Saako Cossun Bilsteinin tolppaan korjaussarjaa?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Saako Cossun Bilsteinin tolppaan korjaussarjaa?

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ma Joulukuu 29. 8:58:51 2003

Saako sedan cossun Bilstein etutolppaan korjaus sarjaa, vai tarviiko vuotaneen tilalle ostaa vain uusi.

Ok, selviäähän se myyjiltäkin, mutta tuli nyt äsken mieleen ja ajattelin, jos jollain olisi kokemusta.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 29. 10:26:24 2003

joskus korjasimme vanhoja japsi tolppia .
niissä oli kierteellä yläosa kiinni ja orenkaat vaihdettiin ja laitettiin jäykemmät öljyt sisään niin johan tuli hyvät.
onko noissa sun tolpissa mitään irroitettavaa osaa vai onko ne kasattu prässäämällä?
ja jos on kaasut niin älä avaa niitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Joulukuu 29. 12:22:17 2003

Noita Bilsteinein tolppia on erilaisia. Osaa voi korjatakin mutta varmista myyjältä tai laita vaikka tolpan kyljestä löytyvä tuotenumero hakuehdoksi ja etsi tiedot netistä.

Ja vaikka voisi korjatakin, löytyykö osia...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 29. 12:59:37 2003

Varmasti löytyy osat jos on tarkoitettu korjattavaksi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Tammikuu 1. 14:30:39 2004

Mikä se pultti bilsteinin iskarin alapäässä on? onko jäykkyyssäätö vai purkautuuko iskari siitä? kyseessä on 4wd cossun etuiskari.
#350

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » To Tammikuu 1. 20:36:51 2004

cosworthman kirjoitti:Mikä se pultti bilsteinin iskarin alapäässä on? onko jäykkyyssäätö vai purkautuuko iskari siitä? kyseessä on 4wd cossun etuiskari.
Jäykkyyden säätö on yläpäässä ja ei siellä alapäässä pitäisi mitään pulttia olla :? Vain sellainen lenkki mistä se pultataan olkavarteen kiinni.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Tammikuu 1. 21:02:47 2004

Kyllä mullakin on bilsteinissa pultti alapäässä
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Pe Tammikuu 2. 11:35:14 2004

No jopas, en ole ennen nähnytkään :oops: . Ei mulla ole ollut tuollaista, täytyy ostaa paremmat mallit seuraavaksi :roll:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Tammikuu 2. 12:50:24 2004

No jos noi iskarit on semmoiset missä "männävarsi" on lähes yhtä paksu kuin iskarin ulkohalkaisija niin sanoisin että kyseessä on tolppa jossa iskari on ikäänkuin "väärinpäin" siellä tolpan sisällä. Ja iskarin ulkopuoli liukuu sitten ulkoputken sisällä eli näkyvä osa ei ole itse männänvarsi. Ja tuo mutteri lienee sitten sen männävarren kiinnitys ulkoputkeen.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 2. 20:27:33 2004

Muistaakseni niissä on ihan normaalipaksuiset varret..pitää viel tarkistaa..
#350

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Tammikuu 3. 21:08:33 2004

siipicossu kirjoitti:Kyllä mullakin on bilsteinissa pultti alapäässä
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
Tossa "pultin" päässä pitäis olla sellainen lovi meisseliä varten josta pidetään vastaan kun mutteri kiristetään,se varsi(siis iskarin ulkokuori) on ylösalaisin olevassa versiossa tollainen n.50mm,joten se kyllä pistää silmään verrattuna normaalimalliin...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 3. 22:07:42 2004

northwest kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Kyllä mullakin on bilsteinissa pultti alapäässä
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
Tossa "pultin" päässä pitäis olla sellainen lovi meisseliä varten josta pidetään vastaan kun mutteri kiristetään,se varsi(siis iskarin ulkokuori) on ylösalaisin olevassa versiossa tollainen n.50mm,joten se kyllä pistää silmään verrattuna normaalimalliin...
On siinä lovi on on vaan mennyt umpeen liasta. Säätövaraa noin 3 kierrosta. Iskarin männän varsi lähes ulkokuoren paksuinen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Tammikuu 4. 19:08:11 2004

Noiden ylösalaisin olevien toimintaa parantaa se että ottaa sen mutterin auki ja vetää iskarin ulos,se putki liikkuu pronssihelan varassa ja on yleensä kuiva rasvasta koska siinä kuoren reunassa oleva stefa ei välttämättä ole pitänyt kaikkea likaa pois.Kannattaa aina kun iskari on kädessä vetää se ulos ja putsata+laittaa uutta vaseliinia(ei kuitenkaan liikaa).Siinä kuoren alapäässä pitäisi olla myös ylimääräiselle rasvalle poistumisreikä.
-tämä juttu huomattiin sattumalta kun kaveri osti parivuotta seisoneen f-ryhmän rs2000:n ja ihmeteltiin kun oli ihan sikajäykkä etupää,alettiin tarkistaan mitkä pilstainit siellä oikein on ja todettiin varsien jumiutuneen,rasvaa vaan väliin ja hyvin alkoi pelitttään...-omassa kilpurissa on kanssa tätä vikaa kun käyttö on niin harvinaista nykyään :(

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 4. 19:17:06 2004

Northwest: samaa vikaa mutta onneksi tasaisesti verstaalla käyvät renkaanpotkijat kokeilevat myös iskareita (ja lommottavat etulokasuojia). Pysyy Bilsteinit notkeina :D
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin