escort mk1 takajouset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
escort mk1 takajouset
saako jostain löysiä yks lehtisiä jousia vanhakopan takapäähän kierrejousten kaveriksi. esim lasikuituisia. vai kestääkö vakio jousista purettu pääjousi?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Re: escort mk1 takajouset
kestää mutta ei kanna autoo... ite oon joskus kavantanu välikopan 1 lehtistä sivuilta paljo pois nii jaksaa just kantaa omaa painoo
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: escort mk1 takajouset
Kyllä se vakiopääjousi kestää.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: escort mk1 takajouset
teetkö katu vai ralli kilpa-autoa esim. f-group
isoilla pojilla oli alumiiniset liuskat siinä lehtipakan paikalla jolla kierettiin sääntö että jousituksen tyypin on säilyttävä ennallaan.
tai jotain sinnepäin. ei ole sääntökirjaa just lähellä. sen saa ilmaiseksi älä ainakaan osta sitä.
eli tuo pitäisi päteä myös kadulla (kadulla oltava se muutoslappu joka tulee linkkien mukana ( varalta hyvä olla).
-joo ei joka paikassa kysytä mut auto jossa ei tuota lappu ole on laiton siltä osin.
siellä on oltava joku lärpäke alumiini tai lasikuitu järkevä valinta.
ilmeisesti nelilinkki tuenta sinulla.
jos rakennat / kevennät orkkis rautasen tee se slipper kit versiona
-eli etupäästä liukuu rullien väliin
muuten häiriintyy ketulleen tuo nelilinkin hyöty
isoilla pojilla oli alumiiniset liuskat siinä lehtipakan paikalla jolla kierettiin sääntö että jousituksen tyypin on säilyttävä ennallaan.
tai jotain sinnepäin. ei ole sääntökirjaa just lähellä. sen saa ilmaiseksi älä ainakaan osta sitä.
eli tuo pitäisi päteä myös kadulla (kadulla oltava se muutoslappu joka tulee linkkien mukana ( varalta hyvä olla).
-joo ei joka paikassa kysytä mut auto jossa ei tuota lappu ole on laiton siltä osin.
siellä on oltava joku lärpäke alumiini tai lasikuitu järkevä valinta.
ilmeisesti nelilinkki tuenta sinulla.
jos rakennat / kevennät orkkis rautasen tee se slipper kit versiona
-eli etupäästä liukuu rullien väliin
muuten häiriintyy ketulleen tuo nelilinkin hyöty

Viimeksi muokannut Fomococars, Ma Toukokuu 3. 18:33:21 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: escort mk1 takajouset
Jo -94 oli f-cupissa juttua niistä linkin jousista että alkuperäisen jousitustyypin pitäis kantaa auton omapaino. Riittää kun laittaa slipper norran ja yhden lyhyen apunorran.
Sellaiset kusilaitu tai alumiiniliuskat ei ole kait koskaan ollut ok.
Crossista ja sprintistä en tiedä mutta rallissa näin ollut.
Lisätään vielä vierestä että aikoinaan yksi katsastaja väitti että ei ole escortissa ollut reaktioita taaksepäin koskaan missään. Ei tiennyt että luokiteltu jo -70 luvulla ja että mk1 -68 löytyy jo vakiona....
Nämä kokemukset ajalta jolloin alkoi kotimaan ralleihin tulemaan linkkiä ja reaktioita melkein jokapeliin kun muuten ei ehdi....mä vedin perusvermeillä
(15", pystyiskarit, ei muita hienouksia).
Osa laittoi kaikki kotkotukset kun ne vaan piti olla, todellisuudessa monella tuli vain hyvin tuettu vakio. Joillakin monet säätömahdollisuudet jopa huononsi ajettavuutta kun niitä ei säädetty vaan lyötiin kiinni ja nyt on hyvä.
Toiset hinkkasi linkkikarttaa ja iskareita/jousia ja haki asetusta joka sopii just sun tyylille=oikein. Kompromissia vetopidon ja ohjautuvuuden kesken.
Kadulle voisi olla ok linkki ja tämä jäykkä ja painava slipper 5 lehteä, edessä pelaa normi tuenta Gr2 vakaajalla. Kai kadulla haetaan tuentaa enemmän kuin joustoja.
Sellaiset kusilaitu tai alumiiniliuskat ei ole kait koskaan ollut ok.
Crossista ja sprintistä en tiedä mutta rallissa näin ollut.
Lisätään vielä vierestä että aikoinaan yksi katsastaja väitti että ei ole escortissa ollut reaktioita taaksepäin koskaan missään. Ei tiennyt että luokiteltu jo -70 luvulla ja että mk1 -68 löytyy jo vakiona....
Nämä kokemukset ajalta jolloin alkoi kotimaan ralleihin tulemaan linkkiä ja reaktioita melkein jokapeliin kun muuten ei ehdi....mä vedin perusvermeillä
(15", pystyiskarit, ei muita hienouksia).
Osa laittoi kaikki kotkotukset kun ne vaan piti olla, todellisuudessa monella tuli vain hyvin tuettu vakio. Joillakin monet säätömahdollisuudet jopa huononsi ajettavuutta kun niitä ei säädetty vaan lyötiin kiinni ja nyt on hyvä.
Toiset hinkkasi linkkikarttaa ja iskareita/jousia ja haki asetusta joka sopii just sun tyylille=oikein. Kompromissia vetopidon ja ohjautuvuuden kesken.
Kadulle voisi olla ok linkki ja tämä jäykkä ja painava slipper 5 lehteä, edessä pelaa normi tuenta Gr2 vakaajalla. Kai kadulla haetaan tuentaa enemmän kuin joustoja.