Mis on pedalbox topic
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Mis on pedalbox topic
Mihi on hukkunu ko. topic<br>Minkä kokoset pääsylinterit tarvis volvon nelimäntäsille etu ja G-astran takasatuloille
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Ylläpitäjä
Re:Mis on pedalbox topic
Niin tarkoititko välikopan pedalboxia? Olen itse samaa yrittänyt etsiä mutta ilman tulosta.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Mis on pedalbox topic
Valitettavasti se on poistunut vanhentuneena.<br><br>Mikäli jollakulla on koneella tallessa, voisi ilmoittautua, niin saadaan talteen.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
Re:Mis on pedalbox topic
Olisi kyllä hieno homma jos joltain löytyisi se topic.<br>Vähän vielä epäselvää mulle että saanko iskeä katuautoon kiinni ton pedaaliboxin ilman mitään jarrutehostajia? Vai tekeekö ne konttorilla siitä heti punakilpisen ralliauton? Täytenee varmaan lähettää sähköpostia AKElle.<br>Kertokaa te nyt joilla on kokemuksia.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Mis on pedalbox topic
eipä löydy topicia...<br>tämän lupapaperin skannasin muistaakseni viime topiciin. ja olihan siellä pedalbox piirustuksetkin oikealta ohjattavaan autoon...<br><br>PedalBox lupa
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re:Mis on pedalbox topic
Mulla on pedalbox katu escossa, ei ole konttorilla ollut ongelmia. Pykälien mukaan jarruja saa muuttaa kunhan niiden teho ei heikkene, eikä säätö ajon aikana ole mahdollista. Eli katukäytössä pedalbox EI saa olla "kaukosäädettävä" malli.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Mis on pedalbox topic
[quote author=Tinde link=board=8;threadid=15688;start=0#117859 date=1066624216]<br>Mulla on pedalbox katu escossa, ei ole konttorilla ollut ongelmia. Pykälien mukaan jarruja saa muuttaa kunhan niiden teho ei heikkene, eikä säätö ajon aikana ole mahdollista. Eli katukäytössä pedalbox EI saa olla "kaukosäädettävä" malli.<br>[/quote]<br><br>Eli ei säätövaijeria...
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re:Mis on pedalbox topic
[quote author=fomoco3 link=board=8;threadid=15688;start=0#117939 date=1066643904]<br>[quote author=Tinde link=board=8;threadid=15688;start=0#117859 date=1066624216]<br>Mulla on pedalbox katu escossa, ei ole konttorilla ollut ongelmia. Pykälien mukaan jarruja saa muuttaa kunhan niiden teho ei heikkene, eikä säätö ajon aikana ole mahdollista. Eli katukäytössä pedalbox EI saa olla "kaukosäädettävä" malli.<br>[/quote]<br><br>Eli ei säätövaijeria...<br>[/quote]<br>Tai säätövaijeri piilossa...
-
- Ylläpitäjä
Re:Mis on pedalbox topic
Minkäslaiset nuo jarrut ovat ilman tehostajia? Kun tossa on yksi välikoppa missä on joku ns. pedalbox ja siinä saa mielestäni painaa kohtuuttoman paljon poljinta ennen kuin rupeaa jarruttamaan tarpeeksi.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Mis on pedalbox topic
Siis jarrujen teho ei laske vaan tarvittava poljinvoima ja polkimen liike kasvaa kun tehostinta ei ole(tehostin on oikeastaan väärä sana,se vaan lyhentää tarvittavaa polkimen liikettä periaateessa)
-
- Ylläpitäjä
Re:Mis on pedalbox topic
[quote author=fomoco3 link=board=8;threadid=15688;start=0#118169 date=1066676588]<br>Siis jarrujen teho ei laske vaan tarvittava poljinvoima ja polkimen liike kasvaa kun tehostinta ei ole(tehostin on oikeastaan väärä sana,se vaan lyhentää tarvittavaa polkimen liikettä periaateessa)<br>[/quote]<br><br>Sama tuli mieleen, eli juuri näin. 

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Mis on pedalbox topic
[quote author=fomoco3 link=board=8;threadid=15688;start=0#118169 date=1066676588]<br>Siis jarrujen teho ei laske vaan tarvittava poljinvoima ja polkimen liike kasvaa kun tehostinta ei ole(tehostin on oikeastaan väärä sana,se vaan lyhentää tarvittavaa polkimen liikettä periaateessa)<br>[/quote]<br>mitä v*ttua ???<br>perinteinen kalvotyyppinen alipaine-tehostin ei lyhentele yhtään mitään.<br>tehostin vain vähentää tarvittavaa poljin voimaa.<br><br>ja jos nyt on pakko ajatella jotain liikematka eroja, niin tehostimella heikko mies jaksaa painaa polkimen syvemmälle, eli just päin vastoin mitä selität.<br>
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001
Re:Mis on pedalbox topic
TÄÄLTÄ löytyys ne "väärältä" puolelta ohjattavan pedalboxin ohjeet.
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Re:Mis on pedalbox topic
[quote author=fomoco3 link=board=8;threadid=15688;start=0#118169 date=1066676588]<br>Siis jarrujen teho ei laske vaan tarvittava poljinvoima ja polkimen liike kasvaa kun tehostinta ei ole(tehostin on oikeastaan väärä sana,se vaan lyhentää tarvittavaa polkimen liikettä periaateessa)<br>[/quote]Niin mikä sulla olikaan taustakuvana? ...Tämäkö?? 

- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
ReNULL on pedalbox topic
Itse jarrut eivät siitä siis parane jos on tehostin vaan se helpottaa jarrun käyttöä...no joo kyllähän se siis tehostaa sitä voimaa joka kohdistuu polkimeen mutta ei ne jarrujen mittausarvot siitä parane...<br><br>Miten tänkin nyt selittää...

-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Mis on pedalbox topic
[quote author=FoMoCo80 link=board=8;threadid=15688;start=0#118457 date=1066762784]<br>[quote author=fomoco3 link=board=8;threadid=15688;start=0#118169 date=1066676588]<br>Siis jarrujen teho ei laske vaan tarvittava poljinvoima ja polkimen liike kasvaa kun tehostinta ei ole(tehostin on oikeastaan väärä sana,se vaan lyhentää tarvittavaa polkimen liikettä periaateessa)<br>[/quote]Niin mikä sulla olikaan taustakuvana? ...Tämäkö??
<br>[/quote]<br><br>Joo osuvasti sanottu prkl... 


-
- Ylläpitäjä
Re:Mis on pedalbox topic
Nyt tuli asia selväksi. Lähetin Autoracingille mailia ja vastaus: <br>Hei,<br> <br>Liikenneministeriön mukaan kyseistä Pedal Boxia "...liikenneturvallisuusmielessä on normaaliliikenteessä ajettaessa pidettävä vaarallisena..." sekä "...ettei tällaista säädintä saa käyttää muulloin kuin ralli- tai vastaavan kilpailun lähtöpaikalle ajettaessa, kilpailusta palattaessa ja itse kilpailun aikana. Kilpailun lähtöpaikalle ajettaessa ja kilpailusta palattaessa on säätimen oltava säädettynä siten, etteivät takapyörien jarrut lukkiudu liian aikaisin."<br> <br>Kilpien värillä ei siis pitäisi olla merkitystä, mutta katukäytössä olevassa autossa Pedal Boxia ei saa käyttää.<br> <br>Pedal Boxin hinta 309 euroa on valitettavasti netto myös CRSC-jäsenille.<br>Ystävällisin terveisin<br><br>Että tiedä sitten...<br><br><br><br>
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re:Mis on pedalbox topic
Kas kummaa, ehkä mun lukutaitoni on perseestä.<br>Tuossa lainaus LM:n päätöksestä auton rakenteen muuttamisesta 779/98 . Mun mielestä siinä sanotaan kohtuullises suoraan pedalbox-rakenteen olevan täysin sallittu.<br><br>Kohta §13, erityisesti kohta e)<br>"<br>1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin: <br><br>a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa; <br><br>b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys; <br><br>c) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta; <br><br>d) jarrupolkimen ja jarrupääsylinterin kiinnitykset ovat asianmukaiset; <br><br>e) jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä; <br><br>f) jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei poisteta eikä levyjarruja vaihdeta auton mallisarjaan kuulumattomiksi rumpujarruiksi; ja <br><br>g) jarrut, joiden on edellytetty auton käyttöönottoajankohtana olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaiset, tulee muutoksen jälkeen osoittaa sanotut vaatimukset täyttäviksi. <br><br>2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös yksipiirisen jarrujärjestelmän muuttaminen kaksipiiriseksi vaihtamalla alkuperäinen jarrupääsylinteri asennusmitoiltaan ja toimintaan vaikuttavalta mitoitukseltaan vastaavaksi kaksipiirijärjestelmän jarrupääsylinteriksi. Jarrupiirit on tällöin jaettava samalla tavalla kuin autoon asennettavaa pääsylinteriä vastaavassa järjestelmässä. Tarvittaessa on tehtävä uuden jarrupääsylinterin vanhaan jarrujärjestelmään edellyttämät muutkin muutokset. <br>"<br>
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
- Paikkakunta: Jämsä