaa se tuen nivelpisteen korissa,omaan laitoin siten että on samassa linjassa alatukivarren kiinnityspultin kanssa suoraan taaksepäin.Tällöin pyörä liikkuu joustoliikkeen aikana pystysuunnassa eikä yhtään korin pituussuunnassa.Lisäksi nämä vaikuttaa siihen mihin hammastanko täytyisi sijoittaa jottei aurauskulma muuttuisi joustoliikkeen aikana.Itse tein hammastangolle säädettävän telineen mitoitusta varten,ilman jousia nostelin keulaa taljalla ja kokeilin missä kohdassa auraus muuttui mahdollisimman vähän.
-muuten,eikös ensimmäisissä vanhankoppaisissa ollut alunperin taaksesuunnatut tuet eikä vakaajaa,mulla on yksi sellainen alatukivarsi jossa on ko.tuen pultin paikka pystysuunnassa siinä missä on normaalisti vakaajan kiinnitys.Lisäksi tukivarsi on litteämpi.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Toukokuu 28. 0:26:18 2004

kuuleman mukaan niissä oli jonkinmoiset tuet.. tai ainakin yks tyyppi puhu et sillä oli joskus sellainen lähes alkuperäinen yksilö jossa oli nämä tuet. oliko joissan cortinoissakin vastaavia tukia?

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Pe Toukokuu 28. 9:14:15 2004

Minähän en paljoa noista tiedä mutta omassa ainakin on taaksepäin suunnatut tuet... :) Vakaajasta en muista, voin tänään tarkistaa tallilla

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Toukokuu 28. 9:22:15 2004

lokakuu '67 - syyskuu '68 Englantilaisissa Escorteissa takatuennat ilman vakaajaa.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Kesäkuu 1. 22:02:52 2004

onko kellään kokemuksia spax iskareista ja mitähän ne maksais? niin ja samat kiinnostais tietää avon iskareista!

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Kesäkuu 1. 22:23:10 2004

Spaxista ei ole tietoa mutta AVO on mainio iskunvaimennin.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Kesäkuu 2. 6:54:01 2004

Markus kirjoitti:Spaxista ei ole tietoa mutta AVO on mainio iskunvaimennin.
Missä noita AVO:ja myydään?

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Kesäkuu 2. 16:29:09 2004

FordEscort kirjoitti:
Markus kirjoitti:Spaxista ei ole tietoa mutta AVO on mainio iskunvaimennin.
Missä noita AVO:ja myydään?
Mitä minä tiedän niin ovat lontoon saarelta tilanneet hiukan huokeemmin saa kun kotimaisilta jälleenmyyjiltä, en ete tiä kuka niitä myy...pöhelin käteen ja kyselemään...

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Kesäkuu 7. 20:29:57 2004

Tuli tilattua säädettävät pitkittäistukivarret eteen. Pitänee kertoa vaikuttaako mitenkään kääntyvyyteen. Samalla laitetaan säädettävät alatukivarret ja katsotaan kuinka solmuun kasikki säädöt saadaan...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 7. 20:34:55 2004

Markus kirjoitti:Tuli tilattua säädettävät pitkittäistukivarret eteen. Pitänee kertoa vaikuttaako mitenkään kääntyvyyteen. Samalla laitetaan säädettävät alatukivarret ja katsotaan kuinka solmuun kasikki säädöt saadaan...
Mistä tilasit ja paljon maksoit?

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Kesäkuu 7. 21:22:25 2004

Onko kukaan ostanut rally racelta spaxin iskareita, että paljonko on maksanut?

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Kesäkuu 8. 21:34:41 2004

adh kirjoitti:
Markus kirjoitti:Tuli tilattua säädettävät pitkittäistukivarret eteen. Pitänee kertoa vaikuttaako mitenkään kääntyvyyteen. Samalla laitetaan säädettävät alatukivarret ja katsotaan kuinka solmuun kasikki säädöt saadaan...
Mistä tilasit ja paljon maksoit?
Nämä tuli tutun kautta mutta siis ihan vaan Autoracingista ne on peräisin. Nää paikallaan säädettävät maksaa 233€ sarja. Ei paha raha jos näillä nyt rupee eturenkaat määräämään menosuunnan.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Kesäkuu 8. 21:49:11 2004

olisko kellään kuvia säädettävistä etu pitkittäistukivarsista? mieluiten viel et olis autossa kiinni!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Kesäkuu 8. 23:43:25 2004

adh kirjoitti:onko kellään kokemuksia spax iskareista ja mitähän ne maksais? niin ja samat kiinnostais tietää avon iskareista!
Mulla on escortissa Spaxin kynäjousitolpat takana. Säätö ruuvarilla alhaata iskarin kyljestä (14 asentoa). Asialliset kapistukset. Kierre ja säätömutterit tulee valmiina rungossa. http://personal.inet.fi/koti/valkonen/racing/harri8.jpg hintaa 126-135 euroa kappale. Myy Rallyrace.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Kesäkuu 9. 11:35:22 2004

paperman kirjoitti:
adh kirjoitti:onko kellään kokemuksia spax iskareista ja mitähän ne maksais? niin ja samat kiinnostais tietää avon iskareista!
Mulla on escortissa Spaxin kynäjousitolpat takana. Säätö ruuvarilla alhaata iskarin kyljestä (14 asentoa). Asialliset kapistukset. Kierre ja säätömutterit tulee valmiina rungossa. http://personal.inet.fi/koti/valkonen/racing/harri8.jpg hintaa 126-135 euroa kappale. Myy Rallyrace.
Eipä siinä mitään sitten, kuun lopussa pitää lähteä hakemaan kunhan tulee palkka, ja samalla jotain muutakin 8)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Kesäkuu 24. 22:55:16 2004

mitkäs olis hyvät etuiskarit isoon caprin tolppaan joka on mk1 escortissa? konin sportit? koneena on ohc ja sit täytys madaltaa etuupäätä ainakin tuuma..

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Heinäkuu 19. 16:53:15 2004

Markus kirjoitti:Tuli tilattua säädettävät pitkittäistukivarret eteen. Pitänee kertoa vaikuttaako mitenkään kääntyvyyteen. Samalla laitetaan säädettävät alatukivarret ja katsotaan kuinka solmuun kasikki säädöt saadaan...
Nyt pääsin Kemorassa viikonlopun "testailemaan" noita tukivarsia ja kyllä täytyy sanoa ettei puskemisesta ollut juurikaan kuin muisto jäljellä...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Heinäkuu 20. 20:01:49 2004

onko kukaan tehny perän ja lehtijousen väliin liukurulla systeemiä? tai edes nähnyt ? olisko kuvia?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Heinäkuu 20. 21:16:01 2004

Yhdellä viri-virisepällä on tehtynä tuollainen liukuva kiinnitys omassa F-ryhmäläisessä eskossaan(nykyään vain jääautokäytössä,yksi sprintti ajettu virheetön kori 8) ),hieman kuin linkin korvat joiden väliin lehti juuri sopii,liukupinta nailonia n. 70mm pitkältä matkaa keinuvana 12mm pultin varassa.Nailonirulla vastapuolella.Ihan ollut toimiva ratkaisu(ei apujousia),sitä en tiedä täyttääkö nykyiset rallipuolen säännöt.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Elokuu 2. 16:49:57 2004

Markus, oliko sulla millaistakaan kallistuksenvaimenninta kiinni ?

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Elokuu 2. 21:21:07 2004

TAp kirjoitti:Markus, oliko sulla millaistakaan kallistuksenvaimenninta kiinni ?
Ei , mukana oli ihan siinä mielessä että kokeiltais mutta ei tarvinnut. Kääntyi todella mukavasti, kovissa nopeuksissa oli pientä levottomuutta mutta sekin pikkasen rauhoittui kun otettiin pyöriä eteenpäin.

p.s

onko sun taka-akseli suora vai oletko laittanut auraukselle?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Elokuu 3. 10:49:45 2004

p.s

onko sun taka-akseli suora vai oletko laittanut auraukselle?
Suora on, toivottavasti :?

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Elokuu 3. 13:06:51 2004

TAp kirjoitti:
p.s

onko sun taka-akseli suora vai oletko laittanut auraukselle?
Suora on, toivottavasti :?
Onks sulla mitään mutua tai kokemusta akselin vääntelystä ?

Vastaa Viestiin