Cossun paukuttelu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re:Cossun paukuttelu
nyt täytyy sanoa etten tiedä. en ole vielä missään vaiheessa aukassut sitä porttia joten...? <br>mutta ulkoisestihan se on aivan aivan samannäköinen ja kokoinen kun sun porttis ja 42 mm venttiilillä, joten luulis niiden jousien sopivan. nyt on säädöt aika lopussa ja painetta pitää sen 1.2-1.3. pitäsi saada yli 1.5, oisko sulla sellaista jousta? <br>mutta katon nyt ensin löydänkö sopivasti sellaista säädettävää ohivuotovettiiliä, laitan sellaisen niin saa aina ne paineet millaiseksi haluaa, vaikka KAKS KILOOO!!!
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Eikun vaan työn iloa!Jos tuota kaikkea työtä mitä tuon paukuttelun poistamiseksi on tehty ei palkita niin se on kyllä vääryys isolla V:lläckolli kirjoitti:Vielä paukuttaa ja vitutuskäyrä on tippunu sen verran alas että aattelin alottaa hommat taas.
Volttimittari kiinni puolaan ja kahtotaan tapahtuuko jännitteille mitään kun paukuttaa.
====RS2K====
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Dodiin. Rallinetistä tuli palautetta tosiaan ja mielenkiintosta sellasta.
Mikahele kirjoitti:
Useissa Lancioissa (Delta Integrale) on esiintynyt samoja ongelmia, ja niissä kaikissa vika on poistunut suurentamalla hihnapyörän anturin ilmarako 2 - 2,5 milliin (ohjearvo 0,4 - 1 mm). Tosin ainakin Lanciassa molemmat anturit ovat induktiiviantureita, eli kaksijohtoisia, kun taas hall-antureissa on kolme johtoa. Lanciassa ja Cossussahan on molemmissa Weber IAW moottorin ohjaus vakiona. Omassa autossanikin oli samoja ongelmia Hestecin kanssa (Hall-antureilla), mutta siinä auttoi puolan siirtäminen kauemmas hihnapyöränanturin johdosta.
Juss vastasi:
Jeps, saman ongelman kanssa pähkittiin viime kesänä. Vika oli tosin tullut illan pura-kasaa operaation yhteydessä ja ilmeni ekalla kierroksella sprintissä. Tauolla laitettiin anturi oikeaan asemaan ja rötääminen hävisi täysin. Auto on Cossu Weberin (IAW) osillla ja teho SS:n mukaan
Eiku testaamaan, hmm keli aika huono.
Mikahele kirjoitti:
Useissa Lancioissa (Delta Integrale) on esiintynyt samoja ongelmia, ja niissä kaikissa vika on poistunut suurentamalla hihnapyörän anturin ilmarako 2 - 2,5 milliin (ohjearvo 0,4 - 1 mm). Tosin ainakin Lanciassa molemmat anturit ovat induktiiviantureita, eli kaksijohtoisia, kun taas hall-antureissa on kolme johtoa. Lanciassa ja Cossussahan on molemmissa Weber IAW moottorin ohjaus vakiona. Omassa autossanikin oli samoja ongelmia Hestecin kanssa (Hall-antureilla), mutta siinä auttoi puolan siirtäminen kauemmas hihnapyöränanturin johdosta.
Juss vastasi:
Jeps, saman ongelman kanssa pähkittiin viime kesänä. Vika oli tosin tullut illan pura-kasaa operaation yhteydessä ja ilmeni ekalla kierroksella sprintissä. Tauolla laitettiin anturi oikeaan asemaan ja rötääminen hävisi täysin. Auto on Cossu Weberin (IAW) osillla ja teho SS:n mukaan
Eiku testaamaan, hmm keli aika huono.
-
- Ylläpitäjä
Päivitellääs lisää.
Paukuttelevien cossujen omistajat.
Ottakaas hihnapyörän anturi irti ja irti vielä jalastaan, putsatkaa. Laittakaa hetkeksi noin 80 asteiseen uuniin. Omassa alkoi hiushalkeamasta tihkumaan kosteutta.
Uutta etsimään. Kahtellaan jos tuo auttais + ilmaraon säätö isommaksi. Sitähän ei voi kuin väliprikoilla säätää.
Paukuttelevien cossujen omistajat.
Ottakaas hihnapyörän anturi irti ja irti vielä jalastaan, putsatkaa. Laittakaa hetkeksi noin 80 asteiseen uuniin. Omassa alkoi hiushalkeamasta tihkumaan kosteutta.
Uutta etsimään. Kahtellaan jos tuo auttais + ilmaraon säätö isommaksi. Sitähän ei voi kuin väliprikoilla säätää.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
?? Mihinkäköhän se sitten...lauri kirjoitti:Voi toki, mutta se säätö ei vaikuta ilmarakoon.
ckolli: Tuli mieleen (ja huomautettakoon etten jaksanut lukea kaikkia 5 sivua; jos menee päällekkäin jonkun vinkin kanssa: sori

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Katso että sulla ei ole R tulppia jos on hiilikuitu tai muuten vain vastukselliset s.kaapelit...¨
Jos taas "0" ohmiset kaapelit niin tsitten R tulpat...
Kokeille vaikka jos auttaisi.
Jos taas "0" ohmiset kaapelit niin tsitten R tulpat...
Kokeille vaikka jos auttaisi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
kolli on kokeillut jo niin monilla tulpilla että tulppakauppias muutti Cayman saaren veroparatiisiin saamillaan voitoillaNiceMan kirjoitti:Katso että sulla ei ole R tulppia jos on hiilikuitu tai muuten vain vastukselliset s.kaapelit...¨
Jos taas "0" ohmiset kaapelit niin tsitten R tulpat...
Kokeille vaikka jos auttaisi.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hah
Sellaista se on 
Olen meinaan törmännyt pari kertaa siihen että häiriösuojatut kaapelit ei toimi joka kerta R tulppien kanssa tosin kyseessä ei ole olleet turbo tai cossu laitteet =)


Olen meinaan törmännyt pari kertaa siihen että häiriösuojatut kaapelit ei toimi joka kerta R tulppien kanssa tosin kyseessä ei ole olleet turbo tai cossu laitteet =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Paukuttaa
Mä painiskelin kerran ysitonnisen saabin kanssa samoissa ongelmissa ja merkkiliikkeessäkin kävi auto useaan kertaan ja kaikkea mahdollista vaihdettiin, paitsi pyörijä joka vain mitattiin! Vein auton ks-autosäätöön että sitä jarrutettaisiin penkissä että saadaan vika esiintymään ahtopaineet päällä! ks-autosäädön Mika laittoi auton käyntiin ja nykäisi tulpanjohdon irti ja totesi että "kipinä jää jonnkkin välille kun ei tulpalle asti tule" jakajan kansi auki ja pyöriä pois uusi tilalle ja auto pelaa kuin kello! Pyöriään oli palanut reikä joka johti virranjakajan akselin päähän! Ei näkyny päällepäin eikä mitatessa! Toisen kerran sama vika johtui puolan johdosta joka oli puolan päästä palanut ihan jauhoks! Te ootte kyllä tonkinu jo aikas syvällisesti noita kaarojanne että taitaa olla turha muistuttaa perus asioista! Toi hall anturi ilmäväli kyllä aiheutti omassa eskossa viime kesänä hestecin sekoamisen ja kone oli kuin olisi rajoittajaan hakannu 6500rpm kohalla rajoitin oli 8500rpm. Tosin lähti kiertämään kun paineet nousi paukulla yli kiloon
-
- Ylläpitäjä
Jos yhtään olette seuranneet aihetta niin huomaatte kuinka kattavaa on testit olleet.
Tulppia on 4 sarjaa, tulpan ja puolanjohtoja 3 sarjaa kokeiltu, jakaja pyörijä kansi ym kaikki vaihdettu. Koko sytkäpuoli on kertaalleen vaihdettu toimivasta cosasta modulia ja boxia myöten jnejne.
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä prötäys johtuu tuosta siivapyörän anturista. Pääsis vaan testaa. Jallu koskas mennään jarruun?
Tulppia on 4 sarjaa, tulpan ja puolanjohtoja 3 sarjaa kokeiltu, jakaja pyörijä kansi ym kaikki vaihdettu. Koko sytkäpuoli on kertaalleen vaihdettu toimivasta cosasta modulia ja boxia myöten jnejne.
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä prötäys johtuu tuosta siivapyörän anturista. Pääsis vaan testaa. Jallu koskas mennään jarruun?
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Suomalaiseen tapaan kuuluu ensin hutkia(Kirjoitetaan) ja sitten vasta tutkitaan(Luetaan) 
Lainaksi toinen anturi ja kokeilemaan.


Lainaksi toinen anturi ja kokeilemaan.

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tässä tuli vain mieleen että mitkä kaikki maadoitukset olette katsoneet?
Ettei jossain kummittele kuitenkin se yksi jota kukaan ei muista....
Jos pääset dynolla anturia mittaa niin oskilla voi mitata käyttöjännite kanssa tuolle boxille....
Ettei jossain kummittele kuitenkin se yksi jota kukaan ei muista....
Jos pääset dynolla anturia mittaa niin oskilla voi mitata käyttöjännite kanssa tuolle boxille....
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Kun oman cossumi ostin, niin se ei kiertänyt vaihteella tai vaihde vapaalla kuin 5500 rpm. Alkoi vain rötäämään. Syyksi selvisi lopulta vääränlaiset anturit. Joku pelle oli tunkenut konehuoneeseen 4 wd cossun antureita eikä auto siksi toiminut oikein.Jay kirjoitti:Ilmeneekö teillä tuota paukuttelua myös paikallaan kaasutellessa? Mulla tuo prötääminen alkaa jo n. 4500-5000 rpm ja sitä ilmenee myös paikallaan kaasutellessa, eli ilman ahtoja.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mitkä anturit oli vääränlaisia?Mankka kirjoitti:Kun oman cossumi ostin, niin se ei kiertänyt vaihteella tai vaihde vapaalla kuin 5500 rpm. Alkoi vain rötäämään. Syyksi selvisi lopulta vääränlaiset anturit. Joku pelle oli tunkenut konehuoneeseen 4 wd cossun antureita eikä auto siksi toiminut oikein.Jay kirjoitti:Ilmeneekö teillä tuota paukuttelua myös paikallaan kaasutellessa? Mulla tuo prötääminen alkaa jo n. 4500-5000 rpm ja sitä ilmenee myös paikallaan kaasutellessa, eli ilman ahtoja.
Nelivedossa on kaikki muut samoja paitsi kaasuläppäanturi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kaasuläppäanturikin toimii 2wd:ssäsiipicossu kirjoitti:Mitkä anturit oli vääränlaisia?Mankka kirjoitti:Kun oman cossumi ostin, niin se ei kiertänyt vaihteella tai vaihde vapaalla kuin 5500 rpm. Alkoi vain rötäämään. Syyksi selvisi lopulta vääränlaiset anturit. Joku pelle oli tunkenut konehuoneeseen 4 wd cossun antureita eikä auto siksi toiminut oikein.Jay kirjoitti:Ilmeneekö teillä tuota paukuttelua myös paikallaan kaasutellessa? Mulla tuo prötääminen alkaa jo n. 4500-5000 rpm ja sitä ilmenee myös paikallaan kaasutellessa, eli ilman ahtoja.
Nelivedossa on kaikki muut samoja paitsi kaasuläppäanturi.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sinänsä tossa voi olla jotain perää, koska autossa oli ostaessa 4wd boksi. Nyt vaihdettu L6:een. Ja koska kaasuläppäanturi on 2wd:n, niin oletin johtojen olevan käännetty. Mittasin klubin sivuilta löytyvän ohjeen mukaan ja totesin sen kuitenkin toimivan oikein päin. Jossakin topicissa joku mainitsi että MAP:in johdot saattaa olla myös käännetty, voisiko olla mahdollista?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä mappi pitäisi olla samoin molemmissa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
[/quote]Mitkä anturit oli vääränlaisia?
Nelivedossa on kaikki muut samoja paitsi kaasuläppäanturi.[/quote]
En muista enää mitkä anturit olivat väärät. Antureiden vaihdon jälkeen alkoi kone kiertämään.
Toisen kerran, kun oli rötämisongelmia, niin syynä oli akun ja rungon välinen maadoituskaapeli. Jänniteet olivat aivan ihmeellisiä. Vaihdettiin uusi maadoituskaapeli ja auto alkoi taas toimimaan.
Nelivedossa on kaikki muut samoja paitsi kaasuläppäanturi.[/quote]
En muista enää mitkä anturit olivat väärät. Antureiden vaihdon jälkeen alkoi kone kiertämään.
Toisen kerran, kun oli rötämisongelmia, niin syynä oli akun ja rungon välinen maadoituskaapeli. Jänniteet olivat aivan ihmeellisiä. Vaihdettiin uusi maadoituskaapeli ja auto alkoi taas toimimaan.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tuossahan se luki, että kaikki muut paitsi kaasuläppäanturi ovat samojaMankka kirjoitti:En muista enää mitkä anturit olivat väärät. Antureiden vaihdon jälkeen alkoi kone kiertämään.Mitkä anturit oli vääränlaisia?
Nelivedossa on. kaikki muut samoja paitsi kaasuläppäanturi.
Toisen kerran, kun oli rötämisongelmia, niin syynä oli akun ja rungon välinen maadoituskaapeli. Jänniteet olivat aivan ihmeellisiä. Vaihdettiin uusi maadoituskaapeli ja auto alkoi taas toimimaan.
Ne anturit olivat sitten rikki jos ei toiminut...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
PasiZ kirjoitti:Tuossahan se luki, että kaikki muut paitsi kaasuläppäanturi ovat samojaMankka kirjoitti:En muista enää mitkä anturit olivat väärät. Antureiden vaihdon jälkeen alkoi kone kiertämään.Mitkä anturit oli vääränlaisia?
Nelivedossa on. kaikki muut samoja paitsi kaasuläppäanturi.
Toisen kerran, kun oli rötämisongelmia, niin syynä oli akun ja rungon välinen maadoituskaapeli. Jänniteet olivat aivan ihmeellisiä. Vaihdettiin uusi maadoituskaapeli ja auto alkoi taas toimimaan.
Ne anturit olivat sitten rikki jos ei toiminut...
Luin kyllä, että ne olisi samoja. Auton korjannut heppu, joka tietää cossuista paljon, sanoi antureiden olleen vääriä. Hän mittaili autossa olleita antureita ja ne olivat hänen mielestään ehjiä.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna