Ralli "vaihteeksi" välikopalla

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Helmikuu 8. 21:33:03 2004

Anteeksi tyhmä kysymys, noissa kuvissa pisti silmään eräs asia, miksi ihmeessä tuossa alusta kuvassa pakoputki vaihtaa puolta? :shock:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 8. 23:12:27 2004

2-osainen vastaus:
1) Ko. putkisto oli kiinni autossa kun sen ostin, vaihdoin vain taaimman pöntön, laho kun oli. Katsotaan kun koko putken vaihto on edessä mitä keksitään.
2) Laite perustuu vanhaan ykkösryhmän peliin joissa putki vaihtoi puolta (kuten vakio RS:kin); syy lienee ollut tehtaalla nuo valmiit kannakkeet kuljettajan puolella ja jarruputken vienti taka-akselille hantin puolelta juuri ihanteellisen pakoputkenlinjauksen kohdalla. Kukaan ei ilmeisesti ole ko. auton historian aikana jaksanut/katsonut asialliseksi tehdä muutosta, ei vieläkään :wink: .
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Su Helmikuu 8. 23:19:44 2004

jjs, milloin tuo sun Ese on alunperin tehty kilpuriksi?
Näytti noi kaaret ja muutenkin tuo tyyli hieman vanhanaikaiselta.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 8. 23:42:58 2004

Katsastuskortti on hyvinkin tuore, ja puhdas, höm!
Normaalitarina; osat periytyvät Alin tekemästä ykkösryhmän laitteesta n. 81-85 vuodelta. Sittemmin tavarat (mm. aito kuminen etuspoikka, aito vinohampainen alukoppainen Rocket, alu ö-pohja jne) ovat vaihtaneet koria ja jopa samalla runkonroa kerran tai kaksi (yleensä kysytään "monesko koppa tällä numerolla?"). Kaaret eivät ole myöskään kovin vanhat, mm. uudensäännön pääkaari, liekö tekijä ollut "vanhan koulukunnan miehiä".
Viimeksi muokannut jjs, Su Helmikuu 8. 23:46:55 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Helmikuu 8. 23:43:36 2004

repäistiin juuri meidän kotterosta kansi irti. felpron sininen pahvi, josta liekkirenkaat halki kolmesta pytystä. putkitettu lohko 90,43mm kuplan männillä. putket 0,05-0,07mm alle lohkotason. pahvi ei kylläkään ollut lähimainkaan keskellä pyttyjä. täytyy vähän funtsia mitä tässä tekis. jos laittas ohjaritapit jolla keskittäis tiivisteen ja jyrsinkoneella pyhkis sylinterin kanteen viiden satkun kohouman liekkirenkaan kohdille. nakkais uuden felpron ja toivois ihmettä :?
nii, juu, ja nokka+seuraajat piloilla (KentCams GP1)
kansi taitaa olla IS-Sierrasta
palotilat silmämääräisesti liian suuret, täytyy mitata...venttiilit oli perinteiset gp1 rosterit ja imukanavia oli täytetty/nostettu. täytyy mitata virtaukset mielenkiinnosta...

sähköt on melkeen pakko pistää uusiksi, ne on jo vittuilleet vaikkei oo ajettu metriäkään. ei saatu autoa edes käyntiin heikon kipinän vuoksi, no joku oli ottanut sytkäboxin päävirrat puolan plusnavasta esivastuksen jälkeen...jotain 6 volttia...heti pörähti, kun vaihtoi vastuksen puolta.
ja kolmospyttyhän se oli pois pelistä...mistä seuras tuo aiemmin kerrottu kannen irroitus...
halavalla nippuun, niin pääsee hakemaan ensimmäistä keskeytystä :oops:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Helmikuu 9. 11:18:17 2004

Noita putkituksia tehtiin aikoinaan jos halusi ajaa alle 2 litraisissa, nykyään ei syytä moiseen. Normi 2.0 lohko hooniin johon 92 männät ja uusi felpro kiinni ja se on siinä. Kansi kannattaa tehdä 1.6 aihiosta ja laittaa joku nykyaikainen nokka esim. Crane, hinnat ei ole nykyään este, vertaa mihin vaan.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Helmikuu 9. 14:35:05 2004

SHR kirjoitti: Kansi kannattaa tehdä 1.6 aihiosta ja laittaa joku nykyaikainen nokka esim. Crane, hinnat ei ole nykyään este, vertaa mihin vaan.
Miksi muuten 1.6. Kanavat siinä lienee samanlaiset ( yhtä paljon työtä )"täyttöä vaativat" kuin 2.0. Lisäksi eikö siinä joudu palotiloja kaivelemaan enemmän mitä 2.0:ssa? Mitä tuossa jututin yhtä heppua niin ilmeisesti käyttävät aika paljon is kansia ralleissa? Kun katsoi tuossa toisessa topicissa olevaa kuvaa is kannen imukanavan muodosta niin se näytti ainakin huomattavasi fiksummalta mitä näissa omissa kaasaripeleissä? :roll:
S a a b & F o r d

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 9. 18:38:55 2004

SHR kirjoitti:Noita putkituksia tehtiin aikoinaan jos halusi ajaa alle 2 litraisissa, nykyään ei syytä moiseen. Normi 2.0 lohko hooniin johon 92 männät ja uusi felpro kiinni ja se on siinä. Kansi kannattaa tehdä 1.6 aihiosta ja laittaa joku nykyaikainen nokka esim. Crane, hinnat ei ole nykyään este, vertaa mihin vaan.
Niin, kuten tähtisilmä jo uteli; miksi 1,6? Ei siis kinausmielessä vaan lähinnä uteliaisuudesta, yleinen trendi kun tuntuu olevan iS -aihio parempien(?) imukanavien vuoksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Helmikuu 9. 19:12:37 2004

1.6 = pienempi palotila = enemmän kanttia

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Helmikuu 9. 19:23:52 2004

mittasin juuri palotilat..
puristus-suhde niinkin alhainen kuin 9.9:1 :lol:
joutuu aika paljon höylään.
1.6 aihio minunkin mielestä parempi lähtökohta perus 2-tonniseen

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Helmikuu 9. 19:46:33 2004

Kyl se IS kansi ompi paras vaihtoehto kun vertaa imukanavien kulmia keskenään ja nuolen osoittamaa sisä nurkkaa.Tossa sisänurkassa saadaan hukattua paljon hummia jos ei hierota kunnolla.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 9. 20:09:03 2004

BDG kirjoitti:Tossa sisänurkassa saadaan hukattua paljon hummia jos ei hierota kunnolla.
Mutta eikös sen takia anneta ammattimiesten nuo kannet tehdä! :shock:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Helmikuu 9. 20:26:16 2004

Eipä ole :lol: aikomustakaan "hieroo" ite

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 9. 21:35:00 2004

BDG kirjoitti:1.6 = pienempi palotila = enemmän kanttia
Hmmm. Huomioin tuon kyllä, mutta ei se kyllä ole niin suuri ongelma kuin 1,6:n suuritöiset kanavat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 9. 21:50:26 2004

Rupes jännittää; hankiralli enää 12pvn päässä ja mukaan päästiin :x
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » Ti Helmikuu 10. 9:30:58 2004

itse en kanavia osaa tehdä, mutta mitä seurannut olen tässä lähipiirissä niin hyviä on saanut noista 1.6 kansistakin. yleensä ottaen toi ohc kansi on iso töinen johtuen materiaalista,eikä ole irto ohjareita,seetit uppoaa,nokka-akseli irroitetaan väärään suuntaan,paino,venttiilikoneiston toiminta ja iso töinen säätää,mutta toisaalta antaa muokata nokan arvoja.kallis teettää ammattimiehellä. jjs elä turhaa jännitä,varoo vain poroja ja ajat maaliin niin tulosta tulee. onnea kisaan

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Helmikuu 10. 13:11:20 2004

1.6 kansi on todettu parhaaksi aihioksi pienen palotilansa vuoksi. Kanavissa on aina isot hommat tiedossa joten pieni lisätyö ei vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Helmikuu 10. 18:44:06 2004

Oon samaa mieltä Brendan, Jjs ja Cosecin kanssa, 1.6 kannesta parhaat tehdään. Tää kun tuntuu olevan kovin yleinen keskustelun aihe niin ehdotanpa että tästä joku tarpeeksi tietävä kirjoittaisi pienen raportin kuvien kanssa tuonne clubin sivulle ford tietoutta osastolle. Se varmaan voisi selventää monelle kansien eroja varsinkin kun siihen liittäisi rakenne ero kuvia mukaan.
#6
Escort -75

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Helmikuu 12. 0:19:26 2004

joopasejoo, nyt meinaa hiukka tökkiä :( kilpurin kannesta tuli verkonpaino. en oo ikään nähny näin väljiä ohjareita (joku järkevä laittanut rosterivenat suoraan omiin valurauta reikiin), aika turha yrittää tähdätä pronssiohjureita enään samaan linjaan...
ja eipä se häävin hengittänytkään, imukanavan virtauskyky riitti 12mm nostolla 184 hevosvoimaan. väärin muotoiltu. tämä on IS-kansi josta kanavaa oli alareunaa täyttämällä nostettu n. 5mm ja GP1 44,5/38 venat.
nyt taitaa vaihtua viistokeulan katupannu keulalle, täytyy vaan vaihtaa paremmat veivit. tai oishan mulla vielä tuo 92 mahle lohko ja saabin veivit. rajoitin 7500 kiekkaan ja menoksi :oops:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Helmikuu 12. 10:56:00 2004

Saahan sen korjattua, voihan sillä harrastaa omaksi iloksi nurkkaralleissa, tuskin ostitte autoa heti yleiskisaa voittamaan :wink:

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Helmikuu 12. 11:13:24 2004

niin no kyllähän sen tietää...sitä lähdetään muka jäähdyttelemään / harjoittelemaan huonolla kalustolla ja sitten kuitenkin loppupeleissä tapellaan hampaat irvessä pokaaleista ja kirotaan huonoa tuuria! :wink:
S a a b & F o r d

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Helmikuu 12. 12:31:28 2004

SHR kirjoitti:Saahan sen korjattua, voihan sillä harrastaa omaksi iloksi nurkkaralleissa, tuskin ostitte autoa heti yleiskisaa voittamaan :wink:
ei kannata korjata, pitäis saada niin tarkkaan ohjarit samaan linjaan että saa vielä kelvolliset seetit tehtyä, jos menee hieman kieroon niin istukoita kairatessa venttiili uppoaa pakostakin turhan syvälle. ja piloille kaiveltua kantta ei kannata pelastaa.
järkevämpi tehdä uus.

juu ei tosiaan mitään voittoja mielessä. kone mikä sinne nyt tungetaan tulee vielä oleen yhdellä 36dcd weberillä :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 12. 18:00:43 2004

Tähtisilmä kirjoitti:niin no kyllähän sen tietää...sitä lähdetään muka jäähdyttelemään / harjoittelemaan huonolla kalustolla ja sitten kuitenkin loppupeleissä tapellaan hampaat irvessä pokaaleista ja kirotaan huonoa tuuria! :wink:
Tuo on kyllä totta; yllätin itseni kiroamassa kun tulos oli niin kamalan surkea ja kaikki muukin pitkin peetä, auto raato jne :D
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » To Helmikuu 12. 18:31:38 2004

onko niin isoa kypärää tehty että sinne järkeäkin sopis? :D itselle ainakaan ei ole vielä löytänyt

sen haluan nähdä kun katsastuksessa aukaisevat pellin ja hoksaavat että missäs ne tuplat?heh :D

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Helmikuu 13. 17:18:23 2004

Kun kertqa on kansista ollut asiaa, niin minkälainen aihio mahtaa olla 1.6 emax koneen kansi, kun sellainen kone lojuu tuolla autotallissa.

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » Ke Helmikuu 18. 12:53:53 2004

e-maxin kannesta ei kannata tehdä koska siellä kanava tekee ihme kiekuran jonka on tarkoitus laittaa ilma pyörteileen. on aika hassun mallinen. se on niitä bensanpihistys koneita.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Helmikuu 18. 17:02:10 2004

Onko siinä valu erilainen, jos sen patin jyrsii pois. Töitähän sille pitää muutenkin tehdä rajusti jos siitä tekee.

