Cossun N-ryhmän kannentiivisteen paksuus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

L@RE
Ylläpitäjä

Cossun N-ryhmän kannentiivisteen paksuus?

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ti Maaliskuu 2. 10:26:18 2004

Miten ohueks tuo N-ryhmän pahvi puristuu?
(Cossun 2wd kone kyseessä jos se jtn meinaa)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 2. 19:06:46 2004

Paikatkoon joku jolla on käytetty pahvi vieressä; muistaisin 1,3mm luokkaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ke Maaliskuu 3. 12:39:17 2004

Eli paksuus sama kuin vakiotiivisteessä?

Ainakin tiiviste jonka mittasin oli Reinz:n tekele ja siinä oli teksti YB 1009/1, paksuuden ollessa 1,3mm,
onko sitten vakio, mene ja tiedä...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 4. 22:08:44 2004

Se on vakio....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 5. 14:36:41 2004

N-ryhmän tiivisteessä lukee YB 0611?
Ja minkään kanavan ympärillä ei ole peltirenkaita? Vakiossa oli kahdessa kanavassa.
Onko näin, tietääkö jjs tai joku muu?
Ja löytyykö vahvistusta siihen paksuuteen...(ei kehtais puristella uutta tiivistettä)
Eikös siipicossulla ole N-tiiviste joka alkoi vuotamaan? Onko se kansi pois? Haloo

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 5. 14:56:57 2004

N-tiivisteestä puuttuu ne renkaat.
Kansi on vielä kiinni ja tiivisteenä n-ryhmän tiiviste.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Maaliskuu 5. 17:27:51 2004

No onx reinzin cosan tiivistekki vakio jos lukee yb 1261? Millasis painerajoissa mennään kun esim käytetään tämän tiivisteen yhteydes arp:n pultteja eli millasia paineita voi tiivisteen osalta laittaa jos muut paikat pitää kutinsa..?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Maaliskuu 5. 17:38:14 2004

mä ainaki ostin vakiona tommosen yb 1261 tiivisteen,tehonkestosta ei kokemusta mutta kuulopuheiden perusteella pitäs 1,5 baaria kestää.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 5. 17:44:47 2004

Vakio Reinz siinä lukee TOP YB 1261, ja ns. "n-tiiv." lukee TOP YB 0611. Tämä ns. n-ryhmä tivari on mulle niin kauan sama kuin vakio poislukien peltirenkaat kun joku näyttää missä ne vahvikkeet on, mulla on avatut pahvit kädessä. Joillakin pahvit ei kestä ja jotkut ajaa lähes 400hv tehoilla ilman ongelmia, mene ja tiedä.
Kysymykseen vastaaminen meinas unohtua :) paksuus on tosiaan tönäri tarkkuudella 1.3 luokkaa, menee momentissa ehkä gramman kasaan, nää pahvit on käytettyjä.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 5. 19:23:59 2004

No niin, alkaa asiat selvitä.

Millaisia kokemuksia on ahtojen kestosta vakio- ja N-tiivisteellä? Ja millä pulteilla? Eli onko siinä paineen kestossa eroa vai ei?
Itsellä oli vakio? tiiviste, YB 1009/1, omat kannenpultit, hetkellistä painetta 1,2bar, jatkuvaa 1bar. Turbona oli 2wd Cossun oma. Öljyä vuoti kannen etukulmasta ulos mutta se nyt tuskin johtui ahdosta. Muita oireita ei esiintyny.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Maaliskuu 5. 19:32:35 2004

Sen haluan lisätä tuohon kun ittekin ihmetyin Nryhmän ja vakion samankaltaisuutta aikoinaan. N ryhmän pahvi on huomattavasti kovempi kuin lötkö vakio. Siitä en tiedä miten vaikuttaa kestävyyteen.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 5. 19:43:57 2004

Tuolta kun joku kielimies kysyisi niin saattais tulla faktaa:
http://www.reinz.de/en/index.htm

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Maaliskuu 5. 20:27:28 2004

Heitin kysymyksen Reinzille noista pahveista saa nähdä vastaavatko.

Jossain näissä Cossun rallimanuaaleissa (N) käskettiin ruuvata ainakin 4x4 Sierraan 1.5bar ahtoja, eikö hätäsesti voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että N-ryhmän pahvi sen myös kestäisi?

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 5. 23:01:01 2004

Kyllä silloin voi..., mutta kestäisiköhän myös vakio sen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 5. 23:43:18 2004

L@RE kirjoitti:Kyllä silloin voi..., mutta kestäisiköhän myös vakio sen.
Uudelleen ja sivuten mm. SHR:ää: se on myös vakio... YB 0611 (N ryhmä) on Cosworthin aikoinaan "omaan käyttöön" (N-ryhmä jne) tilaaman version nro srj; vakiotilke oli silloin heikompi. Nykyinen vakio, ns Escort Cosw. versio, on lähes identtinen ko. tiivisteen kanssa. Hintaero johtunee pienemmästä tilaus/tuotantomäärästä ja ehkä eksotiikasta.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Maaliskuu 6. 0:11:34 2004

Onko tämä se Escort Cosw. versio: YB 1261?
Hei jjs!

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Maaliskuu 6. 9:29:50 2004

L@RE kirjoitti:No niin, alkaa asiat selvitä.

Millaisia kokemuksia on ahtojen kestosta vakio- ja N-tiivisteellä? Ja millä pulteilla? Eli onko siinä paineen kestossa eroa vai ei?
Itsellä oli vakio? tiiviste, YB 1009/1, omat kannenpultit, hetkellistä painetta 1,2bar, jatkuvaa 1bar. Turbona oli 2wd Cossun oma. Öljyä vuoti kannen etukulmasta ulos mutta se nyt tuskin johtui ahdosta. Muita oireita ei esiintyny.
Ite en huomannu mitään eroa. Vakio pahvilla ja keltaisilla ajoin yli vuoden 1.5 baarilla. (joskus 1.8bar ja kenkää sai) N-pahvi ei tainnu kestää muistaakseni samaa. Pultit oli vakiot.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 9. 11:49:11 2004

Tämmönen vastaus Reinzilta pahvien eroista näin tuoreeltaan, kysyin vaan mitä eroa noilla kahdella on(YB0611 ja YB1261):

There are 3 differences between the 2 gaskets
* eylet ring around combustion chamber: different material thickness for
eylet and ring
* different oil sealing ( with and without eylet)

* different bolt hole (with and wothout eylet)

regards



Uwe Duckek

Victor Reinz

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ti Maaliskuu 9. 17:12:15 2004

Ja voisko joku suomentaa ystävällisesti..? :)

Vastaa Viestiin