
Mikä vikana RST:sä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Mikä vikana RST:sä?
mikä on vikana kun RST:säni lämmöt eivät taho olla oikein normaalit. olen jo vaihtanut termostaatin ja lämpötilaanturin silti lämmöt tahtoo olla lähellä punaista. osaisiko joku sanoa mikä mättää? 

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
laitoitko termostaatin oikein päin? eli kanta kohti moottoria. Testaa se termari, ettei oo jumissa. Hukkako vettä johonkin? Tuliko oikeä lämpötila-anturi, värikoodi pitää olla oikea, ainakin sierrassa on vaihtoehtoja.
Tossa lisää tutkimista...
Tossa lisää tutkimista...
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Voiko vesipumpun tuotto muka muuttua jotenkin ajan myötä, eikö se ole niin kauan kunnossa kun ei vaan vuoda tai ole muuten väljä?
Ilpo, mulla seilaa lämmöt ja tehot puutuu... vetää hyvin 0,5 paineella mutta heti jos nostaa vaikka 0,7bar niin puutuu.
Voiko kansipahvi vuotaa vaikka öljyt ja vedet ei ole sekaisin?
Lisäys vielä,
Termarikotelosta löytyy kuula, mr2 82c termari, sisälämppärinkennon letkut ovat oikeinpäin.
Lämmöt ovat hieman yli puolenvälin maantiellä ja kaupunkipoljennassa 3/4 osaa mittarin näytöstä ja heti jos on hieman paikallaan niin lämmöt karkaa punaisen tuntumaan.
Sitten yks outo havainto... kaupungissa kun seisoo ja mittari menee punaiselle loppuu lämpimän ilman tuleminen(?!) ja flekti tosiaan lähtee käyntiin vasta punaisella(!)
Ilpo, mulla seilaa lämmöt ja tehot puutuu... vetää hyvin 0,5 paineella mutta heti jos nostaa vaikka 0,7bar niin puutuu.
Voiko kansipahvi vuotaa vaikka öljyt ja vedet ei ole sekaisin?
Lisäys vielä,
Termarikotelosta löytyy kuula, mr2 82c termari, sisälämppärinkennon letkut ovat oikeinpäin.
Lämmöt ovat hieman yli puolenvälin maantiellä ja kaupunkipoljennassa 3/4 osaa mittarin näytöstä ja heti jos on hieman paikallaan niin lämmöt karkaa punaisen tuntumaan.
Sitten yks outo havainto... kaupungissa kun seisoo ja mittari menee punaiselle loppuu lämpimän ilman tuleminen(?!) ja flekti tosiaan lähtee käyntiin vasta punaisella(!)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
eli vesi ei kierrä tarpeeksi, kenno on kauinmaisena koneesta.Stefa kirjoitti:Sitten yks outo havainto... kaupungissa kun seisoo ja mittari menee punaiselle loppuu lämpimän ilman tuleminen(?!) ja flekti tosiaan lähtee käyntiin vasta punaisella(!)
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Vesipumppu ei kyllä normaalisti mene rikki kuin niin että se alkaa vuotaa. Teoriassa on tietysti mahdollista että siipipyörä irtoaa akselista mutta ei kovin todennäköistä.Stefa kirjoitti:Voiko vesipumpun tuotto muka muuttua jotenkin ajan myötä, eikö se ole niin kauan kunnossa kun ei vaan vuoda tai ole muuten väljä?
Ilpo, mulla seilaa lämmöt ja tehot puutuu... vetää hyvin 0,5 paineella mutta heti jos nostaa vaikka 0,7bar niin puutuu.
Voiko kansipahvi vuotaa vaikka öljyt ja vedet ei ole sekaisin?
Lisäys vielä,
Termarikotelosta löytyy kuula, mr2 82c termari, sisälämppärinkennon letkut ovat oikeinpäin.
Lämmöt ovat hieman yli puolenvälin maantiellä ja kaupunkipoljennassa 3/4 osaa mittarin näytöstä ja heti jos on hieman paikallaan niin lämmöt karkaa punaisen tuntumaan.
Sitten yks outo havainto... kaupungissa kun seisoo ja mittari menee punaiselle loppuu lämpimän ilman tuleminen(?!) ja flekti tosiaan lähtee käyntiin vasta punaisella(!)
Stefa, kyllä nuo oireet viittaa siihen että jostain pääsee ilmaa systeemiin. Ja kyllä kannentiiviste voi vuotaa niin että vedet ja öljyt ei mene sekaisin, esim. vesitilasta sylinteriin. CVH:ssa on vielä kannentiivisteessä yksi erittäin kapea kohta josta se helposti pullahtaa niin että liekkirengas menee vesikanavan "yli". Etenkin tuo että lämpömittari menee punaiselle ja lämppäristä tulee vain kylmää viittaa ilmaan järjestelmässä. Itse olen ilmannut koneen käyttämällä paikallaan (paisuntasäililön korkki irti) niin kauan että flekti käynnistyy ja pysähtyy kertaalleen.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Flektin anturin vaihdat kylmemmäksi,itelläni oli aikoinaan samantapaista ongelmaa,ja vaihdoin anturin,niin ei enää nosta lämpöjä helteelläkään paljoa yli puolenvälin...
Kylmemmän anturin asteet muistaakseni oli 88cels
Ja koko jäähdytyssysteemi on hyvä huuhdella edes joskus,kennoihin kerääntyy uskomattomasti pas*aa
varsinkin jos kiertoon on lisätty paikkausaineita...
Kylmemmän anturin asteet muistaakseni oli 88cels
Ja koko jäähdytyssysteemi on hyvä huuhdella edes joskus,kennoihin kerääntyy uskomattomasti pas*aa
varsinkin jos kiertoon on lisätty paikkausaineita...
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Ilpo,
lisätäänpä vielä, että kaveri valitti kun seisoi omassa autossaan autoni takana, että pakokaasu haisee pahalta ja meinaa pyörtyä autoon....
voisiko olla, että jäähdytysnestettä ja/tai öljyä menee ihan pikkuriikkisen palotilaan ja pakoputkeen?
Hitto... pitää nyt eka toi termari kääntää niin, että reikä on ylhäällä ja ilmata järjestelmä kunnolla ja kattoa vasta sen jälkeen sitä kansipahvi hommaa..
lisätäänpä vielä, että kaveri valitti kun seisoi omassa autossaan autoni takana, että pakokaasu haisee pahalta ja meinaa pyörtyä autoon....
voisiko olla, että jäähdytysnestettä ja/tai öljyä menee ihan pikkuriikkisen palotilaan ja pakoputkeen?
Hitto... pitää nyt eka toi termari kääntää niin, että reikä on ylhäällä ja ilmata järjestelmä kunnolla ja kattoa vasta sen jälkeen sitä kansipahvi hommaa..

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Hyvin mahdollista tuo öljyn/nesteen päätyminen palotilaan jos kannentiiviste vuotaa. Jos on joskus "oikaistu" ja laitettu vapaastihengittävän kansipahvi niin voi pettää helpostikin.Stefa kirjoitti:Ilpo,
lisätäänpä vielä, että kaveri valitti kun seisoi omassa autossaan autoni takana, että pakokaasu haisee pahalta ja meinaa pyörtyä autoon....
voisiko olla, että jäähdytysnestettä ja/tai öljyä menee ihan pikkuriikkisen palotilaan ja pakoputkeen?
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Fistassa oli sama ongelma alku talvesta,vaihdoin nesteet,termarin,lisäsin öljyä,tarkistin että flekti pyörii,kiristin löystyneen jääh.alaletkun mutta silti lämmöt katossa ja keitti...no sitten tuli vähän lämpöasteita ja kokeilin vielä niin ei mitään,lämmöt pysyi alle puolessa...oli siis jäätynyt.Ei muutakuin pari desiä raakaa nestettä sekaan ettei jäädy enää ja taas toimii kuin kello...
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Noniin,
väliaikatietoa... Vaihdettiin uusi orkkis lämpömittarin anturi ja nyt alko rokkaamaan! lämmöt pysyttelee alle puolenvälin, mutta flekti lähtee vielä selvästi ehkä liian korkealla käyntiin (uusi flektinanturi tilattu). Eli nyt tuo mr2:n 82c termari tuntuu ehkä jopa liian kylmältä..
Eli kaikki joilla lämmöt ovat kokoajan lähes tulkoon tapissa, kehottaisin vaihtamaan anturin
väliaikatietoa... Vaihdettiin uusi orkkis lämpömittarin anturi ja nyt alko rokkaamaan! lämmöt pysyttelee alle puolenvälin, mutta flekti lähtee vielä selvästi ehkä liian korkealla käyntiin (uusi flektinanturi tilattu). Eli nyt tuo mr2:n 82c termari tuntuu ehkä jopa liian kylmältä..
Eli kaikki joilla lämmöt ovat kokoajan lähes tulkoon tapissa, kehottaisin vaihtamaan anturin

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
ihan vaan tämmönen sivuava juttu että escoissa näyttää olevan niin että jos anturi on väärä niin lämmöt lähellä punasta, kun sierroissa taas niin että lämmöt lähellä valkoista... outoa...
kertokaa muuten mistä johtuu kun norm. 1.3C escoon vaihdettu anturi sekä tsekattu että mittaristossa ei hapettumia mutta silti lämpömittari ei nouse ku kusiaisen kusen verran... (hapettumia anturin johdoissa..?)
kertokaa muuten mistä johtuu kun norm. 1.3C escoon vaihdettu anturi sekä tsekattu että mittaristossa ei hapettumia mutta silti lämpömittari ei nouse ku kusiaisen kusen verran... (hapettumia anturin johdoissa..?)
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19