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » To Helmikuu 19. 8:59:03 2004

kanava on suurin piirtein puoleksi tukossa.en tiedä onko vara ottaa ainetta pois mutta mieletön työ ainakin.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 19. 18:05:30 2004

Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa, pari kummelitarraa pitäisi huomenna illalla teippailla ja laittaa 3nippusidettä, jeesusteippi, 10,5 litraa bensaa yms. huoltoautoon. Ja vararengas.
Oikeasti siis: autoon asennettu uusi akku, uudet .625 girlingin pääsylinterit jotta ei enää poljin monasti uppoa lattiaan saakka ja tietysti uudet lisävalot :? . Nyt autossa on jonkunasteiset jarrutkin, ja pääsylkyn koon pienentäminen .75:stä tuohon .625:een teki poljintuntumalle tosi hyvää eikä satu päkiään niin pahasti; oli hiukkasen kova poljin (paitsi kun pamahti lattiaan, välillä).
Tehoa ei ole taiottu lisää, eikä edes venttiileitä säädetty. Peräruuvi edelleen sama laulava ylipitkä 4,7. Sitten joskus...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Helmikuu 19. 19:32:27 2004

jjs kirjoitti:Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa, pari kummelitarraa pitäisi huomenna illalla teippailla ja laittaa 3nippusidettä, jeesusteippi, 10,5 litraa bensaa yms. huoltoautoon. Ja vararengas.
Oikeasti siis: autoon asennettu uusi akku, uudet .625 girlingin pääsylinterit jotta ei enää poljin monasti uppoa lattiaan saakka ja tietysti uudet lisävalot :? . Nyt autossa on jonkunasteiset jarrutkin, ja pääsylkyn koon pienentäminen .75:stä tuohon .625:een teki poljintuntumalle tosi hyvää eikä satu päkiään niin pahasti; oli hiukkasen kova poljin (paitsi kun pamahti lattiaan, välillä).
Tehoa ei ole taiottu lisää, eikä edes venttiileitä säädetty. Peräruuvi edelleen sama laulava ylipitkä 4,7. Sitten joskus...
Ihanko pokaalin aiotte hakea..? :?:
Ite lähen varmaankin la katteleen edenin sprinttiä Oulussa

edit:Onko nämä:
http://www.sunpoint.net/~rskilpuri/IMG_2190.jpg
kaaret sääntöjenmukaiset? :shock:
Itsellä pultattu lokasuojiin...
Entä kattoputket,pitääkö olla noin poikittain?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Helmikuu 19. 20:07:08 2004

nyt kun kaarista tuli puhetta olis mullakin pari kysymystä: elikkäs jos moiset katuautoon laittaa, niin vaatiiko muuta kuin muutoskatsastuksen 2 paikkaiseksi ja tuleeko jotain muutosprosentteja, entäs saako ne olla itse tehdyt vai tarviiko niihin jotain lappuja että ovat kunnolliset ?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » To Helmikuu 19. 20:38:49 2004

jjs kirjoitti:Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa
23 yötä Haukiputaan säästökuoppasprinttiin, juuri nostin autoon alakerran paikoilleen, tutkinto olis lauantaina, lisenssin pitäisi ehtiä tulla, ajovarusteet ostamatta, auto on järkyttävän näköinen, autoa vois kokeillakin jne. ;)

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 19. 21:45:24 2004

[PeXi] kirjoitti:nyt kun kaarista tuli puhetta olis mullakin pari kysymystä: elikkäs jos moiset katuautoon laittaa, niin vaatiiko muuta kuin muutoskatsastuksen 2 paikkaiseksi ja tuleeko jotain muutosprosentteja, entäs saako ne olla itse tehdyt vai tarviiko niihin jotain lappuja että ovat kunnolliset ?
Vaati siis ton muutoskatsastuksen 2-paikkaiseksi, eikä tule muutosprosentteja. Katu käyttöön kaaret saavat olla millaiset haluaa, siis putkien vahvuudet ym.. mitään lupa lappuja ei tarvita.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 19. 23:25:41 2004

fomoco3: Pytyistä ei haaveilla. Vaikka kisa onkin periaatteessa kotinurkilla, pätkiä en varmasti osaa koska en ole ajellut pikkuteitä varmasti yli 5 vuoteen. Kunhan ajellaan, lupaan toki voittaa kaikki itseäni hitaammat... Luokan puoliväli/ siitä parempaanpäin on tavoite. Luokassa näemmä 16-17 autoa.

Tuosta kaarihommasta:
katsopa niitä kuvia eteenpäin,esim. seuraava rivi keskikuva. Muutin kaaret juuri tuolta osastolta kokonaan; takatuet ovat nyt kiinni sisälokasuojissa ja on ristikko + poikkiputki jossa vyöt ovat kiinni.
Tuo kuvassa näkyvä toteutus on minustakin ainakin sääntöjen hengen vastainen :)
Kattoputket; tarkoitat mitä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Helmikuu 20. 8:38:50 2004

jjs kirjoitti: Kattoputket; tarkoitat mitä?
Siis tuo pään päällä oleva poikittainen diagonaalituki,onko sen pakko olla poikittain?Itsellä on vain suoraan etupääkaaresta takapääkaareen...

Olikohan taas mahd. vaikeasti selitetty... :roll: :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Helmikuu 20. 8:40:35 2004

Samil kirjoitti:
jjs kirjoitti:Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa
23 yötä Haukiputaan säästökuoppasprinttiin, juuri nostin autoon alakerran paikoilleen, tutkinto olis lauantaina, lisenssin pitäisi ehtiä tulla, ajovarusteet ostamatta, auto on järkyttävän näköinen, autoa vois kokeillakin jne. ;)
Heh tässähän tuo säästis-sprint on meikän kotikylällä...Annalankankaalla pitäs pätkän olla...oon kyllä koko päivän kahtelemassa kun kerrankin on noin lähellä... :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Helmikuu 20. 20:15:24 2004

fomoco3 kirjoitti:
jjs kirjoitti: Kattoputket; tarkoitat mitä?
Siis tuo pään päällä oleva poikittainen diagonaalituki,onko sen pakko olla poikittain?Itsellä on vain suoraan etupääkaaresta takapääkaareen...

Olikohan taas mahd. vaikeasti selitetty... :roll: :wink:
On sallittu laittaa keskeltä pääkaarta etukaaren keskelle,sääntökirjassa on kyllä kuvattu sekin versio.On ihan hyvä malli jos on pitkä kuljettaja.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Helmikuu 20. 22:53:12 2004

No jessöör...mullahan on sitten ihan sääntöjen mukaiset kaaret autossa :P
Eipähän tarvi niitä ruveta muuttelemaan... :)
Pultit pitää olla vähintään M8 ja 8.8:sit...ja nekin löytyy... :P

No sitten tuli toinen asia mieleen vielä...eli miten tarkkana pitää olla tuliseinän tiivistyksen kanssa?Entä kaikki läpiviennit,pitäähän niiden olla vimosen päälle kunnon lävistysliitimillä jne.? :?:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » La Helmikuu 21. 3:34:47 2004

Eipäs siinä, Escortti käy ! Ja käy muuten hyvin, kuulostaa lähes voittaja-autolta ;) Säästärisprintti lähenee...

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Helmikuu 21. 10:41:29 2004

fomoco3 kirjoitti:No jessöör...mullahan on sitten ihan sääntöjen mukaiset kaaret autossa :P
Onkos pääkaari isompaa putkea kuin muualla? Pääkaaren minimitat oli jotain 45x2.5mm.. toi sääntömuutoshan tuli tos muutama vuosi sitten voimaan, en kyllä muista vuosilukua... onhan siitä kyllä jo aikaa että jos noi sun kaaret on tehty sen jälkeen, varmaan on tehty uusien sääntöjen mukaan, edellyttäen tietysti että ne sun kaaret on tehty uusia sääntöjä noudatten..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Helmikuu 21. 17:11:59 2004

fomoco3 kirjoitti: No sitten tuli toinen asia mieleen vielä...eli miten tarkkana pitää olla tuliseinän tiivistyksen kanssa?Entä kaikki läpiviennit,pitäähän niiden olla vimosen päälle kunnon lävistysliitimillä jne.? :?:
Riippuu katsatusmiehistä kuinka tarkkaan syynää,teippi ei liene kovin tultaestävä :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 21. 18:47:28 2004

Tulos: yleiskilpailun 9. ja luokan 5. (lähti 16) eli pieni munakuppi, pokaalin pienoismalli saatiin saaliiksi. Ajeltiin riskittömästi, lue hiljaa ja varovasti, tarkoituksena saada muutama aluemestaruuspiste :wink: . Pyydetään taas anteeksi omalta osaltamme niiltä jotka penkalle raahautuivat ja luulivat näkevänsä oikeata ajamista....
Nyt vähän unta kaaliin ja sitten baar.. eikun jälkispekulaatiotilaisuuteen yhdessä harrastajatovereiden kera :roll: Sitten se ralli vasta alkaakin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » La Helmikuu 21. 19:46:01 2004

Kaveri eli Törmä.P ajoi ensinsimmäisen kisansa ja Yleisessä kun on ollu pelkästään kartturina ja meni A-junnuihin ilmoittautuun vaikka ois B-junnuihin päässy (oma moka) luokan 4;s ja yleiskilp. 11:sta. Taso oli kuulemma suht surkee, et näin tälläkertaa.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Helmikuu 21. 20:37:03 2004

ohc kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:No jessöör...mullahan on sitten ihan sääntöjen mukaiset kaaret autossa :P
Onkos pääkaari isompaa putkea kuin muualla? Pääkaaren minimitat oli jotain 45x2.5mm.. toi sääntömuutoshan tuli tos muutama vuosi sitten voimaan, en kyllä muista vuosilukua... onhan siitä kyllä jo aikaa että jos noi sun kaaret on tehty sen jälkeen, varmaan on tehty uusien sääntöjen mukaan, edellyttäen tietysti että ne sun kaaret on tehty uusia sääntöjä noudatten..
Pääkaaren halkaisija jotain ~50mm,seinämän paksuudesta ei tietoa...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 12. 21:42:17 2004

Tänään tuli sovittua kauppoja Atlaksesta 5,1:1 -ruuvilla. Tullee nyt sitten vähän hifiä; on Watt-tuellinen magnesium peräkoppa ja kaikkea... No, katsellaan jos se menisi paikoilleen muutaman vkon sisällä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 12. 21:46:34 2004

Ah niin; kansijuttua. Eli iS-kannella varustetusta koneesta saatiin viimevkolla 50 Webereiden avustuksella 231hv/239Nm/ Tuning World. 94mm mäntä (vakio isku, rF), ei massaa kanavissa, "riksun" pakosarja, norminokka laahaimilla, venttiilit std paikoissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Maaliskuu 12. 21:48:26 2004

jjs kirjoitti:Tänään tuli sovittua kauppoja Atlaksesta 5,1:1 -ruuvilla. Tullee nyt sitten vähän hifiä; on Watt-tuellinen magnesium peräkoppa ja kaikkea... No, katsellaan jos se menisi paikoilleen muutaman vkon sisällä.
Pistähän kuvaa niin nähdään tarkemmin.. :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Maaliskuu 13. 15:42:19 2004

jjs kirjoitti:Ah niin; kansijuttua. Eli iS-kannella varustetusta koneesta saatiin viimevkolla 50 Webereiden avustuksella 231hv/239Nm/ Tuning World. 94mm mäntä (vakio isku, rF), ei massaa kanavissa, "riksun" pakosarja, norminokka laahaimilla, venttiilit std paikoissa.
No hyvänhän siitäkin sai :D toi oli "riksussa" 90-luvun huippupoweria, nykyään 1.6 aihiolla mennään 239-247hv ja väännöt 255-271nm mutta hyvän padan on joku tehnyt :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Maaliskuu 13. 16:34:57 2004

Tätä mainitsemaani konetta ei tehty mitenkään hampaat irvessä vaan pikemminkin periaatteella tehokas "perusmoottori" järkevän hintaisilla osilla. Esim lohko on 205 jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Maaliskuu 13. 19:42:08 2004

Kyllä täytyy vaan todeta että kovia koneita tulee tämän päivän osilla ja tietotaidolla, saa laittaa peetuun ja kossuun kovia nokkia ja kantteja jos meinaa pysyä kelkassa. Toi "perusmoottori" juttu vähän haiskahtaa, kyllä noihin tehoihin täytyy jo yrittää :D ja muuten miten meinaatte saada kestää 205 lohko 94 männällä? kerro kun aika kuluu miten se mylly kestää kisata, vai onko betonia täys, vai joku penkkikone? :)

Vastaa Viestiin