Saako Cossun Bilsteinin tolppaan korjaussarjaa?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
Saako Cossun Bilsteinin tolppaan korjaussarjaa?
Saako sedan cossun Bilstein etutolppaan korjaus sarjaa, vai tarviiko vuotaneen tilalle ostaa vain uusi.
Ok, selviäähän se myyjiltäkin, mutta tuli nyt äsken mieleen ja ajattelin, jos jollain olisi kokemusta.
Ok, selviäähän se myyjiltäkin, mutta tuli nyt äsken mieleen ja ajattelin, jos jollain olisi kokemusta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
joskus korjasimme vanhoja japsi tolppia .
niissä oli kierteellä yläosa kiinni ja orenkaat vaihdettiin ja laitettiin jäykemmät öljyt sisään niin johan tuli hyvät.
onko noissa sun tolpissa mitään irroitettavaa osaa vai onko ne kasattu prässäämällä?
ja jos on kaasut niin älä avaa niitä.
niissä oli kierteellä yläosa kiinni ja orenkaat vaihdettiin ja laitettiin jäykemmät öljyt sisään niin johan tuli hyvät.
onko noissa sun tolpissa mitään irroitettavaa osaa vai onko ne kasattu prässäämällä?
ja jos on kaasut niin älä avaa niitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Noita Bilsteinein tolppia on erilaisia. Osaa voi korjatakin mutta varmista myyjältä tai laita vaikka tolpan kyljestä löytyvä tuotenumero hakuehdoksi ja etsi tiedot netistä.
Ja vaikka voisi korjatakin, löytyykö osia...
Ja vaikka voisi korjatakin, löytyykö osia...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Varmasti löytyy osat jos on tarkoitettu korjattavaksi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Jäykkyyden säätö on yläpäässä ja ei siellä alapäässä pitäisi mitään pulttia ollacosworthman kirjoitti:Mikä se pultti bilsteinin iskarin alapäässä on? onko jäykkyyssäätö vai purkautuuko iskari siitä? kyseessä on 4wd cossun etuiskari.

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä mullakin on bilsteinissa pultti alapäässä
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
No jos noi iskarit on semmoiset missä "männävarsi" on lähes yhtä paksu kuin iskarin ulkohalkaisija niin sanoisin että kyseessä on tolppa jossa iskari on ikäänkuin "väärinpäin" siellä tolpan sisällä. Ja iskarin ulkopuoli liukuu sitten ulkoputken sisällä eli näkyvä osa ei ole itse männänvarsi. Ja tuo mutteri lienee sitten sen männävarren kiinnitys ulkoputkeen.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Tossa "pultin" päässä pitäis olla sellainen lovi meisseliä varten josta pidetään vastaan kun mutteri kiristetään,se varsi(siis iskarin ulkokuori) on ylösalaisin olevassa versiossa tollainen n.50mm,joten se kyllä pistää silmään verrattuna normaalimalliin...siipicossu kirjoitti:Kyllä mullakin on bilsteinissa pultti alapäässä
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
On siinä lovi on on vaan mennyt umpeen liasta. Säätövaraa noin 3 kierrosta. Iskarin männän varsi lähes ulkokuoren paksuinen.northwest kirjoitti:Tossa "pultin" päässä pitäis olla sellainen lovi meisseliä varten josta pidetään vastaan kun mutteri kiristetään,se varsi(siis iskarin ulkokuori) on ylösalaisin olevassa versiossa tollainen n.50mm,joten se kyllä pistää silmään verrattuna normaalimalliin...siipicossu kirjoitti:Kyllä mullakin on bilsteinissa pultti alapäässä
http://www.siipicossu.com/bilstein.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Noiden ylösalaisin olevien toimintaa parantaa se että ottaa sen mutterin auki ja vetää iskarin ulos,se putki liikkuu pronssihelan varassa ja on yleensä kuiva rasvasta koska siinä kuoren reunassa oleva stefa ei välttämättä ole pitänyt kaikkea likaa pois.Kannattaa aina kun iskari on kädessä vetää se ulos ja putsata+laittaa uutta vaseliinia(ei kuitenkaan liikaa).Siinä kuoren alapäässä pitäisi olla myös ylimääräiselle rasvalle poistumisreikä.
-tämä juttu huomattiin sattumalta kun kaveri osti parivuotta seisoneen f-ryhmän rs2000:n ja ihmeteltiin kun oli ihan sikajäykkä etupää,alettiin tarkistaan mitkä pilstainit siellä oikein on ja todettiin varsien jumiutuneen,rasvaa vaan väliin ja hyvin alkoi pelitttään...-omassa kilpurissa on kanssa tätä vikaa kun käyttö on niin harvinaista nykyään
-tämä juttu huomattiin sattumalta kun kaveri osti parivuotta seisoneen f-ryhmän rs2000:n ja ihmeteltiin kun oli ihan sikajäykkä etupää,alettiin tarkistaan mitkä pilstainit siellä oikein on ja todettiin varsien jumiutuneen,rasvaa vaan väliin ja hyvin alkoi pelitttään...-omassa kilpurissa on kanssa tätä vikaa kun käyttö on niin harvinaista nykyään

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela