Escort mk1 pedalbox dokumentti

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Helmikuu 25. 13:12:08 2013

Mahtaisiko joltakulta klubista löytyä ostokuittia/muuta prujua, missä todetaan pedalboxin olevan Escort mk1:teen tarkoitettu?

Itsellä on pedalbox escortissa, mutta leimasetä vaatii jonkin kirjallisen dokumentin, missä osan todetaan olevan ko. automalliin tarkoitettu.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 25. 19:49:46 2013


el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ti Toukokuu 21. 0:25:41 2013

Oisko luokitustodistuksen kuvat ja selitykset riittävät?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Toukokuu 21. 8:38:02 2013

Kyllä katsastaja sanoi, että kyseisen pedalboxin pitää olla kyseiseen automalliin tarkoitettu, joten en usko luokitustodistuksen riittävän.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Kesäkuu 4. 18:40:29 2013

sen saa tiskiltä kun ostaa kyseisen vermeen yms joka vaatii luvan esim etureaktiotangot jotka korvaa etuvakaajan.

yleensä ihan jopa rekkari on pyydetty lappuun .

tietty jos kirppislöytö niin pitää kirjoitella itse
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Lokakuu 28. 14:23:41 2013

Nostetaanpa tätä, josko jollekulle olisi moinen dokumentti ilmaantunut.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Lokakuu 28. 20:07:40 2013

Jallu kirjoitti:Nostetaanpa tätä, josko jollekulle olisi moinen dokumentti ilmaantunut.
Mä kyselen huomenna parista mestaa.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

jupe_e
Viestit: 361
Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja jupe_e » La Marraskuu 2. 9:37:19 2013

Tässä on suora lainaus viimeisimmästä Trafin ohjeesta auton rakenteen muutoksessa. "Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru- voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Marraskuu 2. 10:58:41 2013

jupe_e kirjoitti:Tässä on suora lainaus viimeisimmästä Trafin ohjeesta auton rakenteen muutoksessa. "Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru- voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
Aivoilla ajateltuna jarrubalassi ei saa olla säädettävissä ajon aikana eli säätönuppi irti.

jupe_e
Viestit: 361
Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja jupe_e » La Marraskuu 2. 11:56:38 2013

hoopee kirjoitti:
jupe_e kirjoitti:Tässä on suora lainaus viimeisimmästä Trafin ohjeesta auton rakenteen muutoksessa. "Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru- voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
Aivoilla ajateltuna jarrubalassi ei saa olla säädettävissä ajon aikana eli säätönuppi irti.
Konttorilla, kun ei aina ajatella samanlaisilla aivoilla. Vaikka säätönuppi on irti, niin balanssihan voi silti olla jotain muuta kun tekstissä mainittu tavanomainen. Eli kuinkas sit pedal-boxin kanssa todennetaan, et balanssi on tieliikenteeseen vaadittu tavanomainen. Onko porukoilla minkälaisia kokemuksia katsastuskonttoreilta tämän asian tiimoilta?
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja xsx » La Marraskuu 2. 13:49:41 2013

Se on jännä että eivät hyväksy. Rs1600 on pedal boxi vakiona.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Marraskuu 2. 14:56:58 2013

Siis mun kohdalla kyse on siitä, että tarvitsen todistuksen missä todetaan juuri kyseisen pedalboxin olevan Escortiin tarkoitettu. Itse boxin leimaamisessa ei sinällään mitään ongelmaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja xsx » La Marraskuu 2. 15:15:19 2013

No sitten meni hankalaksi :/
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 2. 19:59:02 2013

Jallu kirjoitti:Siis mun kohdalla kyse on siitä, että tarvitsen todistuksen missä todetaan juuri kyseisen pedalboxin olevan Escortiin tarkoitettu. Itse boxin leimaamisessa ei sinällään mitään ongelmaa.
Miten identifiointi pitää todentaa?
Kun sarjanumerointia ei ole, pitää dokumentiksi riittää tieliikennekäyttöluvan lisäksi mittapiirustukset ja-tai valokuvat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 2. 20:00:13 2013

xsx kirjoitti:Se on jännä että eivät hyväksy. Rs1600 on pedal boxi vakiona.
?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Marraskuu 3. 10:29:27 2013

??

niin, mut siinä on sylinterit kytkimelle & jarrulle, yxi kummallekkin

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Tammikuu 21. 13:37:14 2015

Tuommonen Trafilta ->

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... misesa.pdf


ja siitä kohta 13. Ei pitäs olla enää mitään epäselvää..

Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja heikki » Ke Tammikuu 21. 19:33:50 2015

Maksalaatikko kirjoitti:Tuommonen Trafilta ->

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... misesa.pdf


ja siitä kohta 13. Ei pitäs olla enää mitään epäselvää..

Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.

Eikös tuo viimeinen lause tarkoita että sallittu ainoastaan nopeuskilpailussa, ja niinhän se on ollut tähänki asti että ralliautoissa bedal-boxia on saanut käyttää. Mutta eihän tuo nyt suoraan tarkoita että sallittu "siviiliautossa"? Vai ymmärsinkö vaan väärin :shock: :shock: ?

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Tammikuu 21. 20:11:44 2015

No ei se mun mielestä ihan sitä tarkoita. Katoppa kohta jossa mainitaan hydrauli kässärin muutoskatsastus. Siinä sanotaan, et autoa saa käyttää ainoastaan nopeuskilpailussa tms.

Pb:n kanssa sanotaan, et poikkeavaan balanssia saa käyttää vaan nopeuskilpailussa. Eikö?

Tuo linkki tuli katsurilta suoraan ja oli sitä mieltä et pb voidaan hyväksyä ko. Maininnalla rekisteriotteessa..

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja heikki » Ke Tammikuu 21. 21:27:55 2015

No mut sehän on pääasia että siviili-escorttiin sais bedal-boxin ilman että tarvii katsureiden kanssa kinastella :wink:

mattiky
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Toukokuu 5. 22:42:44 2014

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja mattiky » Ti Helmikuu 24. 12:10:24 2015

Hei!
Itsellä oli sama juttu tuossa viime kesänä. Kun ostin pedal-boxin, sain mukaan A4-tositteen että pb suunniteltu mk1 Escorttiin. (kauppias tod. näk. teki itse ko paperin ja lisäsi kuvan boxista. Alla luki "kuva fordin luettelosta")

Olin kysellyt asiaa jo useammasta katsastuspaikasta ja tutkinut trafin pykäliä. Siellä sanotaan että saa asentaa, kunhan et saa säädettyä balanssia ajon aikana. Myös takajarrut eivät saa lukkiutua ennen etujarruja. Merkinnät tulevat rekisteriotteeseen. Yksi katsastaja sano, ettei he muutoskatsasta ollenkaan ko boxia. Periaatteessahan heidän kuuluisi tehdä tämä, jos trafilta löytyy ohjeistus. (noh, iteppä valitsevat asiakkaansa).

Lisäsin vielä paperikasaan jarrulaskelman jarrujen riittävyydestä, koska alipainetehostin poistettiin. Laskelmalla todistin myös että etujarrut menevät lukkoon ennen takajarruja.

Katsastusmies oli tyytyväinen ja ihmetteli miksi muut eivät olleet hyväksyneet.

atkutinl
Viestit: 5
Liittynyt: To Syyskuu 24. 13:31:33 2015

Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti

Viesti Kirjoittaja atkutinl » To Toukokuu 26. 21:39:23 2016

Itselläkin kiikarissa ykköskoppanen, jossa pedal-boxi muutoskatsastettuna. Tuo Trafin soveltamisohjehan sanoo, että voidaan muutoskatsastaa, mutta tavallisesta poikkeavaa jakosuhdetta ei saa käyttää siviilissä. Eli ton perusteella sais olla säädettävissäkin, mutta käyttäjän vastuulla, että siviilissä vakio suhteella Eri juttu onkin, minkälaiset laskelmat ym. dokumentit tarvitsee tämän osoittamiseen.

Vastaa Viestiin