rs-turbo escon ahdot?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
rs-turbo escon ahdot?
olisin tässä kysellyt millä olette huijanneet sytkäboxia rs-turbo escosta, kun meinaa pätkästä sytkän 0,6bar. kohilla?
Jäsen #599
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re:rs-turbo escon ahdot?
Taitaa se pätkäsy tapahtuu jossain 0,8bar kohilla.. Joku venttiili väliin, mikä estää painetta menemästä yli 0,8bar(tai sen missä pätkii). Lastulla pystyy myös ohittaa kyseisen ongelman
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Re:rs-turbo escon ahdot?
mulla on nyt sellanen venttiili siinä boxille menevässä letkussa, että sinne ei pääse kun 0,6 bar. ja sitten kun nostaa paineet kilon tietämille niin alkaa nakuttamaan. ei taida riittää ennakot!?
Jäsen #599
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:rs-turbo escon ahdot?
Minkä vuoden RST sulla on? Onko siinä jo nakutustunnistusta? Näinhän siinä voi muuten käydä, että alkaa nakuttamaan. Ainahan voi silloin ihan jakajastakin vähän kääntää ennakkoa pois. Ei se niin hirveästi alapään vääntöön (ennen ahtoa) ja kulutukseen vaikuta kuin voisi luulla.<br>Jos KE-jetronissa haluaa pysyä, niin ainahan se lastutuskin on vaihtoehto. Uudet lastut maksaa älyttömiä, mutta käytettyjä kokonaisia bokseja joissa on jo virilastu saa Englannista jopa 100€ hintaan. Ei huono vaihtoehto jos enemän ahtoja hauaa pitää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Re:rs-turbo escon ahdot?
koppa -89, tekniikka -90 on siinä se nakutuksen tunnistin, mutta heitin sen amal venttiilin pois, oisko sulla hyvää vinkkiä propleemaan? minkälaista huijaus venttiiliä käyttäneet?
Jäsen #599
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:rs-turbo escon ahdot?
Ohjaako se nakuanturi amalia vai ennakkoa? Mulla oli sellainen käsitys, että ennakkoa, mutta ilmeisesti ei sittenkään. Ei sulla nyt hirveästi poppakonsteja ole, jos et boksille enempää ahtoja voi näyttää:<br>lastu, vähemmän ahtoa, vähemmän ennakkoa, parempi IC, uusi ruisku, amal takaisin, ...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Re:rs-turbo escon ahdot?
mä koitin säätää jakajastakin ennakkoa, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. itse taas ajattelin sen ohjaavan amalia... en ole kyllä varma. se lastu taitaa olla paras keino? onko itselläsi lastu kokemusta?
Jäsen #599
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Foorumi on back!
Ei ole itsellä pahemmin lastukokemuksia. Kyllä ne ilmeisesti homman ihan hoitaa, mutta hinnat on aika kovia, varsinkin täällä pohjolassa. Itsellä tuo ennakon säätö ei toiminut mitenkään järkevästi, joten ajelin pari kuukautta koko alipaine/ahtoletku irto kytkettynä. Alapään vääntö ei hävinnyt mihinkään ja jakajasta ei tarvinnut ottaa kuin pari astetta pois, niin ei nakuttanutkaan. Ahdot oli jossakin 0.7 bar tuntumassa ja auto oli varsin mukava ja pirteä ajaa. Nyt on sitten KE-jetronic purettu ja uusi ruisku j1a kaikkea muuta kivaa menossa pellin alle.
Tuo ilman paineletkua ajelu on kyllä sellaista, että ei heti voi suositella jos ei tiedä mitä on tekemässä, mutta kumman hyvin se toimi noinkin!
Ei ole itsellä pahemmin lastukokemuksia. Kyllä ne ilmeisesti homman ihan hoitaa, mutta hinnat on aika kovia, varsinkin täällä pohjolassa. Itsellä tuo ennakon säätö ei toiminut mitenkään järkevästi, joten ajelin pari kuukautta koko alipaine/ahtoletku irto kytkettynä. Alapään vääntö ei hävinnyt mihinkään ja jakajasta ei tarvinnut ottaa kuin pari astetta pois, niin ei nakuttanutkaan. Ahdot oli jossakin 0.7 bar tuntumassa ja auto oli varsin mukava ja pirteä ajaa. Nyt on sitten KE-jetronic purettu ja uusi ruisku j1a kaikkea muuta kivaa menossa pellin alle.
Tuo ilman paineletkua ajelu on kyllä sellaista, että ei heti voi suositella jos ei tiedä mitä on tekemässä, mutta kumman hyvin se toimi noinkin!
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itse meinasin omaan rst:hen hommata lastua / lisä suutinta jos keitto loppuu kesken, mutta huomasin että lastu maksaa maltaita verrattuna koko MegaSquirttiin mikä maksaa vähemmän mitä tollanen boxin ke-jetin lastu maksaa. Megasquirtilla pystyy vissiin laittaa vakio mappi anturilla sen max. 1.5 Bar ja seokset muutenkin saa normi ajossa parempaan kuosiin kun toi Ke-jetti ei mikään maailman hienoin ruisu ookkaan !!!
mut nää ei ole kokemuksia omasta megaspruutasta
elikkä kaikki ke-jetin puolustajat esiin

mut nää ei ole kokemuksia omasta megaspruutasta

elikkä kaikki ke-jetin puolustajat esiin


-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuolla ylempänä itsekin hieman sotkin asioita, mutta siis RST:ssä kaksi systeemiä hoitaa moottorin toimintaa: KE-jetronic hoitaa polttoaineen syöttöä ja ESC-II sytytystä ja ahtopaineensäätöä. KE-jetronicissa on ei mitään suoranaista vikaa ole. Hieman suuri ja monimutkainen systeemi, joka kehittää usien oireita, mutta ei hajoa juuri koskaan. mikään polttoaineen säästäjäkään se ei ole.
Sitten on tuo ESC-II yksikkö, joka on siis juuri se jota lastutetaan. Sen toiminta on usein vähintäänkin mielenkiintoista ja ainoat säädöt ovat lastun vaihto ja virranjakajan kääntely.
Sitten on tuo ESC-II yksikkö, joka on siis juuri se jota lastutetaan. Sen toiminta on usein vähintäänkin mielenkiintoista ja ainoat säädöt ovat lastun vaihto ja virranjakajan kääntely.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viraliset sivut:
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
FAQ ja linkit:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm
Megasquirt on kahden jenkkihäiskän, Bowling & Grippon, kehittämä polttoaineen ruiskutuksen ohjausboksi. Eli systeemi ohjaa siis n-kappaletta sähköisiä suuttimia MAP-kierrosluku kartan pohjalta ja sitten korjataan imuilman lämpötilan, moottorin lämpötilan, kaasuläpän asennon ja lambdan signaalin mukaan.
Tässä ecu:ssa hienoa on ollut se, että tekijät ovat jättäneet kaiken tiedon julkiseen jakoon softaa, kytkentäkaavioita ja piirilevyleiskoja myöten. Näin siis sadat käyttäjät ovat voineet tehdä itse lisäparannuksia ja omia ohjelmisto updatejaa, jotka luonnollisesti julkaistaan kaikkien nähtäväksi ja kokeiltavaksi. Koko projekti on siis lähtenyt elämään omaa elämäänsä monien webbisivujen ja Yahoo keskusteluryhmien muodossa. Nykyiset koodiversiot (joita voi itse päivittää hetkessä) tukevat muun muassa erilaisia sytytyksenohjausjärjestelmiä, graafista dataloggausta, ja useita itse määriteltävissä olevia sisään- ja ulostuloja, joilla voi ohjata esim. flektiä, Amal venttiiliä, vesiruiskua,...
Kyseinen systeemi vaatii hieman perehtymistä, mutta materiaali on todella hyvin tehty ja helppolukuista (jenkeille tehty
. Asioiden selvittäminen on ollut varsin myös varsin opettavaista.
Täällä foorumissa oli jossakin oma MS topicci, mutta en tiedä onko se jo hautautunu historiaan. Pitänee etsiä, niin voidaan siirtää tämäkin keskustelu sitten sinne.
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
FAQ ja linkit:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm
Megasquirt on kahden jenkkihäiskän, Bowling & Grippon, kehittämä polttoaineen ruiskutuksen ohjausboksi. Eli systeemi ohjaa siis n-kappaletta sähköisiä suuttimia MAP-kierrosluku kartan pohjalta ja sitten korjataan imuilman lämpötilan, moottorin lämpötilan, kaasuläpän asennon ja lambdan signaalin mukaan.
Tässä ecu:ssa hienoa on ollut se, että tekijät ovat jättäneet kaiken tiedon julkiseen jakoon softaa, kytkentäkaavioita ja piirilevyleiskoja myöten. Näin siis sadat käyttäjät ovat voineet tehdä itse lisäparannuksia ja omia ohjelmisto updatejaa, jotka luonnollisesti julkaistaan kaikkien nähtäväksi ja kokeiltavaksi. Koko projekti on siis lähtenyt elämään omaa elämäänsä monien webbisivujen ja Yahoo keskusteluryhmien muodossa. Nykyiset koodiversiot (joita voi itse päivittää hetkessä) tukevat muun muassa erilaisia sytytyksenohjausjärjestelmiä, graafista dataloggausta, ja useita itse määriteltävissä olevia sisään- ja ulostuloja, joilla voi ohjata esim. flektiä, Amal venttiiliä, vesiruiskua,...
Kyseinen systeemi vaatii hieman perehtymistä, mutta materiaali on todella hyvin tehty ja helppolukuista (jenkeille tehty

Täällä foorumissa oli jossakin oma MS topicci, mutta en tiedä onko se jo hautautunu historiaan. Pitänee etsiä, niin voidaan siirtää tämäkin keskustelu sitten sinne.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
- Paikkakunta: espoo
Mun escossa on superchipsin lastu ja ajelen tällä hetkellä 1.1bar ahdoil! Lastu on hyvä vaihtoehto jos haluat ahdot ylös ja pysyvän niiden siellä. Lastut on aika kalliita, mut koita kattoa jos jostain löytys(käytettynä) koko boxi lastulla! Kannattaa ottaa selvää paljonko lastu sietää ahtoja, mulla ei pysty nostamaan yli 1.1barin 

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr