Ja taas kerran Scorpio A4LD-E problem

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Ja taas kerran Scorpio A4LD-E problem

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Kesäkuu 23. 23:48:25 2011

Mulkkari 24V ei löydä kakkosta, muuten pelaa OK. Välillä kakkonen kyllä menee päälle, mutta tippuu takaisin ykköselle. Ongelmat alkoi kun ilmat lämpeni pari viikkoo sitten. Kiihdyttäessä menee ykkösellä rajottimeen ja jää siihen jos ei nosta kaasua, kaasun nostamalla kytkeytyy kolmonen. Muuten pelaa niinkuin kuuluukin. OD toimii,pakki kytkeytyy kuten pitääkin, kakkonen vaa ei halua pelata. Öljyt oli huonot, mutta ei pahimmat mitä oon nähny toimivissa lootis. Ne vaihdettiin just, ei mitään vaikutusta.

Kysynkin nyt vaan että onko samanlaista/vastaavaa ongelmaa ollut kellään? Kaikki pakki ja nelosvaihteen-ongelmat läpikäyneenä tää on mullekki uus juttu.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ja taas kerran Scorpio A4LD-E problem

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 3. 0:59:00 2011

Arvauksia: jotenkin tulee mieleen se moottorin kuormituksen alipainekello lootan kyljestä tai keskipakoiskytkin ei osaa kertoa nopeuden muutosta vai millähän se ottaa nopeustiedon tuossa?

Saako sen kuitenkin "pakolla" vaihdekepistä menemään kakkoselle?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Ja taas kerran Scorpio A4LD-E problem

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Elokuu 3. 9:07:48 2011

Kun kerran kaasulla pelaamalla numero vaihtuu on modulaattori ehjä.
Governorissa tokko on jumitusta koska numerot vaihtuu nopeuden mukaan ja ilmeisesti liikkeellekin lähtee ykkösellä.
Veikkaisin että venttiilikoneistossa jumittaa 1-2 vaihto kara. Varsinkin jos on ollut huonolla huollolla alkaa olla kitkapinta mujua täynnä.
Saattaa tietysti olla servo vamma, mutta noi kumimäntä servot yleensä hiljenee kerrasta, lopullisesti.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Ja taas kerran Scorpio A4LD-E problem

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Elokuu 4. 2:40:54 2011

Nyt kun aikaakin on menny niin täydellinen viankuva on seuraava:

Kiihdytettäessä JOSKUS menee kakkosen kautta kolmoselle normaalisti, harvoin tosin. Sen enempää kakkosta ei ole!
Tosta en muuten oo varma että jos laittaa "pakkokakkosen", (kaverin auto) että mitä tekee, kysyn heti aamulla...

Ajaminen täytyy hoitaa kiihdyttämällä ykkösellä nopeesti siihen vauhtiin että ecu tajuaa lyödä kolmosen, luojan kiitos tossa on vakiohormi, muuten tuota huudatusta ei kyllä kuuntele kaupunkiajos poliisikaan...

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Ja taas kerran Scorpio A4LD-E problem

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Elokuu 4. 12:53:48 2011

...joo ja elikkä pakkokakkosella alottaa ykkösellä eikä vaihda siitä mihinkään, paitsi tosiaan joskus harvoin se kakkonen sieltä putkahtaa mutta tipahtaa melkein heti poiskin takas ykköselle.....

Vastaa Viestiin