Itte taas tota karttaa katteltuani äkkeltään ajattelin tekeväni niin, että ennakon siirtymä olis 1500-4000 välillä 5 astetta ja 4000-6500 10 astetta kampiakselilta mitattuna. Näyttäs olevan toi 4000-6500 tossa syttykartassa tuolla kilon tuntumassa sen luonteinen. Ja allekkin, joten luulis että alkaa naulaamaan jos maksimiennakot tulee jo noin aikasin, kun se viimene silaus kumminkin on tossa kartassa vasta noin korkeella ja on noin suuri muutos. Tai sitten jää voimaa puuttumaan. Tällä hetkellä siitä on noin 100 heppaa hukassa tehoja jossain...
Ennakkosiirtymä siis yhteensä 15 astetta kampiakselilla. Ahtopaineen mukaan melkein tarttis värkkäillä se ennakko peruuttamaan, eli saabin kello hakusessa. Meinaan jos siellä on palikat kohdillaan vähänkin niin ei sitä kuplaa pysty ajaan kaasu pohjassa maksimipaineilla kokoaikaa, vaan liikutaan paljolti siellä välialueillakin. Tehoa tuskin on kovin kauheesti vähempää mitä tollasessa "vakiossa" yleensä on reilun kilon paineilla, vaikka onkin jakajalla ja kaasareilla, paitsi että se on kuplan perässä jäällä. Jos ei saa tota kelloo mistään, niin sitten täytyy räknäillä uusiks mitä tekee ton 1500-4000 välin kanssa. Melko todennäkösesti se loppupeleissä ratkee joka tapauksessa niin, että ainoastaan 4000-6500 välillä ylipäätään tapahtuu keskipakosäätöä. Se loppupään kiristyminen voi olla vaikee toteuttaa käytännössä helposti, kun ei noita jakajia o muutenkaan tullu kauheesti modifioitua

Mutta mielenkiinnosta se pitää koittaa toikin. Yleensä näkyy olevan vaan loppupää aina alkua loivempi...