Stagen vaihto:ko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Stagen vaihto:ko

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 30. 1:00:11 2011

Vakio cossun t3 on antanu kyl kaikki mitä voi ja kivaa oli sen kansa mennytkin kesä ,mut nyt jotain uutta tarttis alkaa väsäileen. Epäonnistunut t34/.48ar koitos keväällä tuli testailtua ja nyt tekis mieli ens kesäks jotain uutta koittaa ,mikä toimis kans.
Semmonen reilu 350hv+ olis tavoitteena ja itte olen miettinyt noita t34/t35 turboja asennuksen helppouden takia. Pako a/r täytyy ilmeisesti olla vähintään .55 mun koneelle ,muuten surge iskee.

Mitä muuta jengi suosittelis tämmöseen koneeseen:

Vihreet 803
portattu kansi ja avarrettu/kiillotettu 4wd imusatsi.
t34 MSD lastu +useita muita testattavaksi.
"rs500" cooleri
Sytkä vakio kunnon johdoilla ja puolalla.
2.5 putkisto
Bensan syötön huolehtii se A ryhmän bosch pumppu ,en nyt muista mallinumeroa.
Innovaten lc-1 (tai mikä se oli) laajakaistamittari.
Jäähdytykset alumiinisyylärillä.
Konehuoneessa kaikki on silleen kondiksessa ja moottori uudenveroisessa iskussa ,mutta lohko on vakio 0.25 porattu yb 205 ja kansi 2wd.

Kannattaisko se lähteä radikkaleihempiin muutoksiin ruiskutuksessa , peltisarjoihin ja muun merkkisiin turboihin. Noi megasquirtit sun muut sinänsä hirvittää ,et saanko autosta mun taidoilla ikinä ajettavaa ,vai onko se jatkuvassa säädössä sen jälkeen. Ja ajettavaksi auton haluaisin :)

PS: taivoitteena olis vähän pistää hanttiin tuttavan muijan veljen 350hv(mukamas) subaru imprezalle ,joka on kuulemma ihan eri planeetalta ku jotkut cossut,ja onhan se uudempi ja kehittyneempi auto. Se ei kommentoi ,eikä edes kato päin näitä fordin tekeleitä ,mut sen ku pesis vanhalla viistokeula taunuksella vartilla ni oisin aika leuhka :D

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Stagen vaihto:ko

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Syyskuu 30. 6:49:56 2011

KtK kirjoitti:Noi megasquirtit sun muut sinänsä hirvittää ,et saanko autosta mun taidoilla ikinä ajettavaa ,vai onko se jatkuvassa säädössä sen jälkeen. Ja ajettavaksi auton haluaisin :)
No voihan sen johdottaa silleen että sinne jää se liitin vielä orkkisboksille.
Tai sit rakentaa orkkisboksin kuoriin sen megan mikä helpottaa hommaa vielä enemmän.
Säätelee sillon kun pystyy tai kiinnostaa, parin minuutin homma vaihtaa boksi.
Tosin jos ei tiedä mitä tekee niin on kyllä tosi helppo rikkoa se moottori :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Stagen vaihto:ko

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 30. 8:02:45 2011

Muutama kommentti:

kutakuinkin vastaavalla paketilla tein kaverin auton viime kesänä:
360hv/482nm.
-803:t, laadukas RS500 -kopio ic (Raatikainen), 4wd -imusarja, 3" putki, jjs:n/Lindqvistin 90-luvulla tekemä kansi, yli 250tkm ajettu kellari, vakiomaännät, nokat, pakosarja jne.
Ahdin määrää tahdin epäilen; tässä .63 pako/54 mm, imua en nyt muista mutta luokkaa 55 mm .6 (?). Viivettä vähän lisää, mutta peuhaa jo 3000 rpm.


Jätä se imusarjan kiillottaminen; sama kuin kanavissa, ei tuo tehoa mutta vie kovasti aikaa.
Putki riittänee 2,5" kunhan teet alasmenokäyrän (amer. "downpipe") 3-3,5" vakaajan hujakoille saakka.
Vakioecu hoitaa hienosti asiansa noilla tehotasoilla; hyvällä lastulla siis. Ja katso vaikkapa AkiS:n saavutuksia vakioeculla. Turha lähteä monimutkaistamaan asioita MS:llä yms. kun ei ole mitään syytä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Stagen vaihto:ko

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 30. 12:15:06 2011

3" downpipe cossueskon ahtimella tarttis jjs:n mainitsemaan pakettiin. Kirjotin kiillotetusta imusarjasta ,mutta en varsinaisesti imusarjaa ole kiillottanu ,painekotelon mutkat on avarrettu ja imusuppilot kiillotettu. Oli aikoinaan aikaa talvella tylsyyksissä sitä nysvätä patapatalla pikkuhiljaa ,harmi et suppilot on piilossa :)

Vastaa Viestiin