4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
koskaan en ole päässy varmaksi todistaan,mut osaako joku sanoa varmaksi passaako doch 4*4 laatikko cossuun suoraan? kardaanin kiinnitys voi olla eri,mut onko sama kytkinakseli jne
KIITOS
KIITOS
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
En ole itsekkään kokeillut, mutta väittäisin 99,99%:sen varmuudella, että passaa!
Broidi laittoi jäärata-autoonsa dokin laatikon/cossun kytkimen (vieläpä 2wd
) oharin perään. Ainut mitä piti vaihtaa laatikosta oli painelaakerin haarukka, koska cossun on mallia suora, kun taas dokin ns. mutkalla, kun siinä tulee vp:n kytkinpinta n. 20mm pitemmälle lohkon tasosta mitattuna.
Startit on myös erilaiset johtuen tosta vp:n paikasta.
Broidi laittoi jäärata-autoonsa dokin laatikon/cossun kytkimen (vieläpä 2wd

Startit on myös erilaiset johtuen tosta vp:n paikasta.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: 4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
ite olen aina luullu et ois hiukka erit kytkinkopat tai jotain että ottais v.pyörään ??
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: 4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
Päällepäin ei kytkinkopissa ole kyllä mitään huomattavaa eroa ja startinpaikat täysin identtiset äkkimuistelulla. Tossa mainitsemassani broidin autossa on itseasiassa 4wd cossun vp ja 2wd:n kytkin.bpasi kirjoitti:ite olen aina luullu et ois hiukka erit kytkinkopat tai jotain että ottais v.pyörään ??
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
Ero kytkimessä 2 vs. 4wd on painelaakeri, ei muuta. Vp. on 4wd cossussa isommalla puntilla, muuten sama kuin 2wd
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re: 4wd vaihdelaatikot(cosworth,doch)
Kyllä kaaveli on ihan samanlainen. Ero tosiaan jo mainitussa vauhtipyörässä, kytkimessä, käpälässä sekä käpälän tappi on eri pituinen verrattuna cosworth ja dohc. Eli se tappi kaavelissa, johon käpälän pää tulee kiinni.
Välitys myös eri kolmos vaihteessa eli cossussa pidempi kolmonen.
Nyt muutaman kerran todistaneena dohc 4wd laatikko menee suoraan cossuun huomioiden edellä mainitut seikat.
Lisäksi eroa 4wd voimansiirrossa v6 4*4 on etukardaanissa, etuperän lisätuet 2kpl jotka vaan coswortissa, oikea sisempi etuvetarin malja erinlainen, kaksoishuulella varustettu tiivisteen tuuletusporaus vaihteistossa, kaaveli eri v6 mallissa.
Välitykset samat cossu ja V6 mutta dohc eri. Ketjupyörän laakerikannatin etuvedon ketjussa, kytkinvaijeri.
Myös vaihteiston ulostulolaippa eli se johon takakardaani tulee kiinni on erinlainen.
Lisaksi kaksi kaavelin alapulttia pidennetty.
Nämä tiedot vanhasta fordin asentajan oppaasta, jossa myös paljon muuta tietämätöntä tietoa.
Välitys myös eri kolmos vaihteessa eli cossussa pidempi kolmonen.
Nyt muutaman kerran todistaneena dohc 4wd laatikko menee suoraan cossuun huomioiden edellä mainitut seikat.
Lisäksi eroa 4wd voimansiirrossa v6 4*4 on etukardaanissa, etuperän lisätuet 2kpl jotka vaan coswortissa, oikea sisempi etuvetarin malja erinlainen, kaksoishuulella varustettu tiivisteen tuuletusporaus vaihteistossa, kaaveli eri v6 mallissa.
Välitykset samat cossu ja V6 mutta dohc eri. Ketjupyörän laakerikannatin etuvedon ketjussa, kytkinvaijeri.
Myös vaihteiston ulostulolaippa eli se johon takakardaani tulee kiinni on erinlainen.
Lisaksi kaksi kaavelin alapulttia pidennetty.
Nämä tiedot vanhasta fordin asentajan oppaasta, jossa myös paljon muuta tietämätöntä tietoa.