Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Syyskuu 5. 20:35:05 2013

Tuli tälläinen mieleen, kun tasaiseen tahtiin tuntuu ihmisillä Cossuista hihnat porsivan tai jako hyppäävän.. Onko kukaan tutkinut vaihtoehtoa jonkin toisen auton venttiilien istuttamisesta Cossun kanteen? Uudet YB naulat kuitenkin *melko* suolaisen hintaisia, ja valmistusmääristä johtuen ei käytettyjäkään ole ihan älyttömiä määriä tarjolla. Volvon venttiilejähän on istutettu ohariin maailman sivu, ja Cossun seeteissä on sen verran tilaa että saisi olla varmaan 1mm isommalla lautasellakin vielä sovitettavissa?

Jos jollain on ylhäällä Cossun vakionaulojen tarkat mitat (pituus, seetipinnan halkaisija, varren paksuus), niin voitko postata tänne vertailutiedoiksi?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Syyskuu 5. 21:04:31 2013

onhan niitä universaali rosterivenoja istutettu maailmansivun noihin kansiin.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Syyskuu 5. 21:23:02 2013

Jape105 kirjoitti:onhan niitä universaali rosterivenoja istutettu maailmansivun noihin kansiin.
Jep, mutta tässä oli ajatuksena se, että jos jostain vähemmän arvokkaasta kannesta saisi sopuhintaan vaikka kaikki imu-tai pakonaulat kerralla hommattua. Tokihan noita aihioventtiilejä saa sovitettua mihin hyvänsä, mutta tässä ajatuksena kustannuksien pienentäminen.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Syyskuu 5. 22:46:22 2013

Mielestäni uusi sarja ei ole edes kovin arvokas. Paljonko sitten olisi kohtuu hinta per venttiili?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Syyskuu 6. 0:45:38 2013

Jasu kirjoitti:Mielestäni uusi sarja ei ole edes kovin arvokas. Paljonko sitten olisi kohtuu hinta per venttiili?
Jokaisella on tietysti oma "kohtuuhinta".. Ajatuksena siis MAHDOLLISIMMAN halpa vaihtoehto, eli siis rahaa käytetään niin vähän kuin mahdollista hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi, offtopiciin menee jos aletaan Cossun naulojen hinnoista keskustelemaan, kun haussa jonkun muun auton venat..
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Syyskuu 6. 8:21:48 2013

Posmo kirjoitti:Ajatuksena siis MAHDOLLISIMMAN halpa vaihtoehto, eli siis rahaa käytetään niin vähän kuin mahdollista hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi
:-s

Ei muuta kuin 800€ kanteen kokeilemaan halpoja venoja.. (saako Cossun kansia enää edes tuohon hintaan)
Seuraava topicin otsikko voiskin olla luokkaa "Kuka korjaisi katkenneen venttiilin aiheuttamat vauriot Cossun kannessa MAHDOLLISIMMAN halvalla".. :lol:

No asiaakin: Tämän kesän hihnatuhoja kun katsoo, niin on oltava aika varma, ettei vena katkea kun hihnasta lähtee hampaat ja vena tapaa männän. Enpä ite uskaltais lähtee jollain kiina-venoilla lähtee kokeilee miten ne kestää..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Syyskuu 6. 8:51:21 2013

Minä kun luulin että juuri hinta oli esteenä orkkis venoille? :?
Eihän ne maksa kuin 28€/kpl, joka on mielestäni jo halpa. Alkuperäiset uudet pakoset 286€ / 8kpl ja imuset 171€ / 8kpl.

Maksaahan sekin, kun alkaa muotoilemaan / sovittamaan toisia venoja kanteen. Ei taida riittää 10€/kpl.

Ja ajatushan mulla tässä on auttaa, ei siis piruilla mitenkään.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Syyskuu 6. 10:54:19 2013

Jasu kirjoitti:Minä kun luulin että juuri hinta oli esteenä orkkis venoille? :?
Eihän ne maksa kuin 28€/kpl, joka on mielestäni jo halpa. Alkuperäiset uudet pakoset 286€ / 8kpl ja imuset 171€ / 8kpl.

Maksaahan sekin, kun alkaa muotoilemaan / sovittamaan toisia venoja kanteen. Ei taida riittää 10€/kpl.

Ja ajatushan mulla tässä on auttaa, ei siis piruilla mitenkään.
Juu, mutta jos se muotoilu maksaa 0€, ja jos selviää esim pelkästään venttiilin lyhennyksellä & uuden lukkouran tekemisellä, niin minun mielestä kannattavaa. Tuo pakonaulojen hinta kyllä ainakin mua hirvittää, ja on 450€ mun mittapuulla todella iso raha yhden moottorin venttiileihin.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Syyskuu 6. 12:16:52 2013

Jos edullista ja toimivaksi todettua haluaa niin suosittelen näitä.
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1217.html
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1218.html
Tämmöiset meni tosiaan koneeseen reilu pari vuotta sitten ja kestivät tuon reilu 400Hv hienosti ja kyllä konetta on käsketty. Näitä on muillakin ollut käytössä.
Vasta hihnankiristän löystyminen koitui näiden kohtaloksi, 13 oikein huolella solmuun, mutta yksikään ei katkennut. :)
Samalainen sarja meni nytkin koneeseen, hintaa kun oli noin 250€/16kpl + PK.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Syyskuu 6. 20:51:05 2013

Ihan vaan vertailukohdaksi, susuki grand vitaran venttiilinnostimet maksaa reilut 130e/kpl, joten pitäisin noita cossun venttiilejä vielä aika halpoina jos mietitään mitä yleisestikin autojen korjaaminen nykyään maksaa. Toki kannattaa aina tehdä tutkimusta eri osien sopivuuksista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja focus » Pe Syyskuu 6. 21:18:40 2013

Itellä kävi sama homma kun kun Perkeleen escossa eli hihnankiristin löysty,tuolta meinasin itekkin hommata venttiilit.Ei kyllä omasta mielestä paha hinta.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Syyskuu 6. 22:34:25 2013

Arska kirjoitti:Ihan vaan vertailukohdaksi, susuki grand vitaran venttiilinnostimet maksaa reilut 130e/kpl, joten pitäisin noita cossun venttiilejä vielä aika halpoina jos mietitään mitä yleisestikin autojen korjaaminen nykyään maksaa. Toki kannattaa aina tehdä tutkimusta eri osien sopivuuksista.
Toki tuon ymmärrän että korjaus on kallista, mutta itse on toistaiseksi aiemmin tehdyissä koneissa tottunut siihen että aihioita on niin paljon saatavilla, että esim. kierot venat voi vaihtaa 30€ maksaneesta romukannesta vaan vanhojen tilalle. Cosworthin tapauksessa tuo "romukansi" vaan maksaa sen 600-700€ minimissään. Ja tässä threadissa alkuperäisenä ajatuksena mulla oli tähän kanteen venttiilien pohdiskelu: http://i1293.photobucket.com/albums/b59 ... 603989.jpg Ei viitsi tällaiseen halpaan aihioon ainakaan vielä sijoittaa alkuperäisten naulojen hintaa.

Tietysti pienenä haaveena oli, että joku tokaisisi suoraan "Otat imuvenat tästä koneesta ja pakonaulat tästä koneesta, pikku koneistus ja homma OK" :green:
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 7. 11:03:18 2013

Cossun pakovenat on kalliita ,mutta se sodium täyte ei ole turhaan siinä.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Syyskuu 7. 13:56:32 2013

Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 7. 14:33:39 2013

Vesku kirjoitti:Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.
Joo ,ne soodaventtiilit omaa hyviä ja huonoja puolia. Ohjurit kuluu niillä nopeammin kuumemman venavarren takia ,mutta lautanen viileämpi(mahdollinen nakutus). Ja painossa hieman eroa. Ja noin matalavireisessä mopossa ei tosiaan mitään väliä ,mitä siellä sisällä heiluu. Alumiiniset tai tinasta tehdyt eivät myöskään katkea ja vaurioita paikkoja :roll:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Syyskuu 7. 15:29:09 2013

KtK kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.
Joo ,ne soodaventtiilit omaa hyviä ja huonoja puolia. Ohjurit kuluu niillä nopeammin kuumemman venavarren takia ,mutta lautanen viileämpi(mahdollinen nakutus). Ja painossa hieman eroa. Ja noin matalavireisessä mopossa ei tosiaan mitään väliä ,mitä siellä sisällä heiluu. Alumiiniset tai tinasta tehdyt eivät myöskään katkea ja vaurioita paikkoja :roll:
Näin on! :) Monet vaan mielestäni stressaavat liikaa noista asioista :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 7. 23:08:38 2013

Se sodium muuten ei ole soodaa vaan natriumia... Niitä natriumtäytteisiä pakoventtiileitä on suhteellisen vähän ylipäätään missään moottoreissa, vaikka sillä se lautanen paremmin jäähtyykin. Seetin kauttahan se lautanen pääsääntöisesti jäähtyy.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 15. 11:54:52 2013

Kattelin 24V cossuun suurempia venttiileitä, vakiot on imu 34 ja pako 30. Pituudet imu 105mm ja pako 104 (ulkomuistista).
Toyotan A-sarjan 8V moottoreista löytyy 31mm pakoventtiili ja 36mm imuventtiili. Pituudet oli 107mm, varsi 7mm.
Tonnisesta Daihatsun turbodieselistä (80-luvun lopun charade) löytyy sitten jopa 32mm pakoventtiili 105mm pituisena.

Kannattaa Rockauton venttiililuetteloa selailla, siinä on listattuna varaosanumerot ja venttiilien oleelliset mitat, kaikki rivit samassa muodossa, joten pelkkiä numeroita muuttelemalla voi hakea mitä tahansa venttiiliä mittojen perusteella. Yhden toimittajan imuventtiilit on aina omassa luettelossaan, sitten pakoventtiilit jne, eli kaikki tietyn toimittajan tietyt venttiilit on tietyssä luettelossa ja luetteloita on ainakin neljä.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Syyskuu 17. 18:58:28 2013

Vesku kirjoitti:
KtK kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Itsellä oli 10v noita cossun koneita autossa ja aika kauan "tarvike" venttiileillä. Kerran katkesi imunokka penkissä ja kaikki imuvenat soiroksi. Taittuivat huolella, mutta yksikään ei katkennut. Tehoahan minulla ei ole ollut kovinkaan kiivaasti (n.460hv parhaimmillaan) ja ajo ollut tieliikenteessä pöristelyä, joten ei nuo kovin kovalle ole joutuneet. Ainakin normiajossa kestää muutkin kuin alkuperäiset.
Joo ,ne soodaventtiilit omaa hyviä ja huonoja puolia. Ohjurit kuluu niillä nopeammin kuumemman venavarren takia ,mutta lautanen viileämpi(mahdollinen nakutus). Ja painossa hieman eroa. Ja noin matalavireisessä mopossa ei tosiaan mitään väliä ,mitä siellä sisällä heiluu. Alumiiniset tai tinasta tehdyt eivät myöskään katkea ja vaurioita paikkoja :roll:
Näin on! :) Monet vaan mielestäni stressaavat liikaa noista asioista :wink:
Hienosti mullakin kiekui +8000rpm (stage 4) noilla "halvoilla 250€/16kpl pilipali venttiileillä" ja Veskun kautta ostin... :wink:
Pelittäis varmaan vieläkin, mutta ei oo jaksanu/kiinnostanu fiksata sähkövikaa joka ilmeni 2 vuotta sitten Affella...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Lokakuu 21. 22:01:15 2013

Ei se vielä kallista ole jos 35€ saa orkkis pakoventtiilin, Lanciaan katselin niin 85€ kpl :shock:
No ebaystä saa uuden kannen sisältäen venttiilit reilut 600€ :D On se maailma ihmeellinen.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Lokakuu 21. 23:01:17 2013

Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja :lol:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 26. 19:48:51 2013

KtK kirjoitti:Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja :lol:
Mä aattelin nyt toises konees rosterisia +1mm kokoisia, kun pitäs +700hv saada kestään... :wink:
Seuraavaks sit pitää varmaan laittaa titaaniset, jollei nuo kestä. :green:

Mut joo, ei oo pahemmin täälä foorumillakaan mitenkään haukuttu niitä 250€/16kpl halpa venttiileitä ja toisilla kuulemma pelittää hienosti rallikäytössäkin, joten mikä niissä sit niin vastustaa? Onko nois sit jo liian halvat vai?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Marraskuu 26. 19:52:14 2013

tumppe kirjoitti:
KtK kirjoitti:Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja :lol:
Mä aattelin nyt toises konees rosterisia +1mm kokoisia, kun pitäs +700hv saada kestään... :wink:
Seuraavaks sit pitää varmaan laittaa titaaniset, jollei nuo kestä. :green:

Mut joo, ei oo pahemmin täälä foorumillakaan mitenkään haukuttu niitä 250€/16kpl halpa venttiileitä ja toisilla kuulemma pelittää hienosti rallikäytössäkin, joten mikä niissä sit niin vastustaa? Onko nois sit jo liian halvat vai?
Meinaatko ettei vakio koko riitä? :lol:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 26. 19:59:25 2013

Jasu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
KtK kirjoitti:Eli loppujen lopuksi heikkotehoisissa alle 600hv/ 10000rpm turbo autoissa on parempi käyttää edullisia venttiilejä kalleiden sijaan ,ettei tule sähkövikoja :lol:
Mä aattelin nyt toises konees rosterisia +1mm kokoisia, kun pitäs +700hv saada kestään... :wink:
Seuraavaks sit pitää varmaan laittaa titaaniset, jollei nuo kestä. :green:

Mut joo, ei oo pahemmin täälä foorumillakaan mitenkään haukuttu niitä 250€/16kpl halpa venttiileitä ja toisilla kuulemma pelittää hienosti rallikäytössäkin, joten mikä niissä sit niin vastustaa? Onko nois sit jo liian halvat vai?
Meinaatko ettei vakio koko riitä? :lol:
No ku ois tarkotus ottaa vitusti voimaa ja mahdollisimman pienillä paineilla, niin pitää kaikkee vähä hifistellä isommaks... :green:
Niin ja se kestävyyskin ois ihan kiva, kun ei jaksais joka kruisingin jälkeen konetta avata...
Toisin sanoen en halua ahtopaineita sinne 2.5-3bar vaan mielummin alle 2bar, kun koneen kierroksiakin on mietytty sinne 9000rpm paikkeille. 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Toisen moottorin venttiilit Cosworthiin?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Marraskuu 26. 20:27:39 2013

Ei se ahtopaine mitään riko.
Kunnolla painetta vain pannuun ja ahdin sen mukaan. :D
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin