Rs 2000 -93 virittäminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

uupuu
Ylläpitäjä

Rs 2000 -93 virittäminen

Viesti Kirjoittaja uupuu » To Joulukuu 30. 16:04:11 2004

Eli mitä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään? :?: Pystyykö ylipäätään virittään niin et saa katsastuksesta vielä läpi?
Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200. 8) 8)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Rs 2000 -93 virittäminen

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 30. 16:09:59 2004

uupuu kirjoitti:Eli mitä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään? :?: Pystyykö ylipäätään virittään niin et saa katsastuksesta vielä läpi?
Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200. 8) 8)
Rahaa = paljon...

Eikai tuossa muuta tarvii tehdä, kuin kansi uusiks, nokat, pakosarja, pultit että kestää kierrättää ja takomukit... Mielellään säädettävä moottorinohjaus.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 30. 16:10:42 2004

Jos kerta työ ei maksa niin varaa n.4000eskoa osiin sekä VTT:n lappuun ja turbota se.
#446

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » To Joulukuu 30. 16:24:29 2004

Voisin sanoa kokemuksesta että lyö siihen turbo! Ittellä palanu jonnii verran noita euroja...
Ford Fiesta ST 2013
#727

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 30. 16:31:26 2004

pakosarjaakaan tuskin tarvitsee vaihtaa.. vain egr:n ottaa pois ja siirtää saumat ulkopuolelle.

edit: tämä siis jos turbo ei tule kysymykseen :)
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 30. 16:36:29 2004

Jos nyt rupeisin tommosta virittään ni turbottaisin miettimättä.Niin vähän tehoa ulos niin suurella rahamäärällä noista vaparina.
#446

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 30. 19:51:41 2004

kyl alkas vetelee joku 250hv rs2k :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » To Joulukuu 30. 20:02:53 2004

Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 30. 21:39:18 2004

uupuu kirjoitti:Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
osta cossuesco :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Joulukuu 31. 16:48:30 2004

RS2K on ihan ok gti luokan pikku sportti mut ei mikää ihanteellinen virityskohde.

Rahoistas pääset eroon jos rupeet hakeen 200hv lukuja...
-> rahaa menee ehken toisen rs2kn verran...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Joulukuu 31. 17:30:49 2004

mvla kirjoitti:RS2K on ihan ok gti luokan pikku sportti mut ei mikää ihanteellinen virityskohde.

Rahoistas pääset eroon jos rupeet hakeen 200hv lukuja...
-> rahaa menee ehken toisen rs2kn verran...
ja kyllähän sillä ehtii ilmankin :)

ota nyt EGR pois ja katin tilalle putkea.

ja putkiston teet uusiksi.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » La Tammikuu 1. 22:54:05 2005

Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Tammikuu 1. 23:09:32 2005

uupuu kirjoitti:Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
Laitas hakuun "EGR" ja löytyy selitystä.

Ei pitäisi vaikuttaa mitään päästöihin lämpimällä koneella.
Inssit ovat suunnitelleet sen poistamaan liikoja päästöjä kylmällä koneella. Harmi vaan kun se tekee pikuhiljaa höpöä (paskaa) koneessa ja loppupelissä taitaa olla niiden päästöjen pienenemisen kanssa miten sattuu :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Tammikuu 2. 0:55:04 2005

Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.

Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.

Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Tammikuu 2. 1:01:14 2005

uupuu kirjoitti:Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
EGR ei tarvitse olla paikoillaan tai sitten maailman kirjat ovat sekaisin jos tarvitsee. Stockmannin huoltopäällikkö kertoi ihan vastaavaa, että ovat niitä fordillakin ottaneet joskus pois kun eivät oikeen meinaa toimia kunnolla.

Oisko vakioputki 57mm, pakosarjan osalta en tiedä.

Siitä en tiedä ahdistaako EGR pakosarjassa, jos näin tekee niin varmaan jokin minimaalinen väännön lisäys saattaa olla mahdollinen poistettaessa :roll:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 2. 7:18:47 2005

Tuhat kertaa jauhettu juttu,mutta edelleen se vakioputkisto riittää ihan hyvin katinpoiston jälkeen,seuraava mikä sieltä alkaa ahdistamaan on takapönttö.Jos sen vielä vaihtaa läpivirtaavaksi malliksi niin ei putkisto suht.koht vakiohilppeillä kyllä ahdista.Ja peltisatsi siinä on jo vakiona,siinä tosiaan se pakokaasunkierrätysjärjestelmä(EGR) hiukan tiellä,mutta niinkun edellä mainittu sen voi rauhassa heittää huitsin v*ttuun ja tehdä ne hitsaukset ulkopuolelle.Tässä hyvä selvitys tosta järjestelmästä ja sen poistosta ja hyödystä. Tämä rs2k:n virittäminen on rahasta kiinni niinkuin kaikki muukin rakentaminen ja virittäminen,mutta Filtterit,katit,egr:n poistot ja muut pikkukikat teet miltei ilmaiseksi.
#446

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Tammikuu 2. 8:51:20 2005

uupuu kirjoitti:Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
Juuri näin tehin minä rs2000 --) cossu sierra
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 2. 10:26:23 2005

rspete kirjoitti:
uupuu kirjoitti:Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
Juuri näin tehin minä rs2000 --) cossu sierra
Sama vika meikäläisellä... 8)
#446

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Tammikuu 2. 10:50:53 2005

kantsii laittaa putki sen katin tilalle ja vaan sitten katsastukseen pistää se kiinni.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » Su Tammikuu 2. 12:06:21 2005

Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.

Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.

Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?


Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki. :roll:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 2. 12:08:49 2005

uupuu kirjoitti:
Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.

Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.

Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?


Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki. :roll:
Noilla eväillä.
#446

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Tammikuu 2. 12:25:38 2005

Mul ainakin ottaa kierroksia paljon herkemmin ja kiihtyvyys parani, kun otti EGR ja Katin pois.

Superchippiä olen itsekkin suunnitellut, ainakin nuo britit sitä hehkuttavat tuolla rs2k-16v.co.uk:n foorumilla.

Edit: niin ja myös toinen äänenvaimennin on pois ja loppuputki ja vaimennin on remuksen.

eli aika lailla vapaastivirtaa
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Tammikuu 2. 14:54:58 2005

Vertailtiin joskus dynossa äänenvaimentimien vaikutusta tehoon ja vääntöön ja suora putki hukkasi about 10-15nm pitkältä keskialueelta ja voitti about 5hp ihan ylhäällä verrattuna kierrättävään pönttöön. Katukäytössä tuon eron huomaa jo ajossa.

Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

J_R
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J_R » Su Tammikuu 2. 15:43:46 2005

uupuu kirjoitti:
Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.

Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.

Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?


Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki. :roll:

No mitäs se penkki näytti lastunlaiton jälkeen?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Tammikuu 2. 15:49:43 2005

No mutta ihan perusteena voidaan pitää sitä että jos virittämisen jälkeen tehonpudotus on alle 13%, väännön pieneneminen alle 20% ja äänten koveneminen yli 37% niin viritystä voidaan pitää onnistuneena. Bonuksena ja Essonbaarissa kovana sanana on jos tuohon tavoitteeseen pääsemiseen on vielä saatu menemään mahdollisimman suuri määrä valuuttaa.

:lol: :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Tammikuu 2. 18:21:40 2005

razorass kirjoitti: Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Totta , vaparissa pitää paljon tarkemmin laskea putken koko , muoto jne.
Jos viimesen päälle lähdetään tekeen , niin jopa kaasujen pulssit pitää ottaa huomioon .
ex Jäsen #10

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Tammikuu 3. 19:49:56 2005

Viimesen kollektorin jälkeisen(ajatus katkos, en muista nimeä) putken paksuudella ja pituudella pystyy vaikuttamaan paljon tehoon. Joskus sen pituudes riittää 20cm, sen jälkeen isompaa ränniä taaksepäin.

RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym... :)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Tammikuu 3. 22:13:49 2005

oli kyseessä ahdettu tai vapaastihengittävä niin se pakosarja ja putki on aina tärkeä. vaikutukset tehoon on vain yleensä hieman pienemmät ahdetuissa, mutta jos autoa viritetään, pitää se pakopuoli olla kunnollinen oli ahdettu tai vapari. okei täähän on vain mun näkemys.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 4. 9:06:29 2005

Hectori kirjoitti:oli kyseessä ahdettu tai vapaastihengittävä niin se pakosarja ja putki on aina tärkeä. vaikutukset tehoon on vain yleensä hieman pienemmät ahdetuissa, mutta jos autoa viritetään, pitää se pakopuoli olla kunnollinen oli ahdettu tai vapari. okei täähän on vain mun näkemys.
Mun näkemys (tai kokemus) on, että tuon hieman sanan voi jättää suosiolla pois. Eli pakosarjan vaikutus tehoon on ahdetussa huomattavasti pienempi kuin vaparissa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Tammikuu 5. 9:31:55 2005

ytte kirjoitti:RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym... :)

Haluan nähdä kun tommonen menee noilla "eväillä" katsastukseen...
Ford Fiesta ST 2013
#727

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ke Tammikuu 5. 9:57:36 2005

SamiH kirjoitti:
ytte kirjoitti:RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym... :)

Haluan nähdä kun tommonen menee noilla "eväillä" katsastukseen...
mikäpäs tuossa muuten, kunhan ei tällää turhan "rajuja" nokkia...

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Tammikuu 5. 12:03:33 2005

Imusarjaa ei saa muokata.
Ford Fiesta ST 2013
#727

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 5. 12:47:37 2005

SamiH kirjoitti:Imusarjaa ei saa muokata.
Missäs kohdassa noin sanotaan?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Tammikuu 5. 13:49:17 2005

Vähäpäästöinen, jos mennään täysin katsastus sedän sääntöjen mukaan niin pitää pystyä todistamaan ennen muutos töitä vaikutus päästöihin.

Oisin jo moisen toteuttanut...
Ford Fiesta ST 2013
#727

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 5. 15:50:05 2005

Voi perse... Sit vaan ite tekemään parempaa imusarjaa joka on vakion näkönen :)

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » To Tammikuu 6. 11:33:03 2005

Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Tammikuu 6. 12:01:41 2005

uupuu kirjoitti:Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
Jep, ja noissa kun ei ole juurikaan hintaeroa niin...

Taitaa cossu escon hinnalla saada kolme RS2000:sta
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Tammikuu 9. 12:57:44 2005

Ford_RS2000 kirjoitti:
No mitäs se penkki näytti lastunlaiton jälkeen?
No omalta kohdalta saan toivottavasti tiedon tiistaina puoli viiden maissa 8)

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Su Tammikuu 9. 18:56:52 2005

ukormi kirjoitti:
uupuu kirjoitti:Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
Jep, ja noissa kun ei ole juurikaan hintaeroa niin...

Taitaa cossu escon hinnalla saada kolme RS2000:sta
Je veroihin menee viellä vajaa pari rs2000 escoa..

Kun olen tuolla omalla escolla parivuotta ajellut niin en kyllä cossu escosta olisi valmis maksamaan niin paljoa mitä ne pyytävät vaikka onkin täysin eri auto.....mutta kuitenkin sama...
====RS2K====

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ti Tammikuu 11. 21:59:21 2005

No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Tammikuu 12. 1:01:02 2005

Jallu kirjoitti: Mun näkemys (tai kokemus) on, että tuon hieman sanan voi jättää suosiolla pois. Eli pakosarjan vaikutus tehoon on ahdetussa huomattavasti pienempi kuin vaparissa.
jep. eli siis se hieman oli kyllä väärä sana, se on totta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ke Tammikuu 12. 11:52:46 2005

Trooper82 kirjoitti:No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
Mitäs muuta koneelle on tehty ku toi lastu?
Ex Ford Escort RS2000 -92

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ke Tammikuu 12. 18:50:49 2005

Tomppeli kirjoitti:
Trooper82 kirjoitti:No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
Mitäs muuta koneelle on tehty ku toi lastu?
Itse koneen sisuskaluista ei ole tietoa, mutta FSE bensanpaineensäädin tossa kyljessä nostaa vähän reilun 5% painetta, 3" hormi katilta taaksepäin ja K&N vaparifiltteri. Ei siinä sen kummempaa jos eivät saksanmaalla ole avanneet konetta :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 12. 22:00:09 2005

Siinä on tavoitetta I4:sen tehoiksi:
http://gamma.nic.fi/~globe/rally/paradi ... escort.htm
Nuo kisakoneet oli ilmeisesti Mountunen käsialaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 26. 12:01:01 2005

http://koti.mbnet.fi/k_racing/car.htm

Tuolla vois olla kokemusta ton koneen virittämisestä ;)

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ma Helmikuu 21. 23:57:05 2005

qreippi kirjoitti:kantsii laittaa putki sen katin tilalle ja vaan sitten katsastukseen pistää se kiinni.
Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Helmikuu 22. 12:17:36 2005

Saattaja kirjoitti: Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?
Joo.

Jokaisessa varaosa/viriosa kaupassa on useita koko ajan käynnissä olevia moottoreita, jotka syöttää katalysaattoreille pakokaasua. Ei pääse katit menee pilalle... :roll: :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ke Helmikuu 23. 16:47:23 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
Saattaja kirjoitti: Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?
Joo.

Jokaisessa varaosa/viriosa kaupassa on useita koko ajan käynnissä olevia moottoreita, jotka syöttää katalysaattoreille pakokaasua. Ei pääse katit menee pilalle... :roll: :roll:
:lol: sitähän minäkin..

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » Pe Maaliskuu 11. 16:56:17 2005

Nyt on kattikin pois ja suora putki sen tilalla. Egr on kans poistettu eikä tarvinnu hitsata, löytyy kaupasta samanlaisia muttereita tukkeeks. Täytyy kyllä sanoo ettei muutosta ainakaan selkänojassa tunne!

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Pe Maaliskuu 11. 18:39:07 2005

uupuu kirjoitti:Nyt on kattikin pois ja suora putki sen tilalla. Egr on kans poistettu eikä tarvinnu hitsata, löytyy kaupasta samanlaisia muttereita tukkeeks. Täytyy kyllä sanoo ettei muutosta ainakaan selkänojassa tunne!
Viittitkö kertoa tarkemmin miten poistit tuon egr:n toiminnasta? Jos Egr:n poistaa niin tuleeko ongelmia katsastuksessa? Käsittääkseni tuo systeemi toimii vaan kun kone on kylmä?
Ex Ford Escort RS2000 -92

Vastaa Viestiin