volvo 240:sen taka-akselin kaventaminen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

volvo 240:sen taka-akselin kaventaminen

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Pe Huhtikuu 7. 10:30:48 2006

oisko kellään kokemusta että miten se luonnistus tuo voken perän kavennus välikoppaan. normaali vanteilla ei oo isommin ongelmia ku eihän se perä oo muistaakseni ku 2-3cm leveämpi ku orkkis, mutta ku oli tarkotus laittaa nuo käännetyt peltivanteet joissa on reunaa ihan mukavasti niin sitte voi niitä ongelmiaki tulla. kärsiiköhän sitä vetarin boori osaa lyhentää ja mitenkähän tuo banjojen lyhennys onnistuu :?: :?: jelppiä!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 7. 14:53:32 2006

Ota aihioksi 145- 245:n perä. Farkussa reppu huomattavasti kapeampi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Pe Huhtikuu 7. 15:00:40 2006

jjs kirjoitti:Ota aihioksi 145- 245:n perä. Farkussa reppu huomattavasti kapeampi.
no ei enää kehtais ruveta uusia periä hommaamaan ku tuo on just rempattu ja kiinnikkeet tehty escoon sopivaksi.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Huhtikuu 7. 21:46:28 2006

Kertokaapas kokemuksia minuakin moinen swappi kiinnostaisi.Levikkeitä ei ole ainakaan minulle tulossa, joten kavennettua pitäisi saada
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » La Huhtikuu 8. 7:18:06 2006

Sama homma täälläkin. Kesä tulee jo kovaa vauhtia ja oman välikopan valmistuminen on perästä kiinni. :roll: Vakio kaarilla mennään täälläkin.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Pe Huhtikuu 14. 19:23:46 2006

Eikö kukaan muka oo kavennellu vollen perää? :shock:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Huhtikuu 14. 22:07:23 2006

eipä kai niitä paljon ole kavenneltu..hiacen kavennettuja on joskus myynnissä näkynyt.
omaan mk1 escoon pistin 240 perän normaali levyisenä paikoilleen, takana golffin kaaret ja mahtuu aika leveät nakit pyörimään :lol:
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » La Huhtikuu 15. 14:29:11 2006

no ei oo totta ettei kukaan oo tehny semmosta kavennusta :? .. tai sitten kukaan ei halua paljastaa salaisuuksia prk..le! no pitää tässä mallailla niitä käännettyjä vanteita että miten ne passaa mutta epäilen pahasti vaikka onki vielä vähän golffinkin kaaria isommat kaaret.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 16. 2:52:15 2006

Vihjeitä on annettu, eikun hommiin:
käyttää farkun vetareita ja lyhentää sen muuten valmiin sedanin akselin farkun mittoihin... putki poikki laakeripesän ja jousisatulan välistä, lyhennys ja tarkka asennus-hitsaus kohdilleen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Ke Huhtikuu 19. 15:54:56 2006

jjs kirjoitti:Vihjeitä on annettu, eikun hommiin:
käyttää farkun vetareita ja lyhentää sen muuten valmiin sedanin akselin farkun mittoihin... putki poikki laakeripesän ja jousisatulan välistä, lyhennys ja tarkka asennus-hitsaus kohdilleen.
no niin nyt alkaa kuulostaa.. minkä verran lyhyemmät ne farkun vetarit sitte on? onko akseleilla mitään muuta eroa kuin leveys? tuo putken välistä leikkaus vähän arveluttaa että mahtaakohan mennä suoraan. millä kotikonstilla se lyhennyksen jälkeen suoraan sovitus mahtasi onnistua? yks konsti ois että ku sais putken sisälle laitettua tiukka sovitteisen putken holkiksi. oiskohan muita?
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Huhtikuu 20. 11:15:50 2006

Kaveri nappas välikoppaansa 740 vollen akselin. Tulee kivat välitykset kaupan päälle. :wink:
Kavennettu muistaakseni 11.5cm.
S a a b & F o r d

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » To Huhtikuu 20. 23:29:44 2006

Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Pe Huhtikuu 21. 21:10:34 2006

Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
kieltämättä kuulostaa vähän uskomattomalta. allekirjoittaako joku tuon väittämän?
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Huhtikuu 21. 21:17:46 2006

Kannattasko tuolta katella/kysellä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 21. 23:33:49 2006

pk-racing kirjoitti:
Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
kieltämättä kuulostaa vähän uskomattomalta. allekirjoittaako joku tuon väittämän?
Kannattaa toki varmistaa, en ole volvoexpertti :wink: ; näin kuitenkin muistan vanhojen volvomiesten väittäneen. Myös näköhavainnot 200-sarjan farkkujen perässä ajaen vahvistavat asiaa; on surkean kapean näköinen takapää verrattuna sedaneihin ja kori ei ole leveämpi.
En pikaisesti löytänyt raidevälitietoja; täytyy autodatasta tarkistaa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 22. 8:37:18 2006

tuota saanko kysyä mikä siinä volvon perässä on vaivan arvoista? ainakaan täälläpäin turbovolvoissa ne ei tahdo kestää...

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Huhtikuu 22. 11:26:18 2006

Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
Farkun ja sedanin perässä ei ole leveydessä mitään eroa vain siinä ,että 140-sarjan perä on noin 3cm leveämpi kuin 200-sarjan (Näin sanoo volvo harrastaja veljeni) :wink: :wink:
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Huhtikuu 22. 12:18:32 2006

samiharju kirjoitti:tuota saanko kysyä mikä siinä volvon perässä on vaivan arvoista? ainakaan täälläpäin turbovolvoissa ne ei tahdo kestää...
kyllä ne kestää kun on kunnon lukko.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 22. 15:25:45 2006

ZetecPower kirjoitti:
Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
Farkun ja sedanin perässä ei ole leveydessä mitään eroa vain siinä ,että 140-sarjan perä on noin 3cm leveämpi kuin 200-sarjan (Näin sanoo volvo harrastaja veljeni) :wink: :wink:

Tietoa tuli. Pahoitteluni kaikille, Trekronor -ajokit eivät tosiaan ole vahvin alueeni (eikä edes hävetä), mutta -olen antanut väärää tietoa-.
Eli sedan ja farkkuvolvo sama akseli, ja 100:ssa n. 3cm leveämpi kuin 200:ssa.
Kuristansennaapurinjätkänjoskuskunkehtasp*rkeleväittääottasselvääs**tanaensin.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 13. 0:30:11 2006

Nostetaas tätä vähän...tarkotus olis laittaa tohon taunukseen vollen akseli mutta pitäs löytää semmonen missä on leveys tarpeeks lähellä taunuksen atlasta. Tämä siks koska vanteita en todellakaan oo vaihtamassa,nykyset on ET15 ja 9" leveet. Ideoita / vinkkejä kaivataan..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

mach71
Viestit: 40
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 12:06:58 2005
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja mach71 » Ma Marraskuu 13. 19:21:23 2006

940 ja 700 sarjalaisissa on levein perä eli lähimpänä taunuksen perää.Meinaatko ettei iso atlas kestä ?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 13. 22:01:56 2006

mach71 kirjoitti:940 ja 700 sarjalaisissa on levein perä eli lähimpänä taunuksen perää.Meinaatko ettei iso atlas kestä ?
Ei ilman lukkoa mutta kun atlaksen lukko maksaa miljoonan. Siinä syy.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 13:21:28 2006

Tilataanhan hesus kimppatilauksena sieltä sf-pyörästä..Ei ne volvonkaan palikat ilmaisia ole ja jos suunnittelet danan lukkoa saat olla roplaamassa jatkuvasti sitä verrattuna siihen sf-pyörään lukkoon..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 13:53:28 2006

pablo kirjoitti:Tilataanhan hesus kimppatilauksena sieltä sf-pyörästä..Ei ne volvonkaan palikat ilmaisia ole ja jos suunnittelet danan lukkoa saat olla roplaamassa jatkuvasti sitä verrattuna siihen sf-pyörään lukkoon..
Täytyy nyt miettiä asiaa mut tammikuussa ei kyllä ole rahaa ostaa sitä lukkoa se on varma.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 13:58:50 2006

Tilataan keväämmällä sit.. Itse ainakin joudun tilaamaan niin eiköhän saada jonkin kokoinen porukka kasaan..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 14:00:33 2006

pablo kirjoitti:Tilataan keväämmällä sit.. Itse ainakin joudun tilaamaan niin eiköhän saada jonkin kokoinen porukka kasaan..
Eiköhän. Voin toki myös kysellä vähän grippereitä maailmalta,jos vaikka saatais niitä edukkasti.. :?: :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 14:05:15 2006

Juu kysy ihmeessä mut mitään atb quaife (torsen):ja ei varmaan kannata rahoja haaskata.. Kunnon kitkalukko joka kans puree.. Oli alla sit jää tai asfaltti :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 17:15:34 2006

pablo kirjoitti:Juu kysy ihmeessä mut mitään atb quaife (torsen):ja ei varmaan kannata rahoja haaskata.. Kunnon kitkalukko joka kans puree.. Oli alla sit jää tai asfaltti :wink: ..
Juu ei mitään quaifea..Gripper on hyvä,sen tiiän. Mun tapauksessa alla tulee olee pelkästään asvaltti..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 19:09:45 2006

Sama juttu.. ja latikaista tietty :wink:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Marraskuu 14. 22:05:05 2006

kanssa lukkoa vailla. mihinköhän hintaan zf lukkoa saa maailmalta?
ford escort´79 tic

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 23:32:48 2006

adh kirjoitti:kanssa lukkoa vailla. mihinköhän hintaan zf lukkoa saa maailmalta?
tiedustelen samalla myös niitä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Marraskuu 15. 10:02:36 2006

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Marraskuu 15. 16:48:20 2006

vordson kirjoitti:volvon perä hmm...

katso linkki
http://s115.photobucket.com/albums/n319 ... h=imgAnch3
tuossahan on noin 600hv/700nm, vetarit ovat varmaan kovilla....
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Marraskuu 30. 7:54:30 2006

Ja sitten jos haluu kunnon kestävän vollen taka-akselin niin käyttää 1031 tyyppimerkinnällä olevaa banjoa eikä 1030:stä. Lukemat on stanssattu murikan kuoren yläpuolelle muistaakseni. 1031:sen välitys on huomattavasti isompi ja ei mahdu 1030:sen perään. Nämä asiat on todettu ihan käytännössä KRC:ssa vuosien varrella eikä Essolla.
Viimeksi muokannut pehkos69, Pe Joulukuu 1. 7:30:51 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » To Marraskuu 30. 19:50:38 2006

pehkos69 kirjoitti:Ja sitten jos haluu kunnon kestävän vollen taka-akselin niin käyttää 1031 tyyppimerkinnällä olevaa banjoa eikä 1030:stä. Lukemat on stanssattu murikan kuoren yläpuolelle muistaakseni. 1031:sen välitys on huomattavasti isompi ja ei mahdu 1030:sen perään. Nämä asiat on todettu ihan käytännössä KRC:ssa vuosien varrella eikä Essolla.
omassa escossa alla juurikin tuo 1031 akseli, välitys on todella paljon isompi kuin 1030:sessä, lukot tosin sopivat ristiin.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Joulukuu 4. 23:13:25 2006

mua kiinostaisi kanssa kovasti tuo lukon kimppa-tilaus.nimim: veronpalautus rahat huomenna tilillä. toi sf pyörä lukko olisi kyllä parempi kuin danan lukko, ainakin tätä mieltä on volvo-friikit kaverini jotka harrastavat rallicrossia ja sprinttiä 240 volvolla. mutta kyllä danankin lukolla pärjää hyvin katu/ratapäivä kähinöissä. :roll:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Joulukuu 25. 23:51:05 2006

niin hesus, onko sf-pyörän lukon kimppa tilaus edistynyt, oletko kysynyt mitä jäisi maksamaan?
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Vastaa Viestiin