Kummajainen Cossussa = käyntihäiriö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Kummajainen Cossussa = käyntihäiriö
Eli noin viikko sit ilmesty kuin tyhjästä seuraavanlainen vika.
Kylmänä kun käynnistää on kuin puuttuisi yksi alue kokonaan kaasuläpän asentoanturista. Tyhjää käy mutta huonosti. Noin 20km kun on ajanut niin vika poistuu. 80km/h on tuskaa ajaa mutta yli 100km/h menee hyvin.
Ampuu putkeen ja seokset näyttää laihaa. Mitään selitystä en tuolle keksi, ei mitään vikaa löydy. Tulpat on vaihdettu...
Kylmänä kun käynnistää on kuin puuttuisi yksi alue kokonaan kaasuläpän asentoanturista. Tyhjää käy mutta huonosti. Noin 20km kun on ajanut niin vika poistuu. 80km/h on tuskaa ajaa mutta yli 100km/h menee hyvin.
Ampuu putkeen ja seokset näyttää laihaa. Mitään selitystä en tuolle keksi, ei mitään vikaa löydy. Tulpat on vaihdettu...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
4WD TPS:ssä ei ole tota ääretöntä/signaali poikki, läppä kiinni asennossa.iltsu kirjoitti:Onkos tuossa nelkun kaasupotikassa sama toimintaperiaate ? Ei mulla ääretöntä näytä mistää välistä. Eli silloin on sitte jotain vikaa..? Pystyykö tuota anturia sitte kuinkaa korjata/säätää ? Jos tuo pitää uusia niin onhan sillä ny hintaaaa..
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Nyt on mittailtu uudestaan.
Eli homma käänty päälaelleen kun hieman liitoksia räpläsin.
Tyhjää ei käy ilman kaasun polkemista ja tulee meinaan mustaa putkesta. 32km matkalla paloi 1/4 tankillinen bensaa.
Läpän asentoanturi on ohjearvoissa eli nastat 30=>11 = 460
Nastat 30=>17 = tyhjäkäynti ääretön ja nousee siitä 450 asti eli arvoissaan.
Seuraavaksi imuilman lämpöanturi ja samoin veden. Veikkaisin veden anturia koska se on siellä kaikkein vaikeimmassa paikassa imusarjan alla tulipellin lähellä
Eli homma käänty päälaelleen kun hieman liitoksia räpläsin.
Tyhjää ei käy ilman kaasun polkemista ja tulee meinaan mustaa putkesta. 32km matkalla paloi 1/4 tankillinen bensaa.
Läpän asentoanturi on ohjearvoissa eli nastat 30=>11 = 460
Nastat 30=>17 = tyhjäkäynti ääretön ja nousee siitä 450 asti eli arvoissaan.
Seuraavaksi imuilman lämpöanturi ja samoin veden. Veikkaisin veden anturia koska se on siellä kaikkein vaikeimmassa paikassa imusarjan alla tulipellin lähellä

-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Itte vaihdoin kanssa justiin veden lämpöanturin kun epäilin että se on syynä kun vie koko ajan noin 12-13 litraa sadalla. Onneksi sain vaihtaa anturin tutun montussa. Muuten olisi kyllä jäänyt itse vaihtaminen väliin. No ajattelin tietenkin hieman säästää ja ostin Hellan tarvikeanturin. Eihän anturin vaihto mitään auttanut vaan pahensi vain. Nyt ei enää käynnisty kylmänä kunnolla. Ennen käynnistyi aina toisella mutta nyt saa startata 4 tai 5 kertaa ja sittenkin on heikkoa..
Lämpöisenä käynnistyy hyvin.
Onko muut muuten ostanu alkuperäisiä vai tarvike osia kun kyse tuollaisista boxille tietoa antavista antureista ?

Onko muut muuten ostanu alkuperäisiä vai tarvike osia kun kyse tuollaisista boxille tietoa antavista antureista ?
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Sanoit: "Magneti marelli eli lancian anturit käy myös". Tuosta saa käsityksen että joku muu on vielä alkuperäisempi kuin Marelli. Mä oon kyllä luullut että juuri tuo Magneti Marelli on Cossun moottorin sähköosien alkuperäinen valmistaja..? Vai meinasitko vain että nuota Marellin osia saa kyllä ostaa muualtakin kuin Foorttin liikkeestä ?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Taisit juuri vastata itsellesi...
Jos haluaa Cossun pelaavan kunnolla, vain alkuperäiset anturit joissa lukee Weber/Marelli toimivat kunnolla. Tarvikeantureista olen mittaillut järkyttäviä eroja orkkiksiin tai jopa keskenään.
Motonetistä otin joskus erän lämpötilatunnistimia; 5:stä 2 oli valmiiksi pimeitä ja loput kolme kaikki ulkona pahasti arvoista.
Jos haluaa Cossun pelaavan kunnolla, vain alkuperäiset anturit joissa lukee Weber/Marelli toimivat kunnolla. Tarvikeantureista olen mittaillut järkyttäviä eroja orkkiksiin tai jopa keskenään.
Motonetistä otin joskus erän lämpötilatunnistimia; 5:stä 2 oli valmiiksi pimeitä ja loput kolme kaikki ulkona pahasti arvoista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Meinasin JUURI SITÄ että niitä marellin osia saa muualtakin kuin foordilta ilman cossulisää.iltsu kirjoitti:Sanoit: "Magneti marelli eli lancian anturit käy myös". Tuosta saa käsityksen että joku muu on vielä alkuperäisempi kuin Marelli. Mä oon kyllä luullut että juuri tuo Magneti Marelli on Cossun moottorin sähköosien alkuperäinen valmistaja..? Vai meinasitko vain että nuota Marellin osia saa kyllä ostaa muualtakin kuin Foorttin liikkeestä ?
-
- Ylläpitäjä