
RS Turbo penkitystä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
RS Turbo penkitystä
No niin, nyt on käytynä dynossa... Koko stoorin voi lukea http://www.voorttimies.tk -> escort rst diary.<br><br>tässä kuitenkin dynolaput...<br><br>http://www.saunalahti.fi/~samih2/escort/dyno1.jpg<br>http://www.saunalahti.fi/~samih2/escort/dyno2.jpg<br>http://www.saunalahti.fi/~samih2/escort/dyno3.jpg<br><br>Ja sille joka ihmettelee miksi noin kummia kuvaajia on saatu sanon että lue ensin tuolta päiväkirjasta penkitysjuttu ennenkuin kyselet mitään... Kaikki mikä voi mennä pieleen myös menee. Säilyi sentään auto ehjänä 

-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
Re:RS Turbo penkitystä
kyllä sieltä jotain näyttäis irtoavan 

Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re:RS Turbo penkitystä
Ois hyvä kun sais ton +200hv 1barilla... 

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
sepä se. nyt pitää laittaa kaikki liitokset kuntoon ja varmistaa ettei kuitenkin ahtopaineraja tuu vastaan eli .ts bleederi tohon boksille menevään letkuun yms kivaa.<br><br>Saas nähä ottiko kansipaffi itteensä tuon ison ahdon takia.. 

-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
- Paikkakunta: espoo
Re:RS Turbo penkitystä
Hyvät numerot ;D koitapa viedä hariselle jarrutettavaksi niin varmasti sutiminen saadaan pois ja tulokset olisi varmoja! huimat ahdot sulla oli 

Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
ReNULL Turbo penkitystä
Siitä se lähtee eikun kuvia sitte jos meet uudestaan penkkiin.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:RS Turbo penkitystä
Onko mitään tietoa millaisilla sytytysennakoilla veti ahdoilla? Entä nakuttiko? Komea on tuo yksi käppyrä, mutta ei taida kone kauaa tykätä moista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
Sisäänsä ihmeellistä, että vielä 1,5 bar ahdoillakin soppaa riittäisi. Moni lähde nimittäin väittää ja kertoo RST KE:n tuoton loppuvan noin 1,2 barin jälkeen. Olisiko kylmäkäynnistyssuutin jotain syystä koko ajan päällä?<br><br>
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
Sine, voi olla mahdollista koska seosruuvin vääntely ei vaikuittanut mitään ainakaan tyhjäkäynnillä. Toisaalta, joku myös väitti ettei originaalille b-paineen säätimelle saa mennä paineletkua... Saapas vain mennä! Matalamäessä (Bosch guru) sanottiin säätimestä näillä sanoilla "Ei se säädin tyhmä ole, kyllä se ahtopaineen ymmärtää"..<br><br>Joo ei tod. ole tarkoitus käyttää tuollaisia paineita, siinä vaan kävi niin että kun auto tuppasi herkästi sutimaan penkissä eivät ahdot nousseet ja turboruuvia tuli ruuvailtua sinne sun tänne. Sit ykskaks löytyi pitoa ja oho - ahdot melkein 2bar.. lopetin vedon heti eli siitä tuo 5000rpm loppuva kuvaaja. <br><br>1,5bar mitattiin ettei käy laihalla. Nakutuksesta ei tietoa, eikä ennakostakaan. Varsinaista KE-gurua ei ollut paikalla, ihan perustiedoilla & Haynesin manuaalilla katseltiin tuota.<br><br>Tarkoitukseni on käyttää max. 1,2bar ahtoja koska auto on kuitenkin kaikin puolin muuten vakio (lukuunottamatta putkistoa ja filtteriä).
-
- Ylläpitäjä
Re:RS Turbo penkitystä
Tässä ihan vertailun vuoksi ton mun vanhan auton käppyrät näytille. RST -87, kaikki vakiota paitsi ahdin, -31 kello, putkisto ja joku lastu...niin ja imusarja kohdistettu kanteen. Häkkisellä turussa jarrutettu n.1bar 186h / 285Nm.<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... br><br>Jos auton nykyinen omistaja tunnistaa käppyrät niin olis kiva kuulla vieläkö esco on "voimissaan"...<br><br>(hyvä tuntomerkki on kynäruiskulla maalattu sin.venakopankansi, "ford motorsport")
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
samiharju<br><br>Varmistuksena kysyn, että painoithan sitä tyhjäkäyntiseosruuvia hieman alaspäin? Itsekin ihmettelin ensimmäisellä kerralla, kun mitään ei tapahtunut. Sitten sanoivat paikallisessa Ford-huollossa, että sitä pitää vähän painaa alaspäin
<br><br>Oliko sinulla imusarjassa edestäpäin autoa katsottuna vasemmassa alalaidassa vihreä liitin ja se jossakin kiinni? Se on nakutunnistin.<br>

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
Sine, painoin kyllä vähäsen mutta pitää vissiin käyttää väkivaltaa enempi
<br><br>täytyy loppuviikosta katsoa se nakutunnistin, nyt lähden tuulettamaan cortinalla kotia kohti (vettä sataa kaatamalla, auto ei lataa ja matkaa 100km). Pitäkäähän peukkuja ja pysähtykää puheille jos näette seinäjoki-karvia välille hyytyneen laatikkokortsun ;D

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
No niin, tais liika ahto pullauttaa ohjurin kumin/kumit pois paikaltaan, savuttaa niinku sellutehdas. Tehot kyllä on tallella.. Ainahan toi on kylmänä pölläyttänyt eli ei mikään uusi oire. On vain helvetin rumaa katseltavaa.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:RS Turbo penkitystä
Ei turbon kumeja voi pullauttaa paikaltaan, kun ne on teräsrunkoiset ja venajousien alla kiinni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
no kai ne jotenkin voi ottaa itseensä vaikka sit "häipyä" vallan vaikkei pääse pullahtamaankaan.. who knows.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS Turbo penkitystä
[quote author=JesseT link=board=2;threadid=15225;start=0#114651 date=1065704206]<br>Ei turbon kumeja voi pullauttaa paikaltaan, kun ne on teräsrunkoiset ja venajousien alla kiinni.<br>[/quote]<br>voihan sinne 'vahingossa' lykätä kauluksettoman versionkin ::)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ReNULL Turbo penkitystä
Joo kuka tietää mitä nahkahousu(tm) on tuohon aikoinaan laitanut.. Pitänee avata. Nyt savuttaa NIIN paljon että on aika suuri kynnys lähteä tuolla valoisaan aikaan tien päälle... Onneks ei oo ainut kulkine.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:RS Turbo penkitystä
[quote author=samiharju link=board=2;threadid=15225;start=0#114622 date=1065698838]<br>No niin, tais liika ahto pullauttaa ohjurin kumin/kumit pois paikaltaan, savuttaa niinku sellutehdas. Tehot kyllä on tallella.. Ainahan toi on kylmänä pölläyttänyt eli ei mikään uusi oire. On vain helvetin rumaa katseltavaa.<br>[/quote]<br><br><br>Ettei ois männänrengas menny sudeks.<br>Tarkoitus ei ole piruja maalailla... ;D mut heitinpähän ajatuksen ilmoille
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
no tehot ainakin on tallella perstuntumalta. muta mene a tiedä.. ens viikon auto saa huilata mutta sitten pitänee alkaa availemaan..
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:RS Turbo penkitystä
Tuli vaan mieleen siitä kun vaihdoin tohon omaan 1.3 cvh:hon venakumit niin ne oli todella väljiksi kuluneet n. millin rako jokaisessa ja kumit olivat kivikovat.... niin ei se silti savuttanu muutaku startatessa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:RS Turbo penkitystä
Kiihdytyksessä (ts kun ahto on pelissä mukana) ei tapahdu minkäänlaista savutusta.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:RS Turbo penkitystä
No ei luulis sitte männänrenkaat menneet...<br>Ei muutaku venakoppa auki ja katto mitä se on syöny
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:RS Turbo penkitystä
Itsellä ei käytännössä enää ollut männänrenkaita, männäntaoin reikä oli kulunut ovaaliksi, ja muutenkin oli alakerta sillä erää valmis, eikä silti savuttanut yhtään.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Re:RS Turbo penkitystä
omassa härvelissä oli ainakin kauluksettomat ohjurinkumit,ja kaikki pakoventtiilien kumit oli noussu ylös.onko noissa vakiona ollu kuitenkin "vääränlaiset"ohjurinkumit?
Focus ST -06
#289
#289
-
- Ylläpitäjä
Re:RS Turbo penkitystä
Oma projektini aikanaan escort 1.3 vakiopuristuksilla,k-jetronicilla,t3+rst:n cooleri ym. toimi yllättävän hyvin. Sitten vaan iski into ,että koitetaan miten liikkuu 1.3bar paineilla,ja kyllä liikkuikin hyvin. Vedon jälkeen ei mitään oireilua,kävi tyhjäkäyntiä ym. Seuraavana päivänä lähtiessäni ajelemaan,niin eipä enään käynnistynyt, alakerta kiepoi vaivalloisesti,ja siihen jäi.Se oli liikaa sille escolle. K-Jetronic veti hiukan laihalle ja sillä selvä. Männänrenkaat leikkasi kiinni,eikä savuttanut missään vaiheessa ;D
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Re:RS Turbo penkitystä
<br><br>Mitenkä sulla oli tossa sytkä? ???Oma projektini aikanaan escort 1.3 vakiopuristuksilla,k-jetronicilla,t3+rst:n cooleri ym. toimi yllättävän hyvin. Sitten vaan iski into ,että koitetaan miten liikkuu 1.3bar paineilla,ja kyllä liikkuikin hyvin. Vedon jälkeen ei mitään oireilua,kävi tyhjäkäyntiä ym. Seuraavana päivänä lähtiessäni ajelemaan,niin eipä enään käynnistynyt, alakerta kiepoi vaivalloisesti,ja siihen jäi.Se oli liikaa sille escolle. K-Jetronic veti hiukan laihalle ja sillä selvä. Männänrenkaat leikkasi kiinni,eikä savuttanut missään vaiheessa
RS2000 -96
Fiesta -11
Fiesta -11