escort mk2

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

escort mk2

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Lokakuu 27. 21:48:37 2003

tuli viikon loppuna hommattuu tommonen :)ois pari kysymystä siihen liittyen<br><br>mikähän mahtaa olla j2 moottori<br>vaihteisto b ja c akselit <br>eli noi on siitä tunniste laatasta(tai mikä lie) se mikä on siinä etupellissä<br><br><br><br>pitääkö muuttaa moottorin kiinnikkeitä kun vaihtaa ohc koneen kentin tilalle ???
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Lokakuu 27. 22:17:06 2003

J2= 1.3 in-line OHV,HC<br>Loota B=Manuaali 4v<br>Akselit C= 3.89 välläri
RapajuoppoPutkiMies*469*

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 28. 10:42:04 2003

Hanki RS2000:n korvat moottorin kylkiin, niin menee paikoilleen kuin itsestään

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 28. 12:16:59 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16043;start=0#120363 date=1067330524]
Hanki RS2000:n korvat moottorin kylkiin, niin menee paikoilleen kuin itsestään
[/quote]

paljonkos semmoset maksaa ???
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

E.H
Viestit: 26
Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja E.H » Ti Lokakuu 28. 14:29:11 2003

Mulla ainakin sopi alkuperäiset kinnikkeet. Alkup. kone 1300 kent, nykyään 2000 ohc..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 28. 16:00:03 2003

pitää sitte pultata sinne 1.6 ohc ko ei viitti ruveta korjaamaan sitä 1.3 nuhapumppu kenttii ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Lokakuu 31. 20:18:35 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16043;start=0#120363 date=1067330524]<br>Hanki RS2000:n korvat moottorin kylkiin, niin menee paikoilleen kuin itsestään<br>[/quote]<br>ja edellämainittuun liittyen kuvia joka kantilta.<br>noihin kuuluu vielä 50mm kumityynyt ja korvakon ja kumin väliin peltikuppi (oisko jotain 3mm)

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 20:52:29 2003

Classic fordissa justiinsa kerrottiin, että noita 50 mm kumejakin saa uustuotantona nykyisin.<br>Noi on välikopan korvat, onko toi left tosiaan kuskin puolelle ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Lokakuu 31. 22:57:47 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16043;start=0#121679 date=1067626349]<br>Classic fordissa justiinsa kerrottiin, että noita 50 mm kumejakin saa uustuotantona nykyisin.<br>Noi on välikopan korvat, onko toi left tosiaan kuskin puolelle ?<br>[/quote]<br>millaiset vanhakopassa on? eikös siinäkin ole alumiiniset?<br>ainakin tuon leftin otin pois kuskin puolelta purkamastani autosta. en sen kummemmin ajatellut miten kone siellä istui... sen etupalkin kuvat mitä taannoin spekuloitiin, on myös irroitettu samasta rovista.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 23:04:05 2003

Valurautaa.....<br>Kuten myös laturin korva !!!<br><br>ja pidempi kuskin puolelle, jotta kone tulee vínoon, muuten motorcraft-jakaja ottaa tehostimeen kiinni

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:escort mk2

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Marraskuu 2. 1:12:14 2003

joo, oikeassa olet. <br>korvakot on alunperin pitempi kuskin puolella. väärinpäin asennettaessa kone on suoremmassa kulmassa koriin nähden.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Tammikuu 26. 10:41:15 2004

myydäänkö noita rs moottorinkorvia jossain uustuotantona, vai tarviiko ruveta metsästään alkuperäsiä..? välikoppaan moiset tarvisin...
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Tammikuu 27. 13:40:45 2004

autoracingillä on korvakot ohc koneelle kent palkkiin hintaa joku reilu 30 €

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Tammikuu 27. 14:58:49 2004

sopiiko 4 vaihtenen tanarin loota escorttiin ilman että joutuu suurentamaan kartaanitunnelii
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Tammikuu 27. 16:10:16 2004

timppaanen kirjoitti:sopiiko 4 vaihtenen tanarin loota escorttiin ilman että joutuu suurentamaan kartaanitunnelii
Hieman lekalla naputtelua niin mahtuu...ainaki mulla
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Tammikuu 27. 22:04:10 2004

semmosta vielä että ko tota 1.6 ohc konetta rupee sovittamaan(tossa lämpimämmällä) niin pitääkö siinä vetää jotain rituaali tanssi :D että se istuu sinne vai meneekö ihan helposti paikalle kertokaa jotain helpottavia keinoja
Viimeksi muokannut timppaanen, Ti Tammikuu 27. 22:11:54 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Tammikuu 27. 22:10:34 2004

