Tuo syksyllä ostamani kärry ei lähde nykyään lämpöisenä käyntiin. Kastelee tulpat välittömästi. Seos mittaria en ole siihen vielä sierrasta siirtänyt, mutta nenän perusteella saa ihan liikaa bensaa myös käynnissä ollessaan. Autohan on fordin motin ohjauksella ja eilen netistä löysin niitä vikakoodin luku ohjeita dokki sierraan niin toimisiko nämä ohjeet myös escoon ja siinä vissiin toimisi sama lediviritys kuin marellin testaukseenkin. Jos saan vielä varmistuksen ennen kuin teen mitään oikosulkuja minnekään xD. Ja jos jollain olis antaa tai linkittää antureiden arvoja niin voisin niitä mittailla jos ei näytä mitään selkeää vikakoodia. Autossa on joku lastu ja pitäis olla vakio suuttimille. Kysymys vaan kuuluu että onko näiden suuttimet mustat vai pitäiskö olla siniset. Ollut vissiin ongelmana entisellä omistajallakin noi päästö hommat ja ei oo ikinä ilmeisesti korjattu ongelmaa muutakuin hakemalla päästölappu ja katsastus joltain tutulta... oli muuten etupyörän tuenta niin vaarallises kunnos etten olisi ajanut metriäkään viime vuonna jos olisin heti tarkastanut tarkemmin (alkuperäistä jäi vain toisen puolen pyörännapa). Ja juuri katsastettu auto kyseessä silloin. No itse ongelmaan taas. Turbo tässä on joku mikälie romuttamolta etsitty vähän sinnepäin oleva. Mitään tietoja tästä ei ole. Tarkoitus olis laittaa kun löytyy aikaa niin laittaa auto täysin orkkis kuntoon niin ei ole niin väliä tuolla turbolla. Voi toki tarjota ehjää orkkis pikkuturboa koska oma on aika pahas kunnos laatikon pohjalla. Mutta jotain hämärää tässä tosiaan on kun vaan tietäis mitä tuolle on syötetty vuosien aikana.
Eli loppuun tiivistelmä mihin haluaisin neuvoja tai tietoa
Onnistuuko toi vikakoodin luku marelli tyylillä?
Mitkä suuttimet täs pitäis olla?
Myyjä sanoi että lastu on vaan jokin lisäosa eli revinkö vaan irti?
Kaasuläppä anturin voisin mitata jos jollain olis siihen arvoja antaa (vai onko sama kuin marellin. Tuskin)
Veden lämpö anturin resistantti?
Seoksethan nyt pitäis toki ensimmäisenä teille ja itselle kertoa, mutta jos sais vähän jo alustavaa vinkkiä ennen kuin ehdin autoon perehtyä.
Tuli aika pitkä viesti, mutta olen kiitollinen vinkeistä joita toivottavasti muutamia tulee. Terv Jani
