Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fortux
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006

Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Fortux » Ke Elokuu 24. 18:47:13 2011

Onkohan muilla jäsenillä ollut vastaavaa ongelmaa? Cossu escortissa kytkin polkimessa oleva vaijerin automaattikiristin vai mikä se puolikuu onkaan nimeltään niin ei tunnu kestävän. 300-500km kesti uusi ja tänään meni kolmeen osaan(tälle kesälle jo toinen), että onko ideoita, mikä sitä mahtaisi särkeä. Kytkimenä on jousitettu 6-lapainen sintteri ja hieman jäykempi asetelma. Ja millaisia korjaus ehdotuksia siihen olisi?

-Fortux-

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Elokuu 24. 19:26:06 2011

Ottaisko kytkinvaijeri kiinni kuoreen ? Pitäs se systeemi kestää jäykempikin asetelma .
ex Jäsen #10

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Elokuu 24. 19:33:03 2011

Mk6 escosta metallinen manuaalikiristimellä.
Juttua ollut täälläkin puolella jonkun verran.

http://passionford.com/forum/general-ca ... p-lol.html
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 24. 22:24:08 2011

Aksu kirjoitti:Mk6 escosta metallinen manuaalikiristimellä.
Juttua ollut täälläkin puolella jonkun verran.

http://passionford.com/forum/general-ca ... p-lol.html
Meinasin ehdottaa samaa. Tuota on laitettu myös ainakin S2 Escort RS Turboon. Pitäisi olla aika bolt-on muutos.

Fortux
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Fortux » To Elokuu 25. 0:13:18 2011

Pitääpä lähteä vertaamaan siihen mk6:n metalliseen versioon. Itsellä kävi jo mielessä koneistaa siihen ihan uusi esim. alumiinista.... mutta kerta siihen on olemassa valmis niin sellaista sitten. Kiitoksia vinkeistä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Jake » To Elokuu 25. 15:51:05 2011

Se ratasosa taitaa silti olla muovia , tuo oma mk6 ainakin on ja tiskin mukaan metallista ei ole olemassa ?
ex Jäsen #10

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Elokuu 25. 17:07:08 2011

Jake kirjoitti:Se ratasosa taitaa silti olla muovia , tuo oma mk6 ainakin on ja tiskin mukaan metallista ei ole olemassa ?
Muovia on, täältä saa alumiinista (itsellä hetken semmonen oli hyllyssä).
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 26. 22:19:37 2012

Jatketaan nyt vaikka tästä. Eli ensimmäistä kertaa olen nyt kasaillut 4x4 cossun konetta. Ensimmäinen kysymys olisi sellainen että mikä meni pieleen tai toivon mukaan mitään ei ole kasattu väärin :) Eli nostin koneen takaisin paikalle ja kytkinvaijerin asennuksessa totesin että kytkin on tunnoton. Ennen takaisin nostoa kokeilin pihdeillä että irrottaako kytkin ja niillä kun painoi "kytkimen pohjaan" niin pystyi käsin pyörittämään laatikkoa vaihde päällä.(kytkin käpälä irrottaa vasta melkein kun se ottaa jo kiinni kytkinkoppaan. (johtuuko tämä nyt uusista osista / vauhtipyörän hiomisesta.) Kiinni nyt hiottu vauhtipyörä, uusi asetelma ja kytkinlevy (alkuperäiset). Sopiiko kytkinlevy edes molemmin päin vai olenko laittanut sen sitten väärin? :( Toivon mukaan vika olisi jossain muualla kuin itse koneessa, mutta raati päättää :) Se toinen kysymys vielä, eli kuuluuko öljynsuodatin jalan ja koneen kannatin palkin välissä olla joku lisä pala? Ennen irrotusta siinä oli noin 3 cm ilmarako ja itse kyllä laittaisin sen suoraan siihen palkkiin kiinni. Reijätkin sopii niin hienosti :) Eli onko se ollut tarkoituksella irti siitä vai jonkun oma viritys :) Eipä sitten tämän kummempaa tällä kertaa. Kiitoksia vastauksista näin etukäteen. :D
Ps. sekavaa on selostus mutta koittakaa saada selvää :)
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Tammikuu 27. 6:13:54 2012

Custom_76 kirjoitti:hiottu vauhtipyörä
Miten paljon siitä on otettu pintaa pois ?

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Pe Tammikuu 27. 8:20:01 2012

Vanhan kytkinlevyn kuluttaman uran verran jotain vähän vaillle milli. Joskus muinoon on vissiin otettu kans ja sitä en tiedä paljonko silloin on otettu. Eikä tullut mitattua vauhtipyörän paksuutta :)
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

haka
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Elokuu 18. 14:48:18 2009

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja haka » Ma Tammikuu 30. 6:38:18 2012

henu kirjoitti:
Custom_76 kirjoitti:hiottu vauhtipyörä
Miten paljon siitä on otettu pintaa pois ?
Kuinkahan paljon vauhtipyörästä on varaa hioo pois,itellä pitäis kanssa hiottaa se(nyt paksuus 27.40mm)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Tammikuu 30. 13:14:33 2012

mulla otettiin n.3mm pois ja reilusti olis varaa vielä , paksuutta en tiedä että onko aikaisemmin hiottu ? Olisko sulla mennyt vauhtipyörä liian ohueksi tai onko painelaakeri oikean paksuinen ?
Kytkinlevyä ei saa laitettua väärinpäin (tai saa mutta pultteja ei voi kiristää)

Suodatinjalka tulee kiinni koneen kannakkeeseen ilman väliä
ex Jäsen #10

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Kytkinvaijerin "kiristin" ongelma

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » To Helmikuu 2. 16:36:06 2012

Ongelmakin selvisi jo, laitoin vuosi sitten 4x4 doch:sta vaihdelaatikon cossun laatikon sisälle kun vanha hajos ja tämän piti olla vain väliaikais ratkaisu mutta laatikko on toiminut siitä lähtien täysin moitteetta joten sillä nyt vielä rullataan :) Vanhalla kuluneella asetelmalla ja levyllä asetelma tuli kauemmas kuin uusilla osilla ja doch oli sentin lyhyempi paine laakerin keski putki ( mikähän lie virallinen nimi) ja kytkin käpälän kiinnitys tappi. Nämä kun vaihtoi cossun laatikosta tohon nykyiseen niin sai kytkin käpälän "alueelle". Kiitoksia kaikille vastanneille vaivan näöstä. :)
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Vastaa Viestiin