Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Tuli tälläinen mieleen, kun tasaiseen tahtiin tuntuu ihmisillä Cossuista hihnat porsivan tai jako hyppäävän.. Onko kukaan tutkinut vaihtoehtoa jonkin toisen auton venttiilien istuttamisesta Cossun kanteen? Uudet YB naulat kuitenkin *melko* suolaisen hintaisia, ja valmistusmääristä johtuen ei käytettyjäkään ole ihan älyttömiä määriä tarjolla. Volvon venttiilejähän on istutettu ohariin maailman sivu, ja Cossun seeteissä on sen verran tilaa että saisi olla varmaan 1mm isommalla lautasellakin vielä sovitettavissa?
Jos jollain on ylhäällä Cossun vakionaulojen tarkat mitat (pituus, seetipinnan halkaisija, varren paksuus), niin voitko postata tänne vertailutiedoiksi?
Jos jollain on ylhäällä Cossun vakionaulojen tarkat mitat (pituus, seetipinnan halkaisija, varren paksuus), niin voitko postata tänne vertailutiedoiksi?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
onhan niitä universaali rosterivenoja istutettu maailmansivun noihin kansiin.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Jep, mutta tässä oli ajatuksena se, että jos jostain vähemmän arvokkaasta kannesta saisi sopuhintaan vaikka kaikki imu-tai pakonaulat kerralla hommattua. Tokihan noita aihioventtiilejä saa sovitettua mihin hyvänsä, mutta tässä ajatuksena kustannuksien pienentäminen.Jape105 kirjoitti:onhan niitä universaali rosterivenoja istutettu maailmansivun noihin kansiin.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Mielestäni uusi sarja ei ole edes kovin arvokas. Paljonko sitten olisi kohtuu hinta per venttiili?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Jokaisella on tietysti oma "kohtuuhinta".. Ajatuksena siis MAHDOLLISIMMAN halpa vaihtoehto, eli siis rahaa käytetään niin vähän kuin mahdollista hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi, offtopiciin menee jos aletaan Cossun naulojen hinnoista keskustelemaan, kun haussa jonkun muun auton venat..Jasu kirjoitti:Mielestäni uusi sarja ei ole edes kovin arvokas. Paljonko sitten olisi kohtuu hinta per venttiili?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Posmo kirjoitti:Ajatuksena siis MAHDOLLISIMMAN halpa vaihtoehto, eli siis rahaa käytetään niin vähän kuin mahdollista hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi

Ei muuta kuin 800€ kanteen kokeilemaan halpoja venoja.. (saako Cossun kansia enää edes tuohon hintaan)
Seuraava topicin otsikko voiskin olla luokkaa "Kuka korjaisi katkenneen venttiilin aiheuttamat vauriot Cossun kannessa MAHDOLLISIMMAN halvalla"..

No asiaakin: Tämän kesän hihnatuhoja kun katsoo, niin on oltava aika varma, ettei vena katkea kun hihnasta lähtee hampaat ja vena tapaa männän. Enpä ite uskaltais lähtee jollain kiina-venoilla lähtee kokeilee miten ne kestää..
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Minä kun luulin että juuri hinta oli esteenä orkkis venoille?
Eihän ne maksa kuin 28€/kpl, joka on mielestäni jo halpa. Alkuperäiset uudet pakoset 286€ / 8kpl ja imuset 171€ / 8kpl.
Maksaahan sekin, kun alkaa muotoilemaan / sovittamaan toisia venoja kanteen. Ei taida riittää 10€/kpl.
Ja ajatushan mulla tässä on auttaa, ei siis piruilla mitenkään.

Eihän ne maksa kuin 28€/kpl, joka on mielestäni jo halpa. Alkuperäiset uudet pakoset 286€ / 8kpl ja imuset 171€ / 8kpl.
Maksaahan sekin, kun alkaa muotoilemaan / sovittamaan toisia venoja kanteen. Ei taida riittää 10€/kpl.
Ja ajatushan mulla tässä on auttaa, ei siis piruilla mitenkään.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Juu, mutta jos se muotoilu maksaa 0€, ja jos selviää esim pelkästään venttiilin lyhennyksellä & uuden lukkouran tekemisellä, niin minun mielestä kannattavaa. Tuo pakonaulojen hinta kyllä ainakin mua hirvittää, ja on 450€ mun mittapuulla todella iso raha yhden moottorin venttiileihin.Jasu kirjoitti:Minä kun luulin että juuri hinta oli esteenä orkkis venoille?![]()
Eihän ne maksa kuin 28€/kpl, joka on mielestäni jo halpa. Alkuperäiset uudet pakoset 286€ / 8kpl ja imuset 171€ / 8kpl.
Maksaahan sekin, kun alkaa muotoilemaan / sovittamaan toisia venoja kanteen. Ei taida riittää 10€/kpl.
Ja ajatushan mulla tässä on auttaa, ei siis piruilla mitenkään.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Jos edullista ja toimivaksi todettua haluaa niin suosittelen näitä.
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1217.html
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1218.html
Tämmöiset meni tosiaan koneeseen reilu pari vuotta sitten ja kestivät tuon reilu 400Hv hienosti ja kyllä konetta on käsketty. Näitä on muillakin ollut käytössä.
Vasta hihnankiristän löystyminen koitui näiden kohtaloksi, 13 oikein huolella solmuun, mutta yksikään ei katkennut.
Samalainen sarja meni nytkin koneeseen, hintaa kun oli noin 250€/16kpl + PK.
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1217.html
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1218.html
Tämmöiset meni tosiaan koneeseen reilu pari vuotta sitten ja kestivät tuon reilu 400Hv hienosti ja kyllä konetta on käsketty. Näitä on muillakin ollut käytössä.
Vasta hihnankiristän löystyminen koitui näiden kohtaloksi, 13 oikein huolella solmuun, mutta yksikään ei katkennut.

Samalainen sarja meni nytkin koneeseen, hintaa kun oli noin 250€/16kpl + PK.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Ihan vaan vertailukohdaksi, susuki grand vitaran venttiilinnostimet maksaa reilut 130e/kpl, joten pitäisin noita cossun venttiilejä vielä aika halpoina jos mietitään mitä yleisestikin autojen korjaaminen nykyään maksaa. Toki kannattaa aina tehdä tutkimusta eri osien sopivuuksista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Itellä kävi sama homma kun kun Perkeleen escossa eli hihnankiristin löysty,tuolta meinasin itekkin hommata venttiilit.Ei kyllä omasta mielestä paha hinta.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Toki tuon ymmärrän että korjaus on kallista, mutta itse on toistaiseksi aiemmin tehdyissä koneissa tottunut siihen että aihioita on niin paljon saatavilla, että esim. kierot venat voi vaihtaa 30€ maksaneesta romukannesta vaan vanhojen tilalle. Cosworthin tapauksessa tuo "romukansi" vaan maksaa sen 600-700€ minimissään. Ja tässä threadissa alkuperäisenä ajatuksena mulla oli tähän kanteen venttiilien pohdiskelu: http://i1293.photobucket.com/albums/b59 ... 603989.jpg Ei viitsi tällaiseen halpaan aihioon ainakaan vielä sijoittaa alkuperäisten naulojen hintaa.Arska kirjoitti:Ihan vaan vertailukohdaksi, susuki grand vitaran venttiilinnostimet maksaa reilut 130e/kpl, joten pitäisin noita cossun venttiilejä vielä aika halpoina jos mietitään mitä yleisestikin autojen korjaaminen nykyään maksaa. Toki kannattaa aina tehdä tutkimusta eri osien sopivuuksista.
Tietysti pienenä haaveena oli, että joku tokaisisi suoraan "Otat imuvenat tästä koneesta ja pakonaulat tästä koneesta, pikku koneistus ja homma OK"

'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Cossun pakovenat on kalliita ,mutta se sodium täyte ei ole turhaan siinä.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Joo ,ne soodaventtiilit omaa hyviä ja huonoja puolia. Ohjurit kuluu niillä nopeammin kuumemman venavarren takia ,mutta lautanen viileämpi(mahdollinen nakutus). Ja painossa hieman eroa. Ja noin matalavireisessä mopossa ei tosiaan mitään väliä ,mitä siellä sisällä heiluu. Alumiiniset tai tinasta tehdyt eivät myöskään katkea ja vaurioita paikkojaVesku kirjoitti:Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Näin on!KtK kirjoitti:Joo ,ne soodaventtiilit omaa hyviä ja huonoja puolia. Ohjurit kuluu niillä nopeammin kuumemman venavarren takia ,mutta lautanen viileämpi(mahdollinen nakutus). Ja painossa hieman eroa. Ja noin matalavireisessä mopossa ei tosiaan mitään väliä ,mitä siellä sisällä heiluu. Alumiiniset tai tinasta tehdyt eivät myöskään katkea ja vaurioita paikkojaVesku kirjoitti:Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.


Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Se sodium muuten ei ole soodaa vaan natriumia... Niitä natriumtäytteisiä pakoventtiileitä on suhteellisen vähän ylipäätään missään moottoreissa, vaikka sillä se lautanen paremmin jäähtyykin. Seetin kauttahan se lautanen pääsääntöisesti jäähtyy.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Kattelin 24V cossuun suurempia venttiileitä, vakiot on imu 34 ja pako 30. Pituudet imu 105mm ja pako 104 (ulkomuistista).
Toyotan A-sarjan 8V moottoreista löytyy 31mm pakoventtiili ja 36mm imuventtiili. Pituudet oli 107mm, varsi 7mm.
Tonnisesta Daihatsun turbodieselistä (80-luvun lopun charade) löytyy sitten jopa 32mm pakoventtiili 105mm pituisena.
Kannattaa Rockauton venttiililuetteloa selailla, siinä on listattuna varaosanumerot ja venttiilien oleelliset mitat, kaikki rivit samassa muodossa, joten pelkkiä numeroita muuttelemalla voi hakea mitä tahansa venttiiliä mittojen perusteella. Yhden toimittajan imuventtiilit on aina omassa luettelossaan, sitten pakoventtiilit jne, eli kaikki tietyn toimittajan tietyt venttiilit on tietyssä luettelossa ja luetteloita on ainakin neljä.
Toyotan A-sarjan 8V moottoreista löytyy 31mm pakoventtiili ja 36mm imuventtiili. Pituudet oli 107mm, varsi 7mm.
Tonnisesta Daihatsun turbodieselistä (80-luvun lopun charade) löytyy sitten jopa 32mm pakoventtiili 105mm pituisena.
Kannattaa Rockauton venttiililuetteloa selailla, siinä on listattuna varaosanumerot ja venttiilien oleelliset mitat, kaikki rivit samassa muodossa, joten pelkkiä numeroita muuttelemalla voi hakea mitä tahansa venttiiliä mittojen perusteella. Yhden toimittajan imuventtiilit on aina omassa luettelossaan, sitten pakoventtiilit jne, eli kaikki tietyn toimittajan tietyt venttiilit on tietyssä luettelossa ja luetteloita on ainakin neljä.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Hienosti mullakin kiekui +8000rpm (stage 4) noilla "halvoilla 250€/16kpl pilipali venttiileillä" ja Veskun kautta ostin...Vesku kirjoitti:Näin on!KtK kirjoitti:Joo ,ne soodaventtiilit omaa hyviä ja huonoja puolia. Ohjurit kuluu niillä nopeammin kuumemman venavarren takia ,mutta lautanen viileämpi(mahdollinen nakutus). Ja painossa hieman eroa. Ja noin matalavireisessä mopossa ei tosiaan mitään väliä ,mitä siellä sisällä heiluu. Alumiiniset tai tinasta tehdyt eivät myöskään katkea ja vaurioita paikkojaVesku kirjoitti:Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.Monet vaan mielestäni stressaavat liikaa noista asioista

Pelittäis varmaan vieläkin, mutta ei oo jaksanu/kiinnostanu fiksata sähkövikaa joka ilmeni 2 vuotta sitten Affella...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Ei se vielä kallista ole jos 35€ saa orkkis pakoventtiilin, Lanciaan katselin niin 85€ kpl
No ebaystä saa uuden kannen sisältäen venttiilit reilut 600€
On se maailma ihmeellinen.

No ebaystä saa uuden kannen sisältäen venttiilit reilut 600€

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Mä aattelin nyt toises konees rosterisia +1mm kokoisia, kun pitäs +700hv saada kestään...KtK kirjoitti:Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja

Seuraavaks sit pitää varmaan laittaa titaaniset, jollei nuo kestä.

Mut joo, ei oo pahemmin täälä foorumillakaan mitenkään haukuttu niitä 250€/16kpl halpa venttiileitä ja toisilla kuulemma pelittää hienosti rallikäytössäkin, joten mikä niissä sit niin vastustaa? Onko nois sit jo liian halvat vai?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Meinaatko ettei vakio koko riitä?tumppe kirjoitti:Mä aattelin nyt toises konees rosterisia +1mm kokoisia, kun pitäs +700hv saada kestään...KtK kirjoitti:Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja![]()
Seuraavaks sit pitää varmaan laittaa titaaniset, jollei nuo kestä.![]()
Mut joo, ei oo pahemmin täälä foorumillakaan mitenkään haukuttu niitä 250€/16kpl halpa venttiileitä ja toisilla kuulemma pelittää hienosti rallikäytössäkin, joten mikä niissä sit niin vastustaa? Onko nois sit jo liian halvat vai?

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
No ku ois tarkotus ottaa vitusti voimaa ja mahdollisimman pienillä paineilla, niin pitää kaikkee vähä hifistellä isommaks...Jasu kirjoitti:Meinaatko ettei vakio koko riitä?tumppe kirjoitti:Mä aattelin nyt toises konees rosterisia +1mm kokoisia, kun pitäs +700hv saada kestään...KtK kirjoitti:Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja![]()
Seuraavaks sit pitää varmaan laittaa titaaniset, jollei nuo kestä.![]()
Mut joo, ei oo pahemmin täälä foorumillakaan mitenkään haukuttu niitä 250€/16kpl halpa venttiileitä ja toisilla kuulemma pelittää hienosti rallikäytössäkin, joten mikä niissä sit niin vastustaa? Onko nois sit jo liian halvat vai?

Niin ja se kestävyyskin ois ihan kiva, kun ei jaksais joka kruisingin jälkeen konetta avata...
Toisin sanoen en halua ahtopaineita sinne 2.5-3bar vaan mielummin alle 2bar, kun koneen kierroksiakin on mietytty sinne 9000rpm paikkeille.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?
Ei se ahtopaine mitään riko.
Kunnolla painetta vain pannuun ja ahdin sen mukaan.
Kunnolla painetta vain pannuun ja ahdin sen mukaan.

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.