
Ralli "vaihteeksi" välikopalla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
2-osainen vastaus:
1) Ko. putkisto oli kiinni autossa kun sen ostin, vaihdoin vain taaimman pöntön, laho kun oli. Katsotaan kun koko putken vaihto on edessä mitä keksitään.
2) Laite perustuu vanhaan ykkösryhmän peliin joissa putki vaihtoi puolta (kuten vakio RS:kin); syy lienee ollut tehtaalla nuo valmiit kannakkeet kuljettajan puolella ja jarruputken vienti taka-akselille hantin puolelta juuri ihanteellisen pakoputkenlinjauksen kohdalla. Kukaan ei ilmeisesti ole ko. auton historian aikana jaksanut/katsonut asialliseksi tehdä muutosta, ei vieläkään
.
1) Ko. putkisto oli kiinni autossa kun sen ostin, vaihdoin vain taaimman pöntön, laho kun oli. Katsotaan kun koko putken vaihto on edessä mitä keksitään.
2) Laite perustuu vanhaan ykkösryhmän peliin joissa putki vaihtoi puolta (kuten vakio RS:kin); syy lienee ollut tehtaalla nuo valmiit kannakkeet kuljettajan puolella ja jarruputken vienti taka-akselille hantin puolelta juuri ihanteellisen pakoputkenlinjauksen kohdalla. Kukaan ei ilmeisesti ole ko. auton historian aikana jaksanut/katsonut asialliseksi tehdä muutosta, ei vieläkään

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Katsastuskortti on hyvinkin tuore, ja puhdas, höm!
Normaalitarina; osat periytyvät Alin tekemästä ykkösryhmän laitteesta n. 81-85 vuodelta. Sittemmin tavarat (mm. aito kuminen etuspoikka, aito vinohampainen alukoppainen Rocket, alu ö-pohja jne) ovat vaihtaneet koria ja jopa samalla runkonroa kerran tai kaksi (yleensä kysytään "monesko koppa tällä numerolla?"). Kaaret eivät ole myöskään kovin vanhat, mm. uudensäännön pääkaari, liekö tekijä ollut "vanhan koulukunnan miehiä".
Normaalitarina; osat periytyvät Alin tekemästä ykkösryhmän laitteesta n. 81-85 vuodelta. Sittemmin tavarat (mm. aito kuminen etuspoikka, aito vinohampainen alukoppainen Rocket, alu ö-pohja jne) ovat vaihtaneet koria ja jopa samalla runkonroa kerran tai kaksi (yleensä kysytään "monesko koppa tällä numerolla?"). Kaaret eivät ole myöskään kovin vanhat, mm. uudensäännön pääkaari, liekö tekijä ollut "vanhan koulukunnan miehiä".
Viimeksi muokannut jjs, Su Helmikuu 8. 23:46:55 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
repäistiin juuri meidän kotterosta kansi irti. felpron sininen pahvi, josta liekkirenkaat halki kolmesta pytystä. putkitettu lohko 90,43mm kuplan männillä. putket 0,05-0,07mm alle lohkotason. pahvi ei kylläkään ollut lähimainkaan keskellä pyttyjä. täytyy vähän funtsia mitä tässä tekis. jos laittas ohjaritapit jolla keskittäis tiivisteen ja jyrsinkoneella pyhkis sylinterin kanteen viiden satkun kohouman liekkirenkaan kohdille. nakkais uuden felpron ja toivois ihmettä
nii, juu, ja nokka+seuraajat piloilla (KentCams GP1)
kansi taitaa olla IS-Sierrasta
palotilat silmämääräisesti liian suuret, täytyy mitata...venttiilit oli perinteiset gp1 rosterit ja imukanavia oli täytetty/nostettu. täytyy mitata virtaukset mielenkiinnosta...
sähköt on melkeen pakko pistää uusiksi, ne on jo vittuilleet vaikkei oo ajettu metriäkään. ei saatu autoa edes käyntiin heikon kipinän vuoksi, no joku oli ottanut sytkäboxin päävirrat puolan plusnavasta esivastuksen jälkeen...jotain 6 volttia...heti pörähti, kun vaihtoi vastuksen puolta.
ja kolmospyttyhän se oli pois pelistä...mistä seuras tuo aiemmin kerrottu kannen irroitus...
halavalla nippuun, niin pääsee hakemaan ensimmäistä keskeytystä

nii, juu, ja nokka+seuraajat piloilla (KentCams GP1)
kansi taitaa olla IS-Sierrasta
palotilat silmämääräisesti liian suuret, täytyy mitata...venttiilit oli perinteiset gp1 rosterit ja imukanavia oli täytetty/nostettu. täytyy mitata virtaukset mielenkiinnosta...
sähköt on melkeen pakko pistää uusiksi, ne on jo vittuilleet vaikkei oo ajettu metriäkään. ei saatu autoa edes käyntiin heikon kipinän vuoksi, no joku oli ottanut sytkäboxin päävirrat puolan plusnavasta esivastuksen jälkeen...jotain 6 volttia...heti pörähti, kun vaihtoi vastuksen puolta.
ja kolmospyttyhän se oli pois pelistä...mistä seuras tuo aiemmin kerrottu kannen irroitus...
halavalla nippuun, niin pääsee hakemaan ensimmäistä keskeytystä

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Noita putkituksia tehtiin aikoinaan jos halusi ajaa alle 2 litraisissa, nykyään ei syytä moiseen. Normi 2.0 lohko hooniin johon 92 männät ja uusi felpro kiinni ja se on siinä. Kansi kannattaa tehdä 1.6 aihiosta ja laittaa joku nykyaikainen nokka esim. Crane, hinnat ei ole nykyään este, vertaa mihin vaan.
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Miksi muuten 1.6. Kanavat siinä lienee samanlaiset ( yhtä paljon työtä )"täyttöä vaativat" kuin 2.0. Lisäksi eikö siinä joudu palotiloja kaivelemaan enemmän mitä 2.0:ssa? Mitä tuossa jututin yhtä heppua niin ilmeisesti käyttävät aika paljon is kansia ralleissa? Kun katsoi tuossa toisessa topicissa olevaa kuvaa is kannen imukanavan muodosta niin se näytti ainakin huomattavasi fiksummalta mitä näissa omissa kaasaripeleissä?SHR kirjoitti: Kansi kannattaa tehdä 1.6 aihiosta ja laittaa joku nykyaikainen nokka esim. Crane, hinnat ei ole nykyään este, vertaa mihin vaan.

S a a b & F o r d
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Niin, kuten tähtisilmä jo uteli; miksi 1,6? Ei siis kinausmielessä vaan lähinnä uteliaisuudesta, yleinen trendi kun tuntuu olevan iS -aihio parempien(?) imukanavien vuoksi.SHR kirjoitti:Noita putkituksia tehtiin aikoinaan jos halusi ajaa alle 2 litraisissa, nykyään ei syytä moiseen. Normi 2.0 lohko hooniin johon 92 männät ja uusi felpro kiinni ja se on siinä. Kansi kannattaa tehdä 1.6 aihiosta ja laittaa joku nykyaikainen nokka esim. Crane, hinnat ei ole nykyään este, vertaa mihin vaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mutta eikös sen takia anneta ammattimiesten nuo kannet tehdä!BDG kirjoitti:Tossa sisänurkassa saadaan hukattua paljon hummia jos ei hierota kunnolla.

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
- Paikkakunta: pohjanlahden rannalla
itse en kanavia osaa tehdä, mutta mitä seurannut olen tässä lähipiirissä niin hyviä on saanut noista 1.6 kansistakin. yleensä ottaen toi ohc kansi on iso töinen johtuen materiaalista,eikä ole irto ohjareita,seetit uppoaa,nokka-akseli irroitetaan väärään suuntaan,paino,venttiilikoneiston toiminta ja iso töinen säätää,mutta toisaalta antaa muokata nokan arvoja.kallis teettää ammattimiehellä. jjs elä turhaa jännitä,varoo vain poroja ja ajat maaliin niin tulosta tulee. onnea kisaan
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Oon samaa mieltä Brendan, Jjs ja Cosecin kanssa, 1.6 kannesta parhaat tehdään. Tää kun tuntuu olevan kovin yleinen keskustelun aihe niin ehdotanpa että tästä joku tarpeeksi tietävä kirjoittaisi pienen raportin kuvien kanssa tuonne clubin sivulle ford tietoutta osastolle. Se varmaan voisi selventää monelle kansien eroja varsinkin kun siihen liittäisi rakenne ero kuvia mukaan.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
joopasejoo, nyt meinaa hiukka tökkiä
kilpurin kannesta tuli verkonpaino. en oo ikään nähny näin väljiä ohjareita (joku järkevä laittanut rosterivenat suoraan omiin valurauta reikiin), aika turha yrittää tähdätä pronssiohjureita enään samaan linjaan...
ja eipä se häävin hengittänytkään, imukanavan virtauskyky riitti 12mm nostolla 184 hevosvoimaan. väärin muotoiltu. tämä on IS-kansi josta kanavaa oli alareunaa täyttämällä nostettu n. 5mm ja GP1 44,5/38 venat.
nyt taitaa vaihtua viistokeulan katupannu keulalle, täytyy vaan vaihtaa paremmat veivit. tai oishan mulla vielä tuo 92 mahle lohko ja saabin veivit. rajoitin 7500 kiekkaan ja menoksi

ja eipä se häävin hengittänytkään, imukanavan virtauskyky riitti 12mm nostolla 184 hevosvoimaan. väärin muotoiltu. tämä on IS-kansi josta kanavaa oli alareunaa täyttämällä nostettu n. 5mm ja GP1 44,5/38 venat.
nyt taitaa vaihtua viistokeulan katupannu keulalle, täytyy vaan vaihtaa paremmat veivit. tai oishan mulla vielä tuo 92 mahle lohko ja saabin veivit. rajoitin 7500 kiekkaan ja menoksi

-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ei kannata korjata, pitäis saada niin tarkkaan ohjarit samaan linjaan että saa vielä kelvolliset seetit tehtyä, jos menee hieman kieroon niin istukoita kairatessa venttiili uppoaa pakostakin turhan syvälle. ja piloille kaiveltua kantta ei kannata pelastaa.SHR kirjoitti:Saahan sen korjattua, voihan sillä harrastaa omaksi iloksi nurkkaralleissa, tuskin ostitte autoa heti yleiskisaa voittamaan
järkevämpi tehdä uus.
juu ei tosiaan mitään voittoja mielessä. kone mikä sinne nyt tungetaan tulee vielä oleen yhdellä 36dcd weberillä

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuo on kyllä totta; yllätin itseni kiroamassa kun tulos oli niin kamalan surkea ja kaikki muukin pitkin peetä, auto raato jneTähtisilmä kirjoitti:niin no kyllähän sen tietää...sitä lähdetään muka jäähdyttelemään / harjoittelemaan huonolla kalustolla ja sitten kuitenkin loppupeleissä tapellaan hampaat irvessä pokaaleista ja kirotaan huonoa tuuria!

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa, pari kummelitarraa pitäisi huomenna illalla teippailla ja laittaa 3nippusidettä, jeesusteippi, 10,5 litraa bensaa yms. huoltoautoon. Ja vararengas.
Oikeasti siis: autoon asennettu uusi akku, uudet .625 girlingin pääsylinterit jotta ei enää poljin monasti uppoa lattiaan saakka ja tietysti uudet lisävalot
. Nyt autossa on jonkunasteiset jarrutkin, ja pääsylkyn koon pienentäminen .75:stä tuohon .625:een teki poljintuntumalle tosi hyvää eikä satu päkiään niin pahasti; oli hiukkasen kova poljin (paitsi kun pamahti lattiaan, välillä).
Tehoa ei ole taiottu lisää, eikä edes venttiileitä säädetty. Peräruuvi edelleen sama laulava ylipitkä 4,7. Sitten joskus...
Auto lähes kondiksessa, pari kummelitarraa pitäisi huomenna illalla teippailla ja laittaa 3nippusidettä, jeesusteippi, 10,5 litraa bensaa yms. huoltoautoon. Ja vararengas.
Oikeasti siis: autoon asennettu uusi akku, uudet .625 girlingin pääsylinterit jotta ei enää poljin monasti uppoa lattiaan saakka ja tietysti uudet lisävalot

Tehoa ei ole taiottu lisää, eikä edes venttiileitä säädetty. Peräruuvi edelleen sama laulava ylipitkä 4,7. Sitten joskus...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Ihanko pokaalin aiotte hakea..?jjs kirjoitti:Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa, pari kummelitarraa pitäisi huomenna illalla teippailla ja laittaa 3nippusidettä, jeesusteippi, 10,5 litraa bensaa yms. huoltoautoon. Ja vararengas.
Oikeasti siis: autoon asennettu uusi akku, uudet .625 girlingin pääsylinterit jotta ei enää poljin monasti uppoa lattiaan saakka ja tietysti uudet lisävalot. Nyt autossa on jonkunasteiset jarrutkin, ja pääsylkyn koon pienentäminen .75:stä tuohon .625:een teki poljintuntumalle tosi hyvää eikä satu päkiään niin pahasti; oli hiukkasen kova poljin (paitsi kun pamahti lattiaan, välillä).
Tehoa ei ole taiottu lisää, eikä edes venttiileitä säädetty. Peräruuvi edelleen sama laulava ylipitkä 4,7. Sitten joskus...

Ite lähen varmaankin la katteleen edenin sprinttiä Oulussa
edit:Onko nämä:
http://www.sunpoint.net/~rskilpuri/IMG_2190.jpg
kaaret sääntöjenmukaiset?

Itsellä pultattu lokasuojiin...
Entä kattoputket,pitääkö olla noin poikittain?
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
nyt kun kaarista tuli puhetta olis mullakin pari kysymystä: elikkäs jos moiset katuautoon laittaa, niin vaatiiko muuta kuin muutoskatsastuksen 2 paikkaiseksi ja tuleeko jotain muutosprosentteja, entäs saako ne olla itse tehdyt vai tarviiko niihin jotain lappuja että ovat kunnolliset ?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Vaati siis ton muutoskatsastuksen 2-paikkaiseksi, eikä tule muutosprosentteja. Katu käyttöön kaaret saavat olla millaiset haluaa, siis putkien vahvuudet ym.. mitään lupa lappuja ei tarvita.[PeXi] kirjoitti:nyt kun kaarista tuli puhetta olis mullakin pari kysymystä: elikkäs jos moiset katuautoon laittaa, niin vaatiiko muuta kuin muutoskatsastuksen 2 paikkaiseksi ja tuleeko jotain muutosprosentteja, entäs saako ne olla itse tehdyt vai tarviiko niihin jotain lappuja että ovat kunnolliset ?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
fomoco3: Pytyistä ei haaveilla. Vaikka kisa onkin periaatteessa kotinurkilla, pätkiä en varmasti osaa koska en ole ajellut pikkuteitä varmasti yli 5 vuoteen. Kunhan ajellaan, lupaan toki voittaa kaikki itseäni hitaammat... Luokan puoliväli/ siitä parempaanpäin on tavoite. Luokassa näemmä 16-17 autoa.
Tuosta kaarihommasta:
katsopa niitä kuvia eteenpäin,esim. seuraava rivi keskikuva. Muutin kaaret juuri tuolta osastolta kokonaan; takatuet ovat nyt kiinni sisälokasuojissa ja on ristikko + poikkiputki jossa vyöt ovat kiinni.
Tuo kuvassa näkyvä toteutus on minustakin ainakin sääntöjen hengen vastainen
Kattoputket; tarkoitat mitä?
Tuosta kaarihommasta:
katsopa niitä kuvia eteenpäin,esim. seuraava rivi keskikuva. Muutin kaaret juuri tuolta osastolta kokonaan; takatuet ovat nyt kiinni sisälokasuojissa ja on ristikko + poikkiputki jossa vyöt ovat kiinni.
Tuo kuvassa näkyvä toteutus on minustakin ainakin sääntöjen hengen vastainen

Kattoputket; tarkoitat mitä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Heh tässähän tuo säästis-sprint on meikän kotikylällä...Annalankankaalla pitäs pätkän olla...oon kyllä koko päivän kahtelemassa kun kerrankin on noin lähellä...Samil kirjoitti:23 yötä Haukiputaan säästökuoppasprinttiin, juuri nostin autoon alakerran paikoilleen, tutkinto olis lauantaina, lisenssin pitäisi ehtiä tulla, ajovarusteet ostamatta, auto on järkyttävän näköinen, autoa vois kokeillakin jne.jjs kirjoitti:Nyt on enää 2yötä hankiralliin.
Auto lähes kondiksessa

-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
On sallittu laittaa keskeltä pääkaarta etukaaren keskelle,sääntökirjassa on kyllä kuvattu sekin versio.On ihan hyvä malli jos on pitkä kuljettaja.fomoco3 kirjoitti:Siis tuo pään päällä oleva poikittainen diagonaalituki,onko sen pakko olla poikittain?Itsellä on vain suoraan etupääkaaresta takapääkaareen...jjs kirjoitti: Kattoputket; tarkoitat mitä?
Olikohan taas mahd. vaikeasti selitetty...![]()
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
No jessöör...mullahan on sitten ihan sääntöjen mukaiset kaaret autossa
Eipähän tarvi niitä ruveta muuttelemaan...
Pultit pitää olla vähintään M8 ja 8.8:sit...ja nekin löytyy...
No sitten tuli toinen asia mieleen vielä...eli miten tarkkana pitää olla tuliseinän tiivistyksen kanssa?Entä kaikki läpiviennit,pitäähän niiden olla vimosen päälle kunnon lävistysliitimillä jne.?

Eipähän tarvi niitä ruveta muuttelemaan...

Pultit pitää olla vähintään M8 ja 8.8:sit...ja nekin löytyy...

No sitten tuli toinen asia mieleen vielä...eli miten tarkkana pitää olla tuliseinän tiivistyksen kanssa?Entä kaikki läpiviennit,pitäähän niiden olla vimosen päälle kunnon lävistysliitimillä jne.?

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Onkos pääkaari isompaa putkea kuin muualla? Pääkaaren minimitat oli jotain 45x2.5mm.. toi sääntömuutoshan tuli tos muutama vuosi sitten voimaan, en kyllä muista vuosilukua... onhan siitä kyllä jo aikaa että jos noi sun kaaret on tehty sen jälkeen, varmaan on tehty uusien sääntöjen mukaan, edellyttäen tietysti että ne sun kaaret on tehty uusia sääntöjä noudatten..fomoco3 kirjoitti:No jessöör...mullahan on sitten ihan sääntöjen mukaiset kaaret autossa![]()
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Riippuu katsatusmiehistä kuinka tarkkaan syynää,teippi ei liene kovin tultaestäväfomoco3 kirjoitti: No sitten tuli toinen asia mieleen vielä...eli miten tarkkana pitää olla tuliseinän tiivistyksen kanssa?Entä kaikki läpiviennit,pitäähän niiden olla vimosen päälle kunnon lävistysliitimillä jne.?

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tulos: yleiskilpailun 9. ja luokan 5. (lähti 16) eli pieni munakuppi, pokaalin pienoismalli saatiin saaliiksi. Ajeltiin riskittömästi, lue hiljaa ja varovasti, tarkoituksena saada muutama aluemestaruuspiste
. Pyydetään taas anteeksi omalta osaltamme niiltä jotka penkalle raahautuivat ja luulivat näkevänsä oikeata ajamista....
Nyt vähän unta kaaliin ja sitten baar.. eikun jälkispekulaatiotilaisuuteen yhdessä harrastajatovereiden kera
Sitten se ralli vasta alkaakin...

Nyt vähän unta kaaliin ja sitten baar.. eikun jälkispekulaatiotilaisuuteen yhdessä harrastajatovereiden kera

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Pääkaaren halkaisija jotain ~50mm,seinämän paksuudesta ei tietoa...ohc kirjoitti:Onkos pääkaari isompaa putkea kuin muualla? Pääkaaren minimitat oli jotain 45x2.5mm.. toi sääntömuutoshan tuli tos muutama vuosi sitten voimaan, en kyllä muista vuosilukua... onhan siitä kyllä jo aikaa että jos noi sun kaaret on tehty sen jälkeen, varmaan on tehty uusien sääntöjen mukaan, edellyttäen tietysti että ne sun kaaret on tehty uusia sääntöjä noudatten..fomoco3 kirjoitti:No jessöör...mullahan on sitten ihan sääntöjen mukaiset kaaret autossa![]()
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tänään tuli sovittua kauppoja Atlaksesta 5,1:1 -ruuvilla. Tullee nyt sitten vähän hifiä; on Watt-tuellinen magnesium peräkoppa ja kaikkea... No, katsellaan jos se menisi paikoilleen muutaman vkon sisällä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ah niin; kansijuttua. Eli iS-kannella varustetusta koneesta saatiin viimevkolla 50 Webereiden avustuksella 231hv/239Nm/ Tuning World. 94mm mäntä (vakio isku, rF), ei massaa kanavissa, "riksun" pakosarja, norminokka laahaimilla, venttiilit std paikoissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
No hyvänhän siitäkin saijjs kirjoitti:Ah niin; kansijuttua. Eli iS-kannella varustetusta koneesta saatiin viimevkolla 50 Webereiden avustuksella 231hv/239Nm/ Tuning World. 94mm mäntä (vakio isku, rF), ei massaa kanavissa, "riksun" pakosarja, norminokka laahaimilla, venttiilit std paikoissa.


-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kyllä täytyy vaan todeta että kovia koneita tulee tämän päivän osilla ja tietotaidolla, saa laittaa peetuun ja kossuun kovia nokkia ja kantteja jos meinaa pysyä kelkassa. Toi "perusmoottori" juttu vähän haiskahtaa, kyllä noihin tehoihin täytyy jo yrittää
ja muuten miten meinaatte saada kestää 205 lohko 94 männällä? kerro kun aika kuluu miten se mylly kestää kisata, vai onko betonia täys, vai joku penkkikone? 

