Kummajainen Cossussa = käyntihäiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vieras
Ylläpitäjä

Kummajainen Cossussa = käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Huhtikuu 28. 10:19:22 2004

Eli noin viikko sit ilmesty kuin tyhjästä seuraavanlainen vika.

Kylmänä kun käynnistää on kuin puuttuisi yksi alue kokonaan kaasuläpän asentoanturista. Tyhjää käy mutta huonosti. Noin 20km kun on ajanut niin vika poistuu. 80km/h on tuskaa ajaa mutta yli 100km/h menee hyvin.
Ampuu putkeen ja seokset näyttää laihaa. Mitään selitystä en tuolle keksi, ei mitään vikaa löydy. Tulpat on vaihdettu...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 28. 11:05:37 2004

Kosteutta tai hapettumaa jossain?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Huhtikuu 28. 14:44:54 2004

Vika löytyi. Kaasuläpän asentoanturi testattu. Kiitokset Jjs muistutuksesta.

Ääretöntä näyttää. Pitää vapun jälkeen purkaa läppäkotelo pois.
Eli nasta 30->11 ääretön
nasta 30->17 ääretön vaikka kaasupoljinta polkee.

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » To Toukokuu 6. 7:11:08 2004

Onkos tuossa nelkun kaasupotikassa sama toimintaperiaate ? Ei mulla ääretöntä näytä mistää välistä. Eli silloin on sitte jotain vikaa..? Pystyykö tuota anturia sitte kuinkaa korjata/säätää ? Jos tuo pitää uusia niin onhan sillä ny hintaaaa..
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » To Toukokuu 6. 10:57:04 2004

Hieman aihetta sivuten: Miten toimii polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa, eli miten boksi tunnistaa että nyt saa katkaista syötön ? Tunnistaako se tämän juuri tästä kaasupotikan alkupäässä olevasta "tyhjästä" kohdasta ?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 6. 12:15:17 2004

iltsu kirjoitti:Onkos tuossa nelkun kaasupotikassa sama toimintaperiaate ? Ei mulla ääretöntä näytä mistää välistä. Eli silloin on sitte jotain vikaa..? Pystyykö tuota anturia sitte kuinkaa korjata/säätää ? Jos tuo pitää uusia niin onhan sillä ny hintaaaa..
4WD TPS:ssä ei ole tota ääretöntä/signaali poikki, läppä kiinni asennossa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Toukokuu 10. 12:55:26 2004

Nyt on mittailtu uudestaan.
Eli homma käänty päälaelleen kun hieman liitoksia räpläsin.
Tyhjää ei käy ilman kaasun polkemista ja tulee meinaan mustaa putkesta. 32km matkalla paloi 1/4 tankillinen bensaa.

Läpän asentoanturi on ohjearvoissa eli nastat 30=>11 = 460
Nastat 30=>17 = tyhjäkäynti ääretön ja nousee siitä 450 asti eli arvoissaan.

Seuraavaksi imuilman lämpöanturi ja samoin veden. Veikkaisin veden anturia koska se on siellä kaikkein vaikeimmassa paikassa imusarjan alla tulipellin lähellä :shock:

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ma Toukokuu 10. 17:29:44 2004

Itte vaihdoin kanssa justiin veden lämpöanturin kun epäilin että se on syynä kun vie koko ajan noin 12-13 litraa sadalla. Onneksi sain vaihtaa anturin tutun montussa. Muuten olisi kyllä jäänyt itse vaihtaminen väliin. No ajattelin tietenkin hieman säästää ja ostin Hellan tarvikeanturin. Eihän anturin vaihto mitään auttanut vaan pahensi vain. Nyt ei enää käynnisty kylmänä kunnolla. Ennen käynnistyi aina toisella mutta nyt saa startata 4 tai 5 kertaa ja sittenkin on heikkoa.. :? Lämpöisenä käynnistyy hyvin.
Onko muut muuten ostanu alkuperäisiä vai tarvike osia kun kyse tuollaisista boxille tietoa antavista antureista ?
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Toukokuu 10. 17:50:35 2004

Kyllä ne on niitä osia jotka pitäisi olla merkkikohtaisia mun mielestä. Magneti marelli eli lancian anturit käy myös. Hildeenin hyvillä sivuilla on vaihtokelpoisista osista tietoa ja hildeenin sivuille pääsee mun allekirjoituksen linkistä jos ei jaksa googlettaa. Sieltä Cosworth 2WD sivut linkki.

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ma Toukokuu 10. 19:06:07 2004

Sanoit: "Magneti marelli eli lancian anturit käy myös". Tuosta saa käsityksen että joku muu on vielä alkuperäisempi kuin Marelli. Mä oon kyllä luullut että juuri tuo Magneti Marelli on Cossun moottorin sähköosien alkuperäinen valmistaja..? Vai meinasitko vain että nuota Marellin osia saa kyllä ostaa muualtakin kuin Foorttin liikkeestä ?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 10. 19:27:20 2004

Taisit juuri vastata itsellesi...

Jos haluaa Cossun pelaavan kunnolla, vain alkuperäiset anturit joissa lukee Weber/Marelli toimivat kunnolla. Tarvikeantureista olen mittaillut järkyttäviä eroja orkkiksiin tai jopa keskenään.
Motonetistä otin joskus erän lämpötilatunnistimia; 5:stä 2 oli valmiiksi pimeitä ja loput kolme kaikki ulkona pahasti arvoista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Toukokuu 11. 6:24:02 2004

iltsu kirjoitti:Sanoit: "Magneti marelli eli lancian anturit käy myös". Tuosta saa käsityksen että joku muu on vielä alkuperäisempi kuin Marelli. Mä oon kyllä luullut että juuri tuo Magneti Marelli on Cossun moottorin sähköosien alkuperäinen valmistaja..? Vai meinasitko vain että nuota Marellin osia saa kyllä ostaa muualtakin kuin Foorttin liikkeestä ?
Meinasin JUURI SITÄ että niitä marellin osia saa muualtakin kuin foordilta ilman cossulisää.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Toukokuu 24. 15:43:48 2004

Eilen vaihdoin ahtopaineen lämpöanturin sekä veden lämpöanturin.
Edelleen rikkaalla eikä meinaa lähteä käyntiin.
Säädin b-paineet alemmas => lähti käyntiin mutta yläpää laihalla.
Käsittämätöntä kun ensin oli toistepäin.

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » Ti Toukokuu 25. 0:20:36 2004

suutin jumii

Vastaa Viestiin