OHC turbo->vapariksi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cos1
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maaliskuu 4. 13:23:00 2003

OHC turbo->vapariksi

Viesti Kirjoittaja cos1 » Ma Maaliskuu 8. 19:13:12 2004

Niin,ajattelin nyt siis riisua kenkkuilleen turbosatsin pois, riittääkö pelkkä pakosarjan vaihto ja ahtimelle/-lta tulevien öljyputkien tukkiminen. Toimiikos paineistettu kaasari normaalisti vai pitääkö sekin vaihtaa?Sanooko katsastussetä mitä tälläisessä tilanteessa-Ei kai tehonalennus ole kiellettyä? Vai muutoskats.?
Saattaa olla ja varmaan onkin tyhmiä kysymyksiä mut ku ei tiedä ni ei tiedä... :oops:

Kiitos etukäteen vastauksista...!

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Maaliskuu 8. 19:25:24 2004

:lol: Kohta mäki oon varmaan kyselemässä samaa kuhan paikat laukee kytkimestä taakse päin... mut minkä takii pitää se turbo saada pois?

Ei kait tossa perjaatteessa muuta tarvii ku putki ja se öljyn kierto tukkoon... tietty riippuu ihan miten tuo on tehty :roll:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Maaliskuu 8. 20:00:59 2004

ei tartte muutoskatsastaa. rekisteriotteeseen pitää vain merkitä auton turbottomuus.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Maaliskuu 8. 20:24:05 2004

Mitkä on koneen puristukset ,jos lasketty esim 8.0:1 voi olla tosi laiska kulkemaan ilman turboa.
Ahtoputket turbolta kaasareihin/painekoteloon täytyy ottaa pois ja laittaa kaasariin normaali ilmanputsari/putsarit. Sytytys täytyy mahdollisesti säätää,samoin kaasari 't .
Mahdollisesti kylmemmät tulpat kehiin ,kun ei lämpöäkään enää tule hirveesti.
Öljyputket tukkoon tai irti kokonaan ja tulppa tilalle.

cos1
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maaliskuu 4. 13:23:00 2003

Viesti Kirjoittaja cos1 » Ma Maaliskuu 8. 21:04:46 2004

Jepjep,kiitti vaan tiedoista! Arvelinkin et ei siin pitäs sen kummempaa ollakaan,kyselinpä varmistukseksi. Niin,pitäs saada vaa ny käyttöpeli ja ei viitsi sijoittaa uuteen ahtimeen... Rakentaa sit myöhemmin kun on aikaa ja rahaa!!
Toi on siis stokkatbo alunperin,tosin eri ahtimella ja pakosrjlla. Puristuksista ei havaintoo...saa kertoa jos jollai tietoa.
Noi sytkät ja muut pitää kyl säädättää,nyt ei tahdo pyöriä hyvin. Tosin pakosarjan ja tbon välinen laippa on seula,eli vuotaa ihan huolella. Siitä varmaan johtuukin aivastelu ja outo käynti-kaasua ei oikein voi antaa kun tukehtuu ja aivastaa...?! Turbo on joku pikkugarretti ja pakosrj on tarkotettu isommalle garrettille jossa 4pult kiinnitys,toi mun ahdin on vaan kolmella-hyvin erikoinen ahdin,tietääkseni jonkun dsl-astran simpukka...
Niin,tos on ylimääräinen b-pumppu auton keulassa ja sinne menee ilmaletku joka yhtyy T-liittimellä tbon ja kaasarin väliseen ahtoputkeen+yksi menee painekelloon. Jos siis poistan ahtimen,tukinko tuon b-pumpulle menevän letkun vai mitenkä??

Vastaa Viestiin