
x1r cossuun?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
x1r cossuun?
Kuulin tänään semmosesta tökötistä ku x1r mitä pistetää öjyn joukkoon ja kuulemma oli kaverilla lakannu kylmänä nakutus sen jälkeen.. eli kysymys kuuluu onko mitään hyötyy/haittaa laittaa tuota cossuun? Entä crc:n ruiskunputsaustökötit (hyödyt/haitat)? Näin myös tököttiä joka suojaa venttiilejä (merkkiä en muista) jota pistetään bensan joukkoon, mikä idea siinä on? Onko sellaisesta todellista hyötyä/haittaa? Entä mitä masinolia vastaavaa tököttiä cossun tankkiin kannattaa laittaa ja jos masinolia niin minkälaista?<br>Anteeksi taas jos on liuta tyhmiä kysymyksiä mutta pakko kysyä kun tuli mieleen 

-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:x1r cossuun?
eikös toi venttiilejä suojaava aine oo sitä mitä pitäs noissa vanhoissa paskoissa käyttää kun ajetaan lyijyttömällä soossilla?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:x1r cossuun?
[quote author=Tharkad link=board=2;threadid=15991;start=0#120020 date=1067246716]<br>eikös toi venttiilejä suojaava aine oo sitä mitä pitäs noissa vanhoissa paskoissa käyttää kun ajetaan lyijyttömällä soossilla?<br>[/quote] <br>valurauta kansille, missä ei ole kovia seetejä.<br>eli melkeen kaikki ohc,kent ja v6 koneet.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:x1r cossuun?
[quote author=tanari link=board=2;threadid=15991;start=#120037 date=1067249464]<br>[quote author=Tharkad link=board=2;threadid=15991;start=0#120020 date=1067246716]<br>eikös toi venttiilejä suojaava aine oo sitä mitä pitäs noissa vanhoissa paskoissa käyttää kun ajetaan lyijyttömällä soossilla?<br>[/quote] <br>valurauta kansille, missä ei ole kovia seetejä.<br>eli melkeen kaikki ohc,kent ja v6 koneet.<br>[/quote]<br>!väärin! melkein kaikki VANHAT ohc kent ja v6 koneet<br>sierrassa on muutamia vuosia suomessa jolloin ei seetejä ollut<br>uusimmissa on kaikissa esim 87 sierra ohc kaikki oli jo seetejä sisältäviä.<br>
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Re:x1r cossuun?
Tuo X1R:n pitäisi olla öljyn lisäainetta mitä hyvät moottoriöljyt sisältävät itsessään jo riittävästi. Sain kaverilta joskus 2 puolen litran pulloa sitä ja olen kokeillut cossun koneeseen eikä ollut mitään vaikutusta nostimiin/painikkeisiin. Ohje on muistaakseni n. 4% öljyn määrästä ekakerran ja sitten n. 2%. Nuo lisäaineet ei taida vaan kauheasti jumittavia nostimia "avata". Jos uskallat niin kokeile jotakin hyvälaatuista moottorin pesuainetta. Jollain täällä saattaa olla kokemuksia noista aineista.<br><br>Hartsa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:x1r cossuun?
Mielestäni parempi ratkaisu ,kuin laittaa jotain motoruppia tai x1r:ää on käyttää kunnon öljyä koneessa. Cossun naputukseen kylmänä ei lisäaineet auta. Takavetokossujen männät keinuu kylmänä vanhemmiten ja aiheuttaa kolkutusta. Venttiilinpainimien napsutukseen ei myöskään lisäaineet pahemmin auta. Kesällä castrolin 10w-60:n kanssa venttiilinpainimet toimii hiljaisemmin kuin esim mobil 5w-50.
-
- Ylläpitäjä
Re:x1r cossuun?
Yleensä aina nuo lisäaineet on sitkostettua mineraaliöljyä joihin sotkettu eksoottisia aineita.
Hyvälaatuinen oikean viskon omaava moottoriöljy riittää.
Mitä vanhempi / väljempi kone sitä paksumpaa öljyä.
Motorupin mainos on hieno. Öljypohja pois ja vettä kampuralle roiskitaan. Sen hetken mitä mainos kestää kestää joka kone ilman motoruppiakin
Hyvälaatuinen oikean viskon omaava moottoriöljy riittää.
Mitä vanhempi / väljempi kone sitä paksumpaa öljyä.
Motorupin mainos on hieno. Öljypohja pois ja vettä kampuralle roiskitaan. Sen hetken mitä mainos kestää kestää joka kone ilman motoruppiakin

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:x1r cossuun?
Ja kyllä kai se sen veden kanssa kestää. Nopeammin varmasti leikkaisi kiinni ilman sitä vettä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re:x1r cossuun?
Mulla on muutenkin sellainen kutina, että noi hömpänpömppä(tm) lisäaineet on enemmänkin väliaikaisa ratkaisuja varten. ::)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Ylläpitäjä
Re:x1r cossuun?
Laadukkaat öljyt niin ei tartte huijaa itteesä lisäaineilla.<br><br>HUOM: Mineraali- ja synteettinen öljy eivät sekoitu kunnolla keskenään. Arvatkaa mikä jää pohjimmaiseksi?<br>Arvatkaa tekeekö pakkasilla kylmäkäynnistyksessä hyvää öljynkierrolle?
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Re:x1r cossuun?
Itse kerran tuommoista x1r ainetta kokeillaana samaa mieltä kollin kanssa että hyvät öljyt koneeseen riittävän usein ilman mitään lisäaineita. Castrolin 10W-60 tuntuu pitävän myös itselläni nostimien naputuksen siedettävänä.<br>
<br>Moottorin pesuaineita käytetään niin että aine lisätään öljyn sekaan ja kun kone on käynyt ilman kuormitusta hetken niin sitten uudet öljyt koneeseen. Tuli kokeiltua tuollaista ainetta cvh-moottoriin aikoinaan eikä ollut toivottua tulosta. Subaru-kuskit ovat käyneet keskustelua sivuillaan forte merkkisestä aineesta ja tiivis yhteenveto kokemuksista taisi olla se että ainetta pitäisi käyttää säännöllisesti eikä se silti auta kaikissa koneissa. <br><br><br>Hartsa

-
- Ylläpitäjä
Re:x1r cossuun?
Ne moottorin pesuaineet vasta tuhoa tekevätkin.<br><br>Täyssynteettiset öljyt ovat peseviä.<br>Siihen kun lisäks jotain pesevää litkua koittaa ni jo hakee ongelmia.<br><br>Onko Teillä muita hyviä ideoita millä voisi tuhota arvokkaan koneensa?
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:x1r cossuun?
joo ei mitään lisäaineita, vaan kunnon öljyt niin on paras ratkaisu. kunnon öljyjä kun käyttää ja vaihtaa ne sen 5-10000 välein koneesta riippuen niin johan rupee koneet kestään. väljille koneille ei auta enään mikään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.