
Cossun männät
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Cossun männät
No niin. Eli koneremppa edessä ja nyt pitäis ruveta tilaamaan mäntiä cossuun ja pitäis saada vähän infoo että millaset hommais. Lohko porataan mäntien koon mukaan mutta mielellään jättäisin porauksen mahdollisimman pieneksi. Puristukset pitäis saada 7,5:1 paikkeille. Yksi vaihtoehto mikä on nyt mielessä ois tilata Rossin männät mutta niiltä ei löydy cossuun mitään valmiita mäntiä joten tarviis saada tarkat mitat että minkä kokoset ja muotoset ym. männät sieltä tilaa. Muitakin hyviä vaihtoehtoja saa ehdottaa.. Ja pitäis olla sitten suoraan sellaset männät mitkä kestää sen +400hp mukisematta.. Eli ehdottakee ehdottakee.. 

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Mites sitte sellanen että kannattaisko huomioida noita mäntiä valitessa mahdollinen nokka-akselien vaihtuminen. Eli tarviisko mäntiin tehä isompia koloja venoille jos meinaa vaihtaa nokat vähän jyrkempiin? vai meneekö ihan vakioilla? Riippuu tietysti millaset nokat sinne laittaa mutta onko yleensä tarvinnut tollasta tehä?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Eihän ne venakolot pakollisia ole. Mutta jos kerran männät menee vaihtoon, laittaisin ilman muuta venakolot, nehän osaltaan laskee puristussuhdettakin, sehän sulla oli kanssa suunnitelmissa. Vakiomännillä ei käsittääkseni pysty hakemaan parasta ajoitusta nokille, koska vaarana on venttiilin osuminen mäntään. Prostreetillä on valmis viritysosapaketti Cossuun, kannattaa kysyä sieltä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei sen enempääbpasi kirjoitti:ite aattelin pistää puristus suhteen 8.5 tai 9 siihen kun lataa1.5bar niin riittää.

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Hö. Eihän siinä ole kuin 0,5baria ylipainetta...bpasi kirjoitti:ite aattelin pistää puristus suhteen 8.5 tai 9 siihen kun lataa1.5bar niin riittää.

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Vähän OffTopicia!jallu kirjoitti:Hö. Eihän siinä ole kuin 0,5baria ylipainetta...bpasi kirjoitti:ite aattelin pistää puristus suhteen 8.5 tai 9 siihen kun lataa1.5bar niin riittää.
Puhuuko porukka täällä absoluuttisesta paineesta kun ilmoittaa ahtopaineet? Itse ilmoitan siten että ilmanpainetta ei oteta huomioon, esim. 1bar ahtoja = 2bar absoluuttista painetta.
Tulipas sekavasti esitettyä asia, mut toivottavasti edes joku ymmärsi.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Tuosta matalapuristeinen vs. korkeapuristeinen löytyy pitkä keskustelu passionfordista:
http://www.passionford.com/forum/viewto ... 95&start=0
http://www.passionford.com/forum/viewto ... 95&start=0
RS2000 -96
Fiesta -11
Fiesta -11
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Joo ja lisäksi hyvän kannen ,nokat,imusarjan ,pakosarjan, turbon ym.bpasi kirjoitti:jallu kirjoitti:Hö. Eihän siinä ole kuin 0,5baria ylipainetta...bpasi kirjoitti:ite aattelin pistää puristus suhteen 8.5 tai 9 siihen kun lataa1.5bar niin riittää.
jos sillä saa 500++++ hepoa niin riittää
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eiköhän ne kaikki siihen tule ja vähän muutakin.Peltsi kirjoitti: Joo ja lisäksi hyvän kannen ,nokat,imusarjan ,pakosarjan, turbon ym.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Tota keskustelua kun hieman lueskeli, niin hyvin huomaa millä tasolla enkkujen tietämys moottoreista on.. JesseT kuulosti mun mielestä kaikkein asiantuntevimmaltamauke kirjoitti:Tuosta matalapuristeinen vs. korkeapuristeinen löytyy pitkä keskustelu passionfordista:
http://www.passionford.com/forum/viewto ... 95&start=0

- Ville
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Ja minkälainen toimitusaika??SLEI kirjoitti:Ei noista männistä kuvia jonnekkin saisi? Onko ne 40.5mm lakikorkeudeltaan?prostreet kirjoitti:Wiseco Ford Sierra Cosworth
hinn 5-2003
91,6mm svh 690 + ren 179e = 869e srj
92mm svh 770 srj sis renk
CRSC-jäsen tarj 2-2004
91,6mm h 675e srj sis renk
92mm h 616e srj sis renk
Toyota Supra TT