Cossun N-ryhmän kannentiivisteen paksuus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossun N-ryhmän kannentiivisteen paksuus?
Miten ohueks tuo N-ryhmän pahvi puristuu?
(Cossun 2wd kone kyseessä jos se jtn meinaa)
(Cossun 2wd kone kyseessä jos se jtn meinaa)
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
N-ryhmän tiivisteessä lukee YB 0611?
Ja minkään kanavan ympärillä ei ole peltirenkaita? Vakiossa oli kahdessa kanavassa.
Onko näin, tietääkö jjs tai joku muu?
Ja löytyykö vahvistusta siihen paksuuteen...(ei kehtais puristella uutta tiivistettä)
Eikös siipicossulla ole N-tiiviste joka alkoi vuotamaan? Onko se kansi pois? Haloo
Ja minkään kanavan ympärillä ei ole peltirenkaita? Vakiossa oli kahdessa kanavassa.
Onko näin, tietääkö jjs tai joku muu?
Ja löytyykö vahvistusta siihen paksuuteen...(ei kehtais puristella uutta tiivistettä)
Eikös siipicossulla ole N-tiiviste joka alkoi vuotamaan? Onko se kansi pois? Haloo
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
N-tiivisteestä puuttuu ne renkaat.
Kansi on vielä kiinni ja tiivisteenä n-ryhmän tiiviste.
Kansi on vielä kiinni ja tiivisteenä n-ryhmän tiiviste.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Vakio Reinz siinä lukee TOP YB 1261, ja ns. "n-tiiv." lukee TOP YB 0611. Tämä ns. n-ryhmä tivari on mulle niin kauan sama kuin vakio poislukien peltirenkaat kun joku näyttää missä ne vahvikkeet on, mulla on avatut pahvit kädessä. Joillakin pahvit ei kestä ja jotkut ajaa lähes 400hv tehoilla ilman ongelmia, mene ja tiedä.
Kysymykseen vastaaminen meinas unohtua
paksuus on tosiaan tönäri tarkkuudella 1.3 luokkaa, menee momentissa ehkä gramman kasaan, nää pahvit on käytettyjä.
Kysymykseen vastaaminen meinas unohtua

-
- Ylläpitäjä
No niin, alkaa asiat selvitä.
Millaisia kokemuksia on ahtojen kestosta vakio- ja N-tiivisteellä? Ja millä pulteilla? Eli onko siinä paineen kestossa eroa vai ei?
Itsellä oli vakio? tiiviste, YB 1009/1, omat kannenpultit, hetkellistä painetta 1,2bar, jatkuvaa 1bar. Turbona oli 2wd Cossun oma. Öljyä vuoti kannen etukulmasta ulos mutta se nyt tuskin johtui ahdosta. Muita oireita ei esiintyny.
Millaisia kokemuksia on ahtojen kestosta vakio- ja N-tiivisteellä? Ja millä pulteilla? Eli onko siinä paineen kestossa eroa vai ei?
Itsellä oli vakio? tiiviste, YB 1009/1, omat kannenpultit, hetkellistä painetta 1,2bar, jatkuvaa 1bar. Turbona oli 2wd Cossun oma. Öljyä vuoti kannen etukulmasta ulos mutta se nyt tuskin johtui ahdosta. Muita oireita ei esiintyny.
-
- Ylläpitäjä
Tuolta kun joku kielimies kysyisi niin saattais tulla faktaa:
http://www.reinz.de/en/index.htm
http://www.reinz.de/en/index.htm
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Uudelleen ja sivuten mm. SHR:ää: se on myös vakio... YB 0611 (N ryhmä) on Cosworthin aikoinaan "omaan käyttöön" (N-ryhmä jne) tilaaman version nro srj; vakiotilke oli silloin heikompi. Nykyinen vakio, ns Escort Cosw. versio, on lähes identtinen ko. tiivisteen kanssa. Hintaero johtunee pienemmästä tilaus/tuotantomäärästä ja ehkä eksotiikasta....L@RE kirjoitti:Kyllä silloin voi..., mutta kestäisiköhän myös vakio sen.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Ite en huomannu mitään eroa. Vakio pahvilla ja keltaisilla ajoin yli vuoden 1.5 baarilla. (joskus 1.8bar ja kenkää sai) N-pahvi ei tainnu kestää muistaakseni samaa. Pultit oli vakiot.L@RE kirjoitti:No niin, alkaa asiat selvitä.
Millaisia kokemuksia on ahtojen kestosta vakio- ja N-tiivisteellä? Ja millä pulteilla? Eli onko siinä paineen kestossa eroa vai ei?
Itsellä oli vakio? tiiviste, YB 1009/1, omat kannenpultit, hetkellistä painetta 1,2bar, jatkuvaa 1bar. Turbona oli 2wd Cossun oma. Öljyä vuoti kannen etukulmasta ulos mutta se nyt tuskin johtui ahdosta. Muita oireita ei esiintyny.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tämmönen vastaus Reinzilta pahvien eroista näin tuoreeltaan, kysyin vaan mitä eroa noilla kahdella on(YB0611 ja YB1261):
There are 3 differences between the 2 gaskets
* eylet ring around combustion chamber: different material thickness for
eylet and ring
* different oil sealing ( with and without eylet)
* different bolt hole (with and wothout eylet)
regards
Uwe Duckek
Victor Reinz
There are 3 differences between the 2 gaskets
* eylet ring around combustion chamber: different material thickness for
eylet and ring
* different oil sealing ( with and without eylet)
* different bolt hole (with and wothout eylet)
regards
Uwe Duckek
Victor Reinz