siitä on nyt ollut puhetta, että 5-vaihteinen vaatii enemmän kardaanitunnelin muuttamista kuin 4-vaihteinen iso loota... ja ongelmakohtana ilmeisesti kytkinkoppa, niin eikös 5-vaihteiseen voisi laittaa tuon ison 4-vaihteisen kytkinkopan, jos se sopii siihen... :roll: sopiiko ? mahtuisi paremmin kenties... :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 27. 22:16:24 2004

timppaanen kirjoitti:semmosta vielä että ko tota 1.6 ohc konetta rupee sovittamaan(tossa lämpimämmällä) niin pitääkö siinä vetää jotain rituaali tanssi :D että se istuu sinne vai meneekö ihan helposti paikalle kertokaa jotain helpottavia keinoja
jos koneessa on jonkun muun kuin escortin öljypohja se nyt pitää eka muokata niin että kone istuu tilaansa hyvin tai sitten suoraan ostamalla escortin öljypohja.

Ainakin omassa irrotin etupalkin pultit jolloin palkki putosi vähän alaspäin jonka jälkeen kone meni kivuttomasti paikalleen ja sen jälkeen sitten taas palkin pultit kiinni ja siinä se.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Helmikuu 2. 15:35:21 2004

semmonen tuli mieleen että tarviiko kardaanikin vaihtaa vaihtaa :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Helmikuu 2. 15:46:43 2004

timppaanen kirjoitti:semmonen tuli mieleen että tarviiko kardaanikin vaihtaa vaihtaa :?:
Kardaanin tarvitsee vaihtaa silloin jos laitat 5-vaihteisen tai 4-vaihteisen (ns. ison laatikon) pikkulaatikon tilalle.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Helmikuu 3. 11:41:58 2004

mitä muita vaihtoehtoja ko RS kardaani :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Helmikuu 3. 14:30:28 2004

Leikkaa sorvaa hitsaa menetelmällä pikkukardaaniin iso pää.

E.H
Viestit: 26
Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003

Viesti Kirjoittaja E.H » Ke Helmikuu 4. 16:47:30 2004

Vaihda kardaanin etuosa Sierran vastaavaan, menee heittämällä.
Eli jos on kaksiosainen kardaani. Omassa ekkerissä tein näin

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Helmikuu 4. 17:01:34 2004

E.H kirjoitti:Vaihda kardaanin etuosa Sierran vastaavaan, menee heittämällä.
Eli jos on kaksiosainen kardaani. Omassa ekkerissä tein näin
ei vissiin ollut rättinivelmalli?

E.H
Viestit: 26
Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003

Viesti Kirjoittaja E.H » To Helmikuu 5. 20:26:55 2004

Tässä kuva kardaanista. Etuosa on Escortin alkuperäinen ja takaosa Sierrasta.

Kardaani

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Helmikuu 5. 20:34:57 2004

E.H kirjoitti:Vaihda kardaanin etuosa Sierran vastaavaan, menee heittämällä.
Eli jos on kaksiosainen kardaani. Omassa ekkerissä tein näin
E.H kirjoitti:Tässä kuva kardaanista. Etuosa on Escortin alkuperäinen ja takaosa Sierrasta.

Kardaani
nii, mitenpäin se ny on :lol:

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Helmikuu 5. 20:59:15 2004

missä escorteissa tota 2 osasta kardaanii on käytetty :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Helmikuu 5. 21:43:04 2004

timppaanen kirjoitti:missä escorteissa tota 2 osasta kardaanii on käytetty :?:
Mulla on vanhakopassa 2-osainen ja välikopassa 1-osainen.Mutta on siinä välikopassakin kiinnikkeet kaksiosaisen nivelelle.
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

E.H
Viestit: 26
Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003

Viesti Kirjoittaja E.H » Su Helmikuu 8. 16:27:05 2004

Brenda kirjoitti:
E.H kirjoitti:Vaihda kardaanin etuosa Sierran vastaavaan, menee heittämällä.
Eli jos on kaksiosainen kardaani. Omassa ekkerissä tein näin
E.H kirjoitti:Tässä kuva kardaanista. Etuosa on Escortin alkuperäinen ja takaosa Sierrasta.

Kardaani
nii, mitenpäin se ny on :lol:
Kuvissa on ne osat jotka jäi yli. Eli autossa on paikallaan alkuperäinen takaosa ja etupätkä on Sierrasta.

E.H
Viestit: 26
Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003

Viesti Kirjoittaja E.H » Su Helmikuu 8. 16:32:28 2004

timppaanen kirjoitti:missä escorteissa tota 2 osasta kardaanii on käytetty :?:
Mulla on -79 vuosimallin saksalainen ja siinä näyttää olevan. Uskoisin että on ollu alunperinki, ku auto oli muutenki aikalailla orkkis ku ostin

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 8. 16:47:05 2004

Kepit: mk1 1100, 1300GT/sport, mexico 1-osainen, muut 2-osaisella.
mk2 osa 1,1 1-osaisella ja kaikki muut 2-osaisella.
Farkut/tilhet useimmiten 1-osaisella.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Helmikuu 23. 17:50:40 2004

onko mk2 rs kardaani enkku perän laipalla ? itellä saku perä ei taida sopia suoraan ?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 23. 18:37:54 2004

Kaikki laipat keskenään samoja riippumatta akselityypistä, on vain iso eli uudempi ja vanha pikkulaippa. Pikkulaippaa löytyy sekä sakusta (harvoin) että britistä ja useimmin 60-luvulla tehdyistä. Omassa 73 Mexicossa taas kuitenkin oli pikkulaippa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Ma Heinäkuu 19. 21:10:24 2004

Ajattelin täältä kysyä välikopan sytytyksestä.
Eli piti tänään olla muutoskatsastus escortille, viikonloppuna testasin autoa, että pelaa. 2. vaihteelle kerkisin vaihtamaan niin sammu. Siitä sitten työntää kotio ja ruveta ihmettelemään. Siinä sitten vähän aika pyörin ja löysin virtalukolta lähtevästä sähköjohtonipusta 2 sulanutta johtoa. Uusin tarvittavat johdot ja tein kaikkiin uudet liittimet. Tein sitten varmuuden vuoksi puolalle menevän + johdon releohjauksella ja sulakkeet väliin niin ei pääse tapahtumaan mitään ihmeellistä.
Sitten vaihdoin vielä uuden puolan ja starttasin, käymään lähti. Auto kävi tyhjäkäyntiä ja siinä tunnustelin puolaa samalla, puola rupesi lämpiämään aika paljon ja lopuksi lähes poltti jo kättä, sitten auto sammuikin (luulisin, että puola paloi). Kurkkaus jakajankannen alle ja sieltä löytyi todella lämpöiset ja päästöväreillä olevat katkojankärjet. Sitten olikin hyvä syy vaihtaa varaosa-sierrasta Motorcraftin kärjetönsytytys.
Sain CRSC IRC-kanavalta kytkentäohjeet kyseiselle sytytykselle, mutta ei vaan sytytä. En ole 100% varma oliko kyseinen Motorcraftin sytkä edes ehjä mutta olisiko jollain jotain kytkentäkaavaa? Tai kertoa värit niin verrata nyt kytkettyihin väreihin.
Jos ei muu auta niin Autoracingilta taitaa vielä saada kärjettömiäsytkiä, vai onko jotain muuta suositeltavaa paikkaa ostaa?

Jos joku viitsi vastailla niin olisi hieno homma.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Heinäkuu 19. 22:35:28 2004


_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Heinäkuu 22. 18:44:28 2004

vm. 78-> escortin etutolpan kiinnitysreikä korissa on pienempi kuin vanhemmissa, niin minkä kokoinen se reikä on halkaisijaltaan?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Heinäkuu 22. 19:03:07 2004

muisti pätkii pahasti, olikohan se pienempi 8,5 cm

omassa vanhakopassa reikä oli suurentunut itsestään :(

click

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 22. 22:57:13 2004

[PeXi] kirjoitti:vm. 78-> escort
8.77 ->
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Heinäkuu 23. 2:30:01 2004

jjs kirjoitti:
[PeXi] kirjoitti:vm. 78-> escort
8.77 ->
jaa et sillai :roll: :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Heinäkuu 24. 2:35:51 2004

Vaadin tarkkuutta, kröhm....

:wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Lokakuu 8. 10:06:32 2004

jatketaanpas tästä koska rupee olemaan vähän ajan kohtaisempi

jos/kun menee muutos katsastamaan 2.0 ohc niin menee palkki vaihtoon isot tolpat ja taka jarrut MUTTA onko myös vaihdettava pikku loota isoon lootaan jos ei tarttis niin pysyis selvästi alle kantaautotarkastus rajan
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Lokakuu 8. 15:15:24 2004

timppaanen kirjoitti:jatketaanpas tästä koska rupee olemaan vähän ajan kohtaisempi

jos/kun menee muutos katsastamaan 2.0 ohc niin menee palkki vaihtoon isot tolpat ja taka jarrut MUTTA onko myös vaihdettava pikku loota isoon lootaan jos ei tarttis niin pysyis selvästi alle kantaautotarkastus rajan
pysyy % alle 35:n vaikka laitatki ison laatikon. Mutta vastaus kysymykseen ei ole pakko vaihtaa laatikkoa menee läpi myös pikkulaatikolla (joka sekin kestää 2-litrasen tehoja jos nätisti ajelee..).
Ite laittaisin kumminki 5-vaihteisin type9:n. Huomattavasti mukavampi ajella jotain satasta kun kierrokset tippuu alemmas.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Pe Lokakuu 8. 23:40:14 2004

Olisi suunnitelmissa välikopan madaltaminen, taakse vähän välipalaa banjon ja lehden väliin. Entäs tuo etupää, kuinka olette madaltaneet? Löytyykö suoraan pudottavia jousia (pikku tolpat). Kuinkas pyöränkulmat saadaan kohdilleen kun säädettävät alatukivarret ovat kai laittomat tieliikenteessä?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Lokakuu 9. 18:31:52 2004

EI säädettävät alatukivarret ole laittomat liikenteessä.
Niiden pitää olla ns. "tehdastekoiset", esim Autoracingista tai rallyracesta ostettaessa tulee lupapaperit mukana.
#6
Escort -75

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Lokakuu 11. 22:32:34 2004

oisko jollain antaa mittoja tohon öljypohjan muokkaamiselle myös kuvat ois ihan käteviä :?: :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 12. 0:17:04 2004

Helppo tapa tehdä Escoon välttävä öljypohja: 1kpl taunuksen pohjia (lyhyempi kuin Sierra/Capri/Granu/Scorpio -versio), varovasti aloittamalla esim. kuulapäävasaralla (kekkosmalli?) aivan alin etualareunan kantti "nurinpäin" koko leveydeltään, noin 1"x1". Öljyn imuputki käy semmoisenaan. Olen jokusen taunuskoneen hätäpäissäni upottanut ko. tavalla irroittamatta edes pohjaa. Loiskepeltiä/kiinnityspistehitsejä täytyy varoa; pistehitsit näkyvät kun tarkasti silmäilee.
Huom. Ko. tavalla kone ei mahdu aivan niin alas kuin alupohjalla. Vakiopalkilla ja joko RS -alukorvilla (muutama iso korilaatta väliin) tai Kent -runko/OHC -kumi -korvilla onnistuu. W/C palkilla ei ihan onnistu.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 12. 12:00:18 2004

jjs kirjoitti:Helppo tapa tehdä Escoon välttävä öljypohja: 1kpl taunuksen pohjia (lyhyempi kuin Sierra/Capri/Granu/Scorpio -versio), varovasti aloittamalla esim. kuulapäävasaralla (kekkosmalli?) aivan alin etualareunan kantti "nurinpäin" koko leveydeltään, noin 1"x1". Öljyn imuputki käy semmoisenaan. Olen jokusen taunuskoneen hätäpäissäni upottanut ko. tavalla irroittamatta edes pohjaa. Loiskepeltiä/kiinnityspistehitsejä täytyy varoa; pistehitsit näkyvät kun tarkasti silmäilee.
Huom. Ko. tavalla kone ei mahdu aivan niin alas kuin alupohjalla. Vakiopalkilla ja joko RS -alukorvilla (muutama iso korilaatta väliin) tai Kent -runko/OHC -kumi -korvilla onnistuu. W/C palkilla ei ihan onnistu.
mulla ei oo tällä hetkellä ylimäärästä tanen pohjaa että joutuu muokkaamaan sierran pohjasta että sille ny tarttis jotain mittoja mistä silpasen palaa pois
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Lokakuu 12. 12:05:56 2004

timppaanen kirjoitti: mulla ei oo tällä hetkellä ylimäärästä tanen pohjaa että joutuu muokkaamaan sierran pohjasta että sille ny tarttis jotain mittoja mistä silpasen palaa pois
Omani tein kans tanarin pohjasta (onnistuuhan se sierrankin öljypohjasta tekemällä, pitää vaan muutella sitä enempi). helpoiten sen näkee miten sitä pohjaa pitää muuttaa kun laskee koneen autoon. niin tein itse ja muokkasin öljypohjaa niin, että kone istui tilaansa hyvin..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Lokakuu 13. 19:03:50 2004

löysinpäs sittenkin tanarin öljypohjan oli vähän turhan hyvässä piilossa :lol:

pitää tässä vietellä ens viikolla syysloma ja sitte ruveta tekemään escorttii oikeen urakalla :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Lokakuu 14. 9:36:45 2004

Laitetaan nyt nämä kyssärit tämän ketjun jatkoksi...

Mitä lootaa suosittelisitte piristetyn (n.100hp) 1300 kentin jatkoksi?
Onko toi pieni atlas kuinka kestävä?
Mistähän lähtis metsästämään lukkoperää välikoppaan?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Vastaa Viestiin