Voi herran kristus tätä juttua taas...

Mistä ihmeestä nämä omituiset käsitykset "Motonetin osista" oikein sikiää? Me myydään ihan tasan samaa tavaraa kuin jokainen autotarvikeliike Suomessa. Ne kamat tulee ihan samoilta toimittajilta, kuten Koivunen, Arwidson, Örum, HL Group jne jne... Meillä ei ole hyllyssä ainuttakaan Motonet-merkkistä osaa. Hyllyssä näkyy olevan jopa kehuttuja Bradi- ja Zimmermann-levyjä, joten se siitä. Tämä Fordien jarrulevyjen kierotumisongelma ei ole osien vika, vaan suunnitteluvirhe jota käyttäjän toilailu vielä pahentaa. Meille palautuvista "kieroista" jarrulevyistä 98% on Mondeosta ja jäljellejäävästä kahdesta prosentista on 90% Sierraa. Tämä ehkä kertonee osaltaan myös siitä, että kenties-ehkä-mahdollisesti autossa ja sen suunnittelussa "saattaisi" olla jotain vikaa, eikä välttämättä itse levyissä...? Asiaa ei ollenkaan auta, että yleensä kun niitä palautettuja levyjä katselee, niin kiinnityspinta navan puolelta on umpiruosteessa ja kuoppainen. Jos se niin vaikeaa on puhdistaa napa ja rasvata kiinnityspinta, niin turha on ihmetellä kieroutumista.
Minulla on ollut kaksi Sierraa, eikä kummassakaan ole ollut mitään jarruongelmia. Nykyisessä on (Motonetista ostetut) uritetut ATE PowerDiscit, jotka ovat loistavat levyt. (ihmekös tuo kun kovasti hehkutetut alkuperäisosatkin ovat Aten käsialaa) Hyvin ovat kestäneet, jopa viime kesän FoMoCo-päivien radalla-ajorääkin.
Pointtini on se, että Motonet ei ole mikään Biltema, joka valmistuttaa itse tuotteensa jossain vinkuintiassa mahdollisimman halvalla ja pakkaa ne omiin laatikoihinsa, vaan Motonet on kuin mikä tahansa autotarvikeliike, joka tilaa tavaransa eri tukkureilta - ainoastaan suuremmassa mittakaavassa. (ja sillä erotuksella, että meiltä saa myös alkuperäisosia ja että meillä on huomattavasti laajempi valikoima kuin millä tahansa tavallisella tarvikeliikkeellä) Niinpä minulla aina nousee karvat pystyyn kun joku puhuu "Motonetin osista".