RS Turbo penkitystä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 7. 15:12:58 2003

No niin, nyt on käytynä dynossa... Koko stoorin voi lukea http://www.voorttimies.tk -> escort rst diary.<br><br>tässä kuitenkin dynolaput...<br><br>http://www.saunalahti.fi/~samih2/escort/dyno1.jpg<br>http://www.saunalahti.fi/~samih2/escort/dyno2.jpg<br>http://www.saunalahti.fi/~samih2/escort/dyno3.jpg<br><br>Ja sille joka ihmettelee miksi noin kummia kuvaajia on saatu sanon että lue ensin tuolta päiväkirjasta penkitysjuttu ennenkuin kyselet mitään... Kaikki mikä voi mennä pieleen myös menee. Säilyi sentään auto ehjänä :-)

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ti Lokakuu 7. 15:21:02 2003

kyllä sieltä jotain näyttäis irtoavan :)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Lokakuu 7. 17:59:07 2003

Heh hehe ;D

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Lokakuu 7. 18:50:47 2003

Ois hyvä kun sais ton +200hv 1barilla... :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 7. 20:12:28 2003

sepä se. nyt pitää laittaa kaikki liitokset kuntoon ja varmistaa ettei kuitenkin ahtopaineraja tuu vastaan eli .ts bleederi tohon boksille menevään letkuun yms kivaa.<br><br>Saas nähä ottiko kansipaffi itteensä tuon ison ahdon takia.. :D

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ti Lokakuu 7. 20:25:45 2003

Hyvät numerot ;D koitapa viedä hariselle jarrutettavaksi niin varmasti sutiminen saadaan pois ja tulokset olisi varmoja! huimat ahdot sulla oli :o
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

ReNULL Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ti Lokakuu 7. 21:06:37 2003

Siitä se lähtee eikun kuvia sitte jos meet uudestaan penkkiin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 7. 22:50:25 2003

Onko mitään tietoa millaisilla sytytysennakoilla veti ahdoilla? Entä nakuttiko? Komea on tuo yksi käppyrä, mutta ei taida kone kauaa tykätä moista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Lokakuu 8. 1:09:44 2003

Sisäänsä ihmeellistä, että vielä 1,5 bar ahdoillakin soppaa riittäisi. Moni lähde nimittäin väittää ja kertoo RST KE:n tuoton loppuvan noin 1,2 barin jälkeen. Olisiko kylmäkäynnistyssuutin jotain syystä koko ajan päällä?<br><br>

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Lokakuu 8. 8:02:00 2003

Sine, voi olla mahdollista koska seosruuvin vääntely ei vaikuittanut mitään ainakaan tyhjäkäynnillä. Toisaalta, joku myös väitti ettei originaalille b-paineen säätimelle saa mennä paineletkua... Saapas vain mennä! Matalamäessä (Bosch guru) sanottiin säätimestä näillä sanoilla "Ei se säädin tyhmä ole, kyllä se ahtopaineen ymmärtää"..<br><br>Joo ei tod. ole tarkoitus käyttää tuollaisia paineita, siinä vaan kävi niin että kun auto tuppasi herkästi sutimaan penkissä eivät ahdot nousseet ja turboruuvia tuli ruuvailtua sinne sun tänne. Sit ykskaks löytyi pitoa ja oho - ahdot melkein 2bar.. lopetin vedon heti eli siitä tuo 5000rpm loppuva kuvaaja. <br><br>1,5bar mitattiin ettei käy laihalla. Nakutuksesta ei tietoa, eikä ennakostakaan. Varsinaista KE-gurua ei ollut paikalla, ihan perustiedoilla & Haynesin manuaalilla katseltiin tuota.<br><br>Tarkoitukseni on käyttää max. 1,2bar ahtoja koska auto on kuitenkin kaikin puolin muuten vakio (lukuunottamatta putkistoa ja filtteriä).

whiterst
Ylläpitäjä

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja whiterst » Ke Lokakuu 8. 9:59:38 2003

Tässä ihan vertailun vuoksi ton mun vanhan auton käppyrät näytille. RST -87, kaikki vakiota paitsi ahdin, -31 kello, putkisto ja joku lastu...niin ja imusarja kohdistettu kanteen. Häkkisellä turussa jarrutettu n.1bar 186h / 285Nm.<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... br><br>Jos auton nykyinen omistaja tunnistaa käppyrät niin olis kiva kuulla vieläkö esco on "voimissaan"...<br><br>(hyvä tuntomerkki on kynäruiskulla maalattu sin.venakopankansi, "ford motorsport")

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Lokakuu 8. 11:26:57 2003

samiharju<br><br>Varmistuksena kysyn, että painoithan sitä tyhjäkäyntiseosruuvia hieman alaspäin? Itsekin ihmettelin ensimmäisellä kerralla, kun mitään ei tapahtunut. Sitten sanoivat paikallisessa Ford-huollossa, että sitä pitää vähän painaa alaspäin :P<br><br>Oliko sinulla imusarjassa edestäpäin autoa katsottuna vasemmassa alalaidassa vihreä liitin ja se jossakin kiinni? Se on nakutunnistin.<br>

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Lokakuu 8. 12:01:51 2003

Sine, painoin kyllä vähäsen mutta pitää vissiin käyttää väkivaltaa enempi :D<br><br>täytyy loppuviikosta katsoa se nakutunnistin, nyt lähden tuulettamaan cortinalla kotia kohti (vettä sataa kaatamalla, auto ei lataa ja matkaa 100km). Pitäkäähän peukkuja ja pysähtykää puheille jos näette seinäjoki-karvia välille hyytyneen laatikkokortsun ;D

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 9. 14:27:18 2003

No niin, tais liika ahto pullauttaa ohjurin kumin/kumit pois paikaltaan, savuttaa niinku sellutehdas. Tehot kyllä on tallella.. Ainahan toi on kylmänä pölläyttänyt eli ei mikään uusi oire. On vain helvetin rumaa katseltavaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 9. 15:56:46 2003

Ei turbon kumeja voi pullauttaa paikaltaan, kun ne on teräsrunkoiset ja venajousien alla kiinni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 9. 16:40:25 2003

no kai ne jotenkin voi ottaa itseensä vaikka sit "häipyä" vallan vaikkei pääse pullahtamaankaan.. who knows.

jive
Ylläpitäjä

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja jive » To Lokakuu 9. 17:32:20 2003

[quote author=JesseT link=board=2;threadid=15225;start=0#114651 date=1065704206]<br>Ei turbon kumeja voi pullauttaa paikaltaan, kun ne on teräsrunkoiset ja venajousien alla kiinni.<br>[/quote]<br>voihan sinne 'vahingossa' lykätä kauluksettoman versionkin ::)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

ReNULL Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 9. 19:03:56 2003

Joo kuka tietää mitä nahkahousu(tm) on tuohon aikoinaan laitanut.. Pitänee avata. Nyt savuttaa NIIN paljon että on aika suuri kynnys lähteä tuolla valoisaan aikaan tien päälle... Onneks ei oo ainut kulkine.

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Tomba » To Lokakuu 9. 22:21:36 2003

[quote author=samiharju link=board=2;threadid=15225;start=0#114622 date=1065698838]<br>No niin, tais liika ahto pullauttaa ohjurin kumin/kumit pois paikaltaan, savuttaa niinku sellutehdas. Tehot kyllä on tallella.. Ainahan toi on kylmänä pölläyttänyt eli ei mikään uusi oire. On vain helvetin rumaa katseltavaa.<br>[/quote]<br><br><br>Ettei ois männänrengas menny sudeks.<br>Tarkoitus ei ole piruja maalailla... ;D mut heitinpähän ajatuksen ilmoille

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 9. 22:23:30 2003

no tehot ainakin on tallella perstuntumalta. muta mene a tiedä.. ens viikon auto saa huilata mutta sitten pitänee alkaa availemaan..

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Tomba » To Lokakuu 9. 22:32:59 2003

Tuli vaan mieleen siitä kun vaihdoin tohon omaan 1.3 cvh:hon venakumit niin ne oli todella väljiksi kuluneet n. millin rako jokaisessa ja kumit olivat kivikovat.... niin ei se silti savuttanu muutaku startatessa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 10. 16:20:30 2003

Kiihdytyksessä (ts kun ahto on pelissä mukana) ei tapahdu minkäänlaista savutusta.

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Lokakuu 10. 17:43:25 2003

No ei luulis sitte männänrenkaat menneet...<br>Ei muutaku venakoppa auki ja katto mitä se on syöny

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Lokakuu 10. 19:25:25 2003

Itsellä ei käytännössä enää ollut männänrenkaita, männäntaoin reikä oli kulunut ovaaliksi, ja muutenkin oli alakerta sillä erää valmis, eikä silti savuttanut yhtään.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja ff » Pe Lokakuu 10. 22:32:14 2003

omassa härvelissä oli ainakin kauluksettomat ohjurinkumit,ja kaikki pakoventtiilien kumit oli noussu ylös.onko noissa vakiona ollu kuitenkin "vääränlaiset"ohjurinkumit?
Focus ST -06
#289

Marko_T.
Ylläpitäjä

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Su Lokakuu 12. 9:28:12 2003

Oma projektini aikanaan escort 1.3 vakiopuristuksilla,k-jetronicilla,t3+rst:n cooleri ym. toimi yllättävän hyvin. Sitten vaan iski into ,että koitetaan miten liikkuu 1.3bar paineilla,ja kyllä liikkuikin hyvin. Vedon jälkeen ei mitään oireilua,kävi tyhjäkäyntiä ym. Seuraavana päivänä lähtiessäni ajelemaan,niin eipä enään käynnistynyt, alakerta kiepoi vaivalloisesti,ja siihen jäi.Se oli liikaa sille escolle. K-Jetronic veti hiukan laihalle ja sillä selvä. Männänrenkaat leikkasi kiinni,eikä savuttanut missään vaiheessa ;D

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Re:RS Turbo penkitystä

Viesti Kirjoittaja mauke » Ke Lokakuu 22. 20:44:50 2003

Oma projektini aikanaan escort 1.3 vakiopuristuksilla,k-jetronicilla,t3+rst:n cooleri ym. toimi yllättävän hyvin. Sitten vaan iski into ,että koitetaan miten liikkuu 1.3bar paineilla,ja kyllä liikkuikin hyvin. Vedon jälkeen ei mitään oireilua,kävi tyhjäkäyntiä ym. Seuraavana päivänä lähtiessäni ajelemaan,niin eipä enään käynnistynyt, alakerta kiepoi vaivalloisesti,ja siihen jäi.Se oli liikaa sille escolle. K-Jetronic veti hiukan laihalle ja sillä selvä. Männänrenkaat leikkasi kiinni,eikä savuttanut missään vaiheessa
<br><br>Mitenkä sulla oli tossa sytkä? ???
RS2000 -96
Fiesta -11

Vastaa Viestiin