Escort mk1 pedalbox dokumentti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Escort mk1 pedalbox dokumentti
Mahtaisiko joltakulta klubista löytyä ostokuittia/muuta prujua, missä todetaan pedalboxin olevan Escort mk1:teen tarkoitettu?
Itsellä on pedalbox escortissa, mutta leimasetä vaatii jonkin kirjallisen dokumentin, missä osan todetaan olevan ko. automalliin tarkoitettu.
Itsellä on pedalbox escortissa, mutta leimasetä vaatii jonkin kirjallisen dokumentin, missä osan todetaan olevan ko. automalliin tarkoitettu.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Oisko luokitustodistuksen kuvat ja selitykset riittävät?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Kyllä katsastaja sanoi, että kyseisen pedalboxin pitää olla kyseiseen automalliin tarkoitettu, joten en usko luokitustodistuksen riittävän.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
sen saa tiskiltä kun ostaa kyseisen vermeen yms joka vaatii luvan esim etureaktiotangot jotka korvaa etuvakaajan.
yleensä ihan jopa rekkari on pyydetty lappuun .
tietty jos kirppislöytö niin pitää kirjoitella itse
yleensä ihan jopa rekkari on pyydetty lappuun .
tietty jos kirppislöytö niin pitää kirjoitella itse
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Nostetaanpa tätä, josko jollekulle olisi moinen dokumentti ilmaantunut.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Mä kyselen huomenna parista mestaa.Jallu kirjoitti:Nostetaanpa tätä, josko jollekulle olisi moinen dokumentti ilmaantunut.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Tässä on suora lainaus viimeisimmästä Trafin ohjeesta auton rakenteen muutoksessa. "Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru- voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73
Escort MK1 OHC -73
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Aivoilla ajateltuna jarrubalassi ei saa olla säädettävissä ajon aikana eli säätönuppi irti.jupe_e kirjoitti:Tässä on suora lainaus viimeisimmästä Trafin ohjeesta auton rakenteen muutoksessa. "Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru- voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Konttorilla, kun ei aina ajatella samanlaisilla aivoilla. Vaikka säätönuppi on irti, niin balanssihan voi silti olla jotain muuta kun tekstissä mainittu tavanomainen. Eli kuinkas sit pedal-boxin kanssa todennetaan, et balanssi on tieliikenteeseen vaadittu tavanomainen. Onko porukoilla minkälaisia kokemuksia katsastuskonttoreilta tämän asian tiimoilta?hoopee kirjoitti:Aivoilla ajateltuna jarrubalassi ei saa olla säädettävissä ajon aikana eli säätönuppi irti.jupe_e kirjoitti:Tässä on suora lainaus viimeisimmästä Trafin ohjeesta auton rakenteen muutoksessa. "Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru- voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."
Mites tää nyt pitäis ymmärtää? Eli pedal-box saisi olla ainoastaan kilpakäytössä eikä siviilissä lainkaan? Meilläpäin katsuri hylkäs suoraan ajatuksen pedal-boxin asennuksesta siviiliautoon, tähän vedoten.
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73
Escort MK1 OHC -73
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Se on jännä että eivät hyväksy. Rs1600 on pedal boxi vakiona.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Siis mun kohdalla kyse on siitä, että tarvitsen todistuksen missä todetaan juuri kyseisen pedalboxin olevan Escortiin tarkoitettu. Itse boxin leimaamisessa ei sinällään mitään ongelmaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
No sitten meni hankalaksi :/
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Miten identifiointi pitää todentaa?Jallu kirjoitti:Siis mun kohdalla kyse on siitä, että tarvitsen todistuksen missä todetaan juuri kyseisen pedalboxin olevan Escortiin tarkoitettu. Itse boxin leimaamisessa ei sinällään mitään ongelmaa.
Kun sarjanumerointia ei ole, pitää dokumentiksi riittää tieliikennekäyttöluvan lisäksi mittapiirustukset ja-tai valokuvat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
?xsx kirjoitti:Se on jännä että eivät hyväksy. Rs1600 on pedal boxi vakiona.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
??
niin, mut siinä on sylinterit kytkimelle & jarrulle, yxi kummallekkin
niin, mut siinä on sylinterit kytkimelle & jarrulle, yxi kummallekkin
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Tuommonen Trafilta ->
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... misesa.pdf
ja siitä kohta 13. Ei pitäs olla enää mitään epäselvää..
Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... misesa.pdf
ja siitä kohta 13. Ei pitäs olla enää mitään epäselvää..
Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.
-
- Viestit: 516
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Maksalaatikko kirjoitti:Tuommonen Trafilta ->
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... misesa.pdf
ja siitä kohta 13. Ei pitäs olla enää mitään epäselvää..
Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.
Eikös tuo viimeinen lause tarkoita että sallittu ainoastaan nopeuskilpailussa, ja niinhän se on ollut tähänki asti että ralliautoissa bedal-boxia on saanut käyttää. Mutta eihän tuo nyt suoraan tarkoita että sallittu "siviiliautossa"? Vai ymmärsinkö vaan väärin


-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
No ei se mun mielestä ihan sitä tarkoita. Katoppa kohta jossa mainitaan hydrauli kässärin muutoskatsastus. Siinä sanotaan, et autoa saa käyttää ainoastaan nopeuskilpailussa tms.
Pb:n kanssa sanotaan, et poikkeavaan balanssia saa käyttää vaan nopeuskilpailussa. Eikö?
Tuo linkki tuli katsurilta suoraan ja oli sitä mieltä et pb voidaan hyväksyä ko. Maininnalla rekisteriotteessa..
Pb:n kanssa sanotaan, et poikkeavaan balanssia saa käyttää vaan nopeuskilpailussa. Eikö?
Tuo linkki tuli katsurilta suoraan ja oli sitä mieltä et pb voidaan hyväksyä ko. Maininnalla rekisteriotteessa..
-
- Viestit: 516
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
No mut sehän on pääasia että siviili-escorttiin sais bedal-boxin ilman että tarvii katsureiden kanssa kinastella 

-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Toukokuu 5. 22:42:44 2014
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Hei!
Itsellä oli sama juttu tuossa viime kesänä. Kun ostin pedal-boxin, sain mukaan A4-tositteen että pb suunniteltu mk1 Escorttiin. (kauppias tod. näk. teki itse ko paperin ja lisäsi kuvan boxista. Alla luki "kuva fordin luettelosta")
Olin kysellyt asiaa jo useammasta katsastuspaikasta ja tutkinut trafin pykäliä. Siellä sanotaan että saa asentaa, kunhan et saa säädettyä balanssia ajon aikana. Myös takajarrut eivät saa lukkiutua ennen etujarruja. Merkinnät tulevat rekisteriotteeseen. Yksi katsastaja sano, ettei he muutoskatsasta ollenkaan ko boxia. Periaatteessahan heidän kuuluisi tehdä tämä, jos trafilta löytyy ohjeistus. (noh, iteppä valitsevat asiakkaansa).
Lisäsin vielä paperikasaan jarrulaskelman jarrujen riittävyydestä, koska alipainetehostin poistettiin. Laskelmalla todistin myös että etujarrut menevät lukkoon ennen takajarruja.
Katsastusmies oli tyytyväinen ja ihmetteli miksi muut eivät olleet hyväksyneet.
Itsellä oli sama juttu tuossa viime kesänä. Kun ostin pedal-boxin, sain mukaan A4-tositteen että pb suunniteltu mk1 Escorttiin. (kauppias tod. näk. teki itse ko paperin ja lisäsi kuvan boxista. Alla luki "kuva fordin luettelosta")
Olin kysellyt asiaa jo useammasta katsastuspaikasta ja tutkinut trafin pykäliä. Siellä sanotaan että saa asentaa, kunhan et saa säädettyä balanssia ajon aikana. Myös takajarrut eivät saa lukkiutua ennen etujarruja. Merkinnät tulevat rekisteriotteeseen. Yksi katsastaja sano, ettei he muutoskatsasta ollenkaan ko boxia. Periaatteessahan heidän kuuluisi tehdä tämä, jos trafilta löytyy ohjeistus. (noh, iteppä valitsevat asiakkaansa).
Lisäsin vielä paperikasaan jarrulaskelman jarrujen riittävyydestä, koska alipainetehostin poistettiin. Laskelmalla todistin myös että etujarrut menevät lukkoon ennen takajarruja.
Katsastusmies oli tyytyväinen ja ihmetteli miksi muut eivät olleet hyväksyneet.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Syyskuu 24. 13:31:33 2015
Re: Escort mk1 pedalbox dokumentti
Itselläkin kiikarissa ykköskoppanen, jossa pedal-boxi muutoskatsastettuna. Tuo Trafin soveltamisohjehan sanoo, että voidaan muutoskatsastaa, mutta tavallisesta poikkeavaa jakosuhdetta ei saa käyttää siviilissä. Eli ton perusteella sais olla säädettävissäkin, mutta käyttäjän vastuulla, että siviilissä vakio suhteella Eri juttu onkin, minkälaiset laskelmat ym. dokumentit tarvitsee tämän osoittamiseen.