4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Tammikuu 5. 18:06:56 2015

Aletaan nyt alkajaisiks sillä että "ei tuu ittelle".
Kaverilla on jääratakuplassa cossun kone 45mm tuplilla ja ohc:n (tosin hall-anturille modifioidulla) jakajalla. Jouset ja painot on kuitenkin oharista ja ei tietystikkään toimi tossa. Pyysi mua tekeen siihen jakajan, joten koitetaas kepillä jäätä jos jollain olis syttykartta tollasesta noinkin tavallisesta tuotteesta. Helpottas kovasti. :cha
:burn
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 6. 19:22:33 2015

Tää ikivanha sytkäkartta tulee mieleen mutta ei muistikuvaa oliko stg1 vai mikä lienee.

kuva
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: 4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Tammikuu 6. 21:58:05 2015

Itse tekisin jakajan jossa alipainesäätö on lukittu!,jakajan keskipakosäätövara olisi 20 astetta kampuralta mitattuna tietty...,eli vain 10 jakajalta,max ennakko saavutettais noin 3500-4000rpm,sitten max tehon ennakko kohdalleen rullilla ja tyhjäkäynnille jää sitten mitä jää.
Timppa 24V

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Tammikuu 7. 23:45:24 2015

Itte taas tota karttaa katteltuani äkkeltään ajattelin tekeväni niin, että ennakon siirtymä olis 1500-4000 välillä 5 astetta ja 4000-6500 10 astetta kampiakselilta mitattuna. Näyttäs olevan toi 4000-6500 tossa syttykartassa tuolla kilon tuntumassa sen luonteinen. Ja allekkin, joten luulis että alkaa naulaamaan jos maksimiennakot tulee jo noin aikasin, kun se viimene silaus kumminkin on tossa kartassa vasta noin korkeella ja on noin suuri muutos. Tai sitten jää voimaa puuttumaan. Tällä hetkellä siitä on noin 100 heppaa hukassa tehoja jossain...

Ennakkosiirtymä siis yhteensä 15 astetta kampiakselilla. Ahtopaineen mukaan melkein tarttis värkkäillä se ennakko peruuttamaan, eli saabin kello hakusessa. Meinaan jos siellä on palikat kohdillaan vähänkin niin ei sitä kuplaa pysty ajaan kaasu pohjassa maksimipaineilla kokoaikaa, vaan liikutaan paljolti siellä välialueillakin. Tehoa tuskin on kovin kauheesti vähempää mitä tollasessa "vakiossa" yleensä on reilun kilon paineilla, vaikka onkin jakajalla ja kaasareilla, paitsi että se on kuplan perässä jäällä. Jos ei saa tota kelloo mistään, niin sitten täytyy räknäillä uusiks mitä tekee ton 1500-4000 välin kanssa. Melko todennäkösesti se loppupeleissä ratkee joka tapauksessa niin, että ainoastaan 4000-6500 välillä ylipäätään tapahtuu keskipakosäätöä. Se loppupään kiristyminen voi olla vaikee toteuttaa käytännössä helposti, kun ei noita jakajia o muutenkaan tullu kauheesti modifioitua :) Mutta mielenkiinnosta se pitää koittaa toikin. Yleensä näkyy olevan vaan loppupää aina alkua loivempi...
Jäsen #606

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: 4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Tammikuu 24. 0:00:38 2015

olafu kirjoitti:Itte taas tota karttaa katteltuani äkkeltään ajattelin tekeväni niin, että ennakon siirtymä olis 1500-4000 välillä 5 astetta ja 4000-6500 10 astetta kampiakselilta mitattuna. Näyttäs olevan toi 4000-6500 tossa syttykartassa tuolla kilon tuntumassa sen luonteinen. Ja allekkin, joten luulis että alkaa naulaamaan jos maksimiennakot tulee jo noin aikasin, kun se viimene silaus kumminkin on tossa kartassa vasta noin korkeella ja on noin suuri muutos. Tai sitten jää voimaa puuttumaan. Tällä hetkellä siitä on noin 100 heppaa hukassa tehoja jossain...

Ennakkosiirtymä siis yhteensä 15 astetta kampiakselilla. Ahtopaineen mukaan melkein tarttis värkkäillä se ennakko peruuttamaan, eli saabin kello hakusessa. Meinaan jos siellä on palikat kohdillaan vähänkin niin ei sitä kuplaa pysty ajaan kaasu pohjassa maksimipaineilla kokoaikaa, vaan liikutaan paljolti siellä välialueillakin. Tehoa tuskin on kovin kauheesti vähempää mitä tollasessa "vakiossa" yleensä on reilun kilon paineilla, vaikka onkin jakajalla ja kaasareilla, paitsi että se on kuplan perässä jäällä. Jos ei saa tota kelloo mistään, niin sitten täytyy räknäillä uusiks mitä tekee ton 1500-4000 välin kanssa. Melko todennäkösesti se loppupeleissä ratkee joka tapauksessa niin, että ainoastaan 4000-6500 välillä ylipäätään tapahtuu keskipakosäätöä. Se loppupään kiristyminen voi olla vaikee toteuttaa käytännössä helposti, kun ei noita jakajia o muutenkaan tullu kauheesti modifioitua :) Mutta mielenkiinnosta se pitää koittaa toikin. Yleensä näkyy olevan vaan loppupää aina alkua loivempi...
mitäs tänne kuuluu
Timppa 24V

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 4wd "STAGE1" sytkäkartta?

Viesti Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 24. 12:52:11 2015

Kaveri sai tuotua jakajan toissa päivänä. Tossa se on vieläkin muovipussissa, jakajapenkkiin pitäs tehdä sovite oharin jakajalle kun se puuttuu. :lol:
Raportoin kun tulee tuloksia :)
Jäsen #606

Vastaa Viestiin