Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006
Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Onkohan muilla jäsenillä ollut vastaavaa ongelmaa? Cossu escortissa kytkin polkimessa oleva vaijerin automaattikiristin vai mikä se puolikuu onkaan nimeltään niin ei tunnu kestävän. 300-500km kesti uusi ja tänään meni kolmeen osaan(tälle kesälle jo toinen), että onko ideoita, mikä sitä mahtaisi särkeä. Kytkimenä on jousitettu 6-lapainen sintteri ja hieman jäykempi asetelma. Ja millaisia korjaus ehdotuksia siihen olisi?
-Fortux-
-Fortux-
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Ottaisko kytkinvaijeri kiinni kuoreen ? Pitäs se systeemi kestää jäykempikin asetelma .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Mk6 escosta metallinen manuaalikiristimellä.
Juttua ollut täälläkin puolella jonkun verran.
http://passionford.com/forum/general-ca ... p-lol.html
Juttua ollut täälläkin puolella jonkun verran.
http://passionford.com/forum/general-ca ... p-lol.html
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Meinasin ehdottaa samaa. Tuota on laitettu myös ainakin S2 Escort RS Turboon. Pitäisi olla aika bolt-on muutos.Aksu kirjoitti:Mk6 escosta metallinen manuaalikiristimellä.
Juttua ollut täälläkin puolella jonkun verran.
http://passionford.com/forum/general-ca ... p-lol.html
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Pitääpä lähteä vertaamaan siihen mk6:n metalliseen versioon. Itsellä kävi jo mielessä koneistaa siihen ihan uusi esim. alumiinista.... mutta kerta siihen on olemassa valmis niin sellaista sitten. Kiitoksia vinkeistä.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Se ratasosa taitaa silti olla muovia , tuo oma mk6 ainakin on ja tiskin mukaan metallista ei ole olemassa ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Muovia on, täältä saa alumiinista (itsellä hetken semmonen oli hyllyssä).Jake kirjoitti:Se ratasosa taitaa silti olla muovia , tuo oma mk6 ainakin on ja tiskin mukaan metallista ei ole olemassa ?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Jatketaan nyt vaikka tästä. Eli ensimmäistä kertaa olen nyt kasaillut 4x4 cossun konetta. Ensimmäinen kysymys olisi sellainen että mikä meni pieleen tai toivon mukaan mitään ei ole kasattu väärin
Eli nostin koneen takaisin paikalle ja kytkinvaijerin asennuksessa totesin että kytkin on tunnoton. Ennen takaisin nostoa kokeilin pihdeillä että irrottaako kytkin ja niillä kun painoi "kytkimen pohjaan" niin pystyi käsin pyörittämään laatikkoa vaihde päällä.(kytkin käpälä irrottaa vasta melkein kun se ottaa jo kiinni kytkinkoppaan. (johtuuko tämä nyt uusista osista / vauhtipyörän hiomisesta.) Kiinni nyt hiottu vauhtipyörä, uusi asetelma ja kytkinlevy (alkuperäiset). Sopiiko kytkinlevy edes molemmin päin vai olenko laittanut sen sitten väärin?
Toivon mukaan vika olisi jossain muualla kuin itse koneessa, mutta raati päättää
Se toinen kysymys vielä, eli kuuluuko öljynsuodatin jalan ja koneen kannatin palkin välissä olla joku lisä pala? Ennen irrotusta siinä oli noin 3 cm ilmarako ja itse kyllä laittaisin sen suoraan siihen palkkiin kiinni. Reijätkin sopii niin hienosti
Eli onko se ollut tarkoituksella irti siitä vai jonkun oma viritys
Eipä sitten tämän kummempaa tällä kertaa. Kiitoksia vastauksista näin etukäteen.
Ps. sekavaa on selostus mutta koittakaa saada selvää






Ps. sekavaa on selostus mutta koittakaa saada selvää

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Miten paljon siitä on otettu pintaa pois ?Custom_76 kirjoitti:hiottu vauhtipyörä
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Vanhan kytkinlevyn kuluttaman uran verran jotain vähän vaillle milli. Joskus muinoon on vissiin otettu kans ja sitä en tiedä paljonko silloin on otettu. Eikä tullut mitattua vauhtipyörän paksuutta 

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ti Elokuu 18. 14:48:18 2009
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Kuinkahan paljon vauhtipyörästä on varaa hioo pois,itellä pitäis kanssa hiottaa se(nyt paksuus 27.40mm)henu kirjoitti:Miten paljon siitä on otettu pintaa pois ?Custom_76 kirjoitti:hiottu vauhtipyörä
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
mulla otettiin n.3mm pois ja reilusti olis varaa vielä , paksuutta en tiedä että onko aikaisemmin hiottu ? Olisko sulla mennyt vauhtipyörä liian ohueksi tai onko painelaakeri oikean paksuinen ?
Kytkinlevyä ei saa laitettua väärinpäin (tai saa mutta pultteja ei voi kiristää)
Suodatinjalka tulee kiinni koneen kannakkeeseen ilman väliä
Kytkinlevyä ei saa laitettua väärinpäin (tai saa mutta pultteja ei voi kiristää)
Suodatinjalka tulee kiinni koneen kannakkeeseen ilman väliä
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma
Ongelmakin selvisi jo, laitoin vuosi sitten 4x4 doch:sta vaihdelaatikon cossun laatikon sisälle kun vanha hajos ja tämän piti olla vain väliaikais ratkaisu mutta laatikko on toiminut siitä lähtien täysin moitteetta joten sillä nyt vielä rullataan
Vanhalla kuluneella asetelmalla ja levyllä asetelma tuli kauemmas kuin uusilla osilla ja doch oli sentin lyhyempi paine laakerin keski putki ( mikähän lie virallinen nimi) ja kytkin käpälän kiinnitys tappi. Nämä kun vaihtoi cossun laatikosta tohon nykyiseen niin sai kytkin käpälän "alueelle". Kiitoksia kaikille vastanneille vaivan näöstä. 


Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78