XR3:sen kaasari

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Joulukuu 18. 12:12:52 2003

Onko tossa XR3 mallisessa escortissa isompi kaasari kun normi 1.6cvh:ssa? Jostain jääny päähän että tossa olis ainakin eri kaasari (ja tehojahan tossa on muutama kapinen kaakki enemmän)...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Joulukuu 18. 13:10:02 2003

XR3 exnortis oli tupla kaasarit ja teho 96 hv, muistaakseni.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Joulukuu 18. 14:02:39 2003

Niin perkules olikin :oops:
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Joulukuu 18. 15:22:38 2003

Joop mutta onko toi sama kaasari kun tossa tavan 1.6? (ei nyt just muista mikä siinä tavallisessa oli...).
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Joulukuu 18. 15:37:07 2003

Ei ole sama

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Joulukuu 18. 15:59:15 2003

Onks se parempi sitten? (ts. tuleeko siitä isommin löpöä)
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Joulukuu 18. 18:50:13 2003

nyt töistä päästyäni pääsen kirjasta vilkaisemaan. Perusmallin kaasari on weber 28/32 tldm tai juuttuvakurkkuinen vv ja xr3:ssa kaasutin on mallia Weber 32/34 dft. Mallityypistäkin käy ilmi että xr3:n kaasuttimen kurkut ovat pari milliä iosmmat.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Joulukuu 18. 23:10:31 2003

Joo kiitoksia PasiL. Tommonen varmaan pitää jossain vaiheessa laitella kun vissiin muuten toimivat ihan hyvin...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Joulukuu 19. 0:38:52 2003

Mulla on noinniinkus yleisesti weebereistä ollu todella hyviä kokemuksia. Toiminu on aina jne.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re: XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Pe Joulukuu 19. 7:46:57 2003

Tharkad kirjoitti:Onko tossa XR3 mallisessa escortissa isompi kaasari kun normi 1.6cvh:ssa? Jostain jääny päähän että tossa olis ainakin eri kaasari (ja tehojahan tossa on muutama kapinen kaakki enemmän)...
on se erikaasari on muuten myynnis sellainen tuolla myyntipalstalla Fiesta+XR3 tekniikka
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Joulukuu 19. 11:03:05 2003

_Tepsu_ kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Onko tossa XR3 mallisessa escortissa isompi kaasari kun normi 1.6cvh:ssa? Jostain jääny päähän että tossa olis ainakin eri kaasari (ja tehojahan tossa on muutama kapinen kaakki enemmän)...
on se erikaasari on muuten myynnis sellainen tuolla myyntipalstalla Fiesta+XR3 tekniikka
Muuten ihan hyvä mutta ei oo tilaa ottaa ylimäärästä koria. Koneen / tekniikan voisin kyllä ostaa...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Joulukuu 19. 11:03:34 2003

Edit: hmm tuli joku virhe ilmo foorumissa niin laitoin toisenkerran. Koski näköjään jotain email systeemiä toi virhe ilmo...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » To Marraskuu 22. 19:45:34 2012

Löytyhän joku xr3 aihe :)
Onko jollain tietoa sopiiko toi xr3:sen kaasari tommoseen normi 1.6 vm 88 2-kurkkusen weberin imusarjaan?

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja pasinen » Pe Marraskuu 23. 2:52:01 2012

Eri pulttijako: normi 1.6cvh - 46x76mm ja xr3 - 46x87mm.
Vakio imusarjan kaasarin laipan ympärillä on yllättävän vähän ainetta eli ei saa ainakaan kunnolla edes porattua isompaa pulttijakoa. 1.4 litrasen imusarjasta löytyy kans 46x87 jako mutta lisäbonuksena tulee todella ahtaat kanavat. Tuntuvat olevan jopa ebay:ssa xr3/xr2 sarjat kiven alla ja vakio 1.4/1.6 sarjoja koitetaan myydä kylmästi xr sarjoina. (itellä kans tarvetta xr imusarjalle ja on tullu hieman perehdyttyä aiheeseen :D )

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: XR3:sen kaasari

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Pe Marraskuu 23. 9:40:45 2012

pasinen kirjoitti:Eri pulttijako: normi 1.6cvh - 46x76mm ja xr3 - 46x87mm.
Vakio imusarjan kaasarin laipan ympärillä on yllättävän vähän ainetta eli ei saa ainakaan kunnolla edes porattua isompaa pulttijakoa. 1.4 litrasen imusarjasta löytyy kans 46x87 jako mutta lisäbonuksena tulee todella ahtaat kanavat. Tuntuvat olevan jopa ebay:ssa xr3/xr2 sarjat kiven alla ja vakio 1.4/1.6 sarjoja koitetaan myydä kylmästi xr sarjoina. (itellä kans tarvetta xr imusarjalle ja on tullu hieman perehdyttyä aiheeseen :D )
Kiitos tiedosta. Tarvii varmaan ostaa tuplat sitten jos parempaa kaasari puolta tohon haluaa :lol:

Vastaa Viestiin