rs-turbo escon ahdot?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja escortx2 » To Marraskuu 20. 16:51:24 2003

olisin tässä kysellyt millä olette huijanneet sytkäboxia rs-turbo escosta, kun meinaa pätkästä sytkän 0,6bar. kohilla?
Jäsen #599

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja magelius » To Marraskuu 20. 17:10:25 2003

Taitaa se pätkäsy tapahtuu jossain 0,8bar kohilla.. Joku venttiili väliin, mikä estää painetta menemästä yli 0,8bar(tai sen missä pätkii). Lastulla pystyy myös ohittaa kyseisen ongelman

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Re:rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja escortx2 » To Marraskuu 20. 20:21:53 2003

mulla on nyt sellanen venttiili siinä boxille menevässä letkussa, että sinne ei pääse kun 0,6 bar. ja sitten kun nostaa paineet kilon tietämille niin alkaa nakuttamaan. ei taida riittää ennakot!?
Jäsen #599

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 21. 9:32:52 2003

Minkä vuoden RST sulla on? Onko siinä jo nakutustunnistusta? Näinhän siinä voi muuten käydä, että alkaa nakuttamaan. Ainahan voi silloin ihan jakajastakin vähän kääntää ennakkoa pois. Ei se niin hirveästi alapään vääntöön (ennen ahtoa) ja kulutukseen vaikuta kuin voisi luulla.<br>Jos KE-jetronissa haluaa pysyä, niin ainahan se lastutuskin on vaihtoehto. Uudet lastut maksaa älyttömiä, mutta käytettyjä kokonaisia bokseja joissa on jo virilastu saa Englannista jopa 100€ hintaan. Ei huono vaihtoehto jos enemän ahtoja hauaa pitää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Re:rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Pe Marraskuu 21. 10:39:49 2003

koppa -89, tekniikka -90 on siinä se nakutuksen tunnistin, mutta heitin sen amal venttiilin pois, oisko sulla hyvää vinkkiä propleemaan? minkälaista huijaus venttiiliä käyttäneet?
Jäsen #599

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 21. 11:19:47 2003

Ohjaako se nakuanturi amalia vai ennakkoa? Mulla oli sellainen käsitys, että ennakkoa, mutta ilmeisesti ei sittenkään. Ei sulla nyt hirveästi poppakonsteja ole, jos et boksille enempää ahtoja voi näyttää:<br>lastu, vähemmän ahtoa, vähemmän ennakkoa, parempi IC, uusi ruisku, amal takaisin, ...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Re:rs-turbo escon ahdot?

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Pe Marraskuu 21. 12:56:50 2003

mä koitin säätää jakajastakin ennakkoa, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. itse taas ajattelin sen ohjaavan amalia... en ole kyllä varma. se lastu taitaa olla paras keino? onko itselläsi lastu kokemusta?
Jäsen #599

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 29. 23:10:26 2003

Foorumi on back!
Ei ole itsellä pahemmin lastukokemuksia. Kyllä ne ilmeisesti homman ihan hoitaa, mutta hinnat on aika kovia, varsinkin täällä pohjolassa. Itsellä tuo ennakon säätö ei toiminut mitenkään järkevästi, joten ajelin pari kuukautta koko alipaine/ahtoletku irto kytkettynä. Alapään vääntö ei hävinnyt mihinkään ja jakajasta ei tarvinnut ottaa kuin pari astetta pois, niin ei nakuttanutkaan. Ahdot oli jossakin 0.7 bar tuntumassa ja auto oli varsin mukava ja pirteä ajaa. Nyt on sitten KE-jetronic purettu ja uusi ruisku j1a kaikkea muuta kivaa menossa pellin alle.
Tuo ilman paineletkua ajelu on kyllä sellaista, että ei heti voi suositella jos ei tiedä mitä on tekemässä, mutta kumman hyvin se toimi noinkin!

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Marraskuu 29. 23:38:31 2003

Itse meinasin omaan rst:hen hommata lastua / lisä suutinta jos keitto loppuu kesken, mutta huomasin että lastu maksaa maltaita verrattuna koko MegaSquirttiin mikä maksaa vähemmän mitä tollanen boxin ke-jetin lastu maksaa. Megasquirtilla pystyy vissiin laittaa vakio mappi anturilla sen max. 1.5 Bar ja seokset muutenkin saa normi ajossa parempaan kuosiin kun toi Ke-jetti ei mikään maailman hienoin ruisu ookkaan !!!

mut nää ei ole kokemuksia omasta megaspruutasta :lol:
elikkä kaikki ke-jetin puolustajat esiin :lol: :lol:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 29. 23:52:51 2003

Tuolla ylempänä itsekin hieman sotkin asioita, mutta siis RST:ssä kaksi systeemiä hoitaa moottorin toimintaa: KE-jetronic hoitaa polttoaineen syöttöä ja ESC-II sytytystä ja ahtopaineensäätöä. KE-jetronicissa on ei mitään suoranaista vikaa ole. Hieman suuri ja monimutkainen systeemi, joka kehittää usien oireita, mutta ei hajoa juuri koskaan. mikään polttoaineen säästäjäkään se ei ole.
Sitten on tuo ESC-II yksikkö, joka on siis juuri se jota lastutetaan. Sen toiminta on usein vähintäänkin mielenkiintoista ja ainoat säädöt ovat lastun vaihto ja virranjakajan kääntely.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 30. 10:26:03 2003

selittäkääs nyt juurta jaksaen mikä tuo megasquirt on? varmasti on joku muukin joka ei tiedä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Marraskuu 30. 11:03:57 2003

Viraliset sivut:
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
FAQ ja linkit:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm

Megasquirt on kahden jenkkihäiskän, Bowling & Grippon, kehittämä polttoaineen ruiskutuksen ohjausboksi. Eli systeemi ohjaa siis n-kappaletta sähköisiä suuttimia MAP-kierrosluku kartan pohjalta ja sitten korjataan imuilman lämpötilan, moottorin lämpötilan, kaasuläpän asennon ja lambdan signaalin mukaan.
Tässä ecu:ssa hienoa on ollut se, että tekijät ovat jättäneet kaiken tiedon julkiseen jakoon softaa, kytkentäkaavioita ja piirilevyleiskoja myöten. Näin siis sadat käyttäjät ovat voineet tehdä itse lisäparannuksia ja omia ohjelmisto updatejaa, jotka luonnollisesti julkaistaan kaikkien nähtäväksi ja kokeiltavaksi. Koko projekti on siis lähtenyt elämään omaa elämäänsä monien webbisivujen ja Yahoo keskusteluryhmien muodossa. Nykyiset koodiversiot (joita voi itse päivittää hetkessä) tukevat muun muassa erilaisia sytytyksenohjausjärjestelmiä, graafista dataloggausta, ja useita itse määriteltävissä olevia sisään- ja ulostuloja, joilla voi ohjata esim. flektiä, Amal venttiiliä, vesiruiskua,...
Kyseinen systeemi vaatii hieman perehtymistä, mutta materiaali on todella hyvin tehty ja helppolukuista (jenkeille tehty :). Asioiden selvittäminen on ollut varsin myös varsin opettavaista.
Täällä foorumissa oli jossakin oma MS topicci, mutta en tiedä onko se jo hautautunu historiaan. Pitänee etsiä, niin voidaan siirtää tämäkin keskustelu sitten sinne.

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Su Marraskuu 30. 16:41:53 2003

Mun escossa on superchipsin lastu ja ajelen tällä hetkellä 1.1bar ahdoil! Lastu on hyvä vaihtoehto jos haluat ahdot ylös ja pysyvän niiden siellä. Lastut on aika kalliita, mut koita kattoa jos jostain löytys(käytettynä) koko boxi lastulla! Kannattaa ottaa selvää paljonko lastu sietää ahtoja, mulla ei pysty nostamaan yli 1.1barin :(

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Marraskuu 30. 18:25:07 2003

Mulla ottaa kyllä ahtoja ihan niin paljon kun syöttää.... ilmeisesti joku Superchippi, ainoa vaan kun menee/eimee/menee/eimee... :roll:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 1. 10:15:29 2003

JesseT, kiitos hyvästä selvityksestä.

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ma Joulukuu 1. 11:11:28 2003

eikö muilla ole samanlaisia ongelmia lastun kanssa? jotkut lastut antaa enemmän ahtoja ja jotkut vähemmän!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 1. 12:11:29 2003

Ei kai tuo nyt ole ongelma, lähinnä ominaisuus. Ei kaikki lastut ole unlimited boost lastuja. Tietysti se on ikävä jos käytettynä ostaa lastun eikä tiedä mikä lastu on kyseessä.

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ma Joulukuu 1. 12:26:15 2003

mulla on aluperäinen lastu ja antaa pitää ainakin 1bar ahtoja.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 1. 14:31:36 2003

89-90 mallit, joissa myöhäisempi ecu-versio antavat pitää enemmän ahtoja, mutta jos yli barin menee, niin melkeinpä sitten on jo vikaa jossakin. Kerrankin ilmeisesti hyödyllinen vika, jos ei muita lieveilmiöitä esiinny :D

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ma Joulukuu 1. 14:50:50 2003

Mun boksi on vuosimallista 86, eli niitä ensimmäisiä s2:sen joissa ei ole nakuanturia. Escortx2:lla taas vm 90 boksi ja siinä tuntuu tosiaan olevan se raja jossain 0.6-0.7 maissa. Ei tosiaan mikään haitallinen vika jos se nyt vika on. :)

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Su Tammikuu 4. 11:35:52 2004

minkälaista venttiiliä olette boxin huijaamisessa käyttäneet?

Vastaa Viestiin