Escon etupalkki

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Marraskuu 3. 17:18:13 2003

Miteenkä tuo nyt irtoaa kun tuntuu että pultit pyörii läpi vai onko siellä runkopalkin sisällä vastapultit?<br><br>Pitääkö sitä palkkia sitten ruveta rälläkällä aukaseen jos siellä on..?<br><br>Kyseessä vanhakoppanen
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 3. 18:00:51 2003

runkopalkin sisällä on korimutteri (hitsattu runkopalkkiin)<br>helpoimmalla pääset kyseisessä tilanteessa, kun ensin poraat alkup. pultit pois. ja poraat koko palkin läpi.<br>yläpuolen reiän runkopalkissa kairaat isommaksi jotta voit työntää palkin sisään putkiholkin (10mm reiällä ja 2-3mm seinämävahvuudella) holkin pituus niin että tulee hieman yli palkista. etupalkin voi kiinnittää nyt pitkällä m10 pultilla runkopalkkiin ja lukkomutteri ettei pyöri auki.<br>putkiholkin voi myös hitsata runkopalkkiin yläpuolelta, mutta ei ole välttämätöntä. pääasia että holkki on niin jäykkä ettei kiristäessä painu kasaan.<br><br>toinen vaihtoehto on pyöräkotelon puolelta leikata palkin kylki auki ja tehtailla uudet mutterit ja hitsata reikä umpeen.<br><br>itse laitoin läpipultit myös...KUVATUS

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Marraskuu 3. 20:35:18 2003

Siis kässäsinkö mä nyt oikein että mä otan poran ja helevetin ison terän ja poraan sitä pulttia niin kauan ettei sitä enää ole? :o<br><br>Harvinaisen kurkoo...<br>Onkohan mulla edes niin isoa poranterää...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

ReNULL etupalkki

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 3. 20:42:10 2003

no voihan sen pultin kannan lyhentää vaikka pikkurälläkällä. <br>ja se pulttihan on ohut 3/8" eli vedät 10mm terällä. tietenkin aloitusreikä ensin jollain 3mm terällä.<br>vanha pultinjämä jää palkin sisään. ruutaile kotelosuojaa palkin sisään.<br>kunnon porat ja menee ku kusi lumeen.<br>yläpuolelle tarttee sitten jo pirraa että putkiholkki mahtuu läpi.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Marraskuu 3. 20:52:32 2003

Pittääpä kokkeilla kun ei siinä muukaan auta
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Marraskuu 4. 9:28:35 2003

Huomasin tässä kesällä, että holkitukselle on vaihtoehto,<br>rintapellissä on luukulle peitetty aukko suoraan kotelopalkin sisään, josta voi pujottaa sopivasta 25 x 10 latasta tehdyn uuden kierrelyvyn kotelon sisään sopivalla konstilla.<br>Sitten vaan pidemmät 3/8 UNF pultit ja näyttää aidolta.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Marraskuu 4. 10:09:05 2003

sulla on ollut hoksottimet vireessä :o <br>eipä oo tullu mieleenkään, vaikka samalla periaatteella oon asennellut vetokoukkuja.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Marraskuu 4. 10:38:43 2003

Poraukseltakin välttyy kun sahaa pultin poikki,<br>ja ottaa magneetilla mutterin ja jämät pois kotelosta.<br><br>Hoksottimsta en tiedä, mutta kun ko. luukku oli auki, ja etupelti + jäähdyttimen aluspelti sopivasti irti, niin kotelon läpihän näki takapenkkiin saakka

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja esko » La Marraskuu 8. 20:22:45 2003

Itse laitoin lattaraudan kierteellä varustettuna sinne aisan sisään. Vain yks korimutteri oli huonona.<br>Rälläkällä kylki auki pyöräkotelon puolelta jne. mokasin kyllä kun en heftannut sitä kiinni, tuli mieleen vasta liian myöhään. No, kyllä se reikä sieltä löyty ihan mukavasti.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Marraskuu 9. 13:47:35 2003

Ajattelin että jos pistäs kiinnityksen koko runkopalkin läpi ja molemmille puolille palkkia kulmalattarautaa vahvistamaan ja kunnon pultit...itellä on ruoste tehnyt tehtävänsä että ei tarvi rälläköidä peltiä tuosta edestä kun otan irti ;D kerrankin ruosteesta jotain hyötyä.
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Marraskuu 16. 19:09:10 2003

Jos palkin haluaa pysyvän paikallaan, eli on tarkotus ajaakin autolla, ei onton palkin puristuksella saa riittävästi tukevuuutta. Pala sisään tai hitsaten holkki palkin läpi.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Escon etupalkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Marraskuu 17. 16:41:08 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16297;start=0#125953 date=1069002550]<br>Jos palkin haluaa pysyvän paikallaan, eli on tarkotus ajaakin autolla, ei onton palkin puristuksella saa riittävästi tukevuuutta. Pala sisään tai hitsaten holkki palkin läpi.<br>[/quote]<br><br>nosse... :